فراری

نسخه جدی فراری 296GTB با افزایش قدرت معرفی خواهد شد

آیا حسن ختام کوپه V6 فراری 296GTB یک سوپراسپرت با پسوند «اسپچیاله» خواهد بود؟

شرکت ایتالیایی فراری به‌صورت رسمی اعلام کرده که آمادگی لازم برای رونمایی از مدل جدیدتر، قوی‌تر، سبک‌تر و سریع‌تر 296GTB را دارد. این مدل به‌خصوص ادامه‌دهنده راه ۳۶۰ چلنج خواهد بود که در سال‌های ابتدایی قرن بیست‌ویکم رونمایی شد خط جدیدی از کوپه‌های عملکرد بالای این مجموعه را شکل داد. پس از ۳۶۰ چلنج، نوبت به F430 اسکودریا، ۴۵۸ اسپچیاله و ۴۸۸ پیستا رسید. حال هم نوبت آن شده که کوپه فراری رنگ‌وبوی یک مسابقه‌دهنده قدرتمند را به خود بگیرد و برای مسابقات خیابانی و پیست آماده شود.

فراری 296GTB

افزایش قدرت برای فراری کاری آسان تلقی می‌شود اما مسئله اصلی، مدیریت آن قدرت به‌شکلی هیجان‌آور و درعین‌حال، دقیق است؛ به‌شکلی که هویت اسب سرکش فراری همچنان در خودرو باقی بماند. 296GTB که از یک پیشرانه هیبریدی تویین توربوی V6 با ۸۳۰ اسب بخار قدرت سود می‌برد، هم‌اکنون با پکیجی موسوم‌به «فیورانو» به فروش می‌رسد که به‌ادعای فراری، عملکرد را بهبود می‌بخشد.

از آنجا که خروجی پیشرانه این خودرو درحالت استاندارد هم یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود و 296GTB را به یکی از سریع‌ترین سوپراسپرت‌ها بازار تبدیل کرده است، انتظار می‌رود که فراری پیش از قدرت‌افزونی روی کاهش وزن این سوپراسپرت متمرکز شود و با تکیه‌بر قطعات آیرودینامیکی، عملکرد و فرمان‌پذیری را بهبود بخشد.

برای اینکه درک خوبی از روند کاری فراری داشته باشیم، می‌توانیم به آخرین محصول این خانواده نگاه داشته باشیم؛ ۴۸۸ پیستا. این سوپراسپرت بی‌نظیر حدودا ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه استاندارد 488GTB بود؛ پس بعید نیست که عملکردی مشابه را از این برند ایتالیایی انتظار داشته باشیم.

فارغ از قدرت، آنچه بی‌شک در ۲۹۶ آینده افزایش پیدا خواهد کرد، نیروی عمودی وارد بر خودرو در سرعت‌های بالا خواهد بود. بعید نیست که فراری فرم‌پردازی اسپرت خیابانی را رها کند و به‌سراغ اسپلیتر، دیفیوزر، تیغه‌های آیرودینامیکی و بالچه بزرگ عقب برود.

فراری 296GTB با تکیه‌بر سیستم دیفرانسیل عقب خود می‌تواند عملکردی خیره‌کننده را شتابگیری اولیه از خود نشان دهد و ظرف ۲.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ رقمی که زمانی تنها به بوگاتی ویرون تعلق داشت. این سوپراسپرت اهل مارانلو قدرت پیشرانه ۳ لیتری خود را از طریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی دو کلاچه به چرخ‌ها می‌رساند.

فراری هنوز نام رسمی نسخه عملکردبالاتر 296GTB را اعلام نکرده است اما بعید نیست که به‌سراغ یک عبارت آشنا مانند اسپچیاله (به‌معنی خاص یا ویژه) برود. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا حدومرزی برای افزایش قدرت در خودروهای این شرکت وجود دارد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (622 ديدگاه)

    این ماشین شاهکار مهندسیه واقعا

    موافقم 39
    مخالفم 2
    1. ممد ژانگولر

      ۲۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4147 ديدگاه)

      با طراحیش ارتباط نمیگیرم ی جوریه زیادی طولانیه.

      موافقم 2
      مخالفم 19
      1. SMS

        ۲۳ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (574 ديدگاه)

        ماشینای فراری واقعا خفنن مخصوصا این ولی با عرض پوزش از طرفداران عزیز فراری ، آیا فراری جدیدا مرض داره که یه اسم با تلفظ راحت رو ماشیناش نمی ذاره ؟

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. جرمی کلارکسون

      ۲۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (975 ديدگاه)

      ولی عکس تیتر که دیدم طراحیش بهتر نشده
      همینی که الان هست خوشگله

      موافقم 2
      مخالفم 8
  2. JDM سابق

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (706 ديدگاه)

    اگر 296 GTB تولید نمیشد F80 با موتور V8 میومد بیرون

    موافقم 15
    مخالفم 2
  3. رامتین

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    واقعا شاهکاره و با موتور 3 لیتری چنین عملکردی اغواکننده هست. حتی بیشتر از SF90 علاقه دارم. احتمال زیاد هم نامش میشه اسپیچاله و توان هم به عدد 905 اسب میرسه!

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. mmd@

      ۲۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (331 ديدگاه)

      عشقت فراریه🤣🤣🤣🤣 برو با یکیش ازدواج کن🤣🤣🤣 جهت شوخی

      موافقم 2
      مخالفم 16
      1. I99

        ۲۳ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        به شاد برگرد

        موافقم 11
        مخالفم 2
    2. Nismo

      ۲۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      داداش موتور 3 لیتری تنفس طبیعی که نیست
      توئین توربو بعلاوه 3 تا موتور الکتریکی

      موافقم 1
      مخالفم 2
  4. Scuderia Ferrari

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    488 پیستا یکی از بهترین و کامل ترین سوپر اسپرت های تاریخه با پکیجی هیجان انگیز در پیست و جاده

    فراری چشم نخوره خوب داره تاخت و تاز میکنه با به روزرسانی و نسل جدید خودروهاش

  5. Siyavash

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (794 ديدگاه)

    فراری مورد علاقه من همینه GTB296 💯💯

  6. وی

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    488 که طراحی چندان زیبایی نداشت تو نسخه پیستا واقعا زیبا شده بود 296 که همین جوری هم زیبا و چشم نوازه
    اگه صداش هم مثل sf90xxباشه (sf90xxبه نسبتsf90 قدای واضح تر و بهتری داره) از هر نظر سوپر اسپرت جذابی میشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. MP

    ۲۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    در مقابل GTB296 و SF90
    فراری F80 به عنوان یه پرچمدار اصلا به چشم نمیاد؟
    آقای فراری چرا؟

    موافقم 7
    مخالفم 2
  8. M power

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    فراری ۴۵۸ هم خوشگل و با پرستیژ بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا