فراری

فراری 308 با پیشرانه هزار اسب بخار هوندا

در دنیای تیونینگ و افترمارکت تقریباً محدودیتی وجود ندارد و مثال بارز آن همین فراری 308 است که مشاهده خواهید کرد. برای برخی افراد پروژه‌ای که امروز می‌خواهیم درباره‌اش صحبت کنیم شاید یک فاجعه به حساب آید اما ما آن را بسیار حرفه‌ای و جذاب یافتیم. البته شاید خودروی موردبحث برای شما آشنا به نظر برسد چراکه قبلاً نیز خبرهایی درباره آن منتشر شده است.

در ماه مارس امسال ویدئویی از یک فراری ۳۰۸ GTBi سفید رنگ منتشر شد که البته در آن زمان رنگ اولیه یعنی زرد روی خودرو وجود داشت. این فراری از پیشرانه K24 توربو هوندا استفاده می‌کند و چند ماه پیش اولین استارت آن زده شد. این پروژه هم‌اکنون کاملاً تکمیل شده و ویدئویی مفصل از آن با تمامی جزئیات منتشر شده است. باید اذعان کرد این فراری ۳۰۸ سفارشی بسیار خاص و برجسته به نظر می‌رسد.

برای ارائه ایده‌ای کلی از میزان کار موردنیاز برای تکمیل این پروژه باید به برخی ارقام اشاره کنیم. همه‌چیز حدود ۷۰۰ روز پیش شروع شد و ۱۱۵ اپیزود مختلف نیز فرایند تولید و مونتاژ این خودرو را به تصویر کشیده‌اند. پس از این مراحل نیز خودرو راهی داینو شده و سپس اصلاحات دیگری نیز روی آن صورت گرفته است تا قوی‌تر شود. نکته جالب اینکه مراحل یاد شده تنها آغاز جدید این پروژه بوده‌اند.

خودروی اسپرت فراری در نمایشگاه سما امسال حضور داشته و این رویداد تیونینگ هدف نهایی تیم توسعه ۳۰۸ بوده است. البته قبل از آن نیز روزهای خوشی برای این خودرو رقم خورده اما هنوز هم برخی ریزه‌کاری‌ها باید انجام شود. مالک این فراری ۳۰۸ همچنین تصمیم گرفته از سه دوست خود کمک بگیرد تا پروژه کامل‌تر شود. احتمالاً احساس‌برانگیزترین بخش نهایی پروژه پوشش کامل بدنه بوده که یک کمپانی حرفه‌ای آن را انجام داده است. جزئیات جالب بسیار زیادی در این پروژه وجود دارد که با تماشای ویدئو به آن‌ها پی خواهید برد. اگر دلتان برای رنگ زرد فراری تنگ شده نگران نباشید چراکه مالک خودرو می‌گوید در نهایت از همین رنگ برای نسخه نهایی پروژه خود استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    چقدر خوشگله لاکردار

    موافقم 37
    مخالفم 2
  2. Ferrari 🇮🇹

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 22
  3. R@min

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2065 ديدگاه)

    از 4 تا دونه سیلندر 1000 اسب بیرون بکشی اونم موتور 20 سال پیش !!!

    عظمت و قدرت مهندسی هوندا همیشه چند سال از رقبا و حتی صنعت جلوتر بوده مخصوصا دهه 80 و 90.

    موافقم 68
    مخالفم 2
    1. Amin

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      دقیقا آقا رامین ، به خصوص توی فرمول یک ….
      موتور های سری ra16 هوندا توی دهه ۸۰ انقلابی رو در صنعت موتور سازی به وجود آورد که حتی بعضی ها معتقد هستن که با در نظر گفتن زمان ساختشون ، پایداری و توان بالایی که دارن ، بهترین موتور های فرمول یک‌ تاریخ هستن
      ۶ سیلندر ۱.۵ لیتری ۸۰ درجه توربوشارژر که بین ۶۵۰ اسب تا ۱۳۵۰ اسب توان داره ، که واقعآ رقم حیرت آوری هست ، دوام این موتور ها هم مثال زدنی هست ، دیگه واضح تر از این نمیشه گفت که سال ۱۹۸۸ با این موتور و ماشین فوق‌العاده mp 4/4 مکلارن ۱۵ مسابقه از ۱۶ مسابقه رو برد ، درصورتی که موتور های بیمر و رنو جوش می آوردن و زود خراب میشدن و معروف بودن به یه چیزی مثل زود پز خودمون …. به همین دلیل fia تصمیم گرفت سال ۱۹۸۹ موتور ها رو به سمت تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر ببره تا بقیه سازندگان بتونن موتور های با دوام تری بسازن
      تکنولوژی توربو این موتور ها طوری هست که نسبت به بقیه سازنده ها توربو لگ‌ کمتری داره و رانندگی باهاش خیلی ساده تر و نرم تر هست ، این موضوع توی نمودار های گشتاور rpm هم کاملا مشخصه و میشه توی انبرد های ایرتون سنا یا پراست دید که چه قدر کارکرد این موتور نرمه
      موتور های فصل ۲۰۲۲ هوندا توی فرمول یک هم عالی بودن ، دوام زیاد درکنار قدرت بالا ، ice شون فقط کمتر از ۵ اسب از فراری ضعیف تره ، اما با داشتن سیستم هیبرید پر بازده در میتونن به طور متوسط قدرت بیشتری داشته باشن
      از نظر دوام هم میشه مقایسه کرد که پرز ۱۰ تا گرند پری رو با یه توربو شارژ میره ، درصورتی که مرسدس هر ۷ مسابقه طور متوسط و فراری هر ۵ مسابقه به طور متوسط یه توربو شارژ عوض کردن ، البته آخر فصل دوام موتور فراری به طور چشمگیری افزایش داشت

      موافقم 32
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2065 ديدگاه)

        چقدر این کامنتارو دوست دارم عالی بود امین عزیز که کم پیدا هستی 😄 البته این کامنت طولانی فقط گوشه ای از توانایی های هوندا بود.

        واقعا هوندا استثنایی هست.

        موافقم 18
        مخالفم 1
        1. محمد امین

          ۲۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          ممنون رامین جان
          اره یه مدت سرم شلوغ بود ، یه چند روزه بیشتر کامنت میزارم

      2. Iman99

        ۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        بهترین موتور های فرمول یک تاریخ متعلق به مرسدس و فراری هستن که بهترین و قوی ترین موتور های فرمول یک تاریخ رو ساختن البته ب ام و هم سالها پیش قوی ترین موتور فرمول یک تاریخ رو ساخت با یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که ۱۵۰۰ اسب قدرت داشت ولی در کل بهترین و قوی ترین انجین و بعبارتی موتور و پاوریونیت تاریخ فرمول یک متعلق به مرسدس و فراری و فورد هست تو همه چیزای دیگه هم بهترین و برتر هستن

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. Iman99

          ۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اینهایی که گفتم کلا سازندگان برتر اروپایی و امریکایی همیشه تو همه چیز سالها از رقبا و بقیه و صنعت جلو تر بودن و جلوتر از زمان خودشون بودن و هستن ملا۶ این اروپایی ها و امریکایی ها که تو همه چیز بهترین و اول هستن و چیزی به گرد پاشونم نمیرسه و سالها از رقبا و بقیه و صنعت جلوتر هستن
          مثلا بهترین انجین و موتور و پاوریونیت های فرمول یک متعلق به خودشون بهترین آفرودر ها و کلا همه چیز

  4. DoctoR

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1035 ديدگاه)

    https://carnewschina.com/2022/11/08/baw-calorie-8300-usd-pickup-truck-production-started-in-china/
    پدال این رو کار کن همچین ماشینی با این قیمت خیلی برای مخاطب جالبه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. hamidreza

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (329 ديدگاه)

    خشگله…ابهتو…

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. حمید

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (371 ديدگاه)

    اینقدر اطمینان به موتور های ایتالیایی هست که طرف رفته موتور هوندا گذاشته رو فراری !
    #فراری_مطمعن

    موافقم 16
    مخالفم 13
    1. مهدی

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1739 ديدگاه)

      اینکه از یه موتور ارزون با لوازم افترمارکت زیاد و در دسترس استفاده کنی که کلا ۲۵ هزارتا پات نمیفته کاملا عقلانیه تا اینکه فقط ۴۰ هزارتا یه موتور گیربکس فراری استوک بخری و تازه حداقل ۱۰۰ هزارتا دیگه هم هزینه ساخت و خرید لوازم اینترنال و افترمارکت نایاب انجین بشه . لطفا قبل از نطق از بدیهیات دنیای موتور اسپرت اطلاع داشته باشین

      موافقم 23
      مخالفم 8
    2. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (526 ديدگاه)

      چی میزنی ؟ تو داری یک خودرو لاکچری رو با یک خودرو سازی ارزان قیمت مقایسه میکنی ؟ فراری رو کسی میخره که پول سرویس هاشو داره تو راجب دنا حرف نمیزنی داری راجب فراری حرف میزنی

      موافقم 9
      مخالفم 1
    3. R@min

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2065 ديدگاه)

      فقط قابلیت اطمینان دخیل نیست، ارتقای یه موتور پرفورمنس پیچیده که تکنولوژی هایی از فرمول ۱ داره اونم هشت سیلندر نیاز به علم بسیار بالا و صرف هزینه زیادی هست که خارج از توان تقریبا ۹۰% بزرگترین تیونرهای جهان هست چه برسه به یه گاراژ کوچیک یا یه عشق ماشین.

      موافقم 10
    4. Hm

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      مطمئن 🤦🏻

  7. datsun

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3960 ديدگاه)

    موتور k هوندا لامصب چقد تیون خورش خوبه یه موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری هزار اسب خیله
    کیت بدنه هم جذابه فراری عجب ابهتی تولید کرده تو دهه ۷۰

    موافقم 28
    مخالفم 1
  8. Amir

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    دو روز دیگه شاهد شکایت فراری ازشون هستیم که موتور هوندا رو انداختن روش.
    فارغ از فنی ، ظاهرش عالی شده

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. phonix

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      از خداشونم باشه
      فراریاز این چیزا شکایت نمیکنه
      ولی اگه خیلی مسخره کنی ماشین رو بنت میکنه
      یه یوتیوبر کانادایی ماشین رو اکلیلی رنگین کمونی رگ زده بود فراری از خرید بقیه محصولاتش منعش رد

      موافقم 6
      مخالفم 1
  9. دانیال

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا