فراری رسماً از جدیدترین مدل تولید محدود خود بنام دیتونا SP3 پردهبرداری کرده است که سومین عضو از سری آیکونا پس از مونزا SP1 و SP2 محسوب میشود. این هایپرکار چشمگیر برای ادای احترام به پیروزی ۱-۲-۳ فراری در مسابقهٔ ۲۴ ساعتهٔ دیتونا سال ۱۹۶۷ طراحی شده است. در نگاه اول، دیتونا SP3 شبیه به یک لافراری آپرتا با بدنهای کاملاً بازطراحی شده به نظر میرسد. طراحان فراری در این ماشین از فرم نرم و منحنی مدلهای P3/4، P330 و 412P الهام گرفتهاند که در دههٔ ۶۰ بر مسابقات دیتونا سلطه داشتند اما بااینحال، این هایپرکار جدید نمایی تهاجمی با خطوط تیز دارد.
در جلوی خودرو یک اسپلیتر برجسته به چشم میخورد که به مدل ۳۳۰ P4 سال ۱۹۶۷ اشاره دارد درحالیکه دماغهٔ تیز که پایینتر از گلگیرهای برآمدهٔ خودرو قرار گرفته یادآور خودروهای مسابقهای قدیمی فراری است. چراغهای LED جلو ساختار پیچیدهای دارند و با قسمتهای پلک مانندی که مثل چراغهای پاپآپ باز میشوند، بازهم به گذشته اشاره میکنند. در پروفیل جانبی خودرو، به لطف ورودیهای هوا که روی درهای پروانهای نصب شدهاند، نیازی به ورودیهای هوای جانبی سنتی نبوده که این امکان طراحی جذابتر و تمیزتری را برای گلگیرهای منحنی عقب فراهم کرده است. رینگهای پنج پرهٔ اختصاصی SP3 هم با لاستیکهای پیرلی P Zero کورسا پوشیده شدهاند که بهطور خاص برای این خودرو توسعه پیدا کردهاند.
جذابترین قسمت در نمای بیرونی دیتونا SP3 اما شاید بخش عقبی آن باشد که هم شبیه به کانسپت به نظر میرسد و هم حال و هوایی رترو دارد. کل قسمت بالای دیفیوزر فیبر کربنی خودرو با تیغههای متعددی پوشیده شده و در بالای آنها یک نوار LED به شکل یکپارچه تعبیه شده است. سر اگزوزهای مستطیلی که در ارتفاعی نسبتاً بالا نصب شدهاند هم سمفونی جذاب V12 را پخش میکنند. در طراحی این خودرو آئرودینامیک نقشی کلیدی دارد تا جایی که به گفتهٔ فراری، SP3 بالاترین سطح راندمان آئرودینامیکی غیرفعال را در بین همهٔ مدلهای این شرکت ارائه میکند. مهمترین نوآوری آئرودینامیکی این هایپرکار اما قابلمشاهده نیست زیرا چند مجرای هوا در کف خودرو تعبیه شدهاند که به بالهای عقب متصل میشوند تا با به حداکثر رساندن جریان هوا، داونفورس را افزایش دهند.
در داخل، صندلیهای ثابت بخشی جداییناپذیری از کابین محسوب میشوند. این صندلیها از طرفین تا روی رکابها و همینطور کنسول مرکزی خودرو کشیده شدهاند. این طراحی از خودروهای مسابقهای دههٔ ۶۰ الهام گرفته که راننده روی بالشتکهایی مینشست که مستقیماً به شاسی متصل بودند. داشبورد SP3 طراحی سادهای دارد و با روکش جیر پوشیده شده است. اصلیترین ویژگی در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۶ اینچی خمیده با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. غربیلک فرمان با یک انتخابگر فیزیکی قرمزرنگ و دکمههای لمسی کاملاً مشابه لافراری است که به لطف این دکمهها، راننده میتواند بدون دست برداشتن از روی غربیلک فرمان به ۸۰ درصد از عملکردهای خودرو دسترسی داشته باشد.
