فراری درطول تاریخ خود خودروهای بینظیر، خاص و زیبای بیشماری را روانه بازار کرده است. فراری انزو که ابتدا قرار بود جایگزینی برای مدل F50 باشد هم یکی از همین خودروهای بیبدیل به شمار میرود که برای بزرگداشت بنیانگذار این برند، نام «انزو» را به خود گرفت. شهرت بالای این مدل درنتیجه بهرهوری آن از موتور V12 تنفسطبیعی قدرتمند، بدنه فیبرکربنی، فناوری فرمول ۱ و طراحی خاص آن بود.
فراری تولید انزو را به ۴۰۰ دستگاه محدود کرد و بیشتر آنها را نیز با رنگ موسومبه «روسو کورسا» به دست مشتریان رساند. این خودروساز تنها یکی از این سوپرخودروها را به رنگ «روسو روبینو» (به معنای سرخ یاقوتی) مزین کرده که نسبتبه سایر قرمزهای فراری، کمی تیرهتر و اصطلاحا عمیقتر است. یک یوتیوبر به نام «TFJJ» در کانال یوتیوب خود ویدئویی از این خودروی خاص در لندن منتشر کرده است که خاصبودن آن را به بیننده نشان میدهد.
این مدل همانند نسخه تمام فیبرکربنی انزو که بدنهای با پوشش فیبرکربن خالص دارد، نمونه مشابهی ندارد و از این حیث خودرویی یکتا محسوب میشود. سازنده اگزوزهای این سوپرخودرو را از نوع تیوبی مستقیم ساخته که صدایی بلندتر از باقی مدلها دارد.
پیشتر ویدئوی دیگری در فضای مجازی منتشر شده بود که صدای خاص اگزوزهای مستقیم فراری انزو را به گوش مردم رسانده بودند. تجهیز فراری انزو به این اگزوزها آن را به سوپرخودرویی تبدیل میکند که هر کلکسیونری آرزوی نگهداری آن را دارد.
هیچ اطلاعاتی درباره مالک فراری انزو مزین به رنگ سرخ یاقوتی منتشر نشده است اما مشخصا این فرد هم مانند سایر مالکان این خودرو یکی از میلیاردهایی به شمار میرود که پیشتر تجربه مالکیت خودروهایی چون فراری F40 یا F50 یا هر دو آنها را داشته است. برای نمونه میتوان به قهرمان سابق مسابقات فرمول ۱، مایکل شوماخر، اشاره کرد که مالک یک دستگاه انزو به رنگ روسو اسکودریا (رنگ مخصوص خودروی فرمول ۱ فراری شوماخر) بود.
سال گذشته یک دستگاه فراری انزو با رنگ یادشده به قیمت ۳.۸ میلیون دلار به فروش رسید. کارکرد این خودرو تنها ۵۶۰ کیلومتر بود که برای یک سوپرخودروی نیمهکلاسیک رقمی شگفتآور محسوب میشود. این کارکرد کم و پلاک خاص این خودرو از دلایل قیمت بالای آن به شمار میرفتند. نظر شما درباره فراری انزو چیست؟ آیا انزو موفق به حفظ اصالت فراری شد؟!
Royal Driver UK 70
۸ مهر ۱۴۰۱ای جااااااااانم فراری موردعلاقم اسب سرکش و وحشی بنام Enzo
بهراد
۹ مهر ۱۴۰۱هر فراری که یه اسب سرکش هست ولی این سردسته همشونه
Si
۸ مهر ۱۴۰۱یه شاهکار
احمدرضا
۸ مهر ۱۴۰۱بنظرم جذاب ترین فراری تاریخ بود و هست
خیلی جذابه این ماشین
اصلا تو دنیای فراری این یه چیز دیگس
ehsan.fa
۹ مهر ۱۴۰۱فراری gto 250 نه تنها جذاب ترین فراری بلکه جذاب ترین خودروی تمام تاریخ هست که گرونترینش هم هست. از نظر من بعد gto 250 انزو و بعد f40 و بعدش کانتاش
ahmad m
۹ مهر ۱۴۰۱گرون ترین خودرو دنیا مرسدس بنز SLR Uhlenhaut 300 کوپه هستش که چند ماه پیش تو حراجی ساتبینز به قیمت 142 میلیون دلار فروخته شد
ehsan.fa
۹ مهر ۱۴۰۱gto 250 بعد فروش ۷۰ میلیونی دیگه کسی نفروختتش ارزش گذاریش بالای ۲۰۰ میلیون هست الان فقط معامله نشده
Porsche 911
۱۰ مهر ۱۴۰۱نمیشه بگیم چون فروش نرفته پس با ارزش تره هر موقع چکش قیمت بالاتر از مرسدس خورد اون موقع بله فراری گرونترین هست
Reza Waffen SS
۸ مهر ۱۴۰۱یه خودرو چقدر میتونه زیبا باشه
ehsan.fa
۹ مهر ۱۴۰۱به زیبایی فراری 😍😍😍
بعدش غروب رباط کریم
پدرام
۸ مهر ۱۴۰۱بسیار زیباست
رضا
۸ مهر ۱۴۰۱فوق العاده ترین فراری تاریخ
محمد هادی
۸ مهر ۱۴۰۱باریکککلا
خیلی ها این اعتقاد اصیل رو درباره فراری دارن
درواقع معتقدن
با معرفی فراری انزو
کتاب طراحی اصیل فراری بسته شد
مشاهیری مثل خود مایکل شوماخر من به یاد نمیارم با معرفی هیچ مدلی از ماشینای فراری به اندازه ی روزی که انزو فراری رونمایی شد خوشحال و مسرور دیده شده باشه!
بابا این ماشین نقطه عطفه تو تاریخ فراری
فقط نسخه هایی که از طرح اساسی اتزو مشتق شدن رو نگا کن
Fxx
Fxxk evo
لا فراری
که هرکدمشون تغیردهنده ی استانداردهای فراری در پیست بودن
بعد از انزو ما کدوم نسخه رو داریم که روش اینجوری ویرایش خورده باشه
اس اف ۹۰ مصنوعی؟!
خخخ
Scuderia Ferrari
۸ مهر ۱۴۰۱انتخاب بهترین فراری تولید شده مثل انتخاب بهترین ماشین دنیاست که جواب مشخصی نداره
ولی میشه از بین بهترین های فراری ، دنبال V12ها بود که ریشه و اصالت این برند هستن و بعدش V8های تنفس طبیعی
قطعاً Enzo یکی از بهترین و زیباترین فراری های تاریخه
محمد هادی
۸ مهر ۱۴۰۱آخخخخخخخ😰😰😰
آخرین بازمانده ی دوران پرشکوه هایپر کارهای عصر مکلارن F1
انزو آخرین و تکامل یافته ترین گلادیاتور اون عصر تکرار نشدنیه
وججدانا رفقا فلسفه ی طراحی رو نگا!
دیگه از این میشه یک فراری فراری تر باشه؟
همه چیییییز در نهایت توازن سرخ مارانللویی ایجاد شده
نااااااب ترین و تکامل یافته ترین فراری طول تاریخ
عاااااشقتم لامصصصصب
تو تنها نقطه اشتراک من با شرکت فراری هستی
تکرار میکنم تنها نقطه ی اشتراک❤️
imanenzo
۹ مهر ۱۴۰۱یکی از اسطوره های بی بدیل تاریخ صنعت خودرو و شاهکار فراری.هیچوقت شانس این رو که بتونم از نزدیک این شاهکار رو ببینم نداشتم و این حسرت رو همیشه با خودم دارم.مکلارن f1 و فراری انزو به اعتقاد من با ارزشترین سوپر اسپورتهای تاریخ هستن که روز به روز به ارزش اونها افزوده میشه
یوسف
۹ مهر ۱۴۰۱بهترین اسب فراری
Hadi
۹ مهر ۱۴۰۱انزو یه شاهکار بی بدیل از فراری با طراحی جاودانه 👌🏼…
آخه چقدر یه ماشین میتونه زیبا و خوب باشه…
این ماشین خود روح واقعی فراریه…
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۹ مهر ۱۴۰۱مثل انزو مغرور و سرکش
بهنام
۹ مهر ۱۴۰۱شاهکار کن اوکایاما طراح ژاپنی پینین فارینا . بنظرم زیباترین و خاصترین فراری در قرن حاضره . در دوره ی طلایی طراحی معرفی شد و رقبای افسانه ای اون مرسدس اس ال آر و کار ا جی تی از پورشه بودن . مقاله ی مقایسه ی این سه اسطوره در مجله ی ماشین رو شاید بارها و حتی سالهای بعد هم میخوندم و لذت میبردم .
