تلویزیون پدالفراری

نگاه نزدیک به فراری دیتونا SP3 – دوبله فارسی

تعداد افرادی که فرصت ملاقات با جدیدترین محصول فراری را داشته‌اند، اندک است. یک خبرنگار ایتالیایی با همراهی مدیر طراحی شرکت خودروسازی فراری، روز گذشته به نقد طراحی دیتونا SP3 پرداخته‌اند. حاصل این گفتگو به صورت فیلم کوتاه منتشر شده و حالا برای کاربران سایت پدال با دوبله فارسی در دسترس است.

در تاریخ فراری، به‌ندرت می‌توان خودروهایی با قیمت بیش از یک میلیون دلار و تیراژ بالاتر از ۱۰۰ دستگاه یافت. این شرکت، با عرضه‌ی مونزا SP1 و  مونزا SP2 در سال ۲۰۱۹، به‌راحتی توانست حدود ۵۰۰ دستگاه خودرو با آستانه قیمت بیش از ۱/۵ میلیون دلار را پیش‌فروش کند. چنین شرایطی، احتمالا مهم‌ترین عامل تشویق‌کننده برای فراری بوده است تا محصولی جدید با کد SP3 را برای عرضه‌ در سال ۲۰۲۲، رونمایی کند.

فراری دیتونا اس پی 3

جذابیت دیتونا SP3  برای کلکسیونرها، فراتر از مونزا است. مدل جدید، نه‌تنها گران‌ترین خودروی تولیدی فراری با تیراژ بیش از ۵۰۰ دستگاه محسوب می‌شود، بلکه طراحی بسیار هوشمندانه و آینده‌نگر نیز ارائه می‌کند. اتمام پیش‌فروش ظرفیت تولید دیتونا SP3، با تعداد ۵۹۹ دستگاه و قیمت ۲ میلیون یورو، ارزش بالای خودرو برای علاقه‌مندان خودروهای لوکس و اسپرت را نشان می‌دهد.

فراری برخلاف بسیاری از خودروسازان دنیا، نیازمند برگزاری مراسم پرزرق و برق برای رونمایی از محصول نیست. این شرکت، قبل از معرفی خودرو به خبرگزاری‌ها، با مشتریان منتخب تماس گرفته و مدل جدید را پیش‌فروش می‌کند. حتی زمانی که نمونه‌ی نهایی ساخته شده و اطلاعات رسمی منتشر می‌شود، تعداد انگشت‌شماری از خبرنگاران و رسانه‌ها، اجازه‌ی ملاقات با شاهکار جدید فرای را کسب می‌کنند.

فلاویو مانزونی مدیر طراحی فراری

الساندرو لاگو، ادیتور ارشد سایت موتوروان ایتالیا است. او علاوه‌بر حضور در محل رونمایی دیتونا SP3، شانس ملاقات با فلاویو مانزونی، مدیر تیم طراحی فراری را داشته است. مانزونی، از سال ۲۰۱۰ عهده‌دار مسئولیت در دپارتمان طراحی فراری بوده و خودروهایی ماندگار مثل F12 برلینتا و لافراری در زمان حضور او عرضه شدند.

به جرات می‌توان فراری دیتونا SP3 را یکی از پیچیده‌ترین خودروهای دنیا از نظر طراحی بدنه دانست. این مدل، موج‌های پرتعدادی روی بدنه دارد و ضمن حفظ زیبایی خود، خواص آیرودینامیک بسیار خوبی ارائه می‌دهد. جدیدترین محصول فراری، دارای چند حفره روی کاپوت، نمای جانبی و پشت اتاق است تا هدایت هوا به سمت پیشرانه و سیستم خنک‌کاری را بهبود دهد.

در ادامه‌ی مطلب، نگاه نزدیک به طراحی فراری SP3 با دوبله فارسی قابل مشاهده است. جهت اطلاع شما مخاطبان عزیز، متن این فیلم، ابتدا به صورت نرم‌افزاری از ایتالیایی به انگلیسی ترجمه شده و بعد با زبان فارسی هماهنگ شده است. به همین دلیل، امکان خطا در بازنشر مطلب توسط نگارنده وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2865 ديدگاه)

    از ایرانی ها پرحرف تر، ملت نجیب ایتالیا :)
    تقریبا 5 ساعت درگیر ترجمه و ضبط صدا و ادیت شدم
    این ویدئو بحث تخصصی طراحی خودرو بود و خیلی نکته های متنوع داشت؛ اما تست و بررسی جاده ای نبود
    فکر کردم نظر دوستان رو جویا بشم که آیا به این نوع مباحث هم علاقه دارند یا خیر؟

    موافقم 97
    1. جناب ایکس

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      اتفاقا نزدیک ترین قیافه رو به ایرانی ها تو اروپایی ها ایتالیایی ها دارن بعدشم یونانی ها. کافیه سرچ کنید درباره مردم ایتالیا عکسای زیادی میاد. شاید بخاطر اینه که پرچممون هم شبیه همه و صد البته خودروسازیمون😂😂😂😂

      موافقم 43
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        نمی‌دونم چرا از رو پرچممون اسـکی رفتن!😂😂، جز نماد وسط چیزی کم نزاشتن!😂😂
        کسی دلیلشو میدونه؟

        موافقم 20
        مخالفم 1
    2. Sina10

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      عالی بود به نظرم
      نکات ریز فنی میتونه جذاب باشه
      امیدوارم این دوبله ها به بازدید سایت و ارزش فنی هم کمک کنه
      ایرانی ها و ایتالیایی ها شباهت زیادی باهم دارن!!

      موافقم 29
      مخالفم 2
    3. محمد امین

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      آقای اشتری یه دونه هستی ، حرف نداشت بی نظیر بود دوبله ی شما ، واقعا لذت بردم
      و اضافه کنم که این ماشین رسما خدا هست ، یه تکه از تکنولوژی و صنعت و هنر و تاریخ هست، فراری حدود ۱.۲ ملیارد یورو معادل حدود ۲ ملیارد دلار از فروش این ماشین درآمد کسب کرده ، اونم توی یک مدت زمان‌ کم ، و ارزش سهامش رو به شدت بالا خوهد برد
      چه چیزی هست که انقدر سریع فروش رفته…😍😍😍

      موافقم 36
      مخالفم 3
    4. Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      واقعا موافقم ایتالیایی ها خیلی به ایرانی ها نزدیکن!
      از نظر من که خوبه مثلا بررسی های کارواو یا جاهای دیگه رو هم دوبله کنید عالی میشه واقعا البته همشون رو که نه چون غیر ممکنه ولی بعضی هاش واقعا خوبن و عالی اگه دوبله شون کنید عالی میشه
      آقایان لطفا یه چنل خوب تو یوتیوب بگید واسه ریویو هاش من فقط کارواو نگاه میکنم😐

      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2865 ديدگاه)

        Evo carfection topgear

        موافقم 19
      2. M@M@DRZ

        ۱ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (366 ديدگاه)

        Auto car و Auto trader هم خوبن به علاوه همون هایی که آقای اشتری فرمودند .
        ولی خودم carfection رو بیشتر از همشون دوست دارم .

    5. AMG GT R

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      بسیار عالی بود آقای اشتری

    6. ماکسیمیلیان

      ۱ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      💐سلام و درود بر جناب اشتری!
      پارسال همسایه و امسال پدال!
      انشاالله در نگارش و اخلاق به حق چهارده معصوم (علیهم السلام) پیشرفت های روز افزون در انتظار شما باشد.
      مدتی بود نبودیم ، حال که بازگشتیم رو سیَه و گنه کار آمدیم با نفاق های فراوان!
      مقصود اصلی جناب حافظ(علیه السلام) ، حضرت‌ مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند ، با این حال معجزه عشق ایشان به خواست خداوند بزرگ ، این است که تمام حال های به اصطلاح مثبت را در هر شرایطی شرح‌ می‌دهد!
      ال حق که پادشَه شاعران بعد از چهارده روایت ، ایشان هستند🌻.
      در پناه حق ، یاعلی🌷

      موافقم 4
      مخالفم 11
      1. ماکسیمیلیان

        ۱ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (646 ديدگاه)

        سلام و درود!
        عزیزانی که در عجب‌اند ، بدانند که دلیل غیبت چندین ماه ی ما ، این بود که درگیر مشکل روانی بودم (غرق در خودرو شدیم و نتیجه آن زیاده خواهی شدید بود.)
        سلیقه دستخوش تغییر و از خودرو ملایم اما سریع دل کندیم.
        مدتی ‌بعد دوباره بوی خودرو ما را فرا گرفت ، گرسنه شدیم ، ان را طلب کردیم و حال این غذا را میل میکنیم ، اما تعادل تا حدودی برقرار شد و انشالله به لطف خداوند بخشنده بخشایشگر پایدار باشد و تعادل افزایش یابد.
        سلیقه ی ما دگرگون و نگرش ما به سوی سرزمین آفتاب و ساخته های مردمان چشم بادامی ، جلب شد⁦ و از بریتانیای مبهم و شلوغ روی برگرداندیم☺.
        در پناه حق ، یاعلی(علیه السلام)🌷

        موافقم 5
        مخالفم 9
      2. AMG GT R

        ۱ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1090 ديدگاه)

        خوش برگشتید

        موافقم 5
        مخالفم 2
    7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      عالی بود آقای اشتری،گل کاشتید، بنظر من بحث های ماشینی فقط روی تست و معرفی محدود نشه نکات و جزییات هرچند هم فرعی باشن ولی بازم به اخبار تنوع میبخشه، لطفاً این دوبله رو ادامه بدید تشکر🌹

    8. Reza Waffen SS

      ۱ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      عالیه مرسی واقعا

  2. پیام

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (287 ديدگاه)

    عشق جان تو فقط بساز حتی شده فرقون بذار مردم با دیدن اثر هنریت لذت ببرن لامصب پرستیژ یعنی این بی خود نیست یارو واسه یه 250 GTO هشتاد میلیون دلار ناقابل خرج میکنه یا واسه فراری 275 GTB/C که تو موزه پرستون هِن هست حاظر شده 100 میلیون دلار بده ولی خود پرستون هن راضی نشد بفروشتش.
    ***

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. مازیار

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      توصیه و اندرزی اخلاقی حاوی بی منطق و بی شعور خطاب کردن طرفداران برندی دیگه !!
      دوراهی سختی درست کردی لامصب😂

  3. SFXSuperFast

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (263 ديدگاه)

    کدوم زیباتره؟
    لافراری لایک
    دیتونا دیسلایک

    موافقم 9
    مخالفم 38
    1. Ali Keyhani

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (657 ديدگاه)

      لافراری به نظرم بهترین هایپکار تاریخ فراری نباشه حداقل دوم هست(بعد از F40) البته شایدم اول لافراری بعدش F40 انتخاب بین این دوتا خیلی سخته
      دایتونا شاید بعد از لافراری و انزو خاص ترین فراری قرن 21 باشه
      بعد از معرفی دایتونا خیلی امیدوار شدم جایگزین لافراری در حد اندازه نام لافراری باشه
      البته بعید میدونم مثل دایتونا فقط از موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی استفاده کنن به نظرم هیبرید باشه مثل لافراری
      2022 شاسی بلند فراری رونمایی میشه و احتمال زیاد 2023 یا 2024 جایگزین لافراری

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. بهمن

        ۱ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (16 ديدگاه)

        زیباترین فراری به نظر من انزو هست با نمای جلوی شبیه به هواپیمای جنگنده

    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دیتونای جدید معرکه ست…

  4. Sina10

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    من بخشصه از قیافش خوشم نیومد اما بعضی جاهاش جالب بودن
    نمای کناریش منو یاد فراری انزو انداخت
    به نظرم یجورایی ادای احترام به اونم بود
    یه خسته نباشید هم به اقای اشتری بابت دوبله
    راستی انگار ویدیوی قبلی بررسی ریماک ، تو اپارات بازدید خوبی داشته !! این اتفاق خیلی خوبیه!

    موافقم 5
    مخالفم 21
    1. Sina10

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      مخصوصا از داخلش و نمای جلو خوشم اومد
      نمای جلو وقتی چرا خاموشه خیلی زشت و بدفرمه اما وقتی چراغ روشن میشه اثر هنری فراری هم روشن میشه
      جلوش رو میشه یه حرکت انقلابی و جدید توصیف کرد چون من ماشین های زیادی ندیدم که جلوشون چنین فرم خاصی داشته باشن
      اما عقبش احساس میکنم اونجوری که باید ، در نیومده
      برای همین از طراحی کلی راضی نبودم
      احساس میکنم وقت کافیو برای چراغای عقب نزاشتن
      عادت داشتیم فراری رو با چهار چراغ دایره ای عقب ببینیم یا خیلی عجیبش ، چهارچراغ خطی
      ولی این حالت جدید نمیگم بده ولی نمیشه از عقب فهمید فراریه یا یه هایپرماشین گمنام!

      موافقم 7
      مخالفم 12
  5. مازیار

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    بنظرم میشه فراری ها رو با دو مقوله جذابیت و زیبایی ارزیابی کرد
    نظر شخصی:
    جذاب ترین FXX K EVO
    زیباترین F12 TDF

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. Farzad

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ترکیب هنرمندانه سنت و مدرنیته 👌
    فراری مثل همیشه شاهکار خلق کرده .
    مانزونی قشنگ میتونست دوساعت سخنرانی کنه درباره این شاهکار .
    این هیولا یه رابط کاربری اختصاصی داره (Human-Machine Interface) که راننده میتونه تا ۸۰ درصد از تنظیمات و امکانات این مجسمه متحرک رو بدون نیاز به برداشتن دستش از روی فرمان مدیریت کنه ، فراری در تمام آثار هنری خودش به این موضوع توجه ویژه ای داره ؛ ( دست ها بر روی فرمان ، چشم ها بر روی جاده )

    موافقم 19
  7. R@m!n

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    به ای میگن یه طراحی رترو، با عکسای مدل ۶۷ مقایسه کنین بشدت شبیه همن در عین حال مدل جدید بسیار مدرن هست.

    بنظرم فولکس واگن (لامبورگینی) باید یاد بگیره اگر دنباله پول پارو کردن با استفاده از اسمای قدیمی هست لااقل مثله فراری عمل کنه نه اینکه دوتا چراغ عوض کنه اسمشو بزاره کانتاش.

    موافقم 19
    مخالفم 1
  8. 1123

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    از خاطر نبریم که زیر پوست این خودرو یک لافراری نهان شده.
    همچنین از نظر من ( که ممکنه اشتباه هم باشه) کمی اجزاش نا میزون هست
    و اینکه بزرگترین نقطه قوتش از نظر من شکل صندلی هاش هست

    موافقم 3
    مخالفم 15
  9. میثم

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    دوبله واقعا عالی بود
    دستت درد نکنه برادر

    موافقم 13
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2865 ديدگاه)

      سپاس سلامت باشید :)

      1. جناب ایکس

        ۱ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        صداتون برای دوبله خیلی خوبه ولی برای گویندگی خیلی عالی تره.

        موافقم 11
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2865 ديدگاه)

          یکی از دلایلی که تا الان سراغ دوبله فیلم خودرو نرفته بودم، حس بدی بود که به صدای خودم داشتم

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. datsun

          ۱ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (3952 ديدگاه)

          صداتون که خیلی خوبه واقعا برای دوبله، این حس منفی رو بزارید کنار

          موافقم 11
  10. GT

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    ((👑 فراری همیشه در اوج 👑)) به روایت تصویر 😃

    موافقم 13
    مخالفم 1
  11. M.Kazem.K

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    چرا اینقدر دلرباست ؟! چرااااااااااا ؟!؟! کسی جوابگو نیست ؟؟
    به جرئت دلرباترین فراری و صد البته جزء بهترین و چشم نواز ترین طراحی هاییه که تا به حال دیدم

    دو روزه فکر و ذهنمو مشغول کرده این لعنتی 😂😡

    موافقم 12
  12. SF90 STRADALE

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    امروز در پیست Mugello همزمان با رژه بهترین های تاریخِ فراری ، شاهد رونمایی Daytona SP3 هم بودیم که چند دور پیست رو با همراهی دو مدل 330P4 طی کرد
    مهم ترین و چشمگیر ترین اتفاق ممکن در زمان دور زدن در پیست شباهت بسیار زیاد این دو مدل به همدیگه بود
    فینالی موندیالی امسال در تاریخ ثبت خواهد شد با گردهمایی بزرگان فراری و رونمایی از دومین سری Icona در حضور پُرشمار تیفوسی ها
    امروز عشقم به فراری بیشتر از قبل شد چون شکوه و عظمت این مراسم رو دیدم و در واقع این مختص فراری هست که هرسال مراسمات و گردهمایی هایی متعددی برگزار میکنه

    موافقم 12
  13. مهدی

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    با دیدن عکسها خیلی با نمای جلو ارتباط نگرفته بودم منتها با دیدن فیلم ، حجم و طراحی سه بعدی خودرو و جزییات خیلی به چشم اومد و نظرم عوض شد هرچند باز هم فکر میکنم نقطه قوت طراحی این خودرو نمای عقبش هست . به شخصه عاشق فرم عقب تستاروسا بودم

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۱ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (124 ديدگاه)

      بر عکس شما من هر چقدر از طراحی جلو و کنار این خودرو خوشم میاد اصلا از نمای عقبش خوشم نمیاد به خصوص اون خطوط زیر چراغ عقب و بادیدن فیلمش هم همچنان از نمای عقبش خوشم نمیاد

      موافقم 2
      مخالفم 6
  14. net

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    زیبا نشده.سپر عقب و اگزوز مستطیلی وسط کنار هم و گلگیر جلو و عقب که بیرون زدگی داره و کاپوت جلو و عقب ماشین که کشیده هست تناسب نداره جالب نیست

    موافقم 6
    مخالفم 16
  15. مهدی

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ماشین بی نظیریه
    طراحی کلاسیکی داره این استون مارتین ویکتور
    سپر عقب راه راه شکلش منو یاد تستروسا انداخت
    فرمون 3 پره ای بدون زیاد بودن دکمه خیلی ظاهر کلاسیکی به کابین ماشین داده و همچنین دنده
    از اقای اشتری هم خیلی تشکر میکنم به خاطر این همه زحمتی که کشیدن و دوبله ی به این قشنگی رو انجام دادند

  16. hasan maleki

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آفرین به پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا