فراری

مدیرعامل فراری: تسلا باعث بیدار شدن صنعت خودرو از خواب شد!

بندیتو وینیا مدیرعامل فراری ایتالیا در مصاحبه اخیر خود با رسانه‌ها اظهاراتی جالب درباره تسلا داشته است. او می‌گوید حضور تسلا باعث بیدار شدن صنعت خودرو از خواب شده است.

فراری و تسلا وجه اشتراک چندانی ندارند هرچند می‌توان گفت هر دو شرکت خودروهای بسیار سریعی می‌سازند و البته هریک با روش خاص خود این کار را انجام می‌دهند. فراری می‌خواهد خودروهای برقی‌اش تا سال ۲۰۳۰ سهمی ۴۰ درصدی از فروش جهانی‌اش داشته باشند و بنابراین مارانللو می‌تواند درس‌هایی را از تسلا فرا بگیرد. بندیتو وینیا مدیرعامل فراری از اذعان به اینکه ایتالیایی‌ها با آن سابقه درخشان می‌توانند درس‌هایی را از یک کمپانی ۲۰ ساله یاد بگیرند ابایی ندارد. او در مصاحبه با بلومبرگ تسلا را تحسین کرده است و می‌گوید این خودروساز آمریکایی تغییرات صنعتی را که کاملاً تحت سلطه محصولات درون‌سوز بود تسریع کرده است. وقتی از وینیا درباره اینکه فراری چه چیزهایی را می‌تواند از تسلا فرا بگیرد گفته است یکی از اصلی‌ترین آموزه‌های موجود آن است که تسلا باعث شد صنعت خودرو از خواب بیدار شود. وینیا اظهار داشته است:

تغییرات صنعت خودرو تا پیش از حضور تسلا بسیار کند رخ می‌داد. تسلا باعث ایجاد شوک در صنعت خودرو شد و فرایندها و تصمیمات را سریع‌تر کرد. آن‌ها سریع‌تر و چابک‌تر بودند.

البته وینیا تسلا را به چشم رقیب نمی‌بیند هرچند اظهار می‌دارد ایتالیایی‌ها در سال ۲۰۲۵ اقدام به معرفی اولین خودروی برقی خود خواهند کرد و سال ۲۰۲۶ نیز آن را روانه بازار می‌کنند. زمانی که از مدیرعامل تسلا پرسیده شد تسلا را چگونه می‌بیند، او گفت:

از نظر ما محصولات برقی تسلا خودروهایی کاربردی هستند. در واقع تسلا شما را از یک نقطه به نقطه دیگر می‌برد

اما بنا به گفته مدیر ارشد فراری، برند موردبحث خودروهایی احساسی می‌سازد که تجربه رانندگی منحصربه‌فردی را در اختیار افراد می‌گذارد. شاید برخی افراد از نسل دوم تسلا رودستر که با تأخیرهای پی‌درپی مواجه شده است به‌ عنوان رقیب فراری نام ببرند اما با توجه به اینکه نه محصول تسلا و نه خودروی برقی تولید نشده است این یک نتیجه‌گیری زودهنگام خواهد بود. مدیرعامل فراری همچنین ادعاها درباره عقب افتادن فراری از برخی رقبا در زمینه برقی سازی محصولات را رد می‌کند. او خاطرنشان می‌سازد:

این موضوع صحیح نیست. من فکر می‌کنم شرکتی مثل فراری نمی‌تواند هر گزینه‌ای را در اختیار مشتریان بگذارند و به همین خاطر است که تا حد امکان ترکیبی از تکنولوژی‌ها را به آن‌ها عرضه خواهیم کرد.

فراری در حال حاضر دو محصول هیبریدی یعنی SF90 و ۲۹۶ را به‌صورت کوپه و کانورتیبل تولید می‌کند. مرد شماره یک فراری اظهار می‌دارد برقی سازی یک راه جدید برای شرکت است تا تجربه سواری منحصربه‌فردی را در اختیار مصرف‌کنندگان بگذارد. او همچنین می‌گوید قوای محرکه بدون آلایندگی فراری همان جذابیت‌های پیشرانه‌های درون‌سوز را خواهند داشت. بنا به گفته وینیا، فاکتور کلیدی در این میان چگونگی به دست آوردن بهترین احساس از تکنولوژی برقی و ارائه تجربه‌ای منحصربه‌فرد به مشتریان است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. corvette

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    قله خودرو سازی این حرف رو راجب تسلا میزنه
    بعد دانشمند های شاغل در سایت پدال اعتقاد دارن . ایلان ماسک و تسلا شیاد هستن و به زودی خودرو برقی منقرض میشه 🤡

    موافقم 104
    مخالفم 20
    1. کیان

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      تو سایت ک کارشناس زیاد هست و اظهار نظر شخصی، ولی غیر از اون خیلیایی ک تریبون دارن هم چرت و پرت میگن و …

      ولی یه فراری بنظرم همیشه بخاطر اسمش شرایط ویژه خودش و حس خودش و برای هرکسی داره و از بین رفتنی نیست
      این قسمت هم ک خودروسازی و بیدار کرد و …، بنظرم عامل اصلیش حالا به هر علتی ک بود دولتها و سیاستمدار ها بودن ک خواستن این اتفاق بیفته و …

      وگرنه خودروی برقی قبلتر هم بود ولی روی خوشی نشون نمیدادن، همین دولتهای آلمان و آمریکا چقدر مشوق های بالا گذاشتن و …
      چرا قبلا نبود، چرا قبلا اجباری به عدم تولید درون سوز با ددلاین های نزدیک نبود ؟!

      موافقم 29
      مخالفم 12
    2. Arshia m3csl

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1184 ديدگاه)

      ایلان ماسک قطعا شیرده ماشین هاش پلاستیک بی کیفیت و متریال بدن و حتی فرمون ماشین هاش از جا در میان و ترمز گیری ماشین هاش ایراد دارن و فراخوان نمیده تسلا حتی اونوقت پول بنز با اون اعتبار و تعهد و کیفیت و ائودی با اون کیفیت و تعهد و بی ام و با اون هندلینگ و کیفیت عالی رو میگیره ایلان ماسک و تسلا با کل
      این بی کیفیت و بدون تعهد به مشتری تحویل میده تو برقی سازی هم بی ام و از تسلا سرتره هم طراحی بی ام و از تسلا بهتره و هم کیفیتش

      موافقم 15
      مخالفم 20
  2. Alan.r

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    اتفاقا تسلا گند زد به خودروسازی
    (به دلیل تسریع الکتریکی سازی ماشین ها)

    موافقم 26
    مخالفم 50
    1. علی ریحانی

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (51 ديدگاه)

      من نمیدونم این مقاومتها در برابر برقی سازیه خودروها چیه اونم درحالی که ما تو دنیا و خودروسازی هیچ محلی از اعراب نداریم

      موافقم 22
      مخالفم 10
      1. Hope

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (28 ديدگاه)

        والا…

        موافقم 6
        مخالفم 5
  3. ناخدا

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (365 ديدگاه)

    اتفاقا تسلا باعث بدبختی و شروع انقراض موتورهای بنزینی و دیزل شد

    موافقم 32
    مخالفم 45
    1. مردیم از خوشی

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      چه اشکالی داره اگه انقراض موتور های بنزینی
      جلوی
      انقراض هزاران گونه جانوری در معرض خطر را بگیره ؟

      مشکل اینه که فعلا خودرو های برقی چندان پاکی ندارند نسبت به بنزینی ها ، البته فعلا

      موافقم 15
      مخالفم 16
    2. مردیم از خوشی

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      چه اشکالی داره اگه انقراض موتور های بنزینی
      جلوی
      انقراض هزاران گونه جانوری در معرض خطر را بگیره ؟

      مشکل اینه که فعلا خودرو های برقی چندان پاکی ندارند نسبت به بنزینی ها ، البته فعلا

      موافقم 30
      مخالفم 7
    3. رامین

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣🤣 اون طرز تفکرت رو دوست دارم ایرانی

      موافقم 9
      مخالفم 4
    4. TESLA

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      دستش درد نکنه 🤣🤣🤣😂😂

      موافقم 7
      مخالفم 8
  4. محمد

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    بعد یه سری همه چی دان و کارآفرین اینجا داریم خودروهای برقی و خودران رو یه تب زودگذر میدونن و معتقدند کار درست رو تویوتا می‌کنه که به برقی ها نه میگه که اونم با تغیر مدیرعاملش داره به سمت تمام برقی شدن و خودران حرکت میکنه و میخواد کمپانی حمل و نقل بشه نه خودروسازی ، واقعا ایلان ماسک مرد بزرگی هست تسلا تو کمپانی های تحت امرش با اینکه سود ده ترین هست ولی جذاب ترینش نیست ، فکر کن چند سال بعد تو اکوسیستمی که ایلان ماسک میسازه یه چیزی مثل اکوسیستم اپل با اسپیس ایکس به مریخ میری ، با نورولینک علوم مختلف رو روی مغزت دانلود می‌کنی با هایپرلوپ سفر میری و….. جدیدا هم که چت Gpt که ایلان ماسک از بنیانگذاران شرکتش بوده داره هوش مصنوعی رو به یک سطح بالاتر می‌بره این آدم واقعا داره بشریت رو به جلو هل میده

    موافقم 22
    مخالفم 2
  5. Arshia m3csl

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1184 ديدگاه)

    تسلا رسانه ها باعث شدن بزرگ بشه تسلا همون کمپانی ایه که همش مشکل کیفیت ساخت رو داره و طراحی فاجعه باری داره چرا تسلا باعث شده صنعت خودرو بیدار بشه؟ اگه برقی سازیه که نیسان قبل از تسلا برقی ساختن رو شروع کرده بود با مدل لیف یا بی ام و با برنامه ریزی برای i8 که هیبریدی با موتور کوچیک بود میخواست کم کم برقی بشه اگه تسلا هم نبود برقی سازی شروع میشد تسلا بولد شدست واقعا کیفیت ساختش هم که واقعا بره یا فرمونش کنده میشه یا ترمزش ایراد داره فراخوان هم نمیده ایلان ماسک

    موافقم 8
    مخالفم 35
    1. TESLA

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      واقعا جالبه که کل دنیا دارن تسلا رو بابت تکنولوژی هایی که به جهان عرضه کرده و باعث تسریع بخشیدن الکتریکی سازی شده و در نتیجه نجات کره زمین شده تشویق می‌کنند ، بعد اونوقت اساتید پدال که تا حالا یه تسلا رو از نزدیک ندیدن میان میگن نه اینطوری نیست و هزار تا چرت و پرت دیگه ، همین جناب بندیتو هم مثل بقیه داره از تسلا می‌ترسه که وقتی فردا رودستر با اون مشخصات فضایی به بازار عرضه شد حتی یه نفر هم نگاه به فراری نکنه ولی خب طبیعتا روش نمیشه که به رسانه ها این حرف رو بزنه ، در کل آینده مال تسلاست 😎⚡️⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸

      موافقم 19
      مخالفم 21
      1. JaMsHiD

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2772 ديدگاه)

        غول سایبر تراکی که انگار بچه فامیل با گونیا و نقاله نشسته ماشین طراحی کرده رو هم دو سه ساله دادین
        رودستر هم رویایی بیش نی
        فعلا تو فضای مجازی پر شده
        تسلای بدون راننده دیوانه وار شهر را بهم ریخت
        تصادف تسلا به خاطر مشکل سیستم خودران
        درسته ، حقیقته ولی تلخه ، که ماشین های درون سوز به پایان عمرشون رسیدن . ولی فقط به خاطر دولت مردان .
        قشنگ هم معلومه با اون باتری های یک تنی که بعد پنج سال غیر قابل استفاده میشه و غیر قابل بازیافته میخواید زمین رو از گرمایش جهانی نجات بدید . اونوقت یه سوال؟قراره تمام جهان ماشیناشون برقی بشه . این درست ، حالا زیر ساخت برای شارژ این همه ماشین و منبع تولید برق برا این همه ماشین رو میشه تا هفت ساله آینده درست کرد؟
        ده سال ، بیست سال ، مطمئنم بیشتر از بیست سال طول می‌کشه
        همچین چیزی امکان نداره که تا هفت سال آینده یک تکنولوژی یک قرنی رو با یک تکنولوژی چند ساله جایگزین کرد

        موافقم 1
        مخالفم 1
  6. TESLA

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    بیچاره با خودش میگه : plaid که یه سدان بود این بلا ها رو سر هایپرکار های ما آورد ، وای به حال روزی که رودستر بیاد به فراری پیشنهاد درگ بده ، دیگه بعدش خودتون میدونید چی میشه 😎😎⚡️⚡️⚡️💪💪💪

    موافقم 10
    مخالفم 31
    1. Hamilton1970

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (541 ديدگاه)

      هایپرکار ها برای درگ ساخته نشدن بلکه برای پیست (که شامل هندلینگ خوب، تاپ اسپید بالا، آیرودینامیک و… میشه) ساخته شدن پس عملا درگ برای هایپرکار ها نیست دوست عزیز:)

      موافقم 10
      مخالفم 3
    2. Arshia m3csl

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1184 ديدگاه)

      هاایپرکار ها ترمز خوب دارن و هندلینگ عالی و سابقه شرکت تو مسابقات رو داشتن تسلا تکنولوژی مسابقه داره؟ تسلا شاسی فرمول وان بلده بسازه؟ تسلا تو کدوم مسابقات بوده؟ همین فراری کلی تو فرمول یک افتخار داشته مسابقه ای که عمرا تسلا بتونه توش شرکت کنه

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. phonix

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        اگر بخواد میتونه فرمول الکتریک شرکت کنه

        موافقم 1
        مخالفم 6
        1. Arshia m3csl

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1184 ديدگاه)

          برای فرمول الکتریک هم تسلا تکنولوژی نداره شاسی ماشین های مسابقه ای و هندلینگ و ترمز هلی ماشین های تسلا فاجعه هستن

          موافقم 3
          مخالفم 3
  7. مازیار

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    حق با اونه

  8. R@min

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    اون موقع هم که یه ماشین ۱۰۰ هزارتایی هم پا ب پای ماشیناش بیاد همین حرفو تکرار می کنه ؟؟؟

    این حرفش بیشتر توجیحی برای کنار گذاشتن درون سوزها هست.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  9. Mf1

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    کار هر شرکتی نیست ساختن خودرو بنزینی سریع نه فقط توی خط مستقیم
    اگه بود تسلا از خواب زمستونی بیدار میشد چهارتا خودرو درحد پورشه یا فراری یا سایر خودرسازها میساخت
    فعلا اول راهیم زمانی که کل خودروسازها سطح بالا خودروهای برقیشون ساختن مشخص میشه کی درست میگه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  10. Muty

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    بندیتو وینیا تیپش یه بازسازی میخواد
    تا برا پستِ ریاست فراری مناسب بشه انصافا
    مثل کارمندای ادارات ایرانه…
    😂😂😀

  11. biohazard

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ولی من هنوز بر این عقیدم که ماشین های درونسوز یه چیز دیگن، صدای سوت توربو و کاتاف و … رو واقعا نمیتونم با صدای جاروبرقی عوض کنم

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. JaMsHiD

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2772 ديدگاه)

    اتفاقا باعث نابودی صنعت یک قرنی خودرو
    های درون سوز عشق تمام پدالی ها شد . یک مشت جارو برقی بدون هیچ بک فایر و کاتاف و صدای اگزوز و هیجانی . ما اون انجین دوازده سیلندرتو می‌خوایم فراری نه جارو برقی قرمز با آرم فراری
    آقای بندیتو ویلیا برو یه دست کت و شلوار جدید بخر شبم مسواک بزن فردا آماده شو برای رییس کل شرکت فراری شدن
    دوران درون سوز تموم شد و هنوز ما آرزوی یکی از صد ها میلیون ماشین درون سوز رو داریم
    سوختیم تموم شد ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا