ظاهرا فراری نمیتواند خودروی بد بسازد؛ بررسی فراری ۸۱۲ کامپتیتزیونه نیز گواه بر همین مسئله بود؛ چراکه این خودرو بهحتم یکی از جذابترین، وحشیترین و بهترین خودروهای این خودروساز در رده سوپرخودروها است. اگر درست رانندگی شود، احتمالا یکی از سریعترینها نیز خواهد بود.
مشخصا بیشتر خریداران فراری همانند طرفداران این برند به عبارت «فراری باید قرمز باشد» اعتقاد خاصی دارند؛ پس خودروهایشان را در انواع قرمزهای گوناگون ارائه شده توسط این خودروساز خریداری میکنند؛ به همین دلیل است که ما امروزه رنگ سرخ را هممعنای فراری میدانیم. در سوی دیگر، برخی افراد میگویند که خریداران به این دلیل از این رنگ استقبال کردهاند که فروش آن راحتتر خواهد بود. این دسته از افراد به سرخبودن فراری اعتقاد خاصی ندارند و درنتیجه، شاهد حضور فراریهای آبی، زرد، قرمز و… در خیابانها هستیم (البته خیابانهای بلادهای دوردست).
یک نمونه خاص از این خودروی متمرکز بر پیست به رنگی موسوم به «آبی لمان» (Blu Le Mans) مزین شده و همانگونه که از تصاویر مشخص است، بسیار هم شکیل، زیبا و دلربا است. مالک این ۸۱۲، خودروی خود را با خطهای مسابقهای زرد غنی (که روی کاپوت، سقف و صندوق کشیدهشدهاند) سفارش داده است. در کنار بهرهوری از رنگهای جذاب، شاهد خودنمایی بخشهای متعدد این ۸۱۲ کامپتیتزیونه با فیبرکربن هستیم؛ بخشهای چون مجراهای هوای جلو، گلگیر جانبی و دیفیوزر عقب. ظاهرا مالک از تایرهای پیرلی با طرحبندی مسابقهای هم استفاده کرده است که روح رقابتطلبی را به این خودروی زیبا افزوده است.
تصاویر این فراری ۸۱۲ کامپتیتزیونه خاص اخیرا در جلوی یک نمایندگی فراری در مونتیکارلو منتشر شده است که میتوانید آنها را از اینجا مشاهده کنید. همانگونه که در تصاویر مشخص هستند، بخشهای داخلی این خودرو نیز با استفاده از آلکانترای سیاه و فیبرکربن برروی فرمان تزئین شدهاند. برای تطبیق کابین با رنگآمیزی بیرونی خودرو هم شاهد حضور المانهای زردرنگ در جایجای کابین چون صندلیها، دورگیری نمایشگر و داشبورد هستیم.
فراری ۸۱۲ کامپتیتزیونه از یک موتور ۶.۵ لیتری تنفسطبیعی V12 بهره میبرد که ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۶۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. دور موتور این خودروی وحشی نیز تا 9500rpm بالا میرود. شتاب این خودرو دیفرانسیل عقب برابر ۲.۸ ثانیه اعلام شده است و میتواند به سرعت ۳۳۸ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.
Clean energy (صیانت!)
۸ فروردین ۱۴۰۱آخ قلبم
چرا این انقد خوبه…
امین
۸ فروردین ۱۴۰۱میمیرن دو تا توربو بندازن روش؟
Humer
۹ فروردین ۱۴۰۱برای صدای بهتر
قرار نمی دهند
M@M@DRZ911
۸ فروردین ۱۴۰۱اوی مای گاد او مای گاد …
ولی خدایی نمی دونم چرا به 812 معمولی هم آبی این شکلی بیشتر میاد تا قرمز خود فراری .
اما مثلا f12 قرمز خیلی بیشتر بهش میومد تا آبی .
ولی در کل خیلی از رنگ های برازنده اسب رقصان هستن .
