آیا یک پرقدرت میتواند سوپرکار تولید محدود فراری را در تستهای درگ شکست دهد؟ برای فهمیدن جواب این سؤال میتوانیم ویدئوی منتشر شده توسط درایون مدیا را مشاهده کنیم که در آن فراری ۴۸۸ پیستا رو در روی سوپر کارتی جالب قرار گرفته است.
سوپر کارتها برای انتقال رانندگان از دنیای مسابقاتی اینچنینی به شاخههایی همچون فرمول ۳، فرمول ۲ و نهایتاً فرمول ۱ طراحی شدهاند. این خودروهای کوچک از پیشرانه ۲ سیلندر ۲۵۰ سیسی دو زمانه با قدرت حدود ۸۰ اسب بخار استفاده میکنند. این نیروگاه کوچک با گیربکس ۶ سرعته سکونشئال همکاری میکند.
یک سوپر کارت استاندارد معمولاً شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه داشته و حتی میتواند رکوردهایی را در برخی پیستها بر جای گذاشته و بهتر از خودروهای مسابقهای فرمول ۳ و GT3 عمل کند. طراحی ساده سوپر کارتها باعث شده این محصولات قیمت مناسبی داشته باشند و رانندگان نیز آنها را کاملاً تحتفشار قرار دهند.
برای رقابت با فرمول ساده این سوپر کارت به سراغ فراری ۴۸۸ پیستای پیچیده رفتهایم. این خودرو آغازگر عصر جدیدی برای فراری بود چراکه ۴۸۸ GTB توربو جایگزین ۴۵۸ تنفس طبیعی شد. پس از چند سال هم ۴۸۸ پیستا به عنوان نسخه پیست محور این خانواده معرفی شد. نیروبخش پیستا پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربو است که قدرت ۷۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری تولید میکند. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه روانه چرخ های عقب میشود.
به نظر شما کدامیک از این خودروها برنده مسابقه خواهد بود؟ برای دیدن پیروز مسابقات درگ، رولینگ، ترمز و گوزن حتماً این ویدئو را تماشا کنید.
Shirko
۴ مرداد ۱۴۰۰یه مسابقه بی مورد و به درد نخور
مک وال
۴ مرداد ۱۴۰۰دیگه فقط همین مونده من ماشین کنترلی پسرم رو بیارم با پورشه درگ برگزار کنه!
آخه من نمیدونم چرا یه سری بیکار دنبال برگزاری درگ های بی معنی هستند؟
البته علت بیشترشون جذب مخاطب خصوصا تو اینستاگرام است ولی این درگها اصلا مبنای فنی و علمی ندارند
مهدی موتور
۴ مرداد ۱۴۰۰من یه فراری با طراحی پیستا ۱۲ سیلندر آبی میخوام😞که وجود نداره
و همینطور اون سوپر کارت رو
جرمش چقدره؟
Reza Waffen SS
۵ مرداد ۱۴۰۰Laferrari
امیر
۴ مرداد ۱۴۰۰درگ از این مزخرف تر و بی مورد تر من ندیده بودم.
پدال یه چهار تا روی اصول بذار یکم مقاله مفید بذار.
مقاله هایی مثل شکایت این از اون ، فراخوان ، کمبود چیپ ها و …. واقعا بدرد نمی خوره. مثلا بررسی m5 cs خوب بود جانشینان بیتل و کوروت 4 نفره خوب بود.
از این دست مقالات بیشتر بذار. ممنون
Audi e_tron gt
۴ مرداد ۱۴۰۰آقا امیر ببخشید اما خیلی از چیز هایی که پدال می گذارد خیلی هم خوب است
درگ بالا را دوست نداشتم اما خیلی چیز ها که شما گفتید پدال خیلی خوب بود که بذارد
دقیقا که نمی شود مطالب هایی که شما دوست دارید را بگذارد
شاید خودتان خوشتان نیاید اما از بعضی مقاله ها را که شما دوست ندارید بعضی ها دوست دارند
Shirko
۴ مرداد ۱۴۰۰احسنت اقا امیر
HamiD
۴ مرداد ۱۴۰۰دوست عزیز وظیفه سایت قرار دادن اخبار خودرو هست …
“تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است.”
خلاصه همون فراخوان هم جزو اخبار محسوب میشه … اگه قرار ندن عیب محسوب میشه ی طورایی!
حالا قبول دارم که مثلا مقاله ها رو افزایش بدن و …
مهردادکمال
۴ مرداد ۱۴۰۰خب عوضش این پست ما رو با یک سری ماشینای کمتر شناخته شده آشنا کرد من که اصلا بدم نیومد سیاست و رویکرد پدال طوری هست که تمام سلیقه ها رو پوشش بده
حسین دهمرد
۵ مرداد ۱۴۰۰انصافا وزن علمی و فنی و تنوع موضوعات سایت نسبت به قبل کمتر شده ولی این مطالب اگه جذاب نباشه پست رو باز نمیکنین من از هر ده تا پست جدید شاید سه چهارتا شو باز کنم. اینم چون به کارت علاقه دارم بازش کردم
porsche
۴ مرداد ۱۴۰۰من حوصله ندارم ببینم، کی برد؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ مرداد ۱۴۰۰از قرار معلوم ماشین کارتینگه!😂
SF90 STRADALE
۴ مرداد ۱۴۰۰درگ بی موردی بود ولی نمک خودشو داشت و چند نکته رو یادآوری کرد
۱. نسبت قدرت به وزن
۲. هندلینگ و چابکی
در این دو مورد ۴۸۸ پیستا رو شرمنده کرد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ مرداد ۱۴۰۰هیچی مثل درگ اون دوتا تاکسیه هندی برام باحال نبود! این درگای بیخود همش وقت تلف کنیه…
Mf1
۴ مرداد ۱۴۰۰مسابقه جذاب متفاوتی بود خیلی عالی دمت گرم پدال
از همه لحاظ تواین مسابقه کوچولو ریز میزه بهتر بود
Reza Waffen SS
۵ مرداد ۱۴۰۰درگ مزخرفی بود