هرچند ساختار مونوکوک فیبر کربنی دیتونا SP3 با لافراری مشترک است اما در اینجا خبری از سیستم هیبریدی نیست تا حال و هوای سنتیتری داشته باشد. این ماشین از نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی آشنای فراری با کد F140HC استفاده میکند که بر اساس موتور ۸۱۲ کامپتیزیونه شکل گرفته اما در قسمتهای منیفولد هوا و اگزوز بهروزرسانیهایی را تجربه کرده تا امکان جابجایی آن به قسمت وسط خودرو فراهم گردد. این موتور با تولید ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۷ نیوتن متر گشتاور، قویترین پیشرانهٔ درونسوز تاریخ فراری محسوب میشود. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه که سریعتر از گیربکسهای فرمول یک است با کمک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب منتقل میشود.
از سوی دیگر، هم شاسی و هم بدنهٔ SP3 کاملاً از مواد کامپوزیتی مثل کولار و فیبر کربن ساخته شدهاند تا وزن خودرو به کمتری حد ممکن برسد. درنتیجهٔ این اقدامات، دیتونا SP3 ظرف ۲.۸۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و در ۷.۴ ثانیه به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن فراتر از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. در این خودرو اما چیزی که بیشتر از شتاب در خط مستقیم اهمیت دارد، دینامیک رانندگی است که با استفاده از سیستمهای کمکی الکترونیکی مثل آخرین نسخه از سیستم SSC فراری و سیستم FDE (مخفف تقویت دینامیک فراری) بهبود پیدا کرده است. این سیستم با استفاده از ترمزها، زاویهٔ انحراف خودرو را کنترل میکند.
دیتونا SP3 مثل مدلهای قبلی این سری، خودرویی تولید محدود است و تنها ۵۹۹ دستگاه از آن ساخته میشود که هرکدام ۲ میلیون یورو قیمت دارند. به گفتهٔ رئیس فروش و بازاریابی فراری، تمامی ۴۹۹ مالک دو مدل مونزا SP1 و SP2 قبلی تصمیم گرفتهاند دیتونا SP3 را هم خریداری کنند و ۱۰۰ دستگاه باقیمانده هم به کلکسیونرهای فراری فروخته شده است؛ بنابراین تمام نمونههای این هایپرکار خاص و تولید محدود بهطور کامل فروخته شدهاند.
تحت پیگرد
۳۰ آبان ۱۴۰۰دمت گرم فراری روزمو ساختی
جناب ایکس
۳۰ آبان ۱۴۰۰فکر کنم یه چیزی تو مایه های ماشینای لامبورگینیه از این نظر که موتور خیلی خاصی نداره یا اسب بخار بیشتری ولی اینقدر طراحیش فوق العاده هست که میرزه. مث سنتناریو یا وننو.
AMG GT R
۳۰ آبان ۱۴۰۰https://youtu.be/Pye6KkDIHCs
این هم برای فراری فن ها
حمیدرضا
۳۰ آبان ۱۴۰۰موتور خیلی خاصی نداره؟! قویترین v12 تنفس طبیعی دنیا از نظر شما خاص نیست؟
GT
۳۰ آبان ۱۴۰۰چرا، اتفاقا قوی ترین V12 تنفس طبیعی دنیا بسیار خاص هست، البته مال والکری هست نه دیتونا SP3 🙂
جناب ایکس
۳۰ آبان ۱۴۰۰خیلی خاص نیست منظور اینه که روی سوپر ماشین فراری هم همینه وگرنه موتور لامبورگینی هم که عالیه. منظورم از خاص بود اینجا این بود که مثلا والکری موتورش همون والهالا نیست. موتورش بهتره و قوی تر از والهالا(همون موتور والهالا رو نذاشته رو والکری. مثلا این یه مثال)
SFXSuperFast
۳۰ آبان ۱۴۰۰فرم کلی بدنه ش فوق العاده هوس انگیزه!
