فراری

رکوردزنی 296GTB در نوربرگ‌رینگ، اولین فراری با تایم زیر 7 دقیقه

فراری ۲۹۶ GTB با ثبت رکورد ۶ دقیقه و ۵۸.۷ ثانیه در نوربرگ‌رینگ، ۱.۳ ثانیه از فراری ۴۸۸ پیستا سریع‌تر بوده است.

هزاران خودروی تولیدی هرسال راهی پیست نوربرگ‌رینگ می‌شوند اما تاکنون تنها چهارده‌تای آن‌ها توانسته‌اند یک دور این پیست را در کمتر از هفت دقیقه طی کند. حال اما فراری ۲۹۶ GTB هم به‌عنوان پانزدهمین خودرو به این جمع اضافه شده است. این سوپرکار هیبریدی همچنین به اولین فراری تبدیل شده که توانسته یک دور جهنم سبز را در کمتر از هفت دقیقه طی کند. این موفقیت چشمگیر توسط نشریهٔ اسپرت اتو و با رانندگی کریستین گبهارت به دست آمده و رکورد زنی توسط خود فراری انجام نشده است.

این رکورد با یک ۲۹۶ GTB مجهز به پکیج Assetto Fiorano و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R انجام گرفته و خودرو یک دور پیست را ظرف ۶ دقیقه و ۵۸.۷ ثانیه طی کرده است. این زمان حدود ۱.۳ ثانیه سریع‌تر از فراری ۴۸۸ پیستا است که در سال ۲۰۱۹ با رانندگی همین گبهارت ثبت شد. بااین‌حال، تایم ۲۹۶ نیم ثانیه از رکورد پورشه ۹۱۱ GT2 RS با رانندگی گبهارت در این پیست کندتر بوده است. آخرین خودروی زیر هفت دقیقه در نوربرگ‌رینگ هم لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه با تایم ۶ دقیقه و ۵۹.۷ ثانیه است.

فراری علیرغم برخورداری از تاریخچهٔ موتوراسپرت بسیار پربار، معمولاً خودروهای جاده‌ای خود را برای رکورد زنی به پیست نمی‌برد و به همین دلیل، درحالی‌که مدل قوی‌تر SF90 استراداله می‌تواند سریع‌تر از ۲۹۶ GTB باشد اما هیچ لپ تایمی از آن وجود ندارد. البته ۲۹۶ هم با وجود دو سیلندر کمتر، هرگز خودروی ضعیفی نیست و ۸۳۰ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. پکیج هندلینگ Assetto Fiorano نیز هرچند قدرتی اضافه نمی‌کند اما کمک‌فنرهای مالتی‌متیک، قطعات کربنی بدنه، شیشهٔ عقب کامپوزیتی و لاستیک‌های میشلن را به همراه دارد.

این پکیج ۱۲ کیلوگرم از وزن خودرو کم می‌کند درحالی‌که با سفارش رینگ‌های فیبر کربنی می‌توان ۷ کیلوگرم دیگر هم خودرو را سبک کرد و به نظر می‌رسد خودرویی که در نوربرگ‌رینگ رکورد زده هم به این رینگ‌ها مجهز است. بنابراین، تعجبی ندارد که ۲۹۶ GTB توانسته تایم شگفت‌انگیزی را در یکی از مشهورترین پیست‌های جهان ثبت کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. Taha Malek

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (916 ديدگاه)

    اگه خود فراری اقدام میکرد تایم به مراتب بهتری میزد درو ور 6:43-6:44 ولی چیکار میشه کرد فراریه دیگ همینکه یه مجله تایم زیر هفت زده دستاورد بزرگیه

    موافقم 35
    مخالفم 32
    1. کاوه

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      رفیق جوک میگی؟؟؟؟۱۵ ثانیه کمتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟۱۵ ثانیه کمتر توی پیست رسما غیر ممکنه.اگه یه راننده نیمه حرفه ای با یه راننده فرمول یک بشینن پشت یه ماشین و یه دور پیست نوربر رو بزنن بازم محاله ۱۵ ثانیه اختلاف داشته باشن.