GMA
۸ فروردین ۱۴۰۱دیوانه کنندست❤️❤️❤️
R@m!n
۸ فروردین ۱۴۰۱حرفی که اول مقاله car scoops اضافه کرده واقعا تو کل این صنعت وجود نداره. بهتره الکی قدیسه تو ذهنمون نسازیم، تمام کمپانی ها ماشین افتضاح داشتن و فراری هم از این قاعده مستثنی نیست.
فراری موندیال، GT4 365 یا 348، دینو 208 و… مثال های بزرگی از نقض این حرفه. اما مثل اکثر کمپانی های بزرگ این محصولات انقدری نیستن که وجهه برندو خدشه دار کنن.
فارغ از این بحث این 812 یه اثر هنریه، البته بنظرم با رنگ rosso corsa معروف و اسپیدلاین سفید یه چیزه دیگه میشه.
محمد امین
۹ فروردین ۱۴۰۱با حرفتون موافقم، ولی 348 مشکلی نداره ها…!
R@m!n
۹ فروردین ۱۴۰۱ماشینی بود که حتی رئیس اونوقت فراری هم خودش گفت این ماشین رو دوست نداره.
البته مشکلات فرمون و ناپایداری در سرعت های بالا هم ضربه های سنگینی بهش زد و این مشکلات برای یه فراری غیر قابل قبوله و این مشکلات زمانی بیشتر به چشم اومد که هوندا NSX بزرگ همه رو انگشت به دهن کرده بود.
2311
۸ فروردین ۱۴۰۱این ماشین خارق العاده ست، شاید بشه گفت حد نهایی سوپرجی تی ها، با اونتادور و آ م گ جی تی رقابت جذابی دارند
جز به جز این ماشین ماورای تصوره در صدرشون هم انجین F140 که اینجا 9500 بار در دقیقه دور میگیره و 819 اسب بخار ارائه میده هرچی بگیم کمه
سعeد
۸ فروردین ۱۴۰۱بله ولی تسلا مدل S پلد چی شتاب ۱.۹ قیمت ۱۳۰k تازه سدان خانوادگی فمیلی فرندلیه شما با خانواده برو باهاش نون بگیر بیا سر راه چند تا فراری 812 کامپتتنتیتزیوونه و نقطه کن تو آینه ))))))))))))))))=
Clean energy (صیانت!)
۸ فروردین ۱۴۰۱بعد رسیدیم به پیچ یه جوری تسلا میره تو دیوار خودت میری یه اف ۱۵۰ تو خونت میاری بیرون بکسلش میکنی وبهش شیر فهم میکنی تو مال این بازیا نیستی😂😂😂😂
zeg02
۹ فروردین ۱۴۰۱ایول به تسلا
2311
۹ فروردین ۱۴۰۱بله دوست آمریکن فن، پلد شتاب خوبی داره و مناسب دیلی درایوه
و این سناریو تخیلی تون خیلی به واقعی نزدیک نمیشه، چون بیشتر اوقات ماشینایی مثل 812 توی خیابون های شهر های عادی و .. حضور ندارن، بیشتر وقتا تو موناکو تردد میکنن اگر نمیدونید بدونید که خیابون های موناکو مناسب درگ ریس نیست و حالت پیست رو القا میکنه به حدی که اونجا گرند پری فرمول 1 برگزار میشه، در چنین شرایطی ماشین 4 در دو تنی مزیت کمتری نسبت به سوپرکار فراری داره.
Jdm باز
۸ فروردین ۱۴۰۱تو مدل ( بهتره بگیم شاهکار) های فراری
بعد از لافراری
من عاشق 812 هستم ( و البته sf90 )
همه چیزش بی نظیره
طراحی چشم نواز
قدرت وحشتناک
موتور تنفس طبیعی
دیفرانسیل عقب
واقعا بی نظیره
تو عکس اول هم که اون sf90 با رنگ زرد خودنمایی میکنه
رضی
۹ فروردین ۱۴۰۱جا داشت به این ویژگی هایی که گفتید صدای این غول رو هم اضافه میکردید،صدایی بهه شدت جذاب و نزدیک به ماشین های فرمول ۱.
ایلیا
۸ فروردین ۱۴۰۱سلام من خودم طرفدار فراری ام ولی یه چیزی بگم چرا دیگه فیلم دوبله شده نمیزارید؟
زیزیگولو
۸ فروردین ۱۴۰۱یه ماشین ۱۲ سیلندر با چهره ی حجومی در کنار جذابیت طراحی مدرن و یه رنگ خاص و توان دست یابی به سرعت ۰ تا ۱۰۰ زیر ۳ ثانیه …….. یعنی کسی که اینو داشته باشه دیگه از دنیا چی میخاد؟؟؟
مهراد
۸ فروردین ۱۴۰۱فراری با ساخت این ماشین حجت رو در حق پیشرانه دوازده سیلندر تنفس طبیعی تموم کرد ، این دیگه غول مرحله آخره و بازی در اینجا به پایان میرسه
GMA
۸ فروردین ۱۴۰۱آخرتV12تنفس طبیعی آستون مارتین والکری هست
Farzad
۸ فروردین ۱۴۰۱خسته نباشید خدمت جناب صفر پور بسیار عالی ، اما کامپتیت زیونه که نوشتید اشتباه است ، اصل اسم این ماشین ؛ Competizione هست که یک لغت ایتالیایی هست به معنی رقابت ، که پیش تر هم بهش اشاره کرده بودم . ( تلفظ صحیح ؛ کُمپِتیزیونه )
همین اشتباه درباره اَبَر خودروی جدید فراری که هنوز معرفی نشده وجود داره یعنی ؛ Purosangue
که هر سایتی نگاه کنی یه جور نوشته ، این هم باز یه لغت ایتالیایی هست به معنی ، اصیل .
که تلفظ اصیل ایتالیاییش میشه ؛ پوروسانگوئه که برای راحتی همون پورسانگوئه هم میشه گفت .
و اگر به جای رنگ سرخ و قرمز فراری و … همیشه از روسو کورسا استفاده کنیم بسیار بهتر و فنی تر هست .
Al pachino
۸ فروردین ۱۴۰۱به نظر من هیچ چیزی مثل یک فراری با روح آدم بازی نمیکنه 👌
GMA
۸ فروردین ۱۴۰۱سعeد
با این سمی که پراکندی حتی ارزش ریپلی کردن نداری
محمد امین
۸ فروردین ۱۴۰۱فوقالعاده زیباست… چه لذتی داره با موتور 6.5 لیتر v12 و ۸۳۰ اسب بخار قدرت که فقط از موتور تنفس طبیعی میاد و دور موتور ۹۵۰۰ برای این پیشرانه ی عظیم ..
خوش به حال صاحبش
卐 SIAWASH ᛋᛋ
۸ فروردین ۱۴۰۱آبروی صنایع خودرو ایتالیا،واقعا بی نظیر
Mf1
۸ فروردین ۱۴۰۱این رنگ عالیه خیلی بهتر از قرمز فراری
Scuderia Ferrari
۸ فروردین ۱۴۰۱اخبار جدید اسب سرکش مارانلو
● پایان تولید F8 تریبوتو !!!!
● سقف تولید ۷۰۰۰ دستگاهی اولین FUV فراری
● توسعه V12 جدید برای جانشین ۸۱۲ سوپرفست
A.M.D
۹ فروردین ۱۴۰۱بلاد دوردست 🙂
Amir.ali
۹ فروردین ۱۴۰۱ولی نیوتن متر رو اشتباه نوشتید 692 ن 962
فراری که یک سبک اختراع است، فراری ناتوان است در ساختن خودرویی که بد باشد
mazyar488
۹ فروردین ۱۴۰۱دوست عزیز اینایی که شما نوشتی یکم زیاده رویه همون موندیال هم شما یه تحقیق درباره نسخه t موندیال کنی میبینی که اتفاقا چقدر ماشین خوبی بوده و همه این انتقادات علیهش حرف مفتی بیش نیست دینو ها هم در سبک خودشون (v6) خوب بودن…..