شبیه ماشینای لمان قدیمیه
ولی
طراحی پله ای(همین برآمدگی های موازی) جلوش رو میتونستن توی نمای جانبی هم بکار ببرن (شبیه به تستاروسا)
و طراحی پله ای توی نمای پشتی کمتر به کار ببرن و به جاش چراغ های گِرد سنتی بذارن روش
فراری به صورت نگران کنندهای هر مدل جدیدی که میسازه رو داره بدون چراغ گرد میسازه
روی همین مدل میتونستن به جای دوتا چراغ گرد پهلوی هم در هر سمت
دوتا چراغ به صورت عمودی توی یه خط قرار بدن یا اصلا کلا هر سمت یه چراغ بذارن و بینشون هم طراحی پله پله ای که تو سرتاسر ماشین به کار رفته رو بکار ببرن
یه طراحی پشت شبیه به
Ferrari 330 p4
سرچ کنید ببینید چ زیباست
و چقدر شبیه به همین دیتوناس
جناب ایکس
۳۰ آبان ۱۴۰۰بالاخره چراغ گرد هم دوره داره. شاید وقت باشه که دورش بگذره. چون فراری هم که از همون اول با چراغ گرد نبوده. مدل 125 اس که اولین فراری هست اگه اشتباه نکنم. فک کنم چراغ خیلی ریزه یا اصلا چراغ عقب نداره.
Sina10
۳۰ آبان ۱۴۰۰عجیبه اما به نظر من این ماشین یجور ادای احترام به خودروی فراری انزو بود تا فراری های قدیمی تر
از بقل نگاهش کنید، حتی میتونستن بهش بگن نسل جدید فراری انزو
Shirko
۳۰ آبان ۱۴۰۰طراحیش خیلی نچسپه ، مخصوصا عقبش
ADAK
۳۰ آبان ۱۴۰۰در پادشاهی بلاشک فراری بر دنیای خودرو بحثی نیست
فقط موندم
چند وقت پیش ، یه جوون هندی اومده یه هایپر طراحی کرده بود، نمای عقبش رو ببینید :
https://www.pedal.ir/asian/vazirani-ekonk-electric-supercar-india/
چقدر هی همه گقتن مثل ال ای دی شده و فلان و فلان…
الان اومدن برا فراری با اون همه قدمت و ید طولانی در خودروسازی به به و چه چه میکنن
بهنام
۳۰ آبان ۱۴۰۰اینا مجسمه میسازن ماشین نمیسازن که .
انتظاری غیر از این هم از مردمان سرزمین هنر نمیره.واقعا روز منو ساخت این اثر هنری .
تو متن به آینه های جانبی اشاره نشد .بنظر من جای جالبی نصب شده و فکر کنم کارایی کمی داشته باشه .
یکی از مدرنترین و زیباترین مدلهای ساخته شده در چند سال اخیر هست که طبق معمول به از ما بهتران فروخته شده است .
RKH7787
۳۰ آبان ۱۴۰۰کی میگه مجسمس؟
https://www.motor1.com/photo/6315697/002/
بیا
اینم واقعیش
جناب ایکس
۳۰ آبان ۱۴۰۰به دل نگیر منظورش از مجسمه یه چیز اثر هنری ماننده.
ارش
۳۰ آبان ۱۴۰۰دمت گرم معلومه درک هنری بالایی داری .
مهدی موتور
۳۰ آبان ۱۴۰۰زیباست
فقط جلوش خیلی شبیه جی تی ار هست
چراغ گرد هم نداره😥😥 هرچند رترو هست
پدال اون قسمتی که آوردی بالا قشنگه ولی کوچیک ترش کن
RKH7787
۳۰ آبان ۱۴۰۰این دیروز معرفی شد
دلم میخواست گریه کنم🤧🤧
ما فقط عکساشو میبینیم
یوسف
۳۰ آبان ۱۴۰۰با دیدنش بی اختیار یاد فراری تستاروسا افتادم (به ویژه نمای پشت). خیلی عالی نشانه های طراحی مدل های پیشین و به یادموندنی رو در قالب یک خودروی تازه قرار داده جوری که در عین تازگی ردپای گذشته و DNA فراری توش دیده میشه.
جناب ایکس
۳۰ آبان ۱۴۰۰هر کس با دیدن این خودرو سر به کوه و بیابان نذاره باید به سلامت عقلیش شک کرد. 🙂🙂🙂⛰⛰⛰🗻🗻🌋🌋🏕🏕🏜🏜🏜🏜
Ali Keyhani
۳۰ آبان ۱۴۰۰یه اثر هنری
یه 12 سیلندر تنفس طبیعی خالص
زیباتر و جذاب تر از اونی بود که فکر میکردم چون تصاویرش با پوشش مخفی یکی دو ماه دست به دست میشد
طراحی عقبش منو یاد تستاروزا انداخت
مهدی
۳۰ آبان ۱۴۰۰نمای عقب آدم رو یاد تستاروسا میندازه
Reza A
۳۰ آبان ۱۴۰۰انقدر زیبا بود که وقتی توی پیج فراری عکسش رو دیدم فکر کردم جانشین لافراری شده
به نظرم بعد از لافراری زیباترین فراری 10 سال اخیره
1_لافراری
2_دایتونا
3_f12 برلینتا
4_812 کامپتزیونه
5_488 پیستا
Ninja
۳۰ آبان ۱۴۰۰فراری پی 80 سی رو ندیدم داخل لیست که از نظر من از این دایتونا بهتره وحشی تره
نظر من لافراری مخصوصا FXX K EVO
P80/C
Daytona SP3
SF90
بعد 812 کامپتزیونه و 488 پیستا
و بعدش هم F12 برلینتا و 458 ایتالیا اسپیشیاله
Reza A
۳۰ آبان ۱۴۰۰فراری های تک ساخت رو معیار قرار ندادم
بله p80/c هم خیلی زیباست و همه معیارهای فراری بودن داره
Ninja
۳۰ آبان ۱۴۰۰بله و اینکهههههه 458 ایتالیا رو نمیشه داخل لیست قرار داد چون 11 سال از تولیدش گذشته واقعا چه سریع همه چی گذشت
سن 458 از نصف کسایی که ادعای 40 ساله بودن تو پدال رو دارن بیشتره
من که خودم به شخصه 458 رو بیشتر از بقیه ماشین های فراری بجز انزو دوست دارم اولین ماشین فراری بود که باهاش اشنا شدم 458 بود اما کمی (دقایقی بعد) انزو بود که دلمو برد
فرید
۳۰ آبان ۱۴۰۰این همه فراری های زیبا و باارزش وجود داره ولی این اشتباهه که قیمت gto 250 انقدر گرون باشه. نهایتا 10 میلیون دلار بیارزه نه بیشتر.
Aran+Milan
۳۰ آبان ۱۴۰۰به اندازه لافراری خاص نیست درسته?
RKH7787
۳۰ آبان ۱۴۰۰به شدت مخالف
GT
۳۰ آبان ۱۴۰۰عشق به معنای واقعی ❤️
M.Kazem.K
۳۰ آبان ۱۴۰۰فقط باید نشست و نگاش کرد ….
وقتی که هنر و زیبایی به شکل یه خودرو نمایان میشه …!
M.Kazem.K
۳۰ آبان ۱۴۰۰انگیزه اونایی که الان دیسلایک دادن دقیقا چیه ؟! :|
GT
۳۰ آبان ۱۴۰۰انگیزشون کرم ریختنه😂
محمد امین
۳۰ آبان ۱۴۰۰https://www.instagram.com/p/CWgWMYRjhp4/?utm_medium=copy_link
شاهکار هست
اونایی که میگفتن فراری قراره یه ماشین روکش شده بسازه ، الان خیلی زایه شدن ، این ماشین به قول سازنده هاش ۸۰ درصد جدید هست و از تکنولوژی های متفاوتی استفاده میکنه
طراحی اص حرف نداره
نسخه ی سفید رنگش توی لینک بالایی که گذاشتم رو ببینید حتما
جناب ایکس
۳۰ آبان ۱۴۰۰خوبه تولید محدود هم نیست خیلی
Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)
۳۰ آبان ۱۴۰۰طراحی زیبا و آینده نگرانه👍👍
آینده یعنی طراحی فضایی
آینده زیباست…. واقعا ارزش کلکسیونی زیادی داره و بسیار شیک هست👍👍 بسیار هم داخلش ساده و بسیار شیک و با کلاسه❤👍
من عاشقش شدم🤤🤤
خیلیییییییییییی خوشگله:”)
SF90 STRADALE
۳۰ آبان ۱۴۰۰شاهکار جدید فراری بلاخره پرده از چهره برداشت و قلب میلیون ها تیفوسی در سراسر دنیا رو تسخیر کرد
این طراحی چشمگیر و زیبا با یک انجین قدرتمند ترکیب شد تا شاهد یکی از خاص ترین خودروهای دنیا باشیم
👑👑 فراری همیشه در اوج 👑👑
new RAMIN
۳۰ آبان ۱۴۰۰@nissanmaxima
شما طرفدار سر سخت فراری هستید… یه سوال دارم.
1 دلیل منطقی برای دوست داشتن فراری چیه!؟منظورم از دلیل طراحی ، پرفورمنسی ، اصالت و… نیست. منظورم دلیلی هست که فراری رو فراری میکنه.
بزارید سوال رو اینجوری بپرسم که منطقی ترین دلیلی که فراری رو دوست دارید چی هست؟ تنها یک دلیل بیارید ( اصالت طراحی تاریخچه هنر و.. رو من کاری ندارم. منظورم منطقی ترین دلیلی هست که فراری رو فراری میکنه)
AMG GT R
۳۰ آبان ۱۴۰۰فراری هیچ وقت خودفروشی نکرد
تا مرز ورشکستی رفته ولی هیچ وقت از باخت یا شکست پشیمون نشد
شما به لامبورگینی یا مکلارن یا … نگاه کن همه یه جورایی به یه کمپانی مادر وابسته هستن (من منکر خوب بودن این ها نیستم )که اکثر تکنولوژی رو از اون کمپانی می گیرن
اما فراری موتور هاش رو خودش میزنه تکنولوژی مال خودش هست
خلاصه بخوام بگم فراری ، فراری هست
ٍEngland
۳۰ آبان ۱۴۰۰AMG GTR
بله دوست عزیز اگر مکلارن هم مثل فراری تا قبل اوج گرفتنش از کمپانی فیات تغذیه میشد یه پیچ هم نمیداد کمپانی دیگه واسش تولید کنن دقیقا اومدی از فراری با کوبیدن مکلارن استفاده کنی که برعکس شد.
در ضمن مکلارن از 10 سال پیش که محصولات متنوع تولید میکنه از هیچ کمپانی تغذیه نمیکنه بر عکس هروقت همکاری میکنه اسطوره میسازه مثل slr که یه ماشین معمولی بود و مکلارن ازش شاهکار ساخت
AMG GT R
۳۰ آبان ۱۴۰۰فیات تخصص خاصی در گند زدن داره نمونه آلفا مازراتی و…
اما فراری جون سالم از گزند برد
من هم منکر خوب که چه عرض کنم عالی بودن محصولات مکلارن نیستم
پس لطفا جو سایت رو متشنج نکنید
ٍEngland
۱ آذر ۱۴۰۰پولش چطور؟ منابع مالی فیات کشک بودن؟ منم نگفتم تکنولوژی فیات استفاده کرده اتفاقا شما با نا آگاهی میای اظهار فضل میکنی
مکلارن نیاز به تکنولوژی هیچ شرکتی نداره مشکلش فقط تغذیه مالی هست انقدر مهندسی داره که آلمانی ها برای همکاری باهاش همیشه آماده هستن.
Ninja
۳۰ آبان ۱۴۰۰دلیل منطقیییی
از نظر من که عشق منطق نمیخواد
درضمن زیبایی اصالت پرفورمنس طراحی هنر و اینااا همه دلایل منطقی هستن
نمیدونم منظور شما از دلیل چیه
منطق من که از دوست داشتن فراری اینه که نواوری هنر طراحی پرفورمنس اصالت زیبایی و اینارو همرو با هم داشته و داره و این اصلی ترین دلیلیه که فراری فراریه انقدر افتخارات پیروزی داره یه برند معروف و محبوب شده و …… و به کم کم فراری یه برند خیلی خیلی ارزشمند شده و لوگوی فراری روی لباس ها باعث محبوبیت اون لباس میشه و مردم اونو میخرن بجای برند های دیگه در صنعت پوشاک !!!!!
همه اینا باعث این شده که از 10 تا از گرونترین ماشین دنیا 6 تاش فراری هست یه ماشین کند تو دوره امروزی 70 میلیون فروش میره بخاطر اینه که تیکه ای از تاریخچه فراری است بخاطر افتخارات و پیروزی هاش هست بخاطر نواوری و پرفورمنسش تو اون زمان هست چیزی که باعث شده فراری فراری بشه همون چیز هایی است که گفتین کاری ندارین باهاش خب حالا خودت یه دلیل از اینارو برا خودت گلچین کن فراری برای یه دلیل نشده فراری فراری سر هزاران علت شده فراری
SF90 STRADALE
۳۰ آبان ۱۴۰۰آقا رامین
فراری رو دوست دارم به هزار و یک دلیل
ولی اون حس برتری و پیروزی طلبی که ” انزویِ بزرگ ” در DNA این برند کار گذاشته همه رو عاشق این برند افسانه ای میکنه
همیشه این جمله ماندگار انزو در یادها خواهد ماند :
مردم هرگز به خاطر نمی آورند چه کسی در جایگاه دوم ایستاده بود و من هم نمیخواهم دوم باشم
R@m!n
۳۰ آبان ۱۴۰۰بنظرم اصلی ترین دلیلشو تو دیالوگه جذابه فیلم فورد علیه فراری میشه پیدا کرد.
فراری نماده پیروزی هست و هر کسی که فراری میخره میخواد جزوی از اون حسه پیروزی باشه.
جناب ایکس
۳۰ آبان ۱۴۰۰1-رنگ قرمزش: که خودش یه برند هست و بهش میگن Ferrari red. یعنی یه قرمز خاصه و در اولین نگاه توجه هرکسی رو جلب میکنه
2-صدای انجین: که بنظرم بهتر از لامبورگینی و خیلی ماشینای دیگه هست حتی (البته ماشینای ی مث مورسیه لاگو یا زوندا یا ال اف ای رو فاکتور بگیرید چون بحثشون جداست)
3-پیروی از دیگران تا مقداری (یه کمی): یعنی وقتی میبینی بقیه این همه فراری رو دوست دارن خود به خود تو هم عاشقش میشی چون میبینی که اونا هم از ته دل دوسش دارن.
4- این جمله انزو فراری که میگه: ما در اصل موتور رو میفروشیم و بدنه ماشین رو به عنوان یک پوسته برای ماشین عرضه میکنیم. یعنی که فراری تماما موتور و ارزش زیادی برای موتوراش قائله (فراری مث یه برگر مخصوص با 400 گرم گوشته در مقابل بعضی شرکتای دیگه مث … که یه برگر 50 60 گرمی کارخونه با مخلفات الکی زیاد هستن)
5- مهم ترین دلیل: اینه که همین چیزایی مث پرفورمنس یا اصالت یا … که میگی کاری باهاشون رو نداری رو فراری تماما داره و یه پک کامل از صفات خوب داره. تقریبا هیچ شرکتی نیست که همچین پک کاملی تا این حد از ((موتور اصیل و قدرتمند، زیبایی، اصالت، افتخارات، ابهت، کیفیت، حتی خدمات و احترام به مشتری و خیلی چیزای دیگه)) داشته باشه. که اگه بخوایم حساب کنیم اینطور شرکتا تعدادشون حتی شاید به اندازه انگشتان یک دست هم نباشه.
ferrari is love🏎❤❤❤❤
Ferrari for ever🏎❤❤❤❤
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۳۰ آبان ۱۴۰۰فراری یه برند نیست ، یه سبکه ، فراری بهتر از هر خودروساز دیگه ای میدونه که چطور یه ماشین اسپورت بسازه ، فراری همه چیزو در مورد یه ماشین اسپورت درک میکنه ، از کابینش تا موتورش ، کاربردی ترین ماشینارو میسازه ، از تک به تک اسب هاش خیلی خوب استفاده میکنه و تعادلی بینظیر بین سنت و مدرنیته ایجاد میکنه ، این ارم فراری نیست که یه فراری میسازه این روح انزوعه ، شخصیت انزو توی ماشیناش نهفتس ، با ابهت ، خشن ، بد اخلاق ، ترسناک ، اتو کشیده و در عین حال رک ، حتی اگر کسی بخواد یه فراری بسازه برای شروع باید از مهندسهای فراری کمک بگیره ( لامبورگینی ) اگر کسی بخواد با فراری رقابت کنه باید کل شرکتشو به آب و آتیش بزنه ( فورد ) ، اگر شرکتی بخواد یه فراری بسازه ، باید خود فراری باشه ، پورشه ، مکلارن ، لامبورگینی همه سعی کردن به فراری برسن ، شاید خیلی جاها رسیدن و تونستن فراری رو ببرن اما هیچوقت نتونستن نه روی خاص بودنش تاثیر بزارن ، نه محبوبیتش و نه خودروهاش ، فراری جوری که بخواد ماشیناشو میسازه ، چیزیو معیار قرار نمیده ، هیچوقت هم معیار قرار نداده ، من به نظرم فقط یه شرکت میتونه به خوبی فراری ماشین مسابقه بسازه ، اونم پورشس
مازیار
۳۰ آبان ۱۴۰۰فراری جدید فوق العادست همون طور که انتظار میرفت
و تشکر فراوان هم از مسوولین پدال بخاطر تلاشهای زیاد و بهینه سازی سایت در جهت رضایت هرچه بیشتر کاربران
امیدوارم که کاربران هم _ اول از همه خودم _ با رعایت کامل ضوابط مربوطه ، به نوبه خود قدردان این زحمات باشیم
net
۳۰ آبان ۱۴۰۰قشنگ نیست
ارش
۳۰ آبان ۱۴۰۰فوق العاده ست احتمالا روح داوینچی یا میکل آنژ به طراحهای ایتالیایی ایده میدن.
imamenzo
۳۰ آبان ۱۴۰۰نهایت زیبایی و ظرافت در طراحی و نهایت پرفورمنس و دینامیک رانندگی در این خودرو مشاهده میشه.یکی از زیباترین خودروهایی که تا امروز دیدم.فراری همیشه بالاترین قله صنعت خودروسازی ایستاده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ آبان ۱۴۰۰واقعاً جذابه، المان های طراحی بعضی مدل فراری ها مثل تستاروسا باعث شده هم خاص بنظر برسه هم متفاوت و جدید، کار خوبیم کردن مانیتور نزاشتن،بقول انزو فراری، بدنه فقط یه روکشه!
Ninja
۳۰ آبان ۱۴۰۰واقعا فراری یه انجین فروشه که انجین هاش رو با بدنه در ها صندلی ها که همشون یه روکشه میفروشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ آذر ۱۴۰۰دقیقا…
AMG GT R
۳۰ آبان ۱۴۰۰چرا این انقدر خوبه
من منتظر صداش هستم بعد از نعره های لافراری بالاخره یه موتور وسط V12 نچرال از فراری اومد
بنظرم این لقب خیلی بهش میاد
“اسب تک شاخ مارانلو”
میثم
۳۰ آبان ۱۴۰۰بسیار زیباتر از محصولات لامبورگینی
حمید
۳۰ آبان ۱۴۰۰موقع رونمایی فروشش تموم شده !
یرب صبر کن حالا فکنیم شاید ما هم خریدار بودیم خب 🥲
amir
۳۰ آبان ۱۴۰۰توبهترینی مثل همیشه❤
Hamed
۲ آذر ۱۴۰۰ویدیوش رو تو پیست دیدم فوق العاده طراحی زیبا و پر از جزییات ایرودینامیکی
بدون شلوغ کاری الکی یه طراحی رترو جذاب ارایه شد و یکی از بهترین ساخته های فراری خواهد بود
یه v12 خالص جذاب بدون باتری هایبرید و این داستانا