      موافقم 46
      مخالفم 12
      1. R@min

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2059 ديدگاه)

        چرا خیلی هم ممکنه، مهم تر از راننده ست آپ ماشین و میزان آشنایی با اون هست و اتفاقا راننده حرفه ای خود کمپانی چندین برابر سریع تر از راننده های دیگه هست خصوصا مجلات آلمانی !! چون ماشین رو بهتر می شناسه.

        موافقم 22
        مخالفم 55
        1. کیانوش

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (826 ديدگاه)

          چرت و پرت نگو خواهشا

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. آقای همساده

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (100 ديدگاه)

        مثلا منظورت اینه که رانندگی خودت با همیلتون زیر 15 ثانیه تفاوت داره

        موافقم 28
        مخالفم 2
        1. کاوه

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (80 ديدگاه)

          اقا شما فقط راننده روزمره اماتور نیمه حرفه ای حرفه ای و الیت(راننده ماشین های فرمول یک)رو نمیدونی دیگه من چی بگم بهت؟؟؟مگه من گفتم راننده نیمه حرفه ای ام؟؟؟؟ما تو ایران کلا راننده نیمه حرفه ای نداریم.راننده نیمه حرفه ای یعنی کسی که توی مسابقات سطح پایین تقویم جهانی اتوموبیل رانی شرکت میکنه.نه من

          موافقم 6
          مخالفم 1
    2. محمد

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (124 ديدگاه)

      فیلم هندیه دیگه که ۱۴ ثانیه زمان رو بهبود میداد
      اگر فراری انقدر توانگر و ماهره پس چرا توی فرمول یک اوضاعش اینطوریه که با اینکه تا این حد تحت فشاره از سال ۲۰۰۷ تو حسرت قهرمانی مانده که هیچ تو این چند سال حتی تیم دوم فرمول یک هم نیست، درسته فراری توی خودروساز ها یه جورایی مقدس به حساب میاد ولی دیگه افسانه سرایی نکنین.

      موافقم 26
      مخالفم 23
      1. امیر دهقان

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (745 ديدگاه)

        تایمی که گبهارت با پورشه 911 GT2 RS تو نوربرگ‌رینگ ثبت کرده: 6:58.28

        تایمی که خود پورشه با این ماشین ثبت کرد: 6:47.25

        یازده ثانیه اختلاف!!!

        موافقم 41
        مخالفم 3
        1. محمدهادی

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          خب،خیلی جذذاب میشه فیلم رکورد زنی لامبو روئلتو رو هم بزودی ببینیم..

  2. R@min

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2059 ديدگاه)

    تو این مجله فقط ماشین های آلمانی تحت هر شرایطی حتی 200 اسب ضعیف ترم باشن پک آئرو نداشته باشن باید تایم سریع تری بزنن.

    موافقم 27
    مخالفم 8
  3. Reza Waffen SS

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    خوبه ولی هنوز مونده به رقبا برسه نمیدونم چرا فراری کلا تمایلی به رکورد زنی نداره. فعلا با 6:30 و 6:38 تاج سر غول های آلمانیه پورش و مرسدس هستش 🏆

    موافقم 34
    مخالفم 11
    1. وی

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      تایم هایی که با فراری میزنن رو با هیچ ماشینی نباید مقایسه کرد چون بقیه برند ها خودشون تست رو انجام میدن ولی فراری رو مجله ها و شرایط کاملا نابرابره
      در پیست تاپ گیر که شرایط برابر بود و همه رو خود تاپ گیر تست میکرد 488 پیستا هر دو gt2rs و هوراکان پرفورمانته رو زد 296 هم که پیستا رو زده( درپیست نوربرگ رینگ و مجله و راننده مشابه) پس قطعا gt2rs رو میزنه
      ضمن اینکه 296 محصول پیست محور نیست و sf90lm پیست محور هست که وقتی بیاد بعید نیست حتیamg oneرو شکست بده

