فراری

پیشرانه V12 جانشین فراری 812 سوپرفست تا 10 هزار rpm دور می‌گیرد

درحالی‌که جانشین فراری ۸۱۲ سوپرفست چند روز دیگر معرفی خواهد شد، تصویری جاسوسی ردلاین ۱۰ هزار rpm پیشرانهٔ V12 آن را نشان داده است.

جانشین فراری ۸۱۲ سوپرفست که فعلاً با کد F167 شناخته می‌شود و نام نهایی آن هنوز مشخص نیست، به پیشرانه‌ای مجهز خواهد بود که بالاترین ردلاین را در تاریخ مدل‌های تولیدی این برند ایتالیایی خواهد داشت. این موضوع از روی یک تصویر جاسوسی مشخص شده که توسط یک عکاس هلندی گرفته شده است. عکس موردبحث صفحه آمپر تمام دیجیتالی را نشان می‌دهد که در آن دورسنج موتور با حداکثر ۱۰ هزار rpm دیده می‌شود. در این دورسنج، عدد ۱۰ به رنگ قرمز است که نشان‌دهندهٔ ردلاین ۱۰ هزار rpm موتور خواهد بود.

این ردلاین از تمام نسخه‌های ۸۱۲ بیشتر است. ردلاین نسخهٔ اولیه یا همان سوپرفست این خودرو روی ۸,۹۰۰ rpm محدود شده بود درحالی‌که در نسخهٔ کامپتیزیونه موتور می‌توانست تا ۹,۵۰۰ rpm دور بگیرد. فراری در فوریهٔ ۲۰۲۲ پذیرش سفارشات خرید ۸۱۲ را متوقف کرد و قرار است جانشین آن چند روز دیگر در حاشیهٔ گرند پری فرمول یک میامی رونمایی شود. گفته شده این خودرو رسماً در تاریخ ۲ می برابر با ۱۳ اردیبهشت معرفی خواهد شد. طبق شایعات، این فراری جدید ۸۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که یعنی ۵۰ اسب بخار از سوپرفست بیشتر خواهد بود. برای یادآوری، ۸۱۲ کامپتیزیونه ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۲ نیوتن متر گشتاور دارد.

F167 که انتظار می‌رود در نسخه‌های کوپه و روباز در میامی رونمایی شود، باید بسیاری از ویژگی‌های اختصاصی کامپتیزیونه مثل سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و جدیدترین نسخهٔ کنترل لغزش جانبی فراری را قرض بگیرد. هرچند شایعاتی به توسعهٔ یک نسخهٔ تولید محدود و ویژه از این خودرو با گیربکس دستی اشاره کرده‌اند اما به نظر نمی‌رسند صحت داشته باشند و به‌احتمال‌زیاد F167 به گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ ساخت مگنا مجهز می‌شود که جایگزین نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ قبلی خواهد شد. این گیربکس که 8DCL900 نام دارد، اولین بار در SF90 برای کاربردهای موتور وسط و موتور جلو معرفی شد و در روما و ۲۹۶ هم مورداستفاده قرار گرفت.

به گفتهٔ مگنا، این گیربکس که به‌صورت ترنس‌اکسل در عقب نصب می‌شود، می‌تواند تا ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور را تحمل کند که حدود ۲۰۰ نیوتن متر از ۸۱۲ کامپتیزیونه بیشتر است. با توجه به مقررات آلایندگی که هرروز سخت‌تر می‌شوند، F167 می‌تواند آخرین محصول V12 فراری باشد. فعلاً مشخص نیست که موتور دوازده سیلندر F140 این شرکت هیبریدی خواهد شد یا نه ولی میدانیم که فراری تا بعد از سال ۲۰۳۰ همچنان به تولید پیشرانه‌های بنزینی ادامه خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    موتورای دوازده سیلندر محبوب‌ ترین موتور بین ماشین بازا و عاشقای ماشین هستن ولی متاسفانه خیلی کمیاب‌ شدن و در حال انقراض هستن و موتورای برقی و پلاگین هیبریدی به سرعت دارن جاشونو میگیرن و جایگزین میشن

    موافقم 17
    مخالفم 1
  2. JDM سابق

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (719 ديدگاه)

    برای گرفتن همچین دور موتوری دو فاکتور وجود داره
    یا حجم موتور و کم کنی
    و یا بر اساس همین حجم بیشترین قدرت و بگیری

    که فراری مورد دوم رو انتخاب میکنه، البته تو نسخه ۸۱۲ فنر سوپاپ و حذف کردن و بجای از سیستم پنوماتیک که تو F1 استفاده میشه استفاده کردن، اینکار باعث میشه والو ترین سبک تر بشه قدرت کمتری از موتور برای جمع کردن فنر سوپاپ ها گرفته بشه در نتیجه دور بره بالاتر و هوای بیشتری تزریق بشه.

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. مهدی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1739 ديدگاه)

      نه اینکه لزوما حجم موتور کم بشه . دقیقتر اینه که بگیم استروک پیستون و میل لنگ کم بشه و اینکه هدف از افزایش دور موتور رسیدن به قدرت بالاتر هست نه برعکس. در مورد مورد دوم درست میگید و ولوترین سبک‌تر بشه کمک می‌کنه به بازده بیشتر ولی خب شخصا خیلی دوست ندارم موتورها مدام و مدام سمت پیچیده تر شدن برن همه اینها خرابی ها و هزینه نگهداری رو افزایش میده هرچند پیشرفت یعنی همین

  3. امیررضا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (301 ديدگاه)

    احیانا تصویر اول دی بی اس سوپرلجرا نیست که فتوشاپ شده؟
    https://image.cnbcfm.com/api/v1/image/105406162-1534777838361dbs_superleggera_2777main0.jpg?v=1534778346&w=929&h=523&vtcrop=y
    این عکسه دقیقا

    موافقم 14
    1. FY

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (290 ديدگاه)

      به جای این سوتی گرفتن های الکی راجی برند هایی با کیفیت و طراحی ضعیف نظر بدید!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 5
      1. Mr. gt c

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (427 ديدگاه)

        اون جای خود این جای خود، بالاخره اینم دقت بالایی میخواد که ایشون متوجه این فتوشاپ شدن

  4. Mr wrong

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    Look at that monster

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. بهنام

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (904 ديدگاه)

    انقدر ۸۱۲ بی نقص و همه چی تمامه که میترسم جانشین اون نتونه انتظارات رو برآورده کنه . حتماً از نظر فنی پیشرفت خواهد کرد ولی از منظر طراحی شک دارم .

    موافقم 11
  6. A

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    812 عشق بود..

    موافقم 10
  7. m

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (204 ديدگاه)

    گیربکس 8DCL900 – 8-speed dual-clutch برای getrag آلمان هست که کارخانه مگنا آمریکا اونو در اختیار گرفته
    این هم لیست ماشین هایی که از گیربکس 7 و 8 سرعته این شرکت استفاده میکنن
    Mercedes SLS AMG
    Mercedes-AMG GT
    Ferrari California
    Ferrari 458 Italia
    Ferrari F12 Berlinetta
    Ferrari FF
    Ferrari Portofino
    Ford GT
    Ferrari Roma
    Ferrari Portofino M
    Ferrari SF90 Stradale
    Ferrari 296 GTB

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. R@min

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2054 ديدگاه)

      رقابت بین ZF و گتراگ و اخیرا ترمک در مدل های پرفورمنس یکی از مهم ترین جنگ های صنعت خودرو هست.

      بنظرم اینا بهترین گیربکس های تاریخ هستن:

      – Tremec TR3160 و Tremec TR9080
      – ZF PDK
      – Getrag 8DCL900

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. blackwing

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        تو گیربکس دستی ها من TR6060 رو خیلی قبول دارم با اینکه تعویض دنده ها خیلی خشن انجام میشه اما روی GT350 خیلی جواب داد.
        البته تو امریکاییا قبل از گیربکس ZF کوروت C8 ، ده دنده‌های اتوماتیک 10L90 کامارو ZL1 و فورد رپتور رو خیلی قابل میدونم

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. R@min

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2054 ديدگاه)

          رو GT350، مک وان و دارک هورس مدل 3160 هست و 6060 کندتر و خشن تره و رو محصولات جی ام و موتورهای پوشراد استفاده میشه چون با دور پایین هماهنگ تره و رو تمام کوروت های نسل 8 هم 9080 ترمک هست.

          ده دنده فورد-جی ام بیشتر برای کار هست هر چند رو محصولات اسپرت هم خوب جواب داد ولی عمده ضعفش دنده های زیادشه.

      2. A.m.A

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (145 ديدگاه)

        باشه
        ولی هیچی PDK نمیشه…
        فن پورشه نیستم ولی خدایی گیربکسش بی رقیبه

  8. Scuderia Ferrari

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    انجین Tipo F140 فراری هنوز برای ارتقای بیشتر جا داشت که متاسفانه داره به پایان راه میرسه
    مدل های زیادی با این انجین افسانه ای نفس کشیدن که میشه از “انزو ، LaFerrari و 812 سوپرفست” به عنوان معروف ترین ها نام برد

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. علی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    یک برند به تمام معنا اصیل🫡🫡

    موافقم 10
  10. جمشید

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (440 ديدگاه)

    این یکی از قوی‌ ترین موتور‌های ۱۲ سیلندر تاریخ خودروسازی جهانه

  11. Mr. gt c

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (427 ديدگاه)

    قطعا ۱۰ هزار دور نخواهد بود، وگرنه عدد ۱۰ هزار رنگ سفید داشت احتمالا دور به ۹۸۰۰ یا ۹۹۰۰ خواهد رسید ولی ۱۰ هزار خیر، اگر به کیلومتر ۸۱۲ کامپتیزیونه دقت کنید تا عدد ۹۰۰۰ رنگش سفیده چونکه روی ۹۵۰۰ دور محدودیت داره،

    موافقم 5
    مخالفم 3
  12. blackwing

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    وای من که ۸۱۲ رو دیدم عاشقش شدم قبل اینکه ببینم دوسش داشتم میدونستم یه فراری موتور جلو دوازده سیلندر محور عقب تنفس طبیعی چه هیولایی میتونه باشه ، واقعاً منتظرم مدل جدید رو ببینم ، امیدوارم ظاهر گیرا مثل ۸۱۲ و F12 داشته باشه 💪🏼🇮🇹

  13. sinasvj

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (426 ديدگاه)

    خداروشکر که فراری لامبورگینی لجوجن و دست از این v12 های لعنتی برنمیدارن👑👌

  14. imanenzo

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    فراری برای نسخه جانشین ۸۱۲ کامپتزیونه کار سختی داره ولی مطمئنا از پس این کار به خوبی بر خواهد آمد.این ماشین آخرین v12 فراری خواهد بود و مطمئنا فراری تمام تجربش رو برای تولید یه اسطوره ماندگار به کار خواهد برد.این ماشین رقیب مستقیم روئلتو خواهد بود

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا