محصولات فراری همواره به خاطر پیشرانههای ۸ یا ۱۲ سیلندر خود مشهور شدهاند. البته با عرضه ۲۹۶ GTB جدید، این برند ایتالیایی نیروگاهی تازهنفس که دارای ۶ سیلندر است را روانه بازار نموده است. از اوایل دهه ۷۰ میلادی تاکنون محصولی از فراری با پیشرانه ۶ سیلندر تولید نشده بود. فراری به وضوح میخواهد نشان دهد استفاده از پیشرانهی کمحجم هیچ تأثیری روی هیجان محصولاتش نگذاشته و به همین خاطر ویدئویی هیجانانگیز که روی قوای محرکه ۲۹۶ GTB تمرکز دارد را منتشر نموده است. در این کلیپ میتوانیم سوپرکار جدید فراری را ببینیم که در پیست یاس مارینا به شدت تحتفشار قرار گرفته و سپس روانه خیابانهای ابوظبی میشود.
البته که فراری از پیشرانه ۶ سیلندر قدیمی در ۲۹۶ GTB استفاده نکرده است. در واقع این یک پیشرانه ۲.۹ لیتری توئین توربوی جدید ۱۲۰ درجهای است که قدرت ۶۵۴ اسب بخاری تولید کرده و قویترین پیشرانه ۶ سیلندر موجود در خودروهای تولیدی میباشد. همچنین جدیدترین سوپرکار فراری از یک پیشرانه الکتریکی ۱۶۴ اسبی سود میبرد که بهصورت ساندویچی بین گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه و پیشرانه اصلی قرار گرفته است. به این ترتیب ۲۹۶ GTB قدرت ترکیبی ۸۱۹ اسب بخاری و گشتاور ۷۴۰ نیوتون متری دارد. این نیرو منحصراً به چرخ های عقب فرستاده میشود.
ما در این کلیپ میتوانیم صدای پیشرانه را نیز بشنویم. مشخص است که قوای محرکه هیبریدی فراری همان نعرههای نیروگاههای ۸ و ۱۲ سیلندر مشهور فراری را ندارد اما فکر نمیکنیم که مشتریان نگرانی چندانی دراینباره داشته باشند. در واقع آنها میخواهند لذت سواری با این اسب تازهنفس و چموش را تجربه کنند.
محمدرضا
۱ آذر ۱۴۰۰یه مدتی بود سبد محصولات فراری تکراری شده بود کمی داشت گرد پیری روش مینشست.
و ۲سال اخیر واقعا متنوع شده
ومثل قبل محصولات تولید محدود و تراز اول تولید میکنه
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱ آذر ۱۴۰۰من واقعا این فراری رو دوست دارم ، چون احساس میکنم این ماشین یذره صمیمی تره ، مثل بقیه فراری ها شخصیت خود خواه و سخت پسندی نداره و با صاحبش رفیق میشه واقعا دوست داشتنیه
برعکس چیزی که دوستان در مورد این خودرو فکر میکنن ، این ماشین فوق العاده خاصه ، حتی خاصتر از f8 و پورتوفینو ، چون یه موتور ۶ سیلندر داره ، دومین ۶ سیلندر فراری بعد از دینو ، دینویی که برای رقابت با ۹۱۱ ساخته شده بود و فوق العاده بود .
محمد امین
۱ آذر ۱۴۰۰عاشق طراحیش شدم با تین ویدیو و این ترکیب رنگ ، جواهر هست برای خودش ، از نظر فنی هم که سنگ محک کلاس خودش هست و در بالاترین سطح قرار داره
حرف نداری
آرین
۱ آذر ۱۴۰۰از دید من شش بهترین تعداد پیستونهاست. یه چیز متعادل هست نه افراط نه تفریط. به میزان کافی از هر ویژگی مثبت رو داره.
اگر آرایش خطی داشته باشه چه بهتر!
Ferrari Daytona SP3
۱ آذر ۱۴۰۰انگار کمکم چراغ عقب گرد فراری کمکم داره برداشته میشه اگر اشتباه نکنم با مونزا شروع شد
در روما و Sf90 و 296 gtb و دایتونا هم دیگع خبری از چراغ عقب دایره ای نیست
البته نمیدونم این اتفاق خوبیه یا نه
به شخصه هنوز ترجیح میدم گرد باشن اما قطعا زیبایی خودشونو از دست ندادن بخصوص دایتونای جدید
Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)
۱ آذر ۱۴۰۰واقعا بسیار بسیار زیباست این فراری
بعضی ها میگن خوشگل نیست ولی من موافق نیستم و واقعا از این طراحی خوشم اومده
SF90 STRADALE
۱ آذر ۱۴۰۰فراری خیلی روی این ماشین کار کرده و به گفته مهندسین این برند بهترین و سرگرم کننده ترین رانندگی در بین تمامی مدل های فراری رو داره
یک راننده معمولی میتونه به راحتی این ماشین رو کنترل کنه در صورتیکه بیش از ۸۰۰ اسب بخار به چرخ های عقب منتقل میشه و مهارت زیادی رو مخصوصاً داخل پیچ ها میطلبه
فراری = هندلینگ و لذت رانندگی
M.Kazem.K
۱ آذر ۱۴۰۰واقعا شاهکاریه برای خودش 👌
بنظرم استراتژی تولید سوپر اسپرت های شش سیلندر با کمک تکنولوژی توربو و هیبرید که فراری استارتش رو زده واقعا استراتژی خوب و قطعا با خروجی خیلی خوبیه . ( صد البته که هیچکس نمیتونه از سیاست کوچک سازی انجین ها و از دور خارج شدن تنفس طبیعی ها خوشحال بشه ولی خب در چنین وضعیتی تولید چنین محصولی واقعا دوست داشتنی و امیدوار کنندست 👌)
در خصوص طراحی هم واقعا بی نقص و دوست داشتنی ، با تناسب و بروز !
این چند روزه چقدر اخبار و مطالب جذاب از فراری دیدیم ، روز به روز دارم بیشتر دیوونش میشم قبلا اینقدر تو خط فراری نبودم 😍