فراری ۲۹۶ GTB در آزمایش کارانددرایور ظرف ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و به سریعترین خودروی محرک عقبی تبدیل شده که این نشریه تاکنون آزمایش کرده است.
فراری ۲۹۶ GTB بخش سوپراسپرتهای میان رده را به سطح جدیدی ارتقاء داده و پرفورمنسی را فراهم کرده که چند سال پیش فقط در سوپرکارهای پرچمدار میدیدیم. درواقع، این خودرو حالا رسماً به سریعترین خودروی محرک عقبی تبدیل شده که کارانددرایور تاکنون آزمایش کرده است. این نشریه از سال ۱۹۵۶ به آزمایش پرفورمنس خودروها میپردازد و در جدیدترین آزمایش خود سراغ سوپراسپرت هیبریدی فراری رفته است.
۲۹۶ GTB به یک پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که بین پیشرانه و گیربکس قرار گرفته است. این سیستم مجموعاً ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که از تمام رقبای میان رده مثل لامبورگینی هوراکان و مکلارن آرتورا بسیار بیشتر است. برای دستیابی به بهترین پرفورمنس ممکن ۲۹۶ GTB، کارانددرایور سیستمهای لانچ کنترل و کنترل کشش خودرو را فعال کرده است. کنترل کشش فراری میتواند بر اساس میزان اصطکاک مسیر، خود را بهصورت هوشمند تنظیم کند.
به لطف این ویژگیها، ۲۹۴ GTB در بهترین حالت توانست ظرف تنها ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. برای مقایسه، دیگر سوپراسپرتهای محرک عقب سریعی که کارانددرایور آزمایش کرده است مثل لامبورگینی هوراکان STO، مکلارن آرتورا و شورلت کوروت Z06 این کار را در ۲.۶ ثانیه انجام دادهاند. فراری پس از رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۴.۷ ثانیه به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که حدود یک ثانیه از مکلارن و لامبورگینی سریعتر است. GTB همچنین برای پیمودن ۴۰۰ متر به تنها ۹.۷ ثانیه زمان نیاز داشت که بسیار سریعتر از ۱۰.۳ ثانیهٔ آرتورا و ۱۰.۵ ثانیهٔ کوروت است.
اما فقط شتاب نیست که ۲۹۶ GTB را به خودروی چشمگیری تبدیل میکند زیرا این سوپراسپرت ایتالیایی به لطف سیستم احیای انرژی ترمزها، لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2R و ترمزهایی با کالیپرهای ۱۰ پیستونه در جلو، در توقف هم بسیار خوب عمل میکند. فراری از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت ظرف تنها ۳۹.۶ متر به سکون کامل میرسد که حتی از مکلارن سنا هم کمتر است و فاصلهٔ چندانی با کوتاهترین مسافت توقفی که تاکنون کارانددرایور ثبت کرده ندارد. این رکورد در اختیار کوروت C7 ZR1 با ۳۸.۷ متر است.
Enzo Ferrari 2008
۲۲ مهر ۱۴۰۲بلاخره بعد مدتی دوباره از فراری یه خبری شنیدیم
Enzo Ferrari 2008
۲۲ مهر ۱۴۰۲فراری رقیب هارو صدا کن برای مبارزه و باس فایت
Bayerische Motoren Werke
۲۲ مهر ۱۴۰۲باس فایت = Porsche VS Ferrari
R@min
۲۲ مهر ۱۴۰۲منتظر مدل پیستا با کاپوت S-DUCT هستیم، دیگه این قدیمی شده به درد نمی خوره 😄
corvette
۲۲ مهر ۱۴۰۲فراری sf90 xx
فراری 296
و هایپرکار آینده فراری که الان داره تست میشه
دارم به این فکر میکنم . چطوری قراره رقبا ( مکلارن . لامبورگینی . پورشه )
نزدیک فراری بشن
الان نزدیک ۴ ساله فکر کنم sf90 اومده . و هنوزم هیچ رقیبی نیست بزنه تو سر این ماشین
واقعا فراری کارشو بلده
M
۲۲ مهر ۱۴۰۲موندم چرا فراری ماشینی واسه رقابت با بوگاتی و هایپر کار ساز ها نمیزنه همش تو کلاس سوپر اسپرت فعاله
لامبو هم همینطور
مثلا استون مارتین هم سوپر اسپرت میزنه هم هایپر کار
ولی فراری فقط سوپر اسپرت میزنه
لافراری هم خیلی خوب بود ولی بازم در حد شیرون نبود
وی
۲۲ مهر ۱۴۰۲اول اینکه لافراری و شیرون همزمان نبودند
دو اینکه لافراری واقعا بهتر بود بوگاتی به خاطر قدرت خیلی زیاد در نگاه اول خیلی پرفورمنسش بالا به نظر میاد ولی عملکردش در پیست درحد بعضی از سدان های اسپرت هم نیست که یکی از دلایلش وزن زیاده
مهدی دهقانی
۲۲ مهر ۱۴۰۲عالی کار کرده کلا کار اند درایو سریعترین تستها رو میزنه
مهدی دهقانی
۲۲ مهر ۱۴۰۲رکورد ۴۰۰ مترش فوقالعاده تر هستش
مهراد
۲۲ مهر ۱۴۰۲قیافه این ماشین شبیه اسکناسه ! یعنی میبینیش میفهمی صاحبش به موفقیت کامل رسیده تو زندگی
یکی تمام فراری ها و یکی سری ۹۱۱ پورشه بنظرم اینطورین ، حس ثروت و موفقیت زیاد رو منتقل میکنن
پرفورمنس این ۲۹۶ هم که زیاده روی و دیوانه واره
imanenzo
۲۲ مهر ۱۴۰۲پادشاه مارانلو.بهترین مثل همیشه
علی یوسفی
۲۲ مهر ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت بازم خودرویی زیبا و متناسب از فراری با عملکردی عالی که با توجه به قدرت ترمز میتونه در شمار سلاطین پیست های مختلف باشه.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ مهر ۱۴۰۲این اگه محدود کننده گشتاور دف عقب نداشته باشه ، هفتهای ۷ بار فقط باید لاستیک عقب عوض کنه !
امیر
۲۲ مهر ۱۴۰۲کاراندرایورو عجب راننده هایی داره ! با پورشه پانامرا توربو s شتاب ۲/۶ زدن یا با تایکان برقی ۲/۴ ! حتی اگه بدون رول اوت هم حساب کنیم باز حداکثر ۰/۲ ثانیه بیش تر بشه یعنی ۹۱۱ توربو s بدون رول اوت ۲/۴ میزنه ( و نکته جالب اینجاست که همه تست شتاب های C/D روی آسفالت معمولی هست نه درگ ! )
blackwing
۲۲ مهر ۱۴۰۲اون به کنار شرایط تست خیلی خوبی دارن
محیط تست ، ارتفاع محل تست از سطح دریا ، کم بودن آلودگی هوا ، فشار درست لاستیکها… همش تاثیر مستقیم داره
Deadman95
۲۲ مهر ۱۴۰۲حتی وارد دنیای جدید برقی هام بشیم بازم فراری یه چیز دیگه س و خواهد بود
JDM سابق
۲۲ مهر ۱۴۰۲فراری جدیدا خیلی تکنولوژی هایF1 انداخته تو ماشین هاش که واقعاً لازم نیستن مثل pre chamber ignition ماهله که رو همین موتور هستن تا mgu h و mgu k که واقعاً لازم نیستن، ماشین های جاده نه محدودیت سوخت نه محدودیت شارژ و…
R@min
۲۲ مهر ۱۴۰۲اینا شگردهای تبلیغاتی هست، فراری همیشه رو این موضوع که تکنولوژی فرمول ۱ وارد جاده می کنه مانور میده، به هر حال باید رو هر مدل یه تکنولوژی جدید ارائه بده صرف بدرد بخور بودن یا نبودن.
تکنولوژی pre chamber ignition واقعا بدرد بخوره و راندمان موتور بالاتر می بره، تو موتور نتونو مازراتی هم هست.
JDM سابق
۲۲ مهر ۱۴۰۲pre chamber ignition برای موتوریه که نسبت تراکمش خیلی بالاست حجمش کمه بوست زیاد روشه و میخواد دیگه میخواد خودسوزی بیوفته، رو موتوری مثل V6 فراری و مازراتی mc20 با نسبت تراکم ۹:۱ و ۱۱:۱ فقط باعث بالا رفتن قیمت تموم شده است
R@min
۲۲ مهر ۱۴۰۲این موتورها به این تکنولوژی نیاز دارن چون حجمشون کمه و برای ارتقای عملکردشون باید احتراق شدید و با کیفیتی داشته باشن و از طرفی ردلاین هشت هزارتایی جفتشون برای یه موتور توربو بدون این تکنولوژی قیمت بیشتری اضافه می کرد.
