فراری

فراری 812 سوپرفست نوویتک با 828 اسب بخار قدرت و کیت بدنه اسپرت

نوویتک از جدیدترین نسخه تیونینگ شده فراری ۸۱۲ سوپرفست با ۸۲۸ اسب بخار قدرت رونمایی کرد. این سوپر اسپرت ایتالیایی به کیت بدنه اسپرت و عریض مجهز شده است.

فراری ۸۱۲ سوپرفست N لارگو نوویتک به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده اما با برخی تغییرات الکترونیکی و نرم‌افزاری ۸۲۸ اسب بخار قدرت و ۷۵۱ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. همان‌طور که می‌دانید قدرت و گشتاور نسخه استاندارد ۸۱۲ به ۷۸۹ اسب بخار و ۷۱۸ نیوتون متر می‌رسد و بنابراین نوویتک در این بخش بهبودهای قابل‌توجهی را ارائه کرده است.

افزایش خروجی پیشرانه باعث ثبت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۴۵ کیلومتر در ساعتی می‌شود. این پیشرانه از طریق یک سیستم اگزوز پرفورمنس با سوپاپ‌های کنترل فعال تنفس می‌کند هرچند می‌توان این سوپاپ‌ها را حذف کرد. علاوه بر این اگزوز یاد شده را می‌توان از جنس فولاد ضدزنگ یا اینکونل سفارش داد. در زیر فراری ۸۱۲ سوپرفست نوویتک هم رینگ‌های NF 11 N لارگو S ساخت ووسن دیده می‌شوند که در جلو و عقب ابعاد ۲۱ و ۲۲ اینچی دارند.

نوویتک برای جذابیت بیشتر خودرو از فنرهای اسپرت استفاده کرده و نتیجه آن نیز کاهش ۳۵ میلی‌متری ارتفاع خودروست. همچنین می‌توان سیستم لیفت دماغه خودرو را نیز سفارش داد که می‌تواند ارتفاع بخش جلو را به منظور جلوگیری از برخورد با ناهمواری‌ها تا ۴۰ میلی‌متر بیشتر کند. تیونر یاد شده تنها به ارتقای بخش فنی فکر نکرده و کیت بدنه جدیدی را نیز تدارک دیده است. این کیت شامل گلگیرهای جلو و عقب پهن‌تر است که در کل باعث افزایش ۱۴ سانتی‌متری پهنای فراری می‌شوند. پانل‌های کربنی، دیفیوزر عقب جدید و اسپویلر یکپارچه نیز آیرودینامیک ۸۱۲ سوپرفست را بهبود می‌بخشند.

نوویتک تنها سه دستگاه از خودروی موردبحث را تولید خواهد کرد و قبلاً نیز آن‌ها را فروخته است. خریداران امکان سفارشی‌سازی کامل کابین را با طیف گسترده‌ای از متریال و تریم ها از جمله آلکانترا و چرم خواهند داشت. باید دانست N لارگو S قوی‌ترین فراری نوویتک نیست و چندی پیش نیز شاهد تولید نسخه ارتقا یافته از ۸۱۲ کامپتیزیونه با ۸۵۴ اسب بخار قدرت بودیم. خود فراری نیز در حال کار روی جایگزین ۸۱۲ است و اخیراً از روما برای تست پیشرانه ۱۲ سیلندر آن استفاده کرده است. احتمالاً ابر خودروی جدید این برند بیش از ۸۳۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2106 ديدگاه)

    بنظرم روما ۱۲ سیلندر اصلا جانشین مناسبی برای ۸۱۲ نیست. ۸۱۲ از ۱۰ کیلومتری هم داد می زنه من یه فراری هستم ولی روما این کاریزما نداره.

    موافقم 35
    مخالفم 5
    1. AMANTE

      ۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1907 ديدگاه)

      قرار نیست روما ۱۲ سیلندر بیاد. روما فقط برای تست موتور انتخاب شده.

      موافقم 21
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۵ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2106 ديدگاه)

        اگر تست موتور بود بدنه زیر پوشش استتاری نمی رفت و اصلا تست میدانی نمی شد.

      2. net

        ۵ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3483 ديدگاه)

        ماشین یکپارچه مشکی جالب نمیشه اگر ماشین یکپارچه مشکی رینگ و زه اطراف شیشه دربها و لوله اگزوز خاکستری باشه قشنگ میشه

        موافقم 5
        مخالفم 14
  2. Scuderia Ferrari

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    برندهای بزرگ و معروفی مثل پورشه و فراری چقدر زحمت میکشن بابت ساخت یک ماشین
    از مراحل تحقیق و توسعه بگیر تا تست های قبل و بعد از تولید و محصولی که با بهترین و بالاترین کیفیت میرسه به دست مشتری
    بعدش صبح که از خواب بیدار میشی می بینی یه برند ناشناخته از فلان کشور یه هایپرکار ۲۰۰۰ اسبی معرفی کرده و خودش رو با بزرگانی مثل پورشه و فراری مقایسه میکنه و حتی ادعای بهتر بودنم داره !!!!
    خیلی برای من عذاب آوره که فراری برای جانشین LaFerrari بیش از سه سال وقت میزاره و ساعت ها این ماشین رو در سخت ترین شرایط تست میکنه تا به خط تولید برسه ولی یه سدان الکتریکی میاد براش شاخ میشه و همه میگن دیدی فراری از یه سدان خورد دیدی فراری نقطه شد و ….
    منظورم اینه که ظاهربینی و نادانی از همه چیز بدتره

    موافقم 68
    مخالفم 1
    1. مازیار

      ۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (990 ديدگاه)

      نه اون سدان الکتریکی شاخ هست و نه اونی که میگه دیدی فراری …

      موافقم 21
      مخالفم 1
  3. Siyavash

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (909 ديدگاه)

    به جرعت میگم زیباترین ۸۱۲ بوده از تا این لحضه دیدم بینهایت زیباه..واقعا اینو میگن تیونینگ اصولی…من که روزم ساخته شده با دیدن این مشکی وحشی…..

    موافقم 24
    مخالفم 1
  4. Enzo Ferrari 2008

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    با رنگ مشکی فهمیدم که واقعا اسب مارانلو شده

    موافقم 19
  5. پوریا چالش

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (341 ديدگاه)

    اصلا از کارکرد منصوری خوشم نمیاد بنظرم یک فراری و یه پورشه و لامبورگینی نیازی به تیون کردن ندارن که کورش منصوری هر روز یکی معرفی می‌کند البته آنچنان فرقی با نسخه‌های معمولی ندارن و فقط تو ظاهر تفاوت دیده میشه

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2965 ديدگاه)

      هدف شرکت منصوری، ابداع و نوآوری نیست
      مشتری خودش رو خوب شناخته و برای کسب سود، محصول تولید می کنه

      موافقم 22
  6. Hadi

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    عجب هیولایی شده این لعنتی 👌

    موافقم 11
  7. Soroush

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    نوویتک دقیقا همیشه همون چیزیو تولید میکنه که من از تیونینگ دوست دارم
    ارتقای معقول فنی + بهبود ظاهری با حداقل تغییرات

  8. P

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    یه فراری ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی ،چی ازین بهتر 😍😍

  9. parhamiof

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (754 ديدگاه)

    فراری واقعی
    مشکی
    12 سیلندر
    نعمته تو دنیایی که همه رفتن سراغ ماشینای برقی

  10. علی آقایی

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    812سوپر فست یه اعجوبه به تمام معناست
    وقتی من موتور این ماشین رو می بینم می فهمم هیولا یعنی چی.

  11. Reza-a

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (455 ديدگاه)

    ترکیب فراری و نوویتک ترکیب جذابیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا