فراری

درگ سوپراسپرت‌های هیبرید فراری، SF90 در برابر 296GTB

دو سوپراسپرت هیبریدی فراری در سابقهٔ درگ به مصاف هم رفته‌اند تا ببینیم مدل ضعیف‌تر ۲۹۶ GTB در برابر SF90 چگونه عمل می‌کند.

فراری با SF90 استراداله وارد بخش سوپراسپرت‌های پلاگین‌هیبریدی شد و یکی از سریع‌ترین سوپرکارهای این بخش را ارائه کرد تا جایی که در حال حاضر خودروهای کمی توان رقابت با این ایتالیایی سرکش را دارند. فراری اما سوپراسپرت هیبریدی جدیدتر اما ضعیف‌تری را هم بنام ۲۹۶ GTB دارد. آیا این خودرو می‌تواند SF90 را مغلوب کند؟ کارواو قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.

ابتدا بیایید مرور کوتاهی بر تاریخچهٔ ۲۹۶ GTB داشته باشیم. این خودرو در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان اولین محصول فراری با پیشرانهٔ V6 معرفی شد. البته مدل‌های V6 قبلاً هم توسط فراری طراحی و ساخته شده بودند اما با برند دینو به بازار عرضه می‌شدند. بااین‌حال، شنیدن صدای موتور V6 در یک فراری چندان جالب به نظر نمی‌رسد؛ اما صرف‌نظر از صدا، ۲۹۶ GTB سوپرکار بسیار توانمندی است زیرا پیشرانهٔ ۳ لیتری آن با کمک یک موتور الکتریکی مجموعاً ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که رقم چشمگیری است و درنتیجه، شتاب صفرتاصد خودرو تنها ۲.۹ ثانیه طول می‌کشد.

از سوی دیگر، SF90 به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، سوپرکار پرچم‌دار فراری ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که کمی از برادر کوچک‌تر سریع‌تر است. در این درگ اما نهایتاً می‌توانیم ببینیم که این اعداد درست هستند یا نه.

البته باید توجه داشت که پیست کارواو خیس بوده و قطعاً در اینجا خودرویی که چهارچرخ محرک است عملکرد بهتری خواهد داشت. علاوه بر این، SF90 قدرت بیشتری هم دارد هرچند که ۲۹۶ GTB حدود صد کیلوگرم سبک‌تر است.

مشخصات فنی

فراری ۲۹۶ GTB

فراری SF90

پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۸۳۰ اسب بخار ۱۰۰۰ اسب بخار
گشتاور ۷۴۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
وزن ۱۴۷۰ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم
محور محرک عقب چهارچرخ
قیمت ۳۴۲ هزار دلار ۵۲۸ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Tesla

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (653 ديدگاه)

    بی‌صبرانه منتظر درگ : روئلتو و sf90 هستم ( پیش بینی میکنم لامبو با توجه به لانچ انفجاری که داره ، بتونه توی ۴۰۰ متر حدود ۹/۵ تا ۹/۷ تایم بزنه )

    موافقم 23
    مخالفم 45
    1. فقط انگلستان

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1120 ديدگاه)

      یادت رفت شکلک ها رو بزاری ولی اشکالی نداره من به جات میزارمش
      😍😍⚡⚡☈☈

      موافقم 31
      مخالفم 4
    2. مهراد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (863 ديدگاه)

      کاش اینقدر پولدار بودم که یه تسلا مدل اس پلاد برات میخریدم که سرگرم شی و دیگه نیای پدال !

      موافقم 37
      مخالفم 3
  2. Tesla

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (653 ديدگاه)

    کدوم توی ۴۰۰ متر برنده میشه :
    لامبورگینی روئلتو : لایک
    فراری sf90 استراداله: دیسلایک

    موافقم 57
    مخالفم 113
  3. وی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (376 ديدگاه)

    شرایط محیطیشون خوب نبوده احتمالا چون sf90توسط خود مت واتسون 9.6 زده 296 هم کارواو المانی باهاش 9.8 زد

    موافقم 23
    مخالفم 2
  4. احمدرضا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (749 ديدگاه)

    چرا ویدئوش نیست ؟

    موافقم 8
    مخالفم 2
  5. GMA

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (850 ديدگاه)

    این 296 GTB اعجاز واقعیه
    مگه میشه پا به پای SF90 پیش بره؟!!
    گمونم این V6 جدید، رو دست V8 فراری بلند بشه!

    موافقم 35
    مخالفم 6
    1. Tesla

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (653 ديدگاه)

      هایپرکار جدید فراری به موتور V6 مجهز میشه

      موافقم 10
      مخالفم 10
    2. Amin

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      در مورد فوق‌العاده بودن sf90 و رولینگ های عالی اش شکی نیست ، ماشینی که بتونه توی رولینگ باهاش برابری کنه و بهتر باشه ، قطعا فوق‌العاده تره
      راز 296 این هست که موتور الکتریکی به طور مستقیم به موتور احتراقی متصل هست ( تقریبا مشابه لافراری) و میتونه در تمامی سرعت ها قدرت رو بفرسته برای چرخ های عقب ، این یعنی همواره ۸۳۰ اسب بخار قدرت داره
      اما اس اف نود بعد از سرعت حدود ۱۶۰ کلیومتر برساعت ، به علت اتصال موتور های الکتریکی به چرخ های جلو و بالارفتن دور شفت موتور ، دیکه توانایی افزایش سرعت رو نداره و باتری هارو شارژ میکنه ، این یعنی قدرتش به کمتر از ۸۰۰ اسب بخار میرسه و با توجه به وزن بیشترش ، طبیعی هست که کم بیاره
      فراری از نظر فنی ، داره بهترین شرایط ممکن رو طی میکنه و فعلا از رقبا بهتر بوده

      موافقم 29
      مخالفم 3
  6. Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    الحق که عشقن

    موافقم 17
    مخالفم 3
  7. shahabkamyar

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    فکر کنم دلیل برتری 296 توی رولینگ ، مربوط بشه به محرک عقب بودن و سبک بودنش . چیزی که مک‌لارن 720 رو یه هیولا می کنه توی رولینگ… ولی واقعا فکرش هم نمی کردم از sf90 سریع تر باشه

    موافقم 20
    مخالفم 2
  8. Scuderia Ferrari

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    SF90 استراداله که همه جوره خودشو ثابت کرده ولی احساس میکنم تو رولینگ Mode رانندگی SF90 استراداله در حالت Qualify نبوده چون چیزی از نمای داخل ندیدم
    بنابر این باورش برام سخته که تو رولینگ 296GTB حتی با وزن کمتر و از دست رفتن برتری AWD بتونه برادر بزرگتر خودشو شکست بده
    296GTB هم از زمان معرفیش تحسین اکثر کارشناسان و مجلات خودرویی رو داشته و لذت رانندگی یک فراری واقعی رو ارائه داده

    موافقم 13
    مخالفم 3
  9. Siyavash

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    نمیدونم راجب این درگ چی بگم…ولی باریکلا به ۲۹۶ که اینطوری برایه sf90 خط و نشون کشید…۲۹۶محرک عقب هست ولی ۴۰۰ متر رو ۱۰.۳ زد در واقع اگه شرایط آب و هوا خوب بود به نظرم ۹.۹ هم میتونست بزنه..و اس اف ۹۰ هم همینطور بخاطر آب و هوا ۴۰۰ متر رو ۹.۹ زد وگرنه همیشه مت با همین ماشین ۹.۶ میزنه…و راجب رولینگ ..قابل پیش بینی بود برام..۲۹۶ تمام قدرت رو میفرست چرخ هایه عقب ولی اس اف ۹۰ اینطوری نیست …….در کل به منتظر این هستم که نسخه هایه پیست محور این دوتا هیولا چی میخاد از آب بیاد بیرون…به نظرم نسخه پیست محور ۲۹۶ از اس اف ۹۰ بهتر بشه چون هم محرک عقب هست هم وزنش خیلی کمتر هست الان که وزنش ۱۴۷۰ بود و نسخه پیست محورش به نظرم بین ۷۰ تا ۱۰۰ کیلو سبک‌تر میشه و حداقل ۵۰ اسب هم قوی‌تر میشه…اس اف نود هم فکر کنم نسخه پیستش اونم ۱۰۰ اسب قوی‌تر باشه ولی فکر نکنم وزنش بتونن ۵۰ کیلو بیشتر کم کنن ولی جفتشونم دانفورس زیادی تولید میکنن….بی صبرانه منتظر نسخه هایه پیست محورشونم…..کاشکی تویه این درگ هم f8 هم حضور داشت….تا تفاوت هر سه کلاس رو متوجه میشدیم

    موافقم 5
    مخالفم 3
  10. وی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (376 ديدگاه)

    کی بود میگفت کوروت سریع تر از 296عه😂

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. Scuderia Ferrari

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (4063 ديدگاه)

      به احتمال زیاد شوخی کرده 😂😂
      یا اگه ۱٪ جدی گفته شما جدی نگیر

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. وی

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (376 ديدگاه)

        شما که شوخی کردی ولی بعضی کاربر ها جدی گرفتن و تایید کردن😂

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. Scuderia Ferrari

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (4063 ديدگاه)

          برام عجیب بود واکنش بعضی از دوستان
          ولی کوروت در نسخه Z06 سنگ تموم گذاشته و ماشین قابل احترامیه که منو یاد فراری 458 اسپشیاله میندازه

  11. Siyavash

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    مت واتسون یه درگ کامل بین تمام محصولات فراری به همه بدهکار هست مثل درگی که بین تمام لامبورگینی ها گذاشت یا بین نسخه هایه مختلف نیسان….به نظرم تویه درگ باید از laferrari…sf90…296gtb…f8…pista488..812sf…458……برگزار کنه و اگه بتونه انزو رو هم بیار که دیگه یه درگ تاریخی میشه ….

    موافقم 12
    مخالفم 1
  12. arsalan-car

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    هیچی فراری نمیشه واقعا یه خودروسازی خفنه
    ولی ماشین sf90 یه چیز دیگه اس

    موافقم 13
    مخالفم 2
  13. Royal Driver

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    نبرد دوتا هیولای سرکش از مارانلو که به مصاف هم میرن واقعا دیدنیه.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. Sobhan

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    این درگی که من دیدم ،بنظرم رولتو میزنن ،چون واقعا اونجوری هم که فکر میکرد سری نبود. 🙌

    موافقم 2
    مخالفم 4
  15. ❤ ب ت bugatti

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    آقای ۲۹۶ جی تی بی آیا تمایل این را دارید کاه بگویم باختتان خفت بار افتضاح بود؟
    ولی در رابطه با sf90و رولتو بگم توی ۸۰۰ متر لامبورگینی برنده هست،اما ۴۰۰متر باتوجه به صفر تا دویست سریعتر فراری ،فراری برنده هست(شاید)
    در ضمن این اواخر کسی یادش رفته درگی برای یک سرعت واقعی بین کدوم ماشین هاست
    بوگاتی بولاید کانسپت یا اس اس سی تواتارا
    کدام یک سریعترند؟

    موافقم 1
    مخالفم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا