خودرویی که احتمالا به سفارش بریژیت باردو، بازیگر مشهور فرانسوی تیونینگ شده با ۴۵۰ اسب بخار قدرت، شاسی، پیشرانه، جعبهدنده و کیت بدنه اختصاصی دارد.
یکی از مشهورترین برندهای تیونر در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی که سوپراسپرتهای افراد خاص را خاصتر میکرد، کونیگ اسپشیالز (König Specials) آلمانی بود. نخستین پروژههای این شرکت روی مدل برلینتا باکستر از فراری پیاده شد که بعدا به برندهای دیگری چون پورشه، مرسدسبنز، بیامو و حتی جگوار و لامبورگینی هم رسید.
المان متمایزکننده محصولات کونیگ از سایر تیونرهای زمان خود، دپارتمان مهندسی قدرتمند آن به شمار میرفت که با تمام بالا و پایینهای پیشرانه و شاسی آشنایی داشت. همین برگ برنده به کونیگ اجازه میداد تا خودروهای فوقالعاده را تولید کند که گاه قدرتی دو برابر نسخه اصلیشان داشتند.
اخیرا یک دستگاه فراری 512BB کوئنیگ اسپشلز با بدنه پهن در شهر «سورِی» انگلستان به مزایده گذاشته شده است که از ۴۵۰ اسب بخار قدرت و موتوری تنفسطبیعی سود میبرد. این نمونه خاص که با رنگهای کلاسیک «سفید بیانکو»، کابین «سرخ روسو» و صندلیهای «نِرو» مزین شده، نسخه تمام آپشنال تیونر آلمانی به شمار میرفته چون از جعبهدنده، موتور، شاسی و کیت بدنه کوئنیگ سود میبرد. درون خودرو هم شاهد یک تلفن، دستگاه فراخوان (پیجر) و سیتسم صوتی «پایونیر» هستیم که این 512BB را از تمام مدلهای موجود دیگر جدا میکند.
کارکرد این خودرو برابر ۵۸ هزار کیلومتر اعلام شده که نشاندهنده رضایت خریدارانش از نگهداری و رانندگی با آن است. برگ فروش مزایده این فراری درباره آن میگوید:
- سوپراسپرت بسیار زیبا دهه ۸۰
- بهتازگی از آلمان وارد شده
- با تمامی آپشنهای کوئنیگ شخصیسازی شده
- مجهز به میل بادامک مسابقهای، پیستونهای نوردکاری شده، کلاچ دو دیسکی اسپرت، ۱۳ درصد نسبتدنده بلندتر و ۴۵۰ اسب بخار قدرت
- سیستم اگزوز عملکرد بالا و کاربراتور تقویتشده
- هواکش سقفی موتور برای بهینهسازی جریان باد
- شاسی اسپرت کوئنیگ اسپشلز با میراگرها و فنرهای سفارشی
- هواکشهای لولهای اسپویلر جلو که بهصورت یکپارچه طراحی شده و به سیستم ترمز کمک میکند
- آینه بغلهای یکپارچه، بالچه عقب و اسپویلر
- چرخهای آلیاژی سفارشی با قفل مرکزی مسابقهای که بهتازگی مرمتشده
- تلفن، دستگاه فراخوان و سیتسم سرگرمی
- رنگ بدنه اصلی تا فلز اصلی کاملا پاک شده است و رنگ جدید روی بدنه اعمال شده
- کیت افزایش ارتفاع دماغه خودرو
این خودرو توسط مجموعه «DD Classics» به فروش میرسد. نظر شما درباره این خودروی زیبا چیست؟ آیا کوئنیگ بهترین تیونر دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی بوده است؟
H2
۸ دی ۱۴۰۲آخه چطور تونستن انقدر زیبا طراحی کنن؟؟
Moro
۸ دی ۱۴۰۲مسخره
H2
۸ دی ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/12/1980-koenig-specials-ferrari-512-bb-6.jpg
میشه ساعتها تماشا کرد و لذت برد
همه چیز همونیه که باید باشه
Royal Driver
۸ دی ۱۴۰۲عجب چیزی شده دلمو برد❤️
نشناسی بهتره
۸ دی ۱۴۰۲آخه کی دلش میاد این الماسو بزاره برا فروش؟😞
پ.ن:البته منظورم این نیس که طرف دیوونهس شاید به پولش نیاز داره🗿
مجید
۸ دی ۱۴۰۲خیرهکنندست واقعا، هیچوقت قدیمی نمیشه
javad-bmw
۸ دی ۱۴۰۲ترکیب آلمان و ایتالیا
الهه زیبایی شده ، بی انصاف
حسن پاشایی
۸ دی ۱۴۰۲باسلام
فکر کنم فراری ۵۱۲برلینتا باکس یه نمونه بوده
چون یه مدل از لامبورگینی کانتاس هم در ایران داریم
حیف و دوصد حیف
Zahid AMG. 2005
۸ دی ۱۴۰۲عجب چیزی شده دل ادمو میبره با اون کابین قرمز
خیلی حال میکنم با ماشین های قدیمی البته قدیمی نمیشن اینا
BMW
۸ دی ۱۴۰۲ما به غیر از به به و چه چه کتر دیگه ای که نمیتونیم بکنیم🤣👏👍
ALI.S
۸ دی ۱۴۰۲نهایت کمال.
زیبایی ایتالیایی با مهندسی آلمانی…