یک قطعه از بدنه اصلی یک فراری مسابقهای کمیاب برای فروش گذاشته شده است. این کاپوت قطعا قطعهای مناسب برای یک موزه یا نمایشگاه خواهد بود.
فراری در سال ۱۹۸۰ با خودروی 512BB LM (مخفف Berlinetta Bialbero) به مسابقات استقامت جهانی بازگشت. این خودروی مسابقهای به موتوری ۵ لیتری مجهز شده بود که ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد و از بدنهای خاص با اجزای آیرودینامیکی منحصربهفرد خود سود میجست که به آن اجازه میدادند تا در بخش مستقیم پیست لمان، مولسان، به حداکثر سرعت خود برسد.
در سال ۱۹۸۱، شماره شاسی ۳۵۵۲۹ فراری 512BB LM برای تحویل به تیم «اسکودریا بلانکاتو» به سرپرستی «فابریتزیو ویولاتی» در شهر رم ایتالیا نو شد. این شاسی سپس توسط مهندس و طراحی ویولاتی، «آرماندو پالانکا»، بهبود یافت. 512BB LM که توسط «فابریتزیو ویولاتی»، «ماریتزیو فلامینی» و «اسپارتاکو دینی» رانده میشد، در آوریل سال ۱۹۸۱ موفق به کسب رتبه نخست در جریان مسابقه ۱۰۰ کیلومتری مونزا شد که بخشی از رقابتهای IMSA در کلاس GTX/GTP به شمار میرفت. بدنه بهبودیافته ۵۱۲ برای مسابقات ۲۴ ساعتی لمان همان سال دستنخورده باقی ماند و پس از آن نیز در مسابقه ۱۰۰۰ کیلومتری موژلو سال ۱۹۸۲ شرکت کرد.
کاپوت فراری 512BB LM تاکنون بهخوبی نگهداری شده است و با وجود اینکه در چند مسابقه مختلف همراه خودروی یادشده بوده است، وضعیت خوبی دارد. چراغهای این کاپوت هنوز هم برچسبهای قرمزرنگ مخصوص خود را برای نگهداری چراغ در سرعتهای بالاتری از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت حفظ کردهاند. تنها نقیصه این قطعه، چند خراشیدگی جزئی و پوشش چراغ آن است که کمی آسیب دیده است.
در بخش بالایی و سمت چپ این قطعه، شاهد حضور شماره ۵ هستیم که از متعلق به راننده این خودرو در مسابقه پیست موژلو در سال ۱۹۸۲ است. این کاپوت به این دلیل از بدنه اصلی جدا شده است که مسابقهدهندگان ذر سال ۱۹۸۴ تصمیم گرفتند تا آن را با کاپوت سری II تعویض کنند. در نتیجه، این کاپوت پس از گذراندن چند مسابقه به کلکسیون آقای ویولاتی در مارانلو منتقل شد.
اگر هماکنون مالک یک دستگاه فراری 512BB LM مدل ۱۹۸۱ با قیمت ۱.۹۷۳ میلیون دلار هستید، خرید این کاپوت میتواند زیبایی گاراژ چند میلیون دلاریتان را بیشازپیش کند. نظر شما درباره این دست از مزایدهها چیست؟! آیا خرید این قطعات تاریخی عاقلانهتر از خرید خودروهای بهروز است؟!
محمد امین
۲۲ فروردین ۱۴۰۱دقت نکرده بود ، طراحی چراغ هاش شبیه ماشین هایپرکار لمانس گلینگهوس هست ، یعنی درواقع باید بگم که گلینگهوس شبیه به این هست …
نسخه ی m این ماشین بیش از ۶۰۰ اسب قدرت داره و از قوی ترین ماشین های مسابقه ای زمان ساختش محسوب میشده
Radmehr
۲۲ فروردین ۱۴۰۱گلیکنهاوس خیلی تو طراحطیش از طراحی هایپرکار های لمانزی استفاده کرده
نوع بدنه، شکل چراغها و طراحی داخلی، همه حس یه خودرو مسابقه ای رو دارن
Farzad
۲۲ فروردین ۱۴۰۱نه تنها خرید خودروی فراری بلکه حتی خرید قطعات فراری هم معامله دوسر برد محسوب میشه .
همین کاپوت در آینده ارزشش چندین برابر میشه ولی چرا ؟ چون بخشی از یک فراریه و فراری یعنی همین .
MOHAMMAD.OBASH
۲۲ فروردین ۱۴۰۱پول پرستی فراری تمامی نداره
د آخه به کاپوتم رحم نمیکنی حتما باید از اینم پول بکشی بیرون؟؟
مهردادکمال
۲۲ فروردین ۱۴۰۱به شدت موافقم
Ali Keyhani
۲۳ فروردین ۱۴۰۱الان یکی بره کاپوت مک لارن f1 اوراقی خودشو به بفروش برسونه
مک لارن پول پرست میشه؟
فراری از هر سوپرکارش میتونه 10 تا نسخه تولید محدود سفارشی روی همون پلتفرم بزنه و با قیمت های میلیون دلاری بفروش برسونه
محمد امین
۲۲ فروردین ۱۴۰۱مگه فراری این رو برای فروش گزاشته ….😝
افشار
۲۲ فروردین ۱۴۰۱درست متوجه نشدم ! قیمت کاپوت یک میلیون ۹۷۳ هزار دلار ؟ چقدر احمقانه ! البته نمیشود ایراد گرفت چون هر کسی یکجوری فکر میکنه و از چیزهایی لذت میبره
Mad.z.Max
۲۲ فروردین ۱۴۰۱نه داداش، قیمت یک دستگاه فراری ۵۱۲ کامل رو گفته اونقدره، نه یه کاپوت خالی رو که!
افشار
۲۲ فروردین ۱۴۰۱مثل این که اشتباه برداشت کردم😂
Scuderia Ferrari
۲۲ فروردین ۱۴۰۱دو هفته پیش هم فراری ، پروتوتایپ (نمونه اولیه) LaFerrari رو به فروش گذاشت
به نظرم ارزش خرید بالایی داره اگه عاشق مهندسی ناب فراری باشی تا از نزدیک تغییرات گسترده رو ببینی
یک شیفت اعجاب انگیز از ۴۵۸ ایتالیا به هایپرکار مدرن
aminbikar
۲۲ فروردین ۱۴۰۱کاپوت رو یکی میاد میتونه فیک خیلی ارزون تر بخره شاید اینم فیک