با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۱ فراری از لوگوی سالگرد ۷۵ سالگی خود رونمایی کرد تا یادآور تأسیس این برند توسط انزو فراری در سال ۱۹۴۷ باشد. اگرچه اولین خودروی انزو فراری اتو آویو کاستروزیونی ۸۱۵ سال ۱۹۴۰ بود اما اولین خودروی تاریخ این برند با نشان فراری مدل مسابقهای ۱۲۵ S بود که هفت سال بعد معرفی شد. لوگوی جدید فراری برای گرامی داشت این واقعه در ویدئوی جدیدی که کارکنان شرکت نیز حضور داشتهاند رونمایی شده است.
سال ۲۰۲۲ قرار است سال مهمی برای بخش جادهای و موتور اسپورت فراری باشد. از یک طرف شاسیبلند پورسانگ معرفی خواهد شد تا سهمی از بازار محبوب شاسی بلندها را به خود اختصاص دهد. از طرف دیگر اسکودریا فراری امیدوار است سرانجام با بهره گرفتن از قوانین جدید فرمول ۱ رقابتی جانانه با مرسدس و ردبول داشته باشد. همچنین در سال آینده نسخه کانورتیبل ۲۹۶ GTB احتمالاً با نشان GTS و با حفظ پیشرانه ۶ سیلندر پلاگین هیبریدی مدل کوپه معرفی خواهد شد. تولید نسخه قویتر ۸۱۲ کامپتیزیونه با پیشرانه ۱۲ سیلندر ۸۳۰ اسب بخاری نیز تائید شده اما مشخص نیست که آیا این خودرو هم در سال آینده پدیدار میشود یا خیر.
همچنین محصولات جدید آیکنا نیز در راه بوده و قبلاً شاهد معرفی اسپیدسترهای مونزا SP1 و SP2 و دیتونا SP3 بودهایم. فراری همچنین قرار است در مسابقات هایپرکار لمانز ۲۰۲۳ نیز شرکت کند. جدای از معرفی محصولات جدید فراری میخواهد تغییرات سازمانی مهمی را نیز ایجاد کند. بندتو ویگنا از اول سپتامبر به عنوان مدیر اجرایی آغاز بکار کرده و قرار است در بخش مالی نیز تغییراتی رخ دهد. این کمپانی مشهور ایتالیایی قبلاً اعلام کرده نیکولا بوری، مدیر تنوع برند و میشائیل لیترز، مدیر ارشد فنی به زودی این کمپانی را ترک خواهند کرد. به لیست جداشدگان از فراری باید وینچنزو رگازونی مدیر ساخت ارشد را نیز اضافه کرد. جانشین این مدیران ارشد قبلاً انتخاب شدهاند و جزئیات کامل تغییرات سازمانی فراری تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.
GT
۹ دی ۱۴۰۰❤️
🤍Audi e_tron gt🤍
۹ دی ۱۴۰۰🤍🤍👌👌
Moon
۹ دی ۱۴۰۰فراری و لامبو تنها برندهای خودروسازی ایتالیایی هستن که واقعا درجه ۱ کار می کنند مخصوصا فراری که داره تنهایی کار می کنه
محمد امین
۹ دی ۱۴۰۰پاگانی هم کارش درسته …
فیات هم بدک نمیفروشه و نمودار هارو که چک کردم یه روند بسیار صعودی قراره داشته باشه
فقط حیف که آلفا و مزراتی رو دور نیستن ، مخصوصآ الفا کهدیه زمانی زیباترین ماشین ها با خفن ترین موتور ها رو میساخت
TOM KRISTENSEN
۹ دی ۱۴۰۰آلفارو هستم،واقعا زیباترین هارو میساخت
جناب ایکس
۹ دی ۱۴۰۰یه سوال، پاگانی دقیقا کار اصلیش تو تولید خودروهاش چیه؟ چون موتورش که مال بنزه.
محمد امین
۹ دی ۱۴۰۰خب هزاران تا کار هست به غیر موتور
جناب ایکس
۹ دی ۱۴۰۰میدونم ولی میشه بگید که کدومش واقعا خاص بوده؟ گیربکسش؟ یا اون باله های متحرک که فقط ظاهرا باحالن ولی در کل عملکرد بهتری نسبت به اسپویلر های دیگه ندارن
MC20
۹ دی ۱۴۰۰جناب ایکس عزیز سلام . . . هوراچیو پاگانی ( زاده ۱۹۶۰ آرژانتین ) ابتدا بخش تحقیقات مواد کامپوزیت را در شرکت لامبورگینی بر عهده داشت . . . وی اواخر دهه هشتاد میلادی پس از مدتی همکاری با لامبورگینی از مدیریت بخش مواد کامپوزیتهای شرکت لامبورگینی استعفا داد و در سال ۱۹۸۸ شرکت تحقیقاتی خود در زمینه تولید کامپوزیت با نام Pagani Composite Research را تاسیس کرد . . . سپس تصمیم به تولید خودرو گرفت و شرکت پاگانی را بنیان نهاد و پروژهای با عنوان C8 را آغاز کرد . . . او آشپز هنرمندی است که از آشپزخانه لامبورگینی استعفا داد . . . تا آش مخصوص خود را بپزد . . . پاگانی در دنیای خودرو به طراحی بیرونی اگزوتیک . . . طراحی درونی کاملا وحشی ( مسابقه ای ) کلاسیک ایتالیایی . . . نمایش لخت برخی ادوات و مکانیسم های انتقالی . . . استفاده بیش از حد از فلزات گران بها . . . سواری اسپرت وحشی کلاسیک ایتالیایی مشهوره . . . . در DNA پاگانی ، وسواسی بیمار گونه و مثال زدنی در نظارت بر تمامی مراحل ساخت خودرو . . . ( از تهیه و تولید مواد اولیه خالص . . . تا قالب سازی و ریخته گری و متالورژی فلزات گران بها . . . از انتخاب موتور . . . تا انتخاب نسخهٔ تکاملیافته شاسی کربن تیتانیومی پاگانی سبکتر و مستحکمتر از دیگران . . . ) و . . . حکم فرماست . . . طبق سنت پاگانی کتابچه ی مقدس راهنمای مونتاژ پاگانی تدوین شده که تمامی مراحل مونتاژ رو قدم به قدم شرح داده . . . نیروها به صورت دستی و قدم به قدم از روی اون کتابچه با دقت 100 در 100 . . . هر مرحله رو به مرحله بعدی می رسونن . . . در نهایت لذت ناب و خالص موتور اسپرت ایتالیایی . . . با پایداری مثال زدنی در سرعت های بالا (1.9 جی ) . . . در کنار ایمنی در خورتحسین . . . ( حدود 2011 اگر اشتباه نکنم از صاحبان بلند پایه صنعت خودرو ( اسمش یادم نیست ) در سرعت 360 کیلومتر با پاگانی تصادف کرد و در نهایت تعجب همگان . . . جان سالم بدر برد و زنده ماند . . . ) از پاگانی تافته ای جدا بافته . . . که تن هرکسی نمیشه . . . ولی هرکس پوشید . . . دیگر مایل به درآوردن آن نیست . . . ارادت . . .
جناب ایکس
۹ دی ۱۴۰۰@MC20
بسیار بسیارممنونم. عالی👌👌♥️♥️♥️
MC20
۹ دی ۱۴۰۰قابلی نداشت عزیز … ببخشید دیگه … در حد بضاعت اطلاعات اندک من و حافظه فراموش کارم بود … ♥️🌹
ADAK
۹ دی ۱۴۰۰حالا که بحث پاگانی شد
ببینیم توی پدال طرفدارای پاگانی بیشترن یا کونیگ زگ
پاگانی : +
کونیگ زگ : —
Moon
۹ دی ۱۴۰۰آلفارومئو رو خودمم هم دوست دارمش یه جورایی عاشقشم و هر وقت جلوی رقباش به غیر از پورشه قرار بگیره انتخابش می کنم ولی باید واقعیت رو پذیرفت که اصلا حال و روز خوبی نداره فیات هم که همه از وضعش با خبرن ولی پاگانی برند جالبی به نظرم نمیاد چون موتورش از خودش نیست و انگار هیچی غیر از فیبرکربن برای نمایش دادن نداره
Enzo
۹ دی ۱۴۰۰۷۵ سال با عشق ، شور و نشاط ، هیجان و لذت بی پایان
۷۵ سال پیشگام بودن در نوآوری و ساخت بهترین GTها ، سوپر اسپرت ها و هایپر کارهای دنیا
۱۹۴۷ تولد یک افسانه بود که با اومدنش یه جهشی در این صنعت بوجود آورد و همه رو به رقابت با خودش دعوت کرد
خاطرات خیلی ها رو ساخت و همیشه در اوج حرکت کرد و همه دل ها رو عاشق خودش کرد
روحت شاد مرد مسابقه و زنده باد فراری 👑👑❤❤
Enzo
۹ دی ۱۴۰۰خبرهایی که در چند وقت اخیر درباره فراری پوشش داده نشد رو خلاصه عرض کنم
۱. تغییرات مدیریتی گسترده از زمان مدیرعاملی جناب بندتو ویگنا که مهم ترین و شوکه کننده ترین تصمیم درباره مایکل لیترز ، مدیر فنی فراری گرفته شد که منجر به خروج ایشان از فراری گردید (۱۴۰۰/۹/۳۰)
۲. برگزاری مراسم برترین های سال توسط FIA که اونجا هم فراری همه جوایز رو درو کرد با توجه به عملکرد رویایی و خیره کننده در مسابقات موتور اسپرت امسال (۱۴۰۰/۹/۲۶)
.
.
درباره خروج مایکل لیترز حرفی ندارم که بزنم ولی امیدوارم فردی بیاد که لیاقت جانشینی ایشان رو داشته باشن
البته اهداف جناب بندتو ویگنا جاه طلبانه هست و میخواد روی یکی از مهم ترین چیزهایی که فراری رو خاص میکنه و در این چند سال گذشته کمتر شده بود تمرکز کنه یعنی واژه “انحصار”
به آینده فراری بسیار خوشبین هستم گرچه میدونم نفس الکتریکی ها پشت گوش فراری احساس میشه
Hamid
۹ دی ۱۴۰۰به به آقا ایمان!
نشناختم برادر!!!
یه دستی به سر و روی اکانت کشیدی!!!
Enzo
۹ دی ۱۴۰۰سلام آقا حمید رضای عزیز
به مناسبت ۷۵ سالگی فراری گفتم یه تغییر و تحولی بدم
ایشالا مکلارن هم به ثبات برسه و شاهد رقابت نفسگیر این دو برند در سال های آینده باشیم
مکلارن به مدل هایی مثل 765LT خیلی نیاز داره تا چشم ها رو به خودش خیره کنه
Hamid
۹ دی ۱۴۰۰ایشاالله همونطور که گفتی بشه …
75 سال ساخت سوپر کار شوخی نیست … اونم همیشه در اوج بودن …
اگه اوضاع مالی مک لارن بهتر بشه و این الکتریکی های لعنتی نباشن رقابت جذابی رو شاهد خواهیم بود …
اگه رقیبی وجود نداشته باشه هیچوقت یه شرکت پیشرفت نمیکنه …
محمد امین
۹ دی ۱۴۰۰75 سال در اوج بودن ….
البته سابقه ی اسکودریا فراری به سال ۱۹۲۹ برمیگرده که حدود ۹۳ سال هست، اما خود فراری به سال ۱۹۴۷
سال ۲۰۱۹ جشن ۹۰ سالگی اسکودریا فراری بود و قراره سال ۲۰۲۹ که صد سالگی اش میشه ، یه سوپرایز بزرگ داشته باشن ، البته تا اون زمان کی مرده کی زنده
M.K
۹ دی ۱۴۰۰از قرار معلوم فراری برای سال های آتی قراره یه خونه تکونی بزرگ داشته باشه ….
از همه بیشتر منتظر رقابت مرسدس و ردبول و فراریم تو فرمول وانم ، خداکنه هیچ کدوم از رو دور نیوفتن و یه رقابت محشر رو پیش رو داشته باشیم ! بَه چی بشه !!
ARMAN
۹ دی ۱۴۰۰کلا ایتالیایی ها کارشون درسته تو خودرو سازی
MC20
۹ دی ۱۴۰۰اسب رقصان مارنلو . . . ای زاده بی همتای مودنا . . . برقص و برقص و باز ، برقص . . . شاد و سرمست و خرامان . . . که آسمان موفقیت ، جاده زیر پای توست . . . ای بلندترین قله باشکوه . . . سربلندتر از همیشه . . . بتاز و بتاز و باز ، بتاز . . . تا فتح ابدی دروازه های قلب عشاق هنر و نبوغ ایتالیایی . . . ای اوج شکوه مهندسی . . . بناز و بناز و باز ، بناز . . . پیروز و سرخوش ، به گذشته ای پرافتخار و افسانه ای . . . و ای اسطوره . . . بساز و بساز و باز بساز . . . آینده را . . . که باز هم تا همیشه . . . رویای زیبا اندیشان و خاص پسندان و کمال گرایان . . . به شکل و آب و رنگ تو باشد . . . دردانه انزوی فقید . . . ای یادگار دینوی عزیز . . . ای به رنگ خورشید . . . ای زرد طلایی . . . باز هم تا همیشه بدرخش . . . که درخشیدن برازنده توست . . . ای اصیل . . . تا همیشه در اوج بمان . . . حتی اگر هیچ کس نماند . . .
جناب ایکس
۹ دی ۱۴۰۰امین جان راجع به اون مطلب که گفته بودی آدمی که داره توی ماشین میسوزه و جهنم رو میبینه و اینا. اونجا خواستم ریپلای کنم وای مث اینکه پدال بت کن مشکل داره و نمیذاره مث بقیه دوستان کامنت طولانی بذارم. ممنون پدال…
. . . .
خلاصش این بود که سوختن اگه به درجه ی سه برسه و از یه حدی رد بشه ، اعصاب حس درد از بین میرن و دیگه چیزی حس نمیشه و فرد بعدش کم کم بر اثر ضعف سیستم ایمنی اولیه یعنی پوست و. ورود میکروب ها به بدن میمیره. مرگ بر اثر خفگی چه در آب و چه زیر خاک به مراتب بد تره.
MC20
۹ دی ۱۴۰۰داداش علمی نبود . . . داشتم شوخی می کردم . . . جدی نگیر . . . به کنایه و طنز گفتم . . .حرف شما به لحاظ علمی درسته . . . . داشتم پیاز داغشو زیاد می کردم :)) . . . از سنت اغراق در طنز استفاده کردم یا همان زیاده گویی ( اگر اشتباه نکنم ) . . . ممنون از دقت و توجه و حسن سلیقت داداش گل . . . ارادت . . .
جناب ایکس
۹ دی ۱۴۰۰😅🙏🙏
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۹ دی ۱۴۰۰4 سال تحقیر در مقابل فورد رو کم کرده یا نه
Enzo
۹ دی ۱۴۰۰خودم عاشق فوردم ولی باید گفت در برابر پادشاه اسپرت سازان زیاد حرفی برای گفتن نداره
بهترین سوپر اسپرت آمریکایی که همه دوستش دارن فورد GT هست که میتونه جلوی تعداد اندکی از محصولات فراری خودنمایی کنه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۹ دی ۱۴۰۰کاری ندارم فقط میخواستم بدونم که اون رو حساب کردن یا نه.البته به تحقیرهای فرمول 1 چند سال اخیر هم باید فکر کنن.
Enzo
۹ دی ۱۴۰۰● یانکی جان
به نظرم باید از بودن فراری و دیدن محصولاتش لذت برد ؛ مگه چندتا مثل فراری در صنعت خودروسازی داریم ؟؟؟؟
● آقا محمد رضا
شما الآن از پورشه تعریف کردی و از پیشرو بودن تکنولوژی های پورشه گفتی که هیچکس نمیتونه انکار کنه ولی متوجه منظور شما در کامنت دوم نشدم
mohamadreza(TESLA)
۹ دی ۱۴۰۰ایمان جون متاسفانه پدال قاطی کرده
من به یانکی ریپلای زدم بعد ریپلای هام واسه تو اومده …
ای بابا
این یانکی دیروز به پورشه گفت چیه این آشغال بد قیافه بدترکیب منم اینجا بهش جواب دادم
اشتباهی شده عزیز❤️
Enzo
۹ دی ۱۴۰۰آقا محمد رضا
دوستمون جناب یانکی یکمی شوخ طبع هستن و اروپایی ها رو خودروساز نمیدونن
امیدوارم پورشه و فراری ماشین هایی تولید کنن که جناب یانکی ازشون راضی باشه و خوشش بیاد
mohamadreza(TESLA)
۹ دی ۱۴۰۰با اینکه تصمیم گرفته بودم اصلا کامنت نزارم ولی کامنت دیروز تو زیر پست پورشه رو که امروز خوندم بدجوری آتیشم زد که واقعا نمیتونم جلوی خودمو بگیرم و از همه دوستان بابت شکست عهد و پیمانم پوزش میخوام …
پدالاجازه کامنت طولانی نمیده توی کامنت های پایبن یکی یکی از خدمات این کمپانی میگم تا بدونی
mohamadreza(TESLA)
۹ دی ۱۴۰۰میخوای از تکنولوژی های آشغال بدترکیب و کاسه واجبی بدونی ؟!
وایسا بگم
mohamadreza(TESLA)
۹ دی ۱۴۰۰مادرتکنولوژی ( پورشه ) در دهه ۸۰ میلادی یک هایپرکار داد بیرون به اسم ۹۵۹
این ماشبن پیشرفته ترین و پیچیده ترین و تکنولوژیک ترین ماشین زمان خودش بود
د ادامه به تعدادی نکات درباره این ماشین اشاره میکنم
AMIN (M.A.S)
۹ دی ۱۴۰۰اخه محمد رضا جان پورشه که تعریف نداره
یه نگاه به کررا GT کافیه تا عاشقش بشی اینهمه هم زحمت نکشیم
این دوست عزیز یانکی یه کوچولو زیادی تعصب دارن به نظرم
بابت اطلاعات 959 هم واقعا ممنون
زیاد نمیدونستم ازش
mohamadreza(TESLA)
۹ دی ۱۴۰۰لطف داری برادر
بی تعارف و بی شوخی خودت جزو معدود آدمای سایت هستی که کامنت بیهوده نمیدی و من تمام کامنتات رو مو به مو میخونم …❤️❤️
mohamadreza(TESLA)
۹ دی ۱۴۰۰۱.پرسرعت ترین و پرشتاب ترین ماشین زمان خودش ۰تا۱۰۰ در ۳.۵ ثانبه
و تاپ اسپید ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت
۲.این ماشین از دمپرهای هیدرولیکی استفاده میکرد که اون رو از سیستم آنتی رول بار سنتی بی نیاز میکرد
mohamadreza(TESLA)
۹ دی ۱۴۰۰۴.اولین ماشین اسپورت شهری بود که از سیستم چهار چرخ متحرک استفاده میکرد
۵.این ماشین از ۷ تا کامپیوتر برای نظارت و کنترل سیستم تعلیق و موتور استفاده میکرد که اون زمان ماشین ها حتی از یدونه کامپیوتر هم بی بهره بودن !
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۰ دی ۱۴۰۰خوب همین اینا به چه درد صنعت خودرو میخوره.حالا میخوای فقط از خدمات کدیلاک به صنعت خودرو بگم اونم فقط چند موردش.ببین اصلا کل دنیا رو بگو من فقط از سه خودرو ساز آمریکا میگم.فقط به این فکر کن اگر مثال فورد میخواست تخصصی سوپر کار بسازه و تولیدات تو شاخهای دیگه رو کنار میزاشت چه اتفاقی میوفتاد.همین وضع رو در مورد بقیه آمریکاییها در نظر بگیر.تو اروپا فقط فولکس هست که یه مقدار شبیه به آمریکاییها هست و تو بیشتر شاخها ماشین میسازه که اونم تماما شاخهای اقتصادی خانوادگیه.پس اگر فراری پورشه لامبو سوپر کار خوب میسازن تمام تمرکز رو همین نوع هست.ولی فوردی که تو تمام شاخها متمرکز هست میاد پوزه فراری پورسه رو به خاک میماله باید تا ابد به رخ کشیدش.
MC20
۹ دی ۱۴۰۰یانکی جان داداش . . . جمله معروف من رو در مورد فورد . . . هنوز نشنیدی مث که ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Hamid
۹ دی ۱۴۰۰بگی میزنمتا 😂😂😂😂😂
MC20
۹ دی ۱۴۰۰:)) شرمنده حمید جون . . . نمی گم داداش . . . فقط می خواستم بترسونمش :)) . . . دیگه اون جمله رو کسی هرگز از من نخواهد شنید . . . خاطر جمع باش :)) نگران هم بودم شما یا رامین این کامنت رو بخونین :)) اتفاقا می خواستم بنویسم حمید و رامین . . . چشماشونو ببندن و اینو نخونن :)) ولی یادم رفت . . . ارادت
Hamid
۱۰ دی ۱۴۰۰قربونت …
نه بابا خواستی بگی هم بگو …
شوخی بود …
در کل اینا همش حرفه و هیچ تاثیری توی واقعیت نداره …
من چه از یه شرکت تعریف کنم چه بکوبمش حتی یدونه خریدارش هم تغییر نمیکنه!
MC20
۱۰ دی ۱۴۰۰دقیقا . . . اگه جای کوبیدن برند های بقیه . . . همه با هم کل کل های علمی دوستانه و بامزه و محترمانه کنیم . . . هم دوستی ها بیشتر میشه . . . هم در خلالش امثال من . . . از بقیه مطالب مفید یاد میگرن . . . اما حیف دوستی هایی که به خاطر تعصب نه تنها شکل نمی گیره . . . بلکه بجاش دشمنی هم بوجود میاد . . . من می تونم کوبیدن برند دیگری رو درک کنم . . . چون خودم متاسفانه . . . کردم . . . اما خداییش تعصب رو نمی تونم درک کنم . . . وقتی مثلا خودم بهتر از هر کسی از اوضاع داغون بیشتر ایتالیایی ها و تا حدود زیادی مازراتی خبر دارم . . . به هر حال امیدوارم همه برندهای قدیمی و با ارزش احیا بشن . . . مک لارن هم دست نامرد جماعت نیفته . . . حیف ژنتیکش به خاطر پول عوض بشه . . . لعنت به بی پولی . . .
Ferrari
۹ دی ۱۴۰۰سه چهار سال اول که فراری ،فورد رو تارو مار میکرد رو حساب کردیم اقای یانکی
قبل از قهرمانی فورد سرچ کنید چطوری توسط فراری ها نابود میشدن
جناب ایکس
۹ دی ۱۴۰۰پدال چرا نمیتونم کامنت طولانی بذارم؟ یا خدا نرسونه اون روزی رو که مجبور کامنتت رو اصلاح کنی. باید ۳ تا ۴ ساعت بشینی تا منتشر بشه. ولی اگه تصحیحش نکنی همون لحضه پخش میشه. خواهش درستش کنید تا جرعت اصلاح کردن کامنتامون رو داشته باشیم.
MC20
۹ دی ۱۴۰۰: ))
mm-yarlou
۹ دی ۱۴۰۰به امید موفقیت تیم فرمول یک فراری و جذاب تر شدن رقابت و مسابقات همرا با مرسدس و ردبول
Yasin
۹ دی ۱۴۰۰بزرگترین سوپراسپرت ساز تاریخ ❤
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۱۲ دی ۱۴۰۰❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