بندیتو وینیا مدیرعامل فراری ایتالیا در مصاحبه اخیر خود با رسانهها اظهاراتی جالب درباره تسلا داشته است. او میگوید حضور تسلا باعث بیدار شدن صنعت خودرو از خواب شده است.
فراری و تسلا وجه اشتراک چندانی ندارند هرچند میتوان گفت هر دو شرکت خودروهای بسیار سریعی میسازند و البته هریک با روش خاص خود این کار را انجام میدهند. فراری میخواهد خودروهای برقیاش تا سال ۲۰۳۰ سهمی ۴۰ درصدی از فروش جهانیاش داشته باشند و بنابراین مارانللو میتواند درسهایی را از تسلا فرا بگیرد. بندیتو وینیا مدیرعامل فراری از اذعان به اینکه ایتالیاییها با آن سابقه درخشان میتوانند درسهایی را از یک کمپانی ۲۰ ساله یاد بگیرند ابایی ندارد. او در مصاحبه با بلومبرگ تسلا را تحسین کرده است و میگوید این خودروساز آمریکایی تغییرات صنعتی را که کاملاً تحت سلطه محصولات درونسوز بود تسریع کرده است. وقتی از وینیا درباره اینکه فراری چه چیزهایی را میتواند از تسلا فرا بگیرد گفته است یکی از اصلیترین آموزههای موجود آن است که تسلا باعث شد صنعت خودرو از خواب بیدار شود. وینیا اظهار داشته است:
تغییرات صنعت خودرو تا پیش از حضور تسلا بسیار کند رخ میداد. تسلا باعث ایجاد شوک در صنعت خودرو شد و فرایندها و تصمیمات را سریعتر کرد. آنها سریعتر و چابکتر بودند.
البته وینیا تسلا را به چشم رقیب نمیبیند هرچند اظهار میدارد ایتالیاییها در سال ۲۰۲۵ اقدام به معرفی اولین خودروی برقی خود خواهند کرد و سال ۲۰۲۶ نیز آن را روانه بازار میکنند. زمانی که از مدیرعامل تسلا پرسیده شد تسلا را چگونه میبیند، او گفت:
از نظر ما محصولات برقی تسلا خودروهایی کاربردی هستند. در واقع تسلا شما را از یک نقطه به نقطه دیگر میبرد
اما بنا به گفته مدیر ارشد فراری، برند موردبحث خودروهایی احساسی میسازد که تجربه رانندگی منحصربهفردی را در اختیار افراد میگذارد. شاید برخی افراد از نسل دوم تسلا رودستر که با تأخیرهای پیدرپی مواجه شده است به عنوان رقیب فراری نام ببرند اما با توجه به اینکه نه محصول تسلا و نه خودروی برقی تولید نشده است این یک نتیجهگیری زودهنگام خواهد بود. مدیرعامل فراری همچنین ادعاها درباره عقب افتادن فراری از برخی رقبا در زمینه برقی سازی محصولات را رد میکند. او خاطرنشان میسازد:
این موضوع صحیح نیست. من فکر میکنم شرکتی مثل فراری نمیتواند هر گزینهای را در اختیار مشتریان بگذارند و به همین خاطر است که تا حد امکان ترکیبی از تکنولوژیها را به آنها عرضه خواهیم کرد.
فراری در حال حاضر دو محصول هیبریدی یعنی SF90 و ۲۹۶ را بهصورت کوپه و کانورتیبل تولید میکند. مرد شماره یک فراری اظهار میدارد برقی سازی یک راه جدید برای شرکت است تا تجربه سواری منحصربهفردی را در اختیار مصرفکنندگان بگذارد. او همچنین میگوید قوای محرکه بدون آلایندگی فراری همان جذابیتهای پیشرانههای درونسوز را خواهند داشت. بنا به گفته وینیا، فاکتور کلیدی در این میان چگونگی به دست آوردن بهترین احساس از تکنولوژی برقی و ارائه تجربهای منحصربهفرد به مشتریان است.
corvette
۲۶ بهمن ۱۴۰۱قله خودرو سازی این حرف رو راجب تسلا میزنه
بعد دانشمند های شاغل در سایت پدال اعتقاد دارن . ایلان ماسک و تسلا شیاد هستن و به زودی خودرو برقی منقرض میشه 🤡
کیان
۲۶ بهمن ۱۴۰۱تو سایت ک کارشناس زیاد هست و اظهار نظر شخصی، ولی غیر از اون خیلیایی ک تریبون دارن هم چرت و پرت میگن و …
ولی یه فراری بنظرم همیشه بخاطر اسمش شرایط ویژه خودش و حس خودش و برای هرکسی داره و از بین رفتنی نیست
این قسمت هم ک خودروسازی و بیدار کرد و …، بنظرم عامل اصلیش حالا به هر علتی ک بود دولتها و سیاستمدار ها بودن ک خواستن این اتفاق بیفته و …
وگرنه خودروی برقی قبلتر هم بود ولی روی خوشی نشون نمیدادن، همین دولتهای آلمان و آمریکا چقدر مشوق های بالا گذاشتن و …
چرا قبلا نبود، چرا قبلا اجباری به عدم تولید درون سوز با ددلاین های نزدیک نبود ؟!
Arshia m3csl
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ایلان ماسک قطعا شیرده ماشین هاش پلاستیک بی کیفیت و متریال بدن و حتی فرمون ماشین هاش از جا در میان و ترمز گیری ماشین هاش ایراد دارن و فراخوان نمیده تسلا حتی اونوقت پول بنز با اون اعتبار و تعهد و کیفیت و ائودی با اون کیفیت و تعهد و بی ام و با اون هندلینگ و کیفیت عالی رو میگیره ایلان ماسک و تسلا با کل
این بی کیفیت و بدون تعهد به مشتری تحویل میده تو برقی سازی هم بی ام و از تسلا سرتره هم طراحی بی ام و از تسلا بهتره و هم کیفیتش
Alan.r
۲۶ بهمن ۱۴۰۱اتفاقا تسلا گند زد به خودروسازی
(به دلیل تسریع الکتریکی سازی ماشین ها)
علی ریحانی
۲۶ بهمن ۱۴۰۱من نمیدونم این مقاومتها در برابر برقی سازیه خودروها چیه اونم درحالی که ما تو دنیا و خودروسازی هیچ محلی از اعراب نداریم
Hope
۲۶ بهمن ۱۴۰۱والا…
ناخدا
۲۶ بهمن ۱۴۰۱اتفاقا تسلا باعث بدبختی و شروع انقراض موتورهای بنزینی و دیزل شد
مردیم از خوشی
۲۶ بهمن ۱۴۰۱چه اشکالی داره اگه انقراض موتور های بنزینی
جلوی
انقراض هزاران گونه جانوری در معرض خطر را بگیره ؟
مشکل اینه که فعلا خودرو های برقی چندان پاکی ندارند نسبت به بنزینی ها ، البته فعلا
مردیم از خوشی
۲۶ بهمن ۱۴۰۱چه اشکالی داره اگه انقراض موتور های بنزینی
جلوی
انقراض هزاران گونه جانوری در معرض خطر را بگیره ؟
مشکل اینه که فعلا خودرو های برقی چندان پاکی ندارند نسبت به بنزینی ها ، البته فعلا
رامین
۲۶ بهمن ۱۴۰۱🤣🤣🤣🤣🤣 اون طرز تفکرت رو دوست دارم ایرانی
TESLA
۲۶ بهمن ۱۴۰۱دستش درد نکنه 🤣🤣🤣😂😂
محمد
۲۶ بهمن ۱۴۰۱بعد یه سری همه چی دان و کارآفرین اینجا داریم خودروهای برقی و خودران رو یه تب زودگذر میدونن و معتقدند کار درست رو تویوتا میکنه که به برقی ها نه میگه که اونم با تغیر مدیرعاملش داره به سمت تمام برقی شدن و خودران حرکت میکنه و میخواد کمپانی حمل و نقل بشه نه خودروسازی ، واقعا ایلان ماسک مرد بزرگی هست تسلا تو کمپانی های تحت امرش با اینکه سود ده ترین هست ولی جذاب ترینش نیست ، فکر کن چند سال بعد تو اکوسیستمی که ایلان ماسک میسازه یه چیزی مثل اکوسیستم اپل با اسپیس ایکس به مریخ میری ، با نورولینک علوم مختلف رو روی مغزت دانلود میکنی با هایپرلوپ سفر میری و….. جدیدا هم که چت Gpt که ایلان ماسک از بنیانگذاران شرکتش بوده داره هوش مصنوعی رو به یک سطح بالاتر میبره این آدم واقعا داره بشریت رو به جلو هل میده
Arshia m3csl
۲۶ بهمن ۱۴۰۱تسلا رسانه ها باعث شدن بزرگ بشه تسلا همون کمپانی ایه که همش مشکل کیفیت ساخت رو داره و طراحی فاجعه باری داره چرا تسلا باعث شده صنعت خودرو بیدار بشه؟ اگه برقی سازیه که نیسان قبل از تسلا برقی ساختن رو شروع کرده بود با مدل لیف یا بی ام و با برنامه ریزی برای i8 که هیبریدی با موتور کوچیک بود میخواست کم کم برقی بشه اگه تسلا هم نبود برقی سازی شروع میشد تسلا بولد شدست واقعا کیفیت ساختش هم که واقعا بره یا فرمونش کنده میشه یا ترمزش ایراد داره فراخوان هم نمیده ایلان ماسک
TESLA
۲۶ بهمن ۱۴۰۱واقعا جالبه که کل دنیا دارن تسلا رو بابت تکنولوژی هایی که به جهان عرضه کرده و باعث تسریع بخشیدن الکتریکی سازی شده و در نتیجه نجات کره زمین شده تشویق میکنند ، بعد اونوقت اساتید پدال که تا حالا یه تسلا رو از نزدیک ندیدن میان میگن نه اینطوری نیست و هزار تا چرت و پرت دیگه ، همین جناب بندیتو هم مثل بقیه داره از تسلا میترسه که وقتی فردا رودستر با اون مشخصات فضایی به بازار عرضه شد حتی یه نفر هم نگاه به فراری نکنه ولی خب طبیعتا روش نمیشه که به رسانه ها این حرف رو بزنه ، در کل آینده مال تسلاست 😎⚡️⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸
JaMsHiD
۲۹ بهمن ۱۴۰۱غول سایبر تراکی که انگار بچه فامیل با گونیا و نقاله نشسته ماشین طراحی کرده رو هم دو سه ساله دادین
رودستر هم رویایی بیش نی
فعلا تو فضای مجازی پر شده
تسلای بدون راننده دیوانه وار شهر را بهم ریخت
تصادف تسلا به خاطر مشکل سیستم خودران
درسته ، حقیقته ولی تلخه ، که ماشین های درون سوز به پایان عمرشون رسیدن . ولی فقط به خاطر دولت مردان .
قشنگ هم معلومه با اون باتری های یک تنی که بعد پنج سال غیر قابل استفاده میشه و غیر قابل بازیافته میخواید زمین رو از گرمایش جهانی نجات بدید . اونوقت یه سوال؟قراره تمام جهان ماشیناشون برقی بشه . این درست ، حالا زیر ساخت برای شارژ این همه ماشین و منبع تولید برق برا این همه ماشین رو میشه تا هفت ساله آینده درست کرد؟
ده سال ، بیست سال ، مطمئنم بیشتر از بیست سال طول میکشه
همچین چیزی امکان نداره که تا هفت سال آینده یک تکنولوژی یک قرنی رو با یک تکنولوژی چند ساله جایگزین کرد
TESLA
۲۶ بهمن ۱۴۰۱بیچاره با خودش میگه : plaid که یه سدان بود این بلا ها رو سر هایپرکار های ما آورد ، وای به حال روزی که رودستر بیاد به فراری پیشنهاد درگ بده ، دیگه بعدش خودتون میدونید چی میشه 😎😎⚡️⚡️⚡️💪💪💪
Hamilton1970
۲۶ بهمن ۱۴۰۱هایپرکار ها برای درگ ساخته نشدن بلکه برای پیست (که شامل هندلینگ خوب، تاپ اسپید بالا، آیرودینامیک و… میشه) ساخته شدن پس عملا درگ برای هایپرکار ها نیست دوست عزیز:)
Arshia m3csl
۲۶ بهمن ۱۴۰۱هاایپرکار ها ترمز خوب دارن و هندلینگ عالی و سابقه شرکت تو مسابقات رو داشتن تسلا تکنولوژی مسابقه داره؟ تسلا شاسی فرمول وان بلده بسازه؟ تسلا تو کدوم مسابقات بوده؟ همین فراری کلی تو فرمول یک افتخار داشته مسابقه ای که عمرا تسلا بتونه توش شرکت کنه
phonix
۲۶ بهمن ۱۴۰۱اگر بخواد میتونه فرمول الکتریک شرکت کنه
Arshia m3csl
۲۶ بهمن ۱۴۰۱برای فرمول الکتریک هم تسلا تکنولوژی نداره شاسی ماشین های مسابقه ای و هندلینگ و ترمز هلی ماشین های تسلا فاجعه هستن
مازیار
۲۶ بهمن ۱۴۰۱حق با اونه
R@min
۲۶ بهمن ۱۴۰۱اون موقع هم که یه ماشین ۱۰۰ هزارتایی هم پا ب پای ماشیناش بیاد همین حرفو تکرار می کنه ؟؟؟
این حرفش بیشتر توجیحی برای کنار گذاشتن درون سوزها هست.
Mf1
۲۶ بهمن ۱۴۰۱کار هر شرکتی نیست ساختن خودرو بنزینی سریع نه فقط توی خط مستقیم
اگه بود تسلا از خواب زمستونی بیدار میشد چهارتا خودرو درحد پورشه یا فراری یا سایر خودرسازها میساخت
فعلا اول راهیم زمانی که کل خودروسازها سطح بالا خودروهای برقیشون ساختن مشخص میشه کی درست میگه
Muty
۲۶ بهمن ۱۴۰۱بندیتو وینیا تیپش یه بازسازی میخواد
تا برا پستِ ریاست فراری مناسب بشه انصافا
مثل کارمندای ادارات ایرانه…
😂😂😀
biohazard
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ولی من هنوز بر این عقیدم که ماشین های درونسوز یه چیز دیگن، صدای سوت توربو و کاتاف و … رو واقعا نمیتونم با صدای جاروبرقی عوض کنم
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۲۷ بهمن ۱۴۰۱😍
JaMsHiD
۲۹ بهمن ۱۴۰۱اتفاقا باعث نابودی صنعت یک قرنی خودرو
های درون سوز عشق تمام پدالی ها شد . یک مشت جارو برقی بدون هیچ بک فایر و کاتاف و صدای اگزوز و هیجانی . ما اون انجین دوازده سیلندرتو میخوایم فراری نه جارو برقی قرمز با آرم فراری
آقای بندیتو ویلیا برو یه دست کت و شلوار جدید بخر شبم مسواک بزن فردا آماده شو برای رییس کل شرکت فراری شدن
دوران درون سوز تموم شد و هنوز ما آرزوی یکی از صد ها میلیون ماشین درون سوز رو داریم
سوختیم تموم شد ….