فراری ۸۱۲ کامپتزیونه یکی از جدیترین محصولات تاریخ این خودروساز بوده و شاید بتوان آن را یکی از بهترین خودروهای تاریخ ایتالیاییها دانست.
این شاهکار دنیای خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی که قدرت ۸۱۹ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۲ نیوتون متری دارد استفاده میکند. حداکثر قدرت پیشرانه در دور ۹۲۵۰ به دست آمده و این نیروگاه آهنین تا دور ۹۵۰۰ هم میغرد. ۸۱۲ کامپتزیونه همچنین از قویترین پیشرانه تنفس طبیعی تاریخ فراری سود برده و صدای تولیدی آن نیز فوقالعاده است.
فراری اخیراً برخی خبرنگاران خودرویی را به مرکز تست فیورانو دعوت کرده تا این شاهکار را بررسی نموده و در ادامه شما را با نظرات خبرنگاران برخی رسانهها همچون اوو، پیستون هدز و اتوکار آشنا میکنیم.
تمامی افراد تست کننده این خودرو تحت تأثیر ۸۱۲ کامپتزیونه قرار گرفتهاند. دان پروسر خبرنگار پیستون هدز به انسجام فوقالعاده این سوپر اسپورت اشاره کرده و میگوید ۸۱۲ همانند یک سوپرکار پیشرانه وسط عمل میکند و شما میتوانید آن را مشابه چنین محصولاتی برانید. او میگوید پیشرانه این خودرو بهترین نمونهای است که تاکنون بررسی کرده و قدرت تولیدی به خوبی در تمامی دورها قابلاستفاده بوده و صدای تولیدی نیز بسیار هیجانانگیز است. از نظر پروسر ۸۱۲ کامپتزیونه بهتری فراریای است که تاکنون تست کرده و میتوان آن را یکی از لذتبخشترین خودروهای تاریخ قلمداد کرد.
فراری مدعی است ۸۱۲ کامپتزیونه در عرض ۲.۸۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و تا سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت نیز بتازد.
تنها ۹۹۹ دستگاه از این خودروی سقف سخت تولید میشود درحالیکه ۵۹۹ دستگاه از نسخه روباز ۸۱۲ کامپتزیونه نیز تولید خواهد شد. ظاهراً تمامی مدلهای تولیدی قبلاً به فروش رفتهاند.
ممد ژانگولر
۲۵ آبان ۱۴۰۰کلا نام فراری شاهکاره چه برسه مدلهاش
مگه مدل بد هم ساخته
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آبان ۱۴۰۰در حال حاضر فراری لافراری بهترین است ، شک نکنید !
# ریپلای با اجازه از نگهبان بزنید 😂
امیر
۲۵ آبان ۱۴۰۰بعضی هاش واقعا جالب نبودن.
مثل فراری موندیال
ممد ژانگولر
۲۵ آبان ۱۴۰۰نگو داداش امیر همون موندیالش میارزه به کلی ماشینای دیگه
عشق بود لاکردار
محمد امین
۲۵ آبان ۱۴۰۰اگر منظورتون اون چیزهایی بود که جرمی میگفت …..که واقعا داشت چرت پرت میگفت ، رفته بود یه ماشین موندیال با ۱۶۰ هزار تا کارکرد در شرایط مرطوب آورده بود و توقع داشت که توی پیست رکورد بزنه … بعدش هم جرمی خیلی نظراتش نرمال نیست .. مثلا آدمی هست که پورشه ۹۱۱ رو مزخرف میدونه! وخیلی چیز های دیگه
منطقی ترینشون جیمز می بود ، آدم درس خونده و باسوادی بود و بهترین نظر هارو داشت اکثرا، البته جرمی دوست داشتنی تر بود
porsche
۲۵ آبان ۱۴۰۰هموند بهتر بود
AMG GT R
۲۵ آبان ۱۴۰۰شرمنده بابت ریپلای
F12 TDF لایک
فراری 812 کامپتزیونه دیسلایک
من خودم انتخابم 812 هست
Aboaldazl demon
۲۵ آبان ۱۴۰۰بله هم ایشون هم پدر ایشون F12
new RAMIN
۲۵ آبان ۱۴۰۰هرکی نظری داره ولی من معتقدم بهترین خودرو فراری طی این 10 سال اخیر GTC4lusso بوده… دلایل زیادی هم دارم…
اگر بخواهیم تسلا مدل S را از سال 2013 تا اکنون را مرکز جابجا شدن رکورد ها بدونیم پس انصاف GTC4lusso شاهکار این دهه هست! سال 2016 تسلا SP90D معرفی شد با شتاب 3.1ثانیه و 400متر در 11.8ثانیه تاپ اسپید 238کیلومتر. همون سال فراری GTC4lusso رو معرفی کرد…حمل 4 سرنشین. فضای پای عقب خوب. سقف پانورما و صفحه نمایش11اینچی(چیزی که تو اکثر فراری ها نبود!) شتاب 3.4ثانیه و 400متر در 11.5ثانیه موتور V12 تنفس طبیعی قدرت 669اسب و 700نیوتون گشتاور طوری که 80درصد این گشتاور در دور زیر 2000در دسترس بود! قیمت 250هزار دلاریش هم اون موقع با توجه به مشخصاتش خوب و منطقی بود// معتقدم فراری فقط GTC4lusso…زمان خودش بی نظیر بود(البته هنوزم هست)FF هم خیلی خوشم میاد اون هم زمان خودش به نظرم عالی بود.
خیلی دلم میخواد نظر فراری فن ها رو درمورد FF و GTC4lusso بدونم…
AMG GT R
۲۵ آبان ۱۴۰۰فراری FF در حقیقت یکی از انقلاب ها در محصولات فراری و اولین سیستم دو دیفراسیل فراری رو داشت
دیفرانسیل خیلی جالبی هم داشت
GTC 4 مثل فراری FF بود ولی اشکالاتش برطرف شد و طرحی بهتری بنظرم داشت
Archi KHAN
۲۵ آبان ۱۴۰۰آیا ۸۱۲ کامپتزیونه بهترین فراری تاریخ است؟
بهترین فراری را نمیدونم !
اما فراری قطعا بهترین خودروساز تاریخ تا این نقطه ی زمانی بوده و هست
(نظرات دوستان مثل همیشه محترمه)
” خودروسازی یعنی فراری و پورشه”
M@M@DRZ
۲۵ آبان ۱۴۰۰لذت رانندگی با ۸۱۲ کامپتزیونه چه توی پیست چه توی جاده چه هرجایی دیگه که این اسب اصیل بتونه تاخت و تاز کنه واقعا وصف ناپذیره…..
مازیار
۲۵ آبان ۱۴۰۰شاید به لحاظ بازدهی و عملکرد، تا به اینجای کار بهترین فراری تاریخ باشه که کاملا هم بدیهی هست چون گذشت زمان و معرفی مدلهای جدید همیشه همراه با تکنولوژی های روز و به طبع اون مشخصات فنی بهتر بوده، اما از طرفی هم عبارت “بهترین تاریخ” ناخودآگاه آدم رو به یاد مدلهای افسانه ای قدیمی میاندازه و میگه اونا یه چیز دیگه بودن
نمونه هایی مثل 288GTO یا 250GT SWB
محمد امین
۲۵ آبان ۱۴۰۰همه چیز این ماشین فوقالعاده هست …نمیشه چیز بدی توش پیدا کرد
هزاران نکته ی جدید داره که میشه راجبش صحبت کرد
خودم به عنوان یه فراری فن ، هیچ فراری رو برتر از دیگری نمیدونم … مثل اینکه بهت بگم بابات رو بیشتر دوست داری یا مامانت.. خب قطعا نمیشه تصمیم گرفت … تنها نام فراری کافیه
Farzad
۲۵ آبان ۱۴۰۰۸۱۲ سوپر فست یه هیولای وحشتناک بود که ترس و استرس رو به بدن راننده ها مینداخت این که دیگه جای خود داره اما در این که بهترین فراری تاریخ باشه یا نه کاملا سلیقه ای هست اما بدون شک بهترین موتور جلوی تمام تاریخ خودرسازی هست چون از نظر من بهترین انجین جهان در سینش میتپه .
Competizione در زبان ایتالیایی به معنی رقابت هست کاری که این اژدها به راحتی آب خوردن تا حالا انجام داده . ( تلفظ صحیح ؛ کُمپِتیزیونه )
SF90 STRADALE
۲۵ آبان ۱۴۰۰عاشق فراری هستم ….
چون همیشه به ریشه ها و اصالت خودش پایبند بوده و در عین حال تکنولوژی روز دنیا رو هم میشه در محصولاتش دید
اولین V12 فراری در سال ۱۹۴۷ متولد شد و این داستان تا به امروز ادامه داره
👑👑 فراری همیشه در اوج 👑👑
GT
۲۶ آبان ۱۴۰۰اما بنظرم فراری در این سال های اخیر یه تصمیم اشتباه گرفت! بزرگترین اشتباه فراری قطع همکاری با استادیو طراحی پینین فارینا بود که آخرین کار مشترکشون همین ۸۱۲ بود که هنوز یک فراری اصیله، اما بعد از اون دیگه خودرو های فراری، اون حسی که باید از نظر طراحی منتقل کنند را ندارند، F8، SF90، 296 GTB
راستی شما میدونید دلیل قطع همکاریشون چی بود؟
محمد امین
۲۶ آبان ۱۴۰۰آخرین طراحی پنین فارینا f12 برلینتا بود ، یعنی از اون خودرو به سمت بالا که بیای همش طراحی خود فراری هست ، مثل ۴۸۸ پیستا و لافراری و …
خب طراحی سلیقه ای هست… شاید از نظر بعضی ها این جدایی باعث طراحی های ضعیف تر شده و شاید هم بلعکس … هرکس نظری داره…ولی طراحی های ماشین جدید فراری ..توی رسانه ها و مجله ها مورد خاصی ازش نگرفتن و نظر های مثبتی تا به حال داشتن
GT
۲۶ آبان ۱۴۰۰آهان ممنون، من اشتباه کرده بودم😅
ولی به هر حال بازم نظر من این هست که دو سه محصول اخیر فراری اون روح اصیل فراری را نداشتند ( F8 , SF90, 296 GTB)
جناب ایکس
۲۶ آبان ۱۴۰۰طراحی فراری انزو هم با اینکه با همکاری پنینفارینا بوده یکی از 10 طراحی برتر خودرو در طول تاریخه (به نظر من). واقعا هیچ وقت تکراری نمیشه مث لامبورگینی موسیه لاگو یا فراری اف40 یا اسپورت های ژاپنی دهه 90 و 2000 مثل r34 یا خیلی ماشینای دیگه…
SF90 STRADALE
۲۶ آبان ۱۴۰۰GT دوست عزیز
تنها دلیلش ، ساخت بزرگ ترین مرکز طراحی توسط خودِ فراری بود که میخواست مستقل کار کنه
تو این مرکز طراحی بیش از ۱۰۰ نفر کار میکنن و در همین مرکز طراحی ۲ آتلیه برای شخصی سازی محصولات فراری وجود داره
GT
۲۶ آبان ۱۴۰۰ممنون بابت اطلاعات مفیدتون.
مهدی
۲۵ آبان ۱۴۰۰هر ادمی محو این ماشین میشه
فراری خودش یه شاهکاره و ماشین های شاهکار هم ساخته و همیشه ماشین هاش بی عیب و نقص بودن
این فراری هم به نظرم یکی از 5 فراری شاهکار تاریخه
جناب ایکس
۲۶ آبان ۱۴۰۰812 اُمین کامنتم به عشق 812
HamiD
۲۵ آبان ۱۴۰۰بهترین فراری نه!
اما قطعا یکی از بهترین هاست!
الان دوست دارم فقط به صداش گوش کنم!
لفظ شاهکار کاملا برازنده این محصول هست …
بی نهایت با ارزش … ای کاش فراری باز هم روی خریدار هاش سخت گیری بیشتری کنه تا همچین جواهرات تولید محدودی بیخودی از بین نرن! زیر دست یه عده که نه رانندگی بلدن نه چیزی از ماشین میدونن! اونا برن همون رولزرویس بوت تیلشون رو بخرن!
