خودروسازان در روزهای اخیر اقدام به انتشار گزارشهای فروش خود میکنند و البته در بین آنها برخی گزارشهای غیرعادی هم دیده میشود. برای مثال آمار فروش تسلا شبیه تحلیلهای کارشناسان نبوده اما خب در اکثر بخشها همهچیز طبق برنامه این برند به پیش رفته است. پورشه همچنان به فروش بالای تایکان ادامه میدهد و لینکلن هم سدان های خود را به هیچکسی نمیفروشد؛ اما اگر یک برند وجود داشته باشد که طبق انتظارات قبلی عملکرد خوبی ثبت نماید آن فراری است. این خودروساز ایتالیایی اوایل سال جاری خودروی جدید ۲۹۶ GTB را عرضه کرد، خودرویی که میبایست به موفقیت زیادی دست یابد و اگرچه باید چند ماهی منتظر تأثیر این خودرو روی آمار فروش فراری باشیم اما خب محصولات متنوع دیگری هستند که با استقبال زیادی روبرو شدهاند.
فراری میگوید در سهماهه سوم امسال تعداد ۲۷۵۰ دستگاه خودرو به فروش رسانده که ۴۳۷ دستگاه یا ۱۸.۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال پیش است. محصولات ۸ سیلندر نیز رشد فروش ۳۹.۴ درصدی را تجربه کردهاند درحالیکه فروش مدلهای ۱۲ سیلندر ۳۵.۱ درصد کمتر شده است. فراری میگوید دلیل افت فروش این محصولات به خاطر کاهش عرضه و استقبال از ۸۱۲ سوپرفست بوده است. بخش اعظم فروش این خودروساز در سهماهه سوم امسال به خودروهای تولید سری همچون SF90 اسپایدر و پورتوفینو M تعلق داشته اما خودروهای سفارشی مونزا SP1 و SP2 نیز به دست مشتریان خاص رسیدهاند. از نظر منطقهای باید گفت فراری در اروپا، خاورمیانه و آفریقا رشد فروش ۱.۶ درصدی را به ثبت رسانده درحالیکه این رشد فروش در آمریکا برابر با ۴۰.۱ درصد بوده است. با عرضه فراری روما و SF90 استراداله در کشورهای چین، هنگ کنگ و تایوان، ایتالیایی ها رشد فروش ۱۰۹.۲ درصدی را تجربه کرده اند و همین رشد در منطقه آسیا اقیانوسیه نیز برابر با ۲۱.۱ درصد بوده است.
از نظر درآمد خالص فراری به ۱.۰۵۳ میلیارد یورو اشاره کرده که رشد ۲۰.۷ درصدی را نشان میدهد. درآمد این خودروساز از فروش خودروها و قطعات یدکی به ۸۸۳ میلیون یورو رسیده که آنهم ۲۳.۵ درصد بیشتر شده است. درآمد فراری از بخش پیشرانهها نیز ۵۵ میلیون یورو بوده که حاکی از افزایش ۲۴.۸ درصدی است. دلیل اصلی افزایش درآمد فراری از این بخش فروش پیشرانه به مزراتی و تیمهای فرمول ۱ میباشد. درآمد ناشی از اسپانسری، تجاری و برند نیز با رشد ۵.۸ درصدی به ۹۵ میلیون یورو رسیده است.
در کل ۲۰۲۱ سال خوبی برای فراری بوده و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود ایتالیایی ها رکورد فروش دیگری را ثبت خواهند کرد.
امیرحسین
۱۴ آبان ۱۴۰۰مرسیییییییییی
حقشه
کیفیت ماشینا فراری همیشه در طول تاریخ خوب بوده
ممد ژانگولر
۱۴ آبان ۱۴۰۰انزوفراری خدابیامرز میگفت
وقتی یک فراری میخری پول انجینشو میدی
بقیه ماشین برات مجانی میوفته
واقعا جملشو باید تابلو کرد زد به دیوار
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ آبان ۱۴۰۰دیگه زمونه اش گذشت متاسفانه!
ممد ژانگولر
۱۴ آبان ۱۴۰۰زمونه چی گذشت ؟!!
Reza Waffen SS
۱۵ آبان ۱۴۰۰اتفاقا اونیکه از بین نمیره اصالته
حسین دهمرد
۱۵ آبان ۱۴۰۰حالا انزو واسه تبلیغات یه چیزی گفته.
شوی ثابت کرد برای تولید یک موتور خوب نیاز به هزینه ی بالا نیست.حتی اگر هزینه ی تولید موتوری با قدرت مشابه توسط فراری دوبرابر شوی تموم بشه بازم قیمت موتور هشت سیلندر فراری زیر ۵۰ چوخ میشه.
البته موتورهای پورشه هم در حد همون فراریه
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ آبان ۱۴۰۰الان که مطلب فیس لیفت بی ام و x7 دیدم
فهمیدم فراری و بی ام و یه همکاری نهانی در زشت سازی محصولاتشون دارن
وگرنه این قیافه ها هیچ ربطی به هیچ فراری ندارن
حالا اینکه خوب فروش میرن یه صحبت دیگس
محمد امین
۱۴ آبان ۱۴۰۰دلیل اینکه خوب فروش میرن ، این هست که شاهکار مهندسی هستن و باوجود قیمت های گرون ، مشتری هاشون هر روزه بیشتر میشه
شما همون ماشین های جعبه ای مورد علاقت رو بخر ، جعبه جعبه دو چراغ= دیمون
الان مساوی شدیم 😄
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ آبان ۱۴۰۰نه عزیز اشتباه فهمیدی تعداد میلیونر ها توی این یک دهه اخیر خیلی خیلی زیاد شده
هر ننه قمری پول دستش اومده گفته بزار یه ماشین گرون سوار بشیم واسه همین وضع فروش سوپر اسپورت ساز ها خوبه
وگرنه الان هر کسی تو گاراژ خونه خودش سوپر اسپورت میتونه بسازه یه نگاه به نمایشگاه ها بندازی میفهمی انقدری که برند سوپر اسپورت ساز به وجود اومده که نگو
وضع اکثرشون هم خوبه ماشاالله
با وجود برقی ها هم که مزیت پرفورمنس شون از دست دادن
ولی از نظر قیافه حتی خودت هم نتونستی دفاعی بکنی بیا قبول کنیم دیگه گذشت اون سال ها قیافه فراری ها دیگه با ارفاق هم قابل قبول نیست
Ferrari
۱۴ آبان ۱۴۰۰اولا طراحی سیلقهای محسوب میشه دوما اگر بخوایم درمورد طراحی نظر جامع تری بدیم باید به منابع معتبری رجوع بشه، سایت های reddot و IFdesign و auto&design تنها منابعی هستن که میشه بهشون رجوع کرد
از ۲۰۱۳ تا الان تقریبا همه فراری هایی که معرفی شدن تونستن جایزه برترین طراحی رو دریافت کنن. فراری تو این سالها ۱۷ بار جایزه بهترین طراحیreddotبرده و اخرینش سال قبل بود که فراری sf90 جایزه بهترین بهترینهای reddot و جایزه طلایی IFdesign رو گرفته که این موفقیت برای بقیه برندها قفله
https://www.red-dot.org/about-red-dot/magazine/success-story-ferrari-design
https://corporate.ferrari.com/en/ferrari-roma-wins-2020-car-design-award#:~:text=This%20year's%20winners%20were%20selected,incredible%20job%20with%20the%20Roma.
https://corporate.ferrari.com/en/ferrari-monza-sp1-wins-if-design-gold-award#:~:text=Maranello%2C%2015%20March%202019%20%2D%20The,limited%2Dseries%20cars%20from%20Ferrari.
احمدرضا
۱۴ آبان ۱۴۰۰اکثر ایتالیایی ها مخصوصن فراری و آلفارومئو هیچوقت ماشین زشت تولید نکردن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ آبان ۱۴۰۰واقعاً؟ فراری موندیال هم همینطور؟؟
Sina10
۱۴ آبان ۱۴۰۰موافقم این 296 GTB و F8 اصلا به زیبایی فراری های قبلی نیستن ولی خب توی همین مدت طراحی های خوبی مثل 812 و پورتوفینو هم داشتن
محمد امین
۱۴ آبان ۱۴۰۰۲۹۶ gtb جزو نامزد های بهترین سوپر کار سال بوده توسط مجله ی autocar ، این عنوان در حال حاضر در اختیار 720 هست ، خب مزایا 296 شامل قسمت های زیر میشه
پیشرانه فوق العاده ۸۳۰ اسب بخار قدرت، که ۱۱۰ اسب از ۷۲۰ بیشتر هست و با همین امر به صورت نامی ،شتاب گیری سریع تری داره ، مخصوصا در صفر تا دویست
تکنولوژی پیشرفته هیبریدی خودرو های فرمول یک به همراه سیستم بازیابی انرژی و حالت پیمایش الکتریکی و هایبرید درایو که مزیت بزرگی برای افزایش راندمان و کاهش اتلاف انرژی هست
بیشترین نسبت ظرفیت به وزن باطری در تمام خودرو های تولیدی جاده ای
تکنولوژی های ساخت بالاتر ، به خصوص جدید تر بودن
سرعت بیشتر در پیست ، این ماشین از ۴۸۸ پیستا هم در فیورانو سریع تر بوده ، پس قطعا از ۷۲۰ سریع تر هست در پیست
در اخر باید گفت باوجود تمام این مزایا ، قیمتش تقریبا با ۷۲۰ برابره و حدود ۲۰ هزار دلار اختلاف قیمت دارن
هدف فراری از ساخت این ماشین به قول خودشون نهایت لذت رانندگی بوده و از یه طرف کاملا متفاوت برای طراحی این ماشین استفاده کردن ، درواقع ۲۹۶ هم مثل روما که از محصولات سابق فراری الهام گرفته شده بود (250gt swb) از فراری ۲۵۰lm ، قهرمان لمانس سال ۱۹۶۵ الهام گرفته شده و برای اینکه جنبه ای از علم باشه ، بهش هایی از بدنه رو متفاوت طراحی کردن که شاید متناسب با سلیقه ی بعضی ها نباشه … خودم از طراحی عقبش خیلی خوشم میاد ، ولی از نیمرخ بخاطر اینکه دماقه ی این ماشین رو ژیانی به پایین متمایل کردن برای خاصی ایرودینامیک، یکمی از نظر خودم خوب نشده
ولی اونایی که از نزدیک دیدن ، میگن که بعد از لافراری ، زیباترین محصولی هست که از سال ۲۰۱۳ فراری ساخته، این موضوع رو یکی از نمایندگی ها و منتقدان فراری گفت
در اخر باید گفت که عملکرد فراری مخصوصآ در زمینه ی فروش محصولات عالی بوده ، تقریبا تمام رشد ها ۲ رقمی بودن
Aboaldazl demon
۱۴ آبان ۱۴۰۰آقا ولی حرف جرمی کلارکسون راسته
( فراری قبل یک اثر هنری بود الان یک تکنولوژی)
واقعا ۲۹۶ GTB جذابین فراری رو نداره
فراری یعنی ۴۵۸ . ۴۸۸ . لافراری . اف۱۲
MC20
۱۴ آبان ۱۴۰۰باید براش اسپند دود کنند . . . حسودا هم چشماشونو درویش کنن . . . شاخ شمشاد خانواده اصیل ایتالیایی ، با درس خوندن ، واسه خودش کسی شد . . . چند ساله داره یک تنه ، بار همه خانواده رو ، به دوش میکشه . . . تا خانواده ، هنوز هم توو محل ، پیش در و همسایه ، آبرودار و سربلند باشن . . .
AMG GT R
۱۴ آبان ۱۴۰۰فراری بزرگترین تولید کننده سوپر اسپرت های دنیاست
دهمین خودروساز بزرگ جهان هم هست
حقشه که اوضاعش خوب باشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ آبان ۱۴۰۰بین ماشینای جدید فراری روما و ۸۱۲ خیلی به دلم نشسته،دمش گرم امیدوارم موفق بشه…
SF90 STRADALE
۱۴ آبان ۱۴۰۰بمب جدید فراری تو راهه ….
سری Icona با موتور V12 و دنده دستی 😍😍
فراری با کادر مدیریتی قوی و با دانشی که داره ، طرفداران خودشو به آینده امیدوار کرده
به نظرم بخش زیادی از موفقیت های فراری بخاطر مغز متفکر و مدیر فنی فراری ، جناب مایکل لیترز هست که اوج مهندسی انجین هایِ فراری رو به رُخ میکشه
امیدوارم جناب فلاویو مانزونی و تیم طراحی فراری هم قدردان این زحمات باشن !!!!