      موافقم 20
      مخالفم 9
      1. MILADZM

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (345 ديدگاه)

        ««تایم هایی که با فراری میزنن رو با هیچ ماشینی نباید مقایسه کرد چون بقیه برند ها خودشون تست رو انجام میدن ولی فراری رو مجله ها و شرایط کاملا نابرابره »»
        .
        .
        خیر ؛ فقط فراری نیست ؛ خیلی از ماشین ها توسط کمپانی تایم پیست نزدن ؛ دم دستی ترین مثال هم وایپر ACR که با راننده غیر رسمی و متعلق به مجلات تایم زد .

        موافقم 16
        مخالفم 7
        1. وی

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (375 ديدگاه)

          همه اون هایی که رکورد نزدیکی به 296 داشتن کمپانی زده
          بهر حال اگه ماشینی غیر از فراری هم توسط کسی به غیر از کمپانی زده باشه نباید با بقیه که توسط کمپانی زده شدن مقایسه بشه

          موافقم 5
          مخالفم 2
      2. کیانوش

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (826 ديدگاه)

        برو بگرد سایر برند ها هم توسط مجلات تو پیس رونده میشن فدات شم و هیچوقت اخلافت پونزدخ بیست ثانیه نیست

        موافقم 1
        مخالفم 2
  4. blackwing

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    دمش گرم ، فکر میکردم البته بهتر از اینا بزنه..
    به شدت منتظرم ببینم توی تابستون کوروت Z06 چیکار میکنه 🥶

    موافقم 26
    1. ppf

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منتظر نباش چون قرار نیست تایم بزنه
      در واقع تایم زده اما GM اعلام نمیکنه

      موافقم 2
      مخالفم 3
    2. حسین

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      خب نتایج از همین الان مشخصه
      با توجه به تایم پیست های معروف دیگر
      و قیاس با رقبا
      خودروی ثابت شده ای هست

  5. Ehsan

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (627 ديدگاه)

    خود فراری باید میزد،قطعا تایم خیلی بهتر میشد
    پادشاه سوپراسپرت ها👑

    موافقم 12
    مخالفم 5
  6. امیر

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    ایتالیایی ها حداقل ۵۰ سال از ژرمن ها توی تکنولوژی عقب هستن !! من فن پورشه یا بنز نیستم ولی همین چند وقت پیش gt3rs که فقط یه موتور تنفس طبیعی با ۵۱۰ اسب بخار قدرت داره تونست ۶ دقیقه و ۵۳ ثانیه تایم بزنه یا amg gtr Pro با ۵۰۰ و خورده ای اسب تونسته ۶ دقیقه و ۵۵ تایم بزنه ، این gt3 rs یا gtr Pro به هیچ وجه پرچمداران پورشه یا amg نیستن که بگیم این نهایت پرفورمنس هست که دارن ، gt2rs بیش تر از ۴ سال پیش رکورد احساس بر انگیز ۶ دقیقه و ۴۷ از خودش به جا گذاشت یا gt بلک سریز ۶ دقیقه و ۴۵ ، در آینده وقتی نسخه هیبریدی gt2rs یا gt بیان قطعا از ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه هم تایم سریعتری ثبت میکنن !! ( چیزی که برای فراری شبیه به یک رویا میمونه )

    موافقم 8
    مخالفم 59
    1. Monster 765lt

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      50 سال کم نیست؟ به نظرم 2500 سال هست تعارف نکنی :))
      لطفا این نظراتتون رو به اشتراک نذارین دقیقا منم فن فراری نیستم اما حرف غیرمنطقی زدی. جوری که همون 50 سال که دیدم بقیشو به زور خوندم
      در عوض همه اونایی که نام بردی تو درگ مغلوب فراری 296 میشن از پرچمدار تا غیر پرچم دارش پس باید حرف غیر منطقی 50 سال عقب موندگی رو بکار ببریم؟
      فک میکنی برای فراری با اون همه قدمت توی فرمول یک کاری داره یه محصول پیست محور مثل سنا که مکلارن ساخت بسازه؟ که هرجا تایم گیری کردن با اختلاف رکورد زد؟
      بحث نتونستن نیست بحث سیاست شرکته وگرنه فراری که دیگه نیاز به تعریف من نداره

      موافقم 31
      مخالفم 3
      1. امیر

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (692 ديدگاه)

        کی گفته 296 تو درگ میتونه gt2rs رو شکست بده !!! ( حتی شوخیش هم خنده دار نبود ) ، پسر خوب gt2rs طبق اعلام رسمی پورشه صفر تا صدش ۲/۷ هست که البته موتورترند باهاش تونسته اینکار و در عرض ۲/۵ ثانیه انجام بده و مسیر درگ رو هم خیلی راحت تو ۱۰/۴ ثانیه طی میکنه ، در ضمن اینجا بحث درگ نیست ! اگه به درگ باشه که ۹۱۱ توربو s همه فراری ها رو تو قوطی میکنه !

        موافقم 6
        مخالفم 25
        1. وی

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (375 ديدگاه)

          Gt2rs تو 10.4 1/4 مایل رو میره؟ خب کارواو المانی تایم 9.8 رو با 296 ثبت کرد که نه gt2و نه توربو اس چنین تایمی رو نمیتونن بزنن باز هم اگه باورت نمیشه درگ sf90و توربو اس رو میتونی ببینی که فراری لهش کرد
          پس دیگه حرفی نمیمونه

          موافقم 10
          مخالفم 2
    2. Hamidreza

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (329 ديدگاه)

      لازم به ذکر هست که هوراکان پرفومانته 6:52 زده… 😊

      موافقم 5
      مخالفم 1
    3. آقای همساده

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      ایتالیا فقط فراری نیست
      به عنوان کسی که اکثرا بنز و پورشه رو میپسنده باید بگم حرفت اصلا پایه اساس نداره که بخواد از پایه و غلط باشه

      موافقم 5
      مخالفم 1
    4. JDM سابق

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (727 ديدگاه)

      عقب افتادگی بین سوپرکار هایی که نزدیک هم رقابت میکنن وجود نداره. حالا چه ایتالیایی چه آلمانی چه انگلیسی آمریکایی و….
      هرکسی میتونه یه سوپرکار برداره هزینه کنه اسپویلر غول‌پیکر براش بذاره ترمزهای سرامیکی با دیسک و کالیپر بزرگتر کویل اور های خشک مخصوص ترک و لاستیک های پهن مخصوص ترک بذاره. ولی میدونی مشکل از کجا شروع میشه. مشکل از اینجا شروع میشه که فراری همواره به لذت رانندگیش مربوطه بسیاری بخاطر لذت رانندگیش میخرنش فراری مجبوره بین رانندگی شهری و ترک دوتا شو داشته باشه. اینایی که گفتی تو رانندگی شهری خشکن ولی فراری نسخه پیست محور و پرفورمنسش مثل پیستا هم سواری خوبی داره از طرفی هم خودش اقدام به تایم زنی نمیکنه

      موافقم 7
      مخالفم 1
    5. اشکان

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (401 ديدگاه)

      پیچ قرصات و خوب بستی و خوردی ؟!

      موافقم 2
      مخالفم 1
    6. مجتبی .

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      باز خوبه فن پورشه وبنز نبستی.

