تعداد افرادی که فرصت ملاقات با جدیدترین محصول فراری را داشتهاند، اندک است. یک خبرنگار ایتالیایی با همراهی مدیر طراحی شرکت خودروسازی فراری، روز گذشته به نقد طراحی دیتونا SP3 پرداختهاند. حاصل این گفتگو به صورت فیلم کوتاه منتشر شده و حالا برای کاربران سایت پدال با دوبله فارسی در دسترس است.
در تاریخ فراری، بهندرت میتوان خودروهایی با قیمت بیش از یک میلیون دلار و تیراژ بالاتر از ۱۰۰ دستگاه یافت. این شرکت، با عرضهی مونزا SP1 و مونزا SP2 در سال ۲۰۱۹، بهراحتی توانست حدود ۵۰۰ دستگاه خودرو با آستانه قیمت بیش از ۱/۵ میلیون دلار را پیشفروش کند. چنین شرایطی، احتمالا مهمترین عامل تشویقکننده برای فراری بوده است تا محصولی جدید با کد SP3 را برای عرضه در سال ۲۰۲۲، رونمایی کند.
جذابیت دیتونا SP3 برای کلکسیونرها، فراتر از مونزا است. مدل جدید، نهتنها گرانترین خودروی تولیدی فراری با تیراژ بیش از ۵۰۰ دستگاه محسوب میشود، بلکه طراحی بسیار هوشمندانه و آیندهنگر نیز ارائه میکند. اتمام پیشفروش ظرفیت تولید دیتونا SP3، با تعداد ۵۹۹ دستگاه و قیمت ۲ میلیون یورو، ارزش بالای خودرو برای علاقهمندان خودروهای لوکس و اسپرت را نشان میدهد.
فراری برخلاف بسیاری از خودروسازان دنیا، نیازمند برگزاری مراسم پرزرق و برق برای رونمایی از محصول نیست. این شرکت، قبل از معرفی خودرو به خبرگزاریها، با مشتریان منتخب تماس گرفته و مدل جدید را پیشفروش میکند. حتی زمانی که نمونهی نهایی ساخته شده و اطلاعات رسمی منتشر میشود، تعداد انگشتشماری از خبرنگاران و رسانهها، اجازهی ملاقات با شاهکار جدید فرای را کسب میکنند.
الساندرو لاگو، ادیتور ارشد سایت موتوروان ایتالیا است. او علاوهبر حضور در محل رونمایی دیتونا SP3، شانس ملاقات با فلاویو مانزونی، مدیر تیم طراحی فراری را داشته است. مانزونی، از سال ۲۰۱۰ عهدهدار مسئولیت در دپارتمان طراحی فراری بوده و خودروهایی ماندگار مثل F12 برلینتا و لافراری در زمان حضور او عرضه شدند.
به جرات میتوان فراری دیتونا SP3 را یکی از پیچیدهترین خودروهای دنیا از نظر طراحی بدنه دانست. این مدل، موجهای پرتعدادی روی بدنه دارد و ضمن حفظ زیبایی خود، خواص آیرودینامیک بسیار خوبی ارائه میدهد. جدیدترین محصول فراری، دارای چند حفره روی کاپوت، نمای جانبی و پشت اتاق است تا هدایت هوا به سمت پیشرانه و سیستم خنککاری را بهبود دهد.
در ادامهی مطلب، نگاه نزدیک به طراحی فراری SP3 با دوبله فارسی قابل مشاهده است. جهت اطلاع شما مخاطبان عزیز، متن این فیلم، ابتدا به صورت نرمافزاری از ایتالیایی به انگلیسی ترجمه شده و بعد با زبان فارسی هماهنگ شده است. به همین دلیل، امکان خطا در بازنشر مطلب توسط نگارنده وجود دارد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ آبان ۱۴۰۰از ایرانی ها پرحرف تر، ملت نجیب ایتالیا :)
تقریبا 5 ساعت درگیر ترجمه و ضبط صدا و ادیت شدم
این ویدئو بحث تخصصی طراحی خودرو بود و خیلی نکته های متنوع داشت؛ اما تست و بررسی جاده ای نبود
فکر کردم نظر دوستان رو جویا بشم که آیا به این نوع مباحث هم علاقه دارند یا خیر؟
جناب ایکس
۳۰ آبان ۱۴۰۰اتفاقا نزدیک ترین قیافه رو به ایرانی ها تو اروپایی ها ایتالیایی ها دارن بعدشم یونانی ها. کافیه سرچ کنید درباره مردم ایتالیا عکسای زیادی میاد. شاید بخاطر اینه که پرچممون هم شبیه همه و صد البته خودروسازیمون😂😂😂😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ آذر ۱۴۰۰نمیدونم چرا از رو پرچممون اسـکی رفتن!😂😂، جز نماد وسط چیزی کم نزاشتن!😂😂
کسی دلیلشو میدونه؟
Sina10
۳۰ آبان ۱۴۰۰عالی بود به نظرم
نکات ریز فنی میتونه جذاب باشه
امیدوارم این دوبله ها به بازدید سایت و ارزش فنی هم کمک کنه
ایرانی ها و ایتالیایی ها شباهت زیادی باهم دارن!!
محمد امین
۳۰ آبان ۱۴۰۰آقای اشتری یه دونه هستی ، حرف نداشت بی نظیر بود دوبله ی شما ، واقعا لذت بردم
و اضافه کنم که این ماشین رسما خدا هست ، یه تکه از تکنولوژی و صنعت و هنر و تاریخ هست، فراری حدود ۱.۲ ملیارد یورو معادل حدود ۲ ملیارد دلار از فروش این ماشین درآمد کسب کرده ، اونم توی یک مدت زمان کم ، و ارزش سهامش رو به شدت بالا خوهد برد
چه چیزی هست که انقدر سریع فروش رفته…😍😍😍
Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)
۳۰ آبان ۱۴۰۰واقعا موافقم ایتالیایی ها خیلی به ایرانی ها نزدیکن!
از نظر من که خوبه مثلا بررسی های کارواو یا جاهای دیگه رو هم دوبله کنید عالی میشه واقعا البته همشون رو که نه چون غیر ممکنه ولی بعضی هاش واقعا خوبن و عالی اگه دوبله شون کنید عالی میشه
آقایان لطفا یه چنل خوب تو یوتیوب بگید واسه ریویو هاش من فقط کارواو نگاه میکنم😐
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ آبان ۱۴۰۰Evo carfection topgear
Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)
۱ آذر ۱۴۰۰ممنون
M@M@DRZ
۱ آذر ۱۴۰۰Auto car و Auto trader هم خوبن به علاوه همون هایی که آقای اشتری فرمودند .
ولی خودم carfection رو بیشتر از همشون دوست دارم .
AMG GT R
۳۰ آبان ۱۴۰۰بسیار عالی بود آقای اشتری
ماکسیمیلیان
۱ آذر ۱۴۰۰💐سلام و درود بر جناب اشتری!
پارسال همسایه و امسال پدال!
انشاالله در نگارش و اخلاق به حق چهارده معصوم (علیهم السلام) پیشرفت های روز افزون در انتظار شما باشد.
مدتی بود نبودیم ، حال که بازگشتیم رو سیَه و گنه کار آمدیم با نفاق های فراوان!
مقصود اصلی جناب حافظ(علیه السلام) ، حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند ، با این حال معجزه عشق ایشان به خواست خداوند بزرگ ، این است که تمام حال های به اصطلاح مثبت را در هر شرایطی شرح میدهد!
ال حق که پادشَه شاعران بعد از چهارده روایت ، ایشان هستند🌻.
در پناه حق ، یاعلی🌷
ماکسیمیلیان
۱ آذر ۱۴۰۰سلام و درود!
عزیزانی که در عجباند ، بدانند که دلیل غیبت چندین ماه ی ما ، این بود که درگیر مشکل روانی بودم (غرق در خودرو شدیم و نتیجه آن زیاده خواهی شدید بود.)
سلیقه دستخوش تغییر و از خودرو ملایم اما سریع دل کندیم.
مدتی بعد دوباره بوی خودرو ما را فرا گرفت ، گرسنه شدیم ، ان را طلب کردیم و حال این غذا را میل میکنیم ، اما تعادل تا حدودی برقرار شد و انشالله به لطف خداوند بخشنده بخشایشگر پایدار باشد و تعادل افزایش یابد.
سلیقه ی ما دگرگون و نگرش ما به سوی سرزمین آفتاب و ساخته های مردمان چشم بادامی ، جلب شد و از بریتانیای مبهم و شلوغ روی برگرداندیم☺.
در پناه حق ، یاعلی(علیه السلام)🌷
AMG GT R
۱ آذر ۱۴۰۰خوش برگشتید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ آذر ۱۴۰۰عالی بود آقای اشتری،گل کاشتید، بنظر من بحث های ماشینی فقط روی تست و معرفی محدود نشه نکات و جزییات هرچند هم فرعی باشن ولی بازم به اخبار تنوع میبخشه، لطفاً این دوبله رو ادامه بدید تشکر🌹
Reza Waffen SS
۱ آذر ۱۴۰۰عالیه مرسی واقعا
پیام
۳۰ آبان ۱۴۰۰عشق جان تو فقط بساز حتی شده فرقون بذار مردم با دیدن اثر هنریت لذت ببرن لامصب پرستیژ یعنی این بی خود نیست یارو واسه یه 250 GTO هشتاد میلیون دلار ناقابل خرج میکنه یا واسه فراری 275 GTB/C که تو موزه پرستون هِن هست حاظر شده 100 میلیون دلار بده ولی خود پرستون هن راضی نشد بفروشتش.
***
مازیار
۳۰ آبان ۱۴۰۰توصیه و اندرزی اخلاقی حاوی بی منطق و بی شعور خطاب کردن طرفداران برندی دیگه !!
دوراهی سختی درست کردی لامصب😂
SFXSuperFast
۳۰ آبان ۱۴۰۰کدوم زیباتره؟
لافراری لایک
دیتونا دیسلایک
Ali Keyhani
۳۰ آبان ۱۴۰۰لافراری به نظرم بهترین هایپکار تاریخ فراری نباشه حداقل دوم هست(بعد از F40) البته شایدم اول لافراری بعدش F40 انتخاب بین این دوتا خیلی سخته
دایتونا شاید بعد از لافراری و انزو خاص ترین فراری قرن 21 باشه
بعد از معرفی دایتونا خیلی امیدوار شدم جایگزین لافراری در حد اندازه نام لافراری باشه
البته بعید میدونم مثل دایتونا فقط از موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی استفاده کنن به نظرم هیبرید باشه مثل لافراری
2022 شاسی بلند فراری رونمایی میشه و احتمال زیاد 2023 یا 2024 جایگزین لافراری
بهمن
۱ آذر ۱۴۰۰زیباترین فراری به نظر من انزو هست با نمای جلوی شبیه به هواپیمای جنگنده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ آذر ۱۴۰۰دیتونای جدید معرکه ست…
Sina10
۳۰ آبان ۱۴۰۰من بخشصه از قیافش خوشم نیومد اما بعضی جاهاش جالب بودن
نمای کناریش منو یاد فراری انزو انداخت
به نظرم یجورایی ادای احترام به اونم بود
یه خسته نباشید هم به اقای اشتری بابت دوبله
راستی انگار ویدیوی قبلی بررسی ریماک ، تو اپارات بازدید خوبی داشته !! این اتفاق خیلی خوبیه!
Sina10
۳۰ آبان ۱۴۰۰مخصوصا از داخلش و نمای جلو خوشم اومد
نمای جلو وقتی چرا خاموشه خیلی زشت و بدفرمه اما وقتی چراغ روشن میشه اثر هنری فراری هم روشن میشه
جلوش رو میشه یه حرکت انقلابی و جدید توصیف کرد چون من ماشین های زیادی ندیدم که جلوشون چنین فرم خاصی داشته باشن
اما عقبش احساس میکنم اونجوری که باید ، در نیومده
برای همین از طراحی کلی راضی نبودم
احساس میکنم وقت کافیو برای چراغای عقب نزاشتن
عادت داشتیم فراری رو با چهار چراغ دایره ای عقب ببینیم یا خیلی عجیبش ، چهارچراغ خطی
ولی این حالت جدید نمیگم بده ولی نمیشه از عقب فهمید فراریه یا یه هایپرماشین گمنام!
مازیار
۳۰ آبان ۱۴۰۰بنظرم میشه فراری ها رو با دو مقوله جذابیت و زیبایی ارزیابی کرد
نظر شخصی:
جذاب ترین FXX K EVO
زیباترین F12 TDF
Farzad
۳۰ آبان ۱۴۰۰ترکیب هنرمندانه سنت و مدرنیته 👌
فراری مثل همیشه شاهکار خلق کرده .
مانزونی قشنگ میتونست دوساعت سخنرانی کنه درباره این شاهکار .
این هیولا یه رابط کاربری اختصاصی داره (Human-Machine Interface) که راننده میتونه تا ۸۰ درصد از تنظیمات و امکانات این مجسمه متحرک رو بدون نیاز به برداشتن دستش از روی فرمان مدیریت کنه ، فراری در تمام آثار هنری خودش به این موضوع توجه ویژه ای داره ؛ ( دست ها بر روی فرمان ، چشم ها بر روی جاده )
R@m!n
۳۰ آبان ۱۴۰۰به ای میگن یه طراحی رترو، با عکسای مدل ۶۷ مقایسه کنین بشدت شبیه همن در عین حال مدل جدید بسیار مدرن هست.
