طبیعتاً پس از تولد هریک از مدلهای فِراری تیونرهای نامآشنا و همچنین کمتر شناختهشدهها یکییکی به سراغشان میروند و برداشت خودشان را به واقعیت تبدیل میکنند. حالا هم پس از چند ماهی که ۴۸۸ GTB در میان ماست گروه آلفا N-پرفورمَنس (Alfa N-Performance) به سراغش رفته و خروجیاش را به ۷۷۹ اسب بخار (bhp) و ۸۵۹.۵ نیوتونمتر افزایش دادهاند.
این اعداد افزایش چشمگیر بهترتیب ۱۱۸ و ۱۰۰ واحدی را نسبت به بیشینه قدرت و گشتاور نسخه استاندارد نشان میدهند، همچنین باعث قرار گرفتن آن در زمره مدعیانِ قَدری چون لامبورگینی آونتادور سوپرولوچه و فِراری F12tdf میشوند که بهخودیخود موفقیت خوبی برای این گروه است. شاید فکر کنید برای افزایش بازدهی به این اندازه تغییرات زیادی در پیشرانه ۳.۹ لیتری V8 موردنیاز است، اما باید بگویم که به لطف واکنشهای سامانه توربو شارژر تمامی نتایج تنها با نقشهکشی دوباره EVOX در واحد کنترل الکترونیکی (ECU) به دست آمدهاند. مراحل اضافه کردن این نقشه آنقدر ساده است که کمپانی حتی به خریداران اجازه میدهد که خودشان با استفاده نرمافزار “plug and play” انجامش دهند!۴۸۸ GTB در حالت استاندارد طوری عمل میکند که رانندگان در آزمایشات میدانی با خود میگویند که شاید برای رانندگی در جاده کمی زیادی سریع است، چون بعضیاوقات برای کنترل حجم بالای گشتاور ترجیح میدهید تعویض دندهها را کوتاهتر کنید! حالا هم که آلفا N-پرفورمَنس خروجیاش را اینقدر افزایش داده به نظر میرسد در خارج از پیست کمی غیرقابلکنترلتر خواهد بود.
به هر حال شکی نیست که ۷۷۹ اسب بخار و ۸۵۹.۵ نیوتونمتر روی کاغذ بسیار هیجانانگیز و تأثیرگذار است. اگر این نسخه بتواند شتاب اولیه ۳ ثانیهای و سقف سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت مدل استاندارد را بهبود بخشد افتخار وارد کردن ۴۸۸ GTB به قلمرو هایپرماشینها را از آنِ آلفا N-پرفورمَنس خواهد کرد تا برگ برنده درخشانی به کارنامه این تیونر اضافه شود.تلقیح نقشه مذکور با ECU مبلغ ۲,۹۹۹ یورو (حدود ۲,۱۱۶ پوند) هزینه خواهد داشت. البته به یک نکته هم باید اشارهکنم که با انجام این تغییر گارانتی رسمی خودرو باطل میشود، پس مجبورید بین خدمات پس از فروش صاحب مارانللو و ارقام وسوسه کننده کمپانی آلمانی یکی را انتخاب کنید!
KING 918
۲۳ آبان ۱۳۹۴دقت کردین 458 هرکاری میکنن باز هم شتابش 3 هست و زیر 3 نمیاد .
458 ایتالیا متور 4.5 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی 570 اسب بخار شتاب 3.2
458 اسپیشیال 4.5 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی اصلاح شده 597 اسب بخار شتاب 3.0
488 که 99 در صد همان 458 هست 8سیلندر 3.9 لیتری 661 اسب بخار شتاب 3.0
حالا هم که الفا 488 رو 799 اسب بخار رسونده باز هم شتاب 3.0
جالبه …………………..
Mohsen
۲۳ آبان ۱۳۹۴یه سوال، اگر به این سادگی و با وارد کردن یه الگوریتم جدید به ECU ماشین میشد انقدر خروجی موتور رو افزایش داد، چرا فراری خودش از اول این کار رو نکرده؟! در ضمن اجزای چنین ماشینی با وسواس شدیدی برای همدیگه طراحی شدن. اصلا سایر بخش های خودرو مثل چرخ ها، بدنه و آیرودینامیک خودرو و حتی خود موتور توانایی هماهنگی با چنین قدرتی رو دارن؟! یه مثال ساده میزنم، آیا عرض و قطر تایر های ماشین برای چنین خروجی توان و گشتاوری مناسب هست؟!
تو بقیه ی تیوننینگ ها وقتی قدرت ماشین اقزایش داده میشه، سایر قطعات مرتبط هم ارتقا داده میشن تا به چنین سوالاتی پاسخ داده بشه اما تو این تیونینگ…؟
Rouzbeh
۲۳ آبان ۱۳۹۴مرسی امین اقا بابت مطلب. لا مصب این فراری عجب چیزه هر کی نگاش میکنه عاشقش میشه . تو یک کلام حرف نداره.
shahab
۲۳ آبان ۱۳۹۴با این که دوسش دارم اما اونتادور سوپرولوچه کلا یه چیز دیگس
MohseN
۲۳ آبان ۱۳۹۴اونتادور یه چیزه دیگه نیست، خیلی چیز دیگست!! بحث فنی یه طرف طراحی جنگندش یه طرف!
naser ferari
۲۳ آبان ۱۳۹۴مطلب درمورد فراریه بازم میگم فراری فراری بهترین سوپراسپورت تمام دورانهاست خواهش میشه نظرات درستی بدین بحث مقایسه هم نباشه بین این ماشین باماشینای دیگه مثل اونتادور بابا این چه مقایسه ای با این حجم موتور 12سیلندر6/5لیتری کجا تا3/9لیتری کجا مقایسه نکنید
KING 918
۲۳ آبان ۱۳۹۴عزیزم مقایسه میشن چرا که نه پورشه 911 توربو اس تو درگ از اوانتادور جلو زد اونم با یه موتور 6 سیلندر توربو 3.8 لیتری این 488 یه موتور 8 سیلندر توربو 3.9 لیتری داره پس مقایسه میشن تازه عدد و ارقام رو نگاه 488 با 661 اسب بخار شتاب 3.0 و تاب اسبید 340 خییلی نزدیک به اوانتادوره شما به حجم موتور تنها نگاه نکن یا تعداد سیلندر عملکرد رو نگاه کن داداشه گلم
Rouzbeh
۲۳ آبان ۱۳۹۴♥♡فراری شاهه♡♥
Ferrari
۲۳ آبان ۱۳۹۴فراری بهترین سوپر خودرو ساز دنیاست. بی نظیره
احمد باقری
۲۳ آبان ۱۳۹۴معرکه بود، دیگه شاهکار شد.