فراری سرمایهگذاری سنگین برای حضور در مسابقات استقامت (WEC) را ادامه داده و سال ۲۰۲۳ به رقابتهای World Endurance Championship بازخواهد گشت.
طی سالهای اخیر، کلاس پرتوتایپ LMP1 و LMP2 با قهرمانیهای متعدد پورشه و تویوتا در لمان و WEC همراه بود؛ درحالیکه فراری برای این گروه از خودروها، محصولی نداشت و صرفا با مدلهای ارتقا یافته از نسخهی جادهای مثل ۴۸۸، حضور در کلاس GT را تجربه کرد.
در مجموع، از ۱۰ سال پیش تا کنون، موفقیتهای فراری از مسابقات مشهور جهانی، مثل فرمول یک، لمان و WEC، چندان چشمگیر نیست. احتمالا به همین دلیل، خودرویی مخصوص رقابت در کلاس تازهتاسیس هایپرکار توسط فراری ساخته شده است تا برند پرافتخار ایتالیایی را به سکوهای اول موتوراسپرت بازگرداند.
حرف P در ابتدای 499P از واژهی پروتوتایپ گرفته شده تا نشان دهد این خودرو، مخصوص مسابقه و مستقل از مدلهای جادهای ساخته شده است. عدد ۴۹۹ نیز، به حجم موتور ۳ لیتری براساس سانتیمتر مکعب اشاره دارد.
پیشرانهی V6 با زاویهی ۱۲۰ درجه، معماری مشابه با موتور فراری ۲۹۶ GTB / GT3 دارد؛ اما رسانههای مختلف تاکید کردهاند که پیشرانهی 499P کاملا جدید و مخصوص مسابقات ساخته شده. دپارتمان موتوراسپرت فراری با نام کامل Ferrari Attivita Sportive GT sportscar racing با مدیریت فردیناندو کانیتزو، طراحی و تولید این خودرو را انجام داده است تا پیشرانهای کوچک و سبکوزن و قدرتمند ساخته شود.
موتور بنزینی 499P، قدرت ۶۸۰ اسب بخار تولید میکند. محرک الکتریکی نصب شده در جلو نیز ۲۷۲ اسب بخار قدرت دارد. سیستم برق این ابرخودروی هیبریدی با قابلیت شارژ باتریها هنگام شتابگیری و ترمز، ۹۰۰ ولت خواهد بود. بنابر اعلام رسمی شرکت سازنده، مجموع قدرت خروجی 499P هنگام مسابقه، محدود شده به ۵۰۰ کیلووات معادل ۶۸۰ اسب بخار، مطابق قوانینFIA در WEC است.
سبک طراحی 499P شباهت زیادی به فراری دیتونا SP3 دارد. برای تزئینات بدنه و تبلیغات حامیان مالی، از مدل مسابقهای فراری 312PB الهام گرفته شده که دههی ۱۹۷۰ میلادی در رقابتهای استقامت WSC یا World Sportscar Championshipشرکت داشت. اعداد ۵۰ و ۵۱ برای 499P در مسابقات سال ۲۰۲۳، نیم قرن سابقهی فراری در لمان را یادآوری خواهند کرد.
new reventon
۸ آبان ۱۴۰۱شاید بشه گفت فراری بهترین انجین (بنزینی) ساز دنیاست.
تسلام که واقعا بهترین انجینای برقی رو میسازه
Zakaria
۸ آبان ۱۴۰۱برای اولین بار کلمه “انجین برقی” رو میشنوم.
Engine: وسیله ای که انرژی حاصل از احتراق رو به کار (حرکت) تبدیل میکنه
Motor: وسیله ای که انرژی الکتریکی رو به کار (حرکت) تبدیل میکنه.
توی زبان فارسی به جفتش موتور گفته میشه ولی باهم فرق دارن.
البته کاربر new reventon عزیز امیدوارم از کامنتم به اشتباه برداشت نکنی، قصد بدی نداشتم فقط کامنتت بهونه ای شد که این اشتباه رایج اشاره کنم.
❤BMW❤
۸ آبان ۱۴۰۱بیامو
:)
محمدهادی
۸ آبان ۱۴۰۱❤️BWW❤️
حالا ملوم میشه کی کجای کاره
بذار فصل طلایی ۲۰۲۳ بیاد..
چه بششششووووود
Iman99
۸ آبان ۱۴۰۱عالی میشششووود❤️فراری ب ام و کادیلاک❤️
عدد خوبی هم برای نامگذاری انتخاب کردن حجم دقیق انجینش ۲۹۹۶ تقسیم بر سلیندر ها که ۶ سیلندره میشه ۴۹۹
Scuderia Ferrari
۸ آبان ۱۴۰۱امیدوارم تمام ناکامی های F1 رو با قهرمانی هاش جبران کنه
Ak
۸ آبان ۱۴۰۱۹۶۳ از این بهتر به نظر میاد، حالا باید نشست و دید،
Amin
۸ آبان ۱۴۰۱هر نظری در مورد سرعت و پرفورمنس این ماشین ها ، باطله ، چونکه هیچ دیتایی موثق قابل تجزیه و تحلیلی در دسترس نیست …
corvette
۸ آبان ۱۴۰۱رقبا کیان ؟
ارش
۹ آبان ۱۴۰۱پورشه بی ام و کادیلاک تویوتا پژو
amir1400
۸ آبان ۱۴۰۱دوستان کسی در مورد هایپرکار برقی لکسوس که قراره جانشین lfa بشه خبری داره , تو سایت inside ev خوندم که قراره تو بحث شتاب صفر تا صد و کلا پرفورمنس با تسلا رودستر جدید رقابت کنه و لکسوس وعده شکستن رکورد نورنبرگ رو باهاش داده ، پدال جان اخبارش رو پوشش بده لطفا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ آبان ۱۴۰۱فعلا قرار هست مدل مفهومی که پارسال معرفی شد، جانشین LFA بشه که خبرش هم در پدال موجوده
احتمالا تمام برقی نیست، هیبرید خواهد بود برای تولید در سال 2025
https://www.pedal.ir/lexus/lexus-sedan-electric-concept-images-reveal/
https://www.pedal.ir/lexus/lexus-electric-hypercar-officially-teased/
https://www.pedal.ir/lexus/lexus-lfa-supercar-to-return-in-2025/
https://www.pedal.ir/lexus/lexus-lfa-successor-simulated-manual-gearbox/
Amin
۸ آبان ۱۴۰۱فکر کنم یه اشتباهی توی مقاله صورت گرفته ، از زمانی که wec شکل گرفت ، یعنی تقریبا ۱۰ سال پیش ، فراری ۶ بار قهرمان سازندگان کلاس gte pro شده و امسال هم احتمال زیاد قهرمانی هفتم رو میگره ، ولی پورشه که رقیب مستقیم فراری هست ، فقط دوبار قهرمان شده ….فراری توی فرمول یک توی این ده سال تایتل رو به دست نیاورده ، ولی توی رقابت های کلاس gt ، با اختلاف عجیب غریبی ، بهترین ماشین هارو داره توی کتگوری و لیگ های مختلف و همه ی رکورد هارو گرفته
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ آبان ۱۴۰۱در لمان و WEC، قهرمانی پروتوتایپ بسیار مهم هست و GTE ارزش کمتری داره
اگر توجه کنید هروقت لمان برگزار می شه، تیتر می زنن فلان تیم قهرمان شد،
هیچ وقت تیم GT در تیتر اصلی نمیاد، قهرمان لمان، منظور ماشین پروتوتایپ هست که مدت زیادیه فراری در اون فعالیت نداره
فرمول یک هم که متاسفانه خیلی وقته ناامیدمون کرده
محمدهادی
۸ آبان ۱۴۰۱ایول آقا اشتری
محمدهادی
۸ آبان ۱۴۰۱ولی انصافا امسال مسابقات استقامت خیلی سال پر باریه ها
پسر تقریبا همه رقبای سنتی این سگمنت اومدن پای کار
فقط جای نیسان و جگوار و مرسدس الان خالیه تو پروتوتایپ
این وسط جااااانم به بی ام و
خووشششگل این جمع❤️🌺
بی خیال اسم
۸ آبان ۱۴۰۱جانم
عشق برو واس قهرمانی بعدی
Hitman
۸ آبان ۱۴۰۱بازگشت دوباره سلطان لمانز 💪
imanenzo
۸ آبان ۱۴۰۱بیش از هفتاد سال افتخار و حضور پربار در بالاترین سطح موتور اسپورت پشت این ماشینه،به این میگن پیشینه و اصالت.ببینیم پس از سالها غیبت در این کلاس این اسب سرکش چه عملکردی نشون میده.زنده باد فراری
Taha Malek
۸ آبان ۱۴۰۱لمانز امسال بدجوری دیدن داره مخصوصا کلاس هایپر کار
جناب ایکس
۸ آبان ۱۴۰۱اینم جواب AMIR / ARMI که اون موقع گفت: “بزارید ظاهرش رو حدس بزنم
Daytona sp3 ؟؟”
کاملا طراحی جدید و فوق العاده بی نقص که شبیه هیچ کدوم از فراری های قبلی نیست.
فقط اگه اون ADLER بالا چراغ ها نبود و چراغ بهتر دیده میشد، رخ ماشین بهتر به نظر میومد.
Ali
۱۰ آبان ۱۴۰۱دورود.من یک انجین V12تمام برقی طراحی کردم که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت داره و ۲۰۰۰نیوتن متر گشتاور داره
که دور موتوری بالغ بر ۳۰,۰۰۰دور در دقیقه می تونه برسه. حجم موتور کلا ۳۰۰۰سی سی هست.شاهکار مهندسی.
این انجین تمام کاستوم هست یعنی از صفر تا صد دستی ساز هست و ساختش ۲سال طول کشیده این انجین به هیچ چیز نیاز نداره فقط برق که مصرفشم کمه.
این موتور در حال حاضر روی هیچ بدنه ای نیست اما بزودی قراره روی یک چهار چرخ قرار داده بشه.این انجین ابعاد زیادی نداره.و میتونه روی یک بدنه موتور ۱۰۰۰هم نصب بشه.
با تشکر🌹👁️_👁️