ضعف هایی هم داره، مثل دوام پایین تر و سیلندر سوزی و رسوب کربن ولی وقتی حجم پایین میاری با این محدودیتهام روبرو میشی.
هیچ وقت موتور شش سیلندر حجم پایین چه تو مسابقات چه جاده نمی تونه جایگزین نمونه های هشت و دوازده بشه، حتی فراری gtb 296 GT3 هم تو مسابقات کاملا ضعیف کار کرده و با اختلاف پشت 488 قرار داره. تو کلاس هایپر کار هم برتری تویوتا بیشتر بخاطر شاسی خیلی بهترش هست تا موتور.
Ferrari
۲۳ مهر ۱۴۰۲بحث عملکرد یه ماشین در جاده و پیست های مسابقه، ربطی به تعداد سیلندر موتورها نداره، اگر نظر شما درست بود، کادیلاک و پورشه در کلاس هایپرکار، باید حداقل فراری رو شکست میدادن
JDM سابق
۲۳ مهر ۱۴۰۲pre ignition chamber مال وقتی که نسبت سوخت هوا ضعیف ترکیب شده باشه اصطلاحا سوخت Lean شده بخاطر اینکه تو فرمول یک محدودیت سوخت هست برا اینکه بتونن از ظرفیت کامل سوخت استفاده کنن مجبورن نسبت تراکم رو تا 18 ببرن بالا همه اینا رو یه موتور یک و نیم لیتری رد لاین بالا 10هزارتا و هفتصد اسبی با همچین تراکمی گرفته میشه نه موتور v6 سه لیتری که با استفاده از متریال فورج کار اوکی میشه
R@min
۲۳ مهر ۱۴۰۲فکر می کنم منم همینو گفتم !!! این تکنولوژی برای یه احتراق با کیفیت هست.
اگر با متریال قوی تر می شد به این ردلاین و قدرت پایدار رسید که تمام موتورهای توربو کم حجم به راحتی به دورها و قدرت های بالا می رسیدن. متریال سطح بالا چیه ؟؟ یا منیزیم یا تیتانیوم یا طلا و آلومینیوم سطح بالا ! باز می رسیم به بحث قیمت.
ARIAN
۲۲ مهر ۱۴۰۲جت جنگنده ایتالیایی ها به به😍 رکورد مسیر چهارصد مترش فقط از تعداد انگشت شماری ماشین توی جهان کمتره! رکورد توقفش از مکلارن سنای 1200 کیلویی بهتره! تازه فقط با شیش سیلندر. این قطعا نسخه قویتری مثل gto هم خواهد داشت اون موقع دیدن داره جررر دادن حریفا😎👌
blackwing
۲۲ مهر ۱۴۰۲چند ماه دیگه با ورود کوروت C8 ZR1 رکورد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ماشین دف عقب شکسته میشه
Soroush
۲۲ مهر ۱۴۰۲فوق العادست این ماشین
همون چیزیه که از فراری انتظار میره
Taha Malek
۲۲ مهر ۱۴۰۲عجیبه اما از sf90 بیشتر دوستش دارم
Scuderia Ferrari
۲۲ مهر ۱۴۰۲مثل همیشه عالی و بهتر از اون تیم Car and Driver که با نسخه Assetto Fiorano رکورد زدن
به قول یکی از رانندگان تست فراری که میگفت اگه خیلی به جزئیات سواری دقت کنی متوجه عملکرد متفاوت رینگ های فیبر کربنی با معمولی خواهید شد و این رو یک راننده حرفه ای پیست به راحتی میتونه تشخیص بده !!
واقعاً دمشون گرم که به همه جوانب و جزئیات توجه میکنن
Viper
۲۲ مهر ۱۴۰۲خیلی جذابه….
P
۲۲ مهر ۱۴۰۲ازوناست که خیلی خوب از آب در اومده
SR71
۲۲ مهر ۱۴۰۲عشق ، هنر ، اصالت ، مهندسی = ایتالیا
amir
۲۲ مهر ۱۴۰۲سوپراسپرت های ایتالیایی رو به هرچیز دیگری ترجیح میدم و حتما تو اون گاراژ رویایی که هممون یدونه اشو داریم میزارمش
لامبورگینی و فراری یکی از باکیفیت ترین و زیباترین خودروسازان جهانن هیچ کس پیدا نمیشه که از فراری و لامبورگینی بدش بیاد همه هرمدلیشو که میبینن عاشقش میشن
سوشیانت
۲۲ مهر ۱۴۰۲پر شتاب ترین دف عقب جهان چلنجر دیمون ۱۷۰ هست با شتاب صفرتاصد ۱.۶۶ در ضمن کوروت c8 z06 هم ۲.۲ ثبت کرده
بی خیال اسم ۳
۲۳ مهر ۱۴۰۲ای وای
چه بد حیف شد
سوشیانت
۲۲ مهر ۱۴۰۲پر شتاب ترین دف عقب جهان چلنجر دیمون ۱۷۰ هست با شتاب صفرتاصد ۱.۶۶ در ضمن کوروت c8 z06 هم ۲.۲ ثبت کرده
Heavy-Duty
۲۲ مهر ۱۴۰۲چلنجر دیمون ۱۷۰ کلا بحثش جداست.
امکانش هست یک سندی برای شتاب کوروت بیارید؟
سوشیانت
۲۲ مهر ۱۴۰۲https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.hotcars.com/behind-wheel-2023-chevrolet-corvette-z06/&ved=2ahUKEwjJ4YK6jvaBAxV5gf0HHVJDDLoQFnoECCwQAQ&usg=AOvVaw0Fz4Cf8nR5KyMpL5bZYDlg
حتی با یه تفکر ساده هم میشه به این پی برد وقتی فراری در شرایط عادی حدود نیم ثانیه کند تره و با شرایط خاص این شتاب میرسه، پس این قضیه درباره ماشین های دیگه هم صدق میکنه در ضمن دوج تونسته این شتاب رو ثبت کنه یعنی چی بحثش جداست؟! فشار هم حدی داره دیگه
AMG
۲۲ مهر ۱۴۰۲رو آسفالت معمولی دیمن خودشو هم بکشه زیر ۳ نمیزنه .
سوخت مخصوص ، راننده حرفه ای ، ارتفاع از سطح دریا ، لاستیک و پیست مخصوص درگ ، و …. باید باشن تا بتونه به اون عدد نزدیک شه .
سوشیانت
۲۲ مهر ۱۴۰۲در هر صورت دوج مجوز ورود به خیابان رو هم داره پس رکوردش کاملا درسته در ضمن وقتی این ماشین به صورت نرمال با تجهیزات درگ تولید میشه چه ربطی به آسفالت معمولی داره؟! از اسمت معلومه که چرا داری حرص میخوری
فرشاد
۲۲ مهر ۱۴۰۲منظورت از پکیج درگ اینه که رو کولش اسفالت درگ هم میدن؟
یا با لاستیکایی که فاقش اندازه نصف کاپوت هس تولید میشه؟
کدوم کمپانی سوختE85رو میریزه تو ماشین صفر کیلومترش؟
سوشیانت خیلی پرتی دست و پا نزن
سوشیانت
۲۳ مهر ۱۴۰۲دوج خیلی هوشمندانه فکر کرده یه جوری خودرو ساخته که هم مخصوص درگ باشه هم بتونه تو خیابون تردد کنه هر وقت خواستی جواب بدی بدون واقعیت رو نمیتونی عوض کنی و فقط به این فکر کن: صفرتاصد ۱.۶۶
فرشاد
۲۳ مهر ۱۴۰۲هوشمندانه از فکر تو البته و این ینی پشم
این بحث کاملا از هم جداست نه میشه تو خیابون از لاستیک با اون فاق و سوخت استفاده کرد و نه میشه تو پیست از لاستیک معمولی و سوخت روزمره استفاده کرد
اگه اینجوری باشه که توام صفرتاصدت1.65هس از دوج هم سریعتری منتها باید اندازه یه وال غذا بخوری اگه نتونی هم مشکلی نیس همینکه ادعاشو داری کافیه
صفرتاصد دوج با درگ پکیج1,66 (اما.اگر)
صفرتاصد دوج بی درگ پکیج3.و خورده ای
سوشیانت