علی
۹ مهر ۱۴۰۱رنگش را ببین !!! بی نظیره !!! وقتی میگم فراری شاه ه خودروهای جهانه ، نگین اغراق میکنم
SS
۹ مهر ۱۴۰۱ماشین 20 سال قبل با 560 کیلومتر کارکرد
واقعا حالم از این هایی که ماشین ها رو فقط برای دلالی میخرن و نمیدونن چطور باید ازش لذت برد بد میشه
دیگه همه کلکسیونر شدن و دلیل خاص بودن این ماشین ها از حس و حال رانندگی صرفا به خرید، نگهداری و فروش با سود بیشتر تغییر کرده
مشتاقی
۹ مهر ۱۴۰۱احسنت، حرف دلم رو زدی
کاوه
۹ مهر ۱۴۰۱داداش این یه ماشین روزمره نیست،رسما اثر هنریه،دقیقا مثل اینه که بگی چرا نقاشی های پیکاسو رو میذارن توی موزه و نمیذارن توی رستوران تا همه ببینن!!!اینا درسته بی نهایت سریع و قوی ان ولی از اینا قوی تر و سریع تر هم هست مثل تسلا اس پلاد با شتاب ۲ ثانیه ای!!!!اون شتاب اش بالاتره ولی کسی تسلا رو میخره که صفر نگه داره و از زیبایی هاش لذت ببره؟؟مشخصا نه،اون فلسفه اش سوار شدن و لذت بردن از شتاب صفر تا صده فقط اما این فلسفه ساخت اش خریدن و استفاده از طراحی و مهندسی بی همتاشه،این دقیقا مثل نقاشی موتالیزاشت،برای نگاه کردن و حض کردنه نه سوار شدن و گاز دادن
جناب ایکس
۹ مهر ۱۴۰۱اولین خودروی مورد علاقم از بچگی
ARMAN سابق
۹ مهر ۱۴۰۱آخ آخ آخ چقدر حق بود این انزو
یکی از بی نظیر ترین فراری های تاریخ
Amin
۹ مهر ۱۴۰۱بسیار خاص و دوست داشتنی ….درصنعت خودرو جای منحصر به فردی داره
Mr car
۲۲ اسفند ۱۴۰۲هر کی یه نظری داره دیگه اما به نظرم بعد از نیسان جی تی ار اسکایلاین این دومین ماشین مورد علاقمه. صدای این ماشین مناسبه. طراحی بدنه و چراغاش زیباست به نظرم. وای که اگه صدای اگزوز و رینگ ها و رنگش به نیسان جی تی ار اسکایلاین اضافه بشه دیگه چچیییییییییییی میشه!!!!!اونوقت زیبا ترین ماشین دنیا میشه فقط یه بک فایر لازم داره دیگه همین و بس…
Mr car
۲۲ اسفند ۱۴۰۲این ماشینم جای لاکچری داره ها!!
Mr car
۲۲ اسفند ۱۴۰۲شاهزاده ایتالیایی برای لقب این فراری زیبا خیلی خیلی خیلی کمه