آیا حسن ختام کوپه V6 فراری 296GTB یک سوپراسپرت با پسوند «اسپچیاله» خواهد بود؟
شرکت ایتالیایی فراری بهصورت رسمی اعلام کرده که آمادگی لازم برای رونمایی از مدل جدیدتر، قویتر، سبکتر و سریعتر 296GTB را دارد. این مدل بهخصوص ادامهدهنده راه ۳۶۰ چلنج خواهد بود که در سالهای ابتدایی قرن بیستویکم رونمایی شد خط جدیدی از کوپههای عملکرد بالای این مجموعه را شکل داد. پس از ۳۶۰ چلنج، نوبت به F430 اسکودریا، ۴۵۸ اسپچیاله و ۴۸۸ پیستا رسید. حال هم نوبت آن شده که کوپه فراری رنگوبوی یک مسابقهدهنده قدرتمند را به خود بگیرد و برای مسابقات خیابانی و پیست آماده شود.
افزایش قدرت برای فراری کاری آسان تلقی میشود اما مسئله اصلی، مدیریت آن قدرت بهشکلی هیجانآور و درعینحال، دقیق است؛ بهشکلی که هویت اسب سرکش فراری همچنان در خودرو باقی بماند. 296GTB که از یک پیشرانه هیبریدی تویین توربوی V6 با ۸۳۰ اسب بخار قدرت سود میبرد، هماکنون با پکیجی موسومبه «فیورانو» به فروش میرسد که بهادعای فراری، عملکرد را بهبود میبخشد.
از آنجا که خروجی پیشرانه این خودرو درحالت استاندارد هم یکی از بهترینها به شمار میرود و 296GTB را به یکی از سریعترین سوپراسپرتها بازار تبدیل کرده است، انتظار میرود که فراری پیش از قدرتافزونی روی کاهش وزن این سوپراسپرت متمرکز شود و با تکیهبر قطعات آیرودینامیکی، عملکرد و فرمانپذیری را بهبود بخشد.
برای اینکه درک خوبی از روند کاری فراری داشته باشیم، میتوانیم به آخرین محصول این خانواده نگاه داشته باشیم؛ ۴۸۸ پیستا. این سوپراسپرت بینظیر حدودا ۹۰ کیلوگرم سبکتر از نسخه استاندارد 488GTB بود؛ پس بعید نیست که عملکردی مشابه را از این برند ایتالیایی انتظار داشته باشیم.
فارغ از قدرت، آنچه بیشک در ۲۹۶ آینده افزایش پیدا خواهد کرد، نیروی عمودی وارد بر خودرو در سرعتهای بالا خواهد بود. بعید نیست که فراری فرمپردازی اسپرت خیابانی را رها کند و بهسراغ اسپلیتر، دیفیوزر، تیغههای آیرودینامیکی و بالچه بزرگ عقب برود.
فراری 296GTB با تکیهبر سیستم دیفرانسیل عقب خود میتواند عملکردی خیرهکننده را شتابگیری اولیه از خود نشان دهد و ظرف ۲.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ رقمی که زمانی تنها به بوگاتی ویرون تعلق داشت. این سوپراسپرت اهل مارانلو قدرت پیشرانه ۳ لیتری خود را از طریق یک جعبهدنده ۸ سرعتی دو کلاچه به چرخها میرساند.
فراری هنوز نام رسمی نسخه عملکردبالاتر 296GTB را اعلام نکرده است اما بعید نیست که بهسراغ یک عبارت آشنا مانند اسپچیاله (بهمعنی خاص یا ویژه) برود. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا حدومرزی برای افزایش قدرت در خودروهای این شرکت وجود دارد؟
hosen
۲۳ آبان ۱۴۰۳این ماشین شاهکار مهندسیه واقعا
ممد ژانگولر
۲۳ آبان ۱۴۰۳با طراحیش ارتباط نمیگیرم ی جوریه زیادی طولانیه.
SMS
۲۳ آبان ۱۴۰۳ماشینای فراری واقعا خفنن مخصوصا این ولی با عرض پوزش از طرفداران عزیز فراری ، آیا فراری جدیدا مرض داره که یه اسم با تلفظ راحت رو ماشیناش نمی ذاره ؟
جرمی کلارکسون
۲۳ آبان ۱۴۰۳ولی عکس تیتر که دیدم طراحیش بهتر نشده
همینی که الان هست خوشگله
JDM سابق
۲۳ آبان ۱۴۰۳اگر 296 GTB تولید نمیشد F80 با موتور V8 میومد بیرون
رامتین
۲۳ آبان ۱۴۰۳واقعا شاهکاره و با موتور 3 لیتری چنین عملکردی اغواکننده هست. حتی بیشتر از SF90 علاقه دارم. احتمال زیاد هم نامش میشه اسپیچاله و توان هم به عدد 905 اسب میرسه!
mmd@
۲۳ آبان ۱۴۰۳عشقت فراریه🤣🤣🤣🤣 برو با یکیش ازدواج کن🤣🤣🤣 جهت شوخی
I99
۲۳ آبان ۱۴۰۳به شاد برگرد
Nismo
۲۳ آبان ۱۴۰۳داداش موتور 3 لیتری تنفس طبیعی که نیست
توئین توربو بعلاوه 3 تا موتور الکتریکی
Scuderia Ferrari
۲۳ آبان ۱۴۰۳488 پیستا یکی از بهترین و کامل ترین سوپر اسپرت های تاریخه با پکیجی هیجان انگیز در پیست و جاده
فراری چشم نخوره خوب داره تاخت و تاز میکنه با به روزرسانی و نسل جدید خودروهاش
Siyavash
۲۳ آبان ۱۴۰۳فراری مورد علاقه من همینه GTB296 💯💯
وی
۲۳ آبان ۱۴۰۳488 که طراحی چندان زیبایی نداشت تو نسخه پیستا واقعا زیبا شده بود 296 که همین جوری هم زیبا و چشم نوازه
اگه صداش هم مثل sf90xxباشه (sf90xxبه نسبتsf90 قدای واضح تر و بهتری داره) از هر نظر سوپر اسپرت جذابی میشه
MP
۲۳ آبان ۱۴۰۳در مقابل GTB296 و SF90
فراری F80 به عنوان یه پرچمدار اصلا به چشم نمیاد؟
آقای فراری چرا؟
M power
۲۴ آبان ۱۴۰۳فراری ۴۵۸ هم خوشگل و با پرستیژ بود