۲۳ مهر ۱۴۰۲آره داداش اینا همه فیکه همه دروغگو فقط آلمانی ها راست میگن دوج دروغ میگه حتی nhra هم دروغ میگه؟! و برام جای سواله که اون ۳ و خورده ای رو از کجا آوردی؟! خودت واسه خودت عدد جدید میسازی بعد میگی دوج دروغ میگه😂 در ضمن این رو من نمیگم با یه سرچ ساده میبینی که میتونه تو خیابون تردد کنه و پشم هم فعلا شتاب آلمانی هاست
سوشیانت
۲۲ مهر ۱۴۰۲این مثال کوروت رو زدم برای اونایی که میگن آمریکایی ها از یه سیاره دیگه اومدن و بهتر از عدد کمپانی نمیتونن ثبت کنن اگه منطقی فکر کنیم هر ماشینی باشه تو شرایط آب و هوایی خاصی میتونه شتاب بهتر از عدد کمپانی ثبت کنه
مازیار
۲۲ مهر ۱۴۰۲بجز خانواده داج که همیشه یک تا دو ثانیه کندتر از عدد اعلامی هستن
سوشیانت
۲۲ مهر ۱۴۰۲وقتی کلا چیزی از فلسفه خودرو دیفرانسیل عقب بالای ۱۰۰۰ اسب که نیازمند مهارت رانندگی بالاست نمیدونی و فقط میخوای الکی کامنت بدی:
مازیار
۲۲ مهر ۱۴۰۲همون داستان زمین کج و راننده فلج؟
چرا می دونم همه می دونن
و یه حرف جدی خطاب به بقیه دوستان چون با سوشی که حرف جدی نمیشه زد
برای داج احترام قائلم صرفا چون طرفداران زیادی داره اما این دیدگاه که اتومبیلی بسازی متخصص یک کار (شتاب) اما در ۹۹ درصد موارد همون یک کار رو نتونه درست انجام بده رو نمی پسندم و به نظرم این یه جور ضعف در ساخت یا کامل نبودن ساخت هست. اون موضوع راننده مخصوص و جاده مخصوص و لاستیک مخصوص و سوخت مخصوص هم بدتر از همه. اصلا همون سوخت مخصوص به تنهایی برای بی اعتبار کردن همه چی کافیه، یعنی که چی بعد نزدیک به یک و نیم قرن کار با بنزین؟!!
دیمن به همین خاطر کلی حاشیه براش ایجاد شد اما کمپانی همون روال رو به شکل افراطی تری ادامه داد (۱۷۰) که قطعا اون هم از حاشیه در امان نخواهد بود
بهرحال ذهن هر کسی یه جهتی داره
سوشیانت
۲۳ مهر ۱۴۰۲هر وقت بهت گفتم این ماشین دف عقبه و بخاطر اون همه قدرت هرزگردی زیادی داره هیچ جوابی به من ندادی و همیشه از بحث فرار کردی رانندگی با ماسل کار، کار هر کسی نیست شما هم نشون دادی منبعت همون افرادی هستن که بلد نیستن حتی دنده بدن، در ضمن وقتی یک شرکتی به یک موفقیت بزرگ میرسه چیز عجیبی نیست که یه سری افراد مثل خودت سعی کنن بگن دروغه و کسی هم نتونسته این شتاب صفرتاصد ۱.۶۶ رو رد کنه حتی nhra هم تایید کرده که این شتاب واقعیت داره
مازیار
۲۳ مهر ۱۴۰۲بله بله تایید کرده
دف عقب راننده میخواد امریکایی باشه خلبان میخواد😄
می دونم همیشه منطقی هستی همیشه مطالعه می کنی همیشه حقیقت میگی
اما نمی دونم چرا همیشه همه باهات مخالفن
یه نگاه به بالا بنداز
سوشیانت
۲۳ مهر ۱۴۰۲وقتی فکت داری نیاز به تایید نظر دیگران نداری کسی دنبال تایید دیگرانه که خودش هم میدونه حرفش بی منطقه
مازیار
۲۳ مهر ۱۴۰۲فکت 😂😂😂😂😂
بگذریم حالا سوشیانت کی ظهور میکنه؟😉
مازیار
۲۴ مهر ۱۴۰۲چقدر جالبه
تو دنیای سوشیانت فکت رد میشه و حرف بی منطق تایید میشه
تو بی نظیری😄
سوشیانت
۲۴ مهر ۱۴۰۲فکت یعنی اعداد و ارقام، از کی تاحالا لایک و دیسلایک میتونن اعداد و ارقام یه خودرو رو تغییر بدن تا بشه بهش گفت فکت؟!
مازیار
۲۴ مهر ۱۴۰۲یا خودتو به اون راه میزنی یا خیلی پرتی
خوب دقت کن شاید بگیری
اگه حقیقت رو میگی چرا همه باهات مخالفن؟
دیگه واضح تر از این نمی دونم
سوشیانت
۲۵ مهر ۱۴۰۲مردم یه زمانی فکر میکردن زمین صافه پس هر چی بقیه میگن درست نیست الان دوج این شتاب رو ثبت کرده و nhra هم تایید کرده دیگه واضح تر از این؟ سعی کن عینک تعصب رو برداری
Royal Driver
۲۲ مهر ۱۴۰۲به به یک خبر ناب از ۲۹۶ جیتیبی! این ماشین علاوه بر الهام گیری از بعضی خطوط کلاسیک فراری، یکی از فان ترین ماشین های فعلی فراری برای روندن هست. در بعضی جهات از پدر معظم خودش یعنی اساف۹۰ بهتره. تونستن یک موتور وی۶ جذاب طراحی کنن که نقش بچهی وی۱۲ رو بازی کنه دقیقا مثل ۵ سیلندر آئودی درقیاس با موتور ۱۰ سیلندرشون. همین درسته! خیلیا عنوان کردن لذت رانندگی با این ماشین تموم نشدنی هست و همینطورم هست!
خاص
۲۲ مهر ۱۴۰۲نام شرکت: McMurtry Automotive
نام محصول: Spéirling ۲۰۲۱
پیشرانه: الکتریکی
قدرت: ۱۰۰۰BHP
دیفرانسیل: عقب
مجوز تردد در خیابان: ندارد
۰-۶۰ مایل : ۱.۴ ثانیه
۱/۴ مایل (۴۰۰متر) : ۷.۹۷ ثانیه
ثبت رکورد: توسط متواتسون (کار واو)
افتخارات: رکورددار پیست گودوود
محصول جدیدِ این شرکت:
Spéirling Pure 2023
سوشیانت
۲۲ مهر ۱۴۰۲این ماشین مخصوص پیسته و بهش اجازه ورود به خیابان رو ندادن
خاص
۲۳ مهر ۱۴۰۲شرکتش هم سعیای نداشت که محصول خیابانی تحویل بده.
از طراحی کابینش هم مشخصه که نمیخواستند محصول خیابانی بسازند.
درضمن اینکه این محصول خیابانی نیست رو خودم همون اول تذکر دادم.
(( اجازه تردد در خیابان: ندارد ))
amir
۲۳ مهر ۱۴۰۲رکورد مک مورتی رو مت واتسون زده دستخوش فک نمیکردم از این کارها بکنه
Ferrari baz
۲۲ مهر ۱۴۰۲فراری بهترین سوپر کار ها رو از اول ساخته و میسازه کارش حرف ندارن بهترینها بهترین دمشون گرم با این سوپر کار های خفنشون
خاص
۲۳ مهر ۱۴۰۲به پدال:
این رو ببین👇رکورد دار بودنِ ۲۹۶ زیر سوال نمیره؟
https://m.youtube.com/watch?v=YRtWpvIRhqY
این رکورد👆توسط نسخهی اسپایدر زده شده. (نسخههای اسپایدر، سنگینتر از نسخههای اصلی هستند).
خاص
۲۳ مهر ۱۴۰۲به پدال:
این درگ 👇 از اون درگهای نایاب و استثنایی هست.
https://m.youtube.com/watch?v=MIkUSLtfado
این درگ رو [هرچند مال ۲ سال پیشه] ولی حتماً پوشش بدید.
به ۴ دلیل:
۱- از نسخهی بسیار گرون و کمیابِ SuperLeggera درش استفاده شده.
۲- از نسخهی H2R [که مجوز تردد در خیابان رو نداره] درش استفاده شده.
۳- از دوربین کوییککَم استفاده شده درش.
۴- ادمینش [برخلافِ ادمینِ کانال 650ib] مستقیم میره سر اصلِ درگ و پُر حرفی نمیکنه.