بنظرم فولکس واگن (لامبورگینی) باید یاد بگیره اگر دنباله پول پارو کردن با استفاده از اسمای قدیمی هست لااقل مثله فراری عمل کنه نه اینکه دوتا چراغ عوض کنه اسمشو بزاره کانتاش.
1123
۳۰ آبان ۱۴۰۰از خاطر نبریم که زیر پوست این خودرو یک لافراری نهان شده.
همچنین از نظر من ( که ممکنه اشتباه هم باشه) کمی اجزاش نا میزون هست
و اینکه بزرگترین نقطه قوتش از نظر من شکل صندلی هاش هست
میثم
۳۰ آبان ۱۴۰۰دوبله واقعا عالی بود
دستت درد نکنه برادر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ آبان ۱۴۰۰سپاس سلامت باشید :)
جناب ایکس
۱ آذر ۱۴۰۰صداتون برای دوبله خیلی خوبه ولی برای گویندگی خیلی عالی تره.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ آذر ۱۴۰۰یکی از دلایلی که تا الان سراغ دوبله فیلم خودرو نرفته بودم، حس بدی بود که به صدای خودم داشتم
datsun
۱ آذر ۱۴۰۰صداتون که خیلی خوبه واقعا برای دوبله، این حس منفی رو بزارید کنار
GT
۳۰ آبان ۱۴۰۰((👑 فراری همیشه در اوج 👑)) به روایت تصویر 😃
M.Kazem.K
۳۰ آبان ۱۴۰۰چرا اینقدر دلرباست ؟! چرااااااااااا ؟!؟! کسی جوابگو نیست ؟؟
به جرئت دلرباترین فراری و صد البته جزء بهترین و چشم نواز ترین طراحی هاییه که تا به حال دیدم
دو روزه فکر و ذهنمو مشغول کرده این لعنتی 😂😡
SF90 STRADALE
۳۰ آبان ۱۴۰۰امروز در پیست Mugello همزمان با رژه بهترین های تاریخِ فراری ، شاهد رونمایی Daytona SP3 هم بودیم که چند دور پیست رو با همراهی دو مدل 330P4 طی کرد
مهم ترین و چشمگیر ترین اتفاق ممکن در زمان دور زدن در پیست شباهت بسیار زیاد این دو مدل به همدیگه بود
فینالی موندیالی امسال در تاریخ ثبت خواهد شد با گردهمایی بزرگان فراری و رونمایی از دومین سری Icona در حضور پُرشمار تیفوسی ها
امروز عشقم به فراری بیشتر از قبل شد چون شکوه و عظمت این مراسم رو دیدم و در واقع این مختص فراری هست که هرسال مراسمات و گردهمایی هایی متعددی برگزار میکنه
مهدی
۱ آذر ۱۴۰۰با دیدن عکسها خیلی با نمای جلو ارتباط نگرفته بودم منتها با دیدن فیلم ، حجم و طراحی سه بعدی خودرو و جزییات خیلی به چشم اومد و نظرم عوض شد هرچند باز هم فکر میکنم نقطه قوت طراحی این خودرو نمای عقبش هست . به شخصه عاشق فرم عقب تستاروسا بودم
محمد
۱ آذر ۱۴۰۰بر عکس شما من هر چقدر از طراحی جلو و کنار این خودرو خوشم میاد اصلا از نمای عقبش خوشم نمیاد به خصوص اون خطوط زیر چراغ عقب و بادیدن فیلمش هم همچنان از نمای عقبش خوشم نمیاد
net
۱ آذر ۱۴۰۰زیبا نشده.سپر عقب و اگزوز مستطیلی وسط کنار هم و گلگیر جلو و عقب که بیرون زدگی داره و کاپوت جلو و عقب ماشین که کشیده هست تناسب نداره جالب نیست
مهدی
۱ آذر ۱۴۰۰ماشین بی نظیریه
طراحی کلاسیکی داره این استون مارتین ویکتور
سپر عقب راه راه شکلش منو یاد تستروسا انداخت
فرمون 3 پره ای بدون زیاد بودن دکمه خیلی ظاهر کلاسیکی به کابین ماشین داده و همچنین دنده
از اقای اشتری هم خیلی تشکر میکنم به خاطر این همه زحمتی که کشیدن و دوبله ی به این قشنگی رو انجام دادند
hasan maleki
۱ آذر ۱۴۰۰آفرین به پدال