واقعا حیفه یکی که اصلا پول واسش مهم نیس میاد یه همچین محصولاتی که با دقت فراوان ساخته شدن از بین میبره … یه بچه سلبریتی پولدار مست بی همه چیز بی فرهنگ …
درسته ما توانایی خریدشون رو نداریم اما واقعا این جواهرات امضای این صنعت هستند … و تمام عشق و علاقه ما به خودرو! یه سری از خودرو ها میراث جهانی محسوب میشن …
GT
۲۵ آبان ۱۴۰۰صد در صد بهترین نیست، ولی بینظیره، من به شخصه لافراری را بهترین فراری میدونم بعد هم F40.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۵ آبان ۱۴۰۰بعضی دوستان از وقتی کوروت z06 جدید معرفی شده شدیدا تحت فشار هستند و هر جا که بتونن سعی میکنن تا با دلایل بچگانه ارزش عظمت شورولت رو بیارن پایین.یکی میگه انجین رو از فراری کپی کردن.خوب بیشتر توضیح بدید کجاش رو از فراری کپی کردن.میلنگ پیستون شاتون بلوکه کجاش.مگه فراری چیزی تو انجین اختراع کرده که اگر بقیه بکار ببرن میشه کپی.موتور جدید lt6 شورولت از میلنگ تخت استفاده میکنه که سبب افزایش دوران موتور میشه و این نوع انجینها صدای تیز و جیغ مانندی دارن در مقابل انجینهای میلنگ صلیبی صدای بم و ضربه ای دارن که مربوط به ترتیب احتراق و خروج دود از موتور میشه و معمولا در برابر دور گرفتن مقاوم هستن ولی این نوع انجینها هم توان رسیدن به دورهای بالاتر دارن مثل انجین ls7 شوی یا تو رده بالاتر انجینهای نسکار که به 10000 دور در دقیقه میرسن.جالبه کونیخزگ عملا از انجین کایوتی فورد استفاده میکنه ولی انقدر تغییر ایجاد کرده ناراحت میشه بگی موتورش برا فورده.مطلب بعدی راجب انجینهای پوشراد هست که بعضی میگن قدیمی هستن و آمریکاییها نمیتونن جدید بسازن خرج داره و ول کن اینا نیستن.اگر اینجوری بود فورد انجین گودزیلا که پوشراد هست رو پارسال معرفی نمیکرد.این نوع انجینها میتونن با به راحتی یه سوپر کار مثل کوروت رو تو پیست به حرکت بیارن یا تو دل یه پیکاپ پیل پیکر مثل تیرکس یا سیلورادو کار کنن که بارهای سنگین رو جابه جا کنن یا جیپ رانگلر رو تا بینهایت خارج جادها ببرن.کاری که هیچ وقت پیشرانه lt6 نمیتونه انجامش بده.
Carbonado Aventador
۲۵ آبان ۱۴۰۰اقا این حرفا رو ول کن کسی هم منکر شاهکار شورولت نیست..
ولی خود رئیس شورلوت که خبرشم تو این سایت کار شده اومد گفت:ما برای ساخت z06 ؛ فراری ۴۵۸ رو سنگ محک خودمون قرار دادیم.
.
و باز خبرش هم کار شد که دوتا z06 کاور شده به همراه یه ۴۵۸ تو تست های جاده ای دیده شده!!
خود مهندسای شورولت افتخار میکنن به اینکه فراری رو الگوی خودشون قرار دادن بعد اینجا یه سریا فشاری میشن وقتی که حرف از فراری میشه!!!
Carbonado Aventador
۲۵ آبان ۱۴۰۰بهترین فراری های تاریخ از نظر من به ترتیب:
1 لافراری
2 f12 tdf
3 812c
4 انزو
5 f40
مهدی
۲۶ آبان ۱۴۰۰1. F40
2. Enzo
3. Gto 286
4. Laferrari
5. 812comp
6. F12 tdf
7. Modena 360
8. F458
دانیال
۲۶ آبان ۱۴۰۰بعید میبینم زمانی توی تاریخ فرا برسه که ساخته های فراری برای نسل بشر غیر جذاب و کم ارزش بشن ، وقتی یه محصول با روح و روان انسان بازی میکنه و انسان بطور غریزی شیفته ش میشه تا همیشه دوست داشتنی می مونه
Danial
۲۶ آبان ۱۴۰۰کلاً داشتن یدونه فراری برای همه یک آرزوعه حالا هر مدلی که بشه.
به نظر من ولی لافراری خیلی دیگه سلطانه ولی فکر کنم چون تو خیلی از شهر های دنیا اجازه رفت و آمد بهش نمیدن یجورایی باید از دور خارجش کرد.
در کل سلطان تمام خودرو های جهان بدون چون چرا فراریه و دیگر هیچ.
Clean Energy
۲۶ آبان ۱۴۰۰یا خداوند
عجب چیزیه…
هیچی نمیگم… فقط این که عشقه
Mf1
۲۶ آبان ۱۴۰۰بنظر من بهترینها به ترتیب
F40 c
Enzo
Fxx
599xx Evo
812c
ARMAN
۲۶ آبان ۱۴۰۰اصن رو دست فراری نیست تو سوپر اسپرت سازی
من خودم طرفدار لامبورگینیم ولی فراری مهندسی برتر رو داره