  7. Daruosh

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    Sf90 پس چیکار کرد که این رکورد زد؟؟

  8. Scuderia Ferrari

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    فراری یه نسخه پیست محور هم برای 296GTB تدارک دیده و احتمالاً تا پایان ۲۰۲۴ رونمایی بشه
    از این سبک کاری جدید فراری خوشم میاد
    فرصت نفس کشیدن به رقبا نمیده

    موافقم 14
    مخالفم 1
  9. BMW

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    دمش گرم خوش گل شده لعنتی با این رنگش

  10. خاص

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    نوشته برای SF90 stradale هیچ زمانی توی پیست ثبت نشده.

    درحالیکه زمان‌های زیادی ازش ثبت شده که همگی در حد مکلارن Senna هستند:

    https://fastestlaps.com/models/ferrari-sf90-stradale

    نکته‌ی جالب اینه که stradale برخلافِ Senna ماشینِ پیست‌محوری نبود.
    ولی زمان‌هاش درحد Senna بود.

    من طرفدار فراری نیستم اما معتقدم که به احتمال زیاد، جانشینِ پیست‌محورِ stradale
    که احتمالاً اسمش (SF90 LM یا SF90 Pista) خواهد بود،
    میتونه زمان‌هایی دقیقاً مشابه AMG ONE رو ثبت کنه.

    چون (Senna و stradale) ، نزدیک‌ترین زمان‌ها رو به AMG ONE داشتند و در همه‌ی پیست‌هایی که زمان‌گیری شده، با اختلاف کمی، ازش عقب اند.
    زمان‌های (Senna و stradale) حتی از (GT2RS و BlackSeries) هم بهتر بودند.
    مقایسه کنید توی همین سایتی که فرستادم.

    موافقم 13
    1. حسین

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      استاد بزرگ و شریف
      سنا
      هرچه خودرو افسانه ای برای
      این نام ثبت کنند کم خواهد بود
      روحش قرین رحمت
      بزرگ مرد موتور اسپرت
      حیف اینجا نیست
      شاید تقدیر او را جایی دیگر می خواست

    2. Monster 765lt

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      تقریبا توی اکثر پیست ها رکوردش بهتر یا برابر سنا بوده واقعا حیرت انگیزه
      فکر نمیکردم حالا حالا ها بتونن رکوردهای سنا جا به جا کنن

  11. R

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1177 ديدگاه)

    اینهمه ذوق و شوق برای این تایم؟ هوراکان کجا این کجا تازه هوراکان رقیبش ۴۵۸ بود بعد این سه نسل عوض شده ۴۸۸و اف ۸و ۲۹۶ اینهمه تکنولوژی اضافه شده اینم از فراریتون حالا هی بگید فراری فراری

    موافقم 2
    مخالفم 11
  12. حسین

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    من فقط منتظرم
    گاد اف کارز بیاد

    …. بولاید ….

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. امیر

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      بولاید گاد آف کارز !!! 🤣🤣🤣 عامو اشتب میزنی : بولاید حتی نمیتونه به رکورد amg one نزدیک بشه چه برسه بخواد اونو بشکنه !! فقط و فقط جانشین ۹۱۸ اسپایدر یا نسل بعدی gt2rs میتونن one رو از تخت پادشاهی پایین بیارن ، بوگاتی فقط تو خط مستقیم خوبه و گرنه توی نورنبرگ حریف سوپرکار های ۵۰۰ – ۶۰۰ اسبی آلمانی ها هم نمیشه ( نورنبرگ قلمرو پورشه و بنز هست و هیچکس غیر از این دو تا نمیتونه عرض اندام کنه )

      موافقم 4
      مخالفم 12
      1. R

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1177 ديدگاه)

        تو اصلا نمیدونی بولاید کدوم بوگاتیه ندیده نشناخته اظهار فضل میکنی

        موافقم 5
        مخالفم 2
  13. S

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (185 ديدگاه)

    اینجاس که میفهمی بنز و پورشه چقدر بزرگن…

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. Monster 765lt

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      در بزرگی بنز و پورشه حرفی نیست منم تایید میکنم ولی آیا 296 پیست محوره؟
      کجا ادعا کرده فراری که 296 خودرویی مخصوص پیست هستش؟
      اون مدل پورشه و بنزی که شما میفرمایید پیست محورن ینی با هدف جا به جا کردن رکورد پیست ساخته شدن.

      1. S

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (185 ديدگاه)

        خب دوست عزیز اصل قضیه پیسته دیگه. قدرت یه ماشین و خوب بودن یه ماشین و همه چیزشو تو پیست امتحان میکنن دیگه که با اختلاف الان دست مرسدس هستش شما اگه نگاه کنی همیشه رکورد پیستای جهان دست بنز و پورشه بوده. تو. خوب بودن فراری شکی نیست و من خودم به شخصه ماشینای فراری دوست دارم ولی تو این قضیه برتری با بنز و پورشه هست

        موافقم 3
        مخالفم 1
  14. R

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1177 ديدگاه)

    تایم چرا از حالت سکون شروع نشد؟ تو تسلا هم اینجوری بود

  15. خاص

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    بوگاتی Bolide ، خودروی خیابانی نیست.

    شکوندنِ رکوردِ خودروهای خیابانی توسط خودروهای غیرخیابانی، کارِ ساده‌ایه.

    رکوردِ خودروهای غیرخیابانی توی نوربرگرینگ، دست پورشه 919 Hybrid EVO هست.

    خیلی خیلی بعیده که بوگاتی بتونه نزدیک بشه به اون رکورد.

    وگرنه شکوندنِ رکوردِ AMG ONE توسط Bolide ، کاری نیست که سزاوارِ تشویق و تحسین باشه.

    1. S

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (185 ديدگاه)

      اگه کاری نداره بیاد رکورد amg one رو بزنه. یعنی شما فکر کن بتونه بزنه بعد نیاد بزنه با عقل جور در میاد؟؟؟ چرا نمیخوایم اینو یاد بگیریم که از رو تعصب حرف نزنیم ؟؟؟ یه جوری میگی کاری نداره رکورد amg one رو بزنه انگار کارخونه بنز با اون عظمت برا خنده amg one رو ساخته…

      موافقم 1
      مخالفم 1
  16. داود همای پناه

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام
    کجا میتونم طراح های فراری رو پیدا کنم. نمیدونم چجوری طراحی میکنن که هیچ وقت شبیه هیچ طرحی نیست. خسته شدیم از لامبورگینی! جسارت داشته باش و از چارچوب طراحی شبیه به هم دست بردار.اصالت فقط فراری و بس!

    موافقم 2
    مخالفم 2
  17. خخخ

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    فراری اگه خوب بود سال ۶۶ نمیزاشت ۳ تا ماشین فورد باهم لمانز رو ببرن 🗿🤝

    موافقم 1
    مخالفم 8
  18. Siyavash

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (812 ديدگاه)

    حقیقتا من خیلی فراری رو دوس دارم،ولی این رکورد برایه کمپانی بزرگی مثل فراری و ماشین قدرتمندی مثل gtb296به نظرم افتضاح هست..نمیدونم چرا فراری خودش رسما نمیاد رکورد بزنه…به نظرم همین gtb296راحت ۶:۵۰میزنه..یا پیستا که پیست محور هست یا sf90 یا اصلا چرا با ۴۸۸ تایم نمیزنن به نظرم همون ۴۸۸ هم راحت ۶:۵۵میزنه چه برسه به بقیه بالا رده هایه فراری….خلاصه هر کمپانی استراتژی خودشو داره..مثلا نمیدونم مکلارن چرا سنا رو نمیار نوربرگ رینگ. سنا که هرچی پیست بود آتیش زد ولی نوربرگ نمیاد..کسی دلیلشو میدونه آیا….

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. Royal Driver

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    فراری مثل همیشه درحال گل کاشتن ایول.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا