حراجی خودروهای کلکسیونی در کانادا، میزبان یک دستگاه فراری انزو با شرایط کمنظیر است. قیمت این خودرو، حدود ۴ تا ۵ میلیون دلار امریکا برآورد میشود.
تیراژ تولید ۳۹۹ دستگاه برای فراری انزو، به تنهایی عامل مهمی در افزایش قیمت و ارزش کلکسیونی این خودرو است. از سویی دیگر، فقط ۹ نمونه فراری انزو با رنگ نقرهای Argento Nurburgring 101/C وجود دارد. غالب نمونههای ساخته شده از این مدل، قرمز، سیاه و زرد هستند.
انزو بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ به عنوان پرچمدار سبد محصولات فراری تولید شد. موتور این خودرو، ۶ لیتر V12 تنفس طبیعی با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۷ نیوتنمتر است. گیربکس انزو ۶ سرعته مشابه خودروهای فرمول یک فراری بود و نقش مهمی در سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۱۵ ثانیه داشت. این مدل نهایت سرعت ۳۵۵ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۲۵ تا ۳۰ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد.
آستانه قیمت فراری انزو برای سفارشدهندگان اولیه، ۶۶۰ تا ۶۷۰ هزار دلار بود. تمام ظرفیت تولید خودرو، پیش از آغاز مونتاژ، فروخته شد. خیلی زود، ارزش کلکسیونی انزو از یک میلیون دلار فراتر رفت و امروزه، حتی برای نسخههای کارکرده و تعمیر شده، بیش از ۳ میلیون دلار پرداخت میشود.
علاوهبر رنگ خاص بدنه، کارکرد ۲۲۷ کیلومتری برای فراری انزو کانادایی، اهمیت دارد. باتوجه به افزایش قیمت خیرهکننده در خودروهای کلاسیک، یافتن فروشنده برای این مدل، سختتر از قبل شده است. فضای داخلی فراری انزوی مذکور، چرم نارنجی دارد که در ترکیب با نقرهای روشن روی بدنه، تنها نمونهی دنیا محسوب میشود.
روی شاسی، عدد ۱۳۲۶۶۲ حک شده و محل تحویل خودرو، ژاپن بوده است. حتی پلاستیک روی پدالها همچنان وجود دارد. دفترچه راهنما، کلیدهای اصلی و یدک، سه عدد ساک دستی با برند فرای و دیگر تجهیزات جانبی خودرو، کاملا نو و دست نخورده تحویل خریدار خواهند شد. فراری انزو کانادایی مدل ۲۰۰۳ است و توسط مالک اولیه (تحویلگیرنده از فراری) فروخته میشود.
تمام مواردی که در بالا ذکر شد، ارزش کلکسیونی فراری انزو را بالا میبرند. به همین دلایل کارشناسان معتقدند حراج خودرو در کانادا با ثبت قیمتی حدود ۴ تا ۵ میلیون دلار انجام شود. سال ۲۰۲۱، فراری انزو با کارکرد ۵۶۸ کیلومتر به قیمت ۳/۸ میلیون دلار فروخته شد.
Reza Waffen SS
۲۳ اسفند ۱۴۰۱الههٔ عشق 💖
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ اسفند ۱۴۰۱به همین راحتی 20 سال گذشت
Reza Waffen SS
۲۳ اسفند ۱۴۰۱یادمه تو دوران راهنمایی تو مدرسمون ماکت اسباب بازیشو گذاشته بودن تو ویترین تو سالن. هر کسی شاگرد ممتاز میشد بهش جایزه میدادن
همون سال خدا شاهده فقط به خاطر همون ماکت روزو شب درس میخوندم آخرشم بدستش آوردم.
ای خاطرات 😔😔
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ اسفند ۱۴۰۱چه عالی
من ماکت ماشین زیاد دارم؛ ابعاد 1/32 اکثرا ولی انزو هنوز ندیدم
محمدهادی
۲۳ اسفند ۱۴۰۱اقا اشتری با این انزوهایی که هی میری از زیر سنگ پیدا میکنی
دستس دستی میخوای مارو نابود کنی؟
آخه این جواهرو از کجا پیدا کردی😰😰
وااای واااای
سیلور پینتو ببین😰😰😰
سوگولی دنیای خودروعه این اتاق این نمونه
چه اطلاعات ویران کننده یی هم ازش موجوده
اصن انگار از زمان خروجش از خط تولید،زندگی شرافتمندانش شروع شده و هرکجا که یک حضور کوتاهی داشته در تاریخ اون لحضه به ثبت رسیده
به به😰😰👏👏
به این میگن کلاسیک رفقا
به ایییین👏👏😢😢❤️❤️
زنده باد فراری انزوی سال ۲۰۰۳
حقیقتا این ماشین و مکلارن اف وان سوگولی عای واقعی و تکرار نشدنی تاریخ خودرو سازین
تماااام خودرو سازی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ اسفند ۱۴۰۱شما لطف داری
وظیفه من به عنوان دبیر سایت، این هست که پیش بینی کنم مخاطب از چه نوع مطلبی خوشش میاد
برعکس، وقتی مطلبی منتشر می شه که بازدید زیادی نداره و خیلی کم کامنت می گیره، نتیجه می گیریم پیش بینی درست نبوده
ehsan fa
۲۳ اسفند ۱۴۰۱آقای اشتری من یه Lanz Bulldog D 9506 فلزی اصلی دارم خواستین تقدیم بکنم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ اسفند ۱۴۰۱شما لطف دارین، تراکتور هم در نوع خودش جذابه
یکی از دوستان ما، اتفاقا علاقه مند ماکت خودروهای تجاری- صنعتی هست، مثل بولدوزر و کامیون
Salar
۲۳ اسفند ۱۴۰۱بسیار عالی فقط یک مشکل کوچک داخل متن وجود داشت این بود که فراری انزو با رنگ مشکی فقط ۳ تا در دنیا وجود داره
علی
۲۳ اسفند ۱۴۰۱شاهنشاه خودروها وارد میشود !
Amin
۲۳ اسفند ۱۴۰۱تکرار نشدنی …
فراری انزو ، مکلارن اف وان ، و clk gtr ، و زوندا ، تکرار نشدنی هستن .. هایپر کار v12 یه چیز دیگست
Hamidreza
۲۳ اسفند ۱۴۰۱مورسیه لاگو و رونتون هم بهشون اضافه کن… 💔
AMD
۲۳ اسفند ۱۴۰۱وقتی اسطوره هات دارن پیر میشن …😔
Reza Waffen SS
۲۳ اسفند ۱۴۰۱یه شیر همیشه شیره حتی وقتی پیر شه 💪
Hamidreza
۲۳ اسفند ۱۴۰۱نه داش کوروت استینگری همشونو میکنه تو جیبش و چلنجر هلکت نسخه پایش هم پا به پای اینا میره…🙄
Hamilton1970
۲۳ اسفند ۱۴۰۱زنده باد اسطوره…
مهدی
۲۳ اسفند ۱۴۰۱یادش بخیر وقتی معرفی شد اهل گیم نت و دوتا و کانتر بودم شدید! دیگه از اون زمان آیدیم تو هر بازیی شده بود Enzo 😅
Hadi
۲۳ اسفند ۱۴۰۱شاهکار فراری نیست رو دستش 👌🏼
Royal Driver
۲۳ اسفند ۱۴۰۱همیشه برام خاص ترین فراری بود. من با انزو بود که رفتم تاریخچه فراری رو خوندم و همه مدلاشو دیگه مثل کف دستم بلدم. عاشقشم
پدرام
۲۳ اسفند ۱۴۰۱بعد از انزو به نظرم فعلا فقط لافراری حق مطلب رو ادا کرده
R/T
۲۳ اسفند ۱۴۰۱عشق ترین ماشین
حسین
۲۳ اسفند ۱۴۰۱هم سن منه :(
احمدرضا
۲۳ اسفند ۱۴۰۱چشمااااااااام
فرشید
۲۳ اسفند ۱۴۰۱من دبیرستانی بودم که معرفی شد. یادش بخیر مجله ماشین… به همین راحتی 40 سالم شد :(
imanenzo
۲۳ اسفند ۱۴۰۱اسطوره تکرار نشدنی،یکی از مهمترین ساخته های تاریخ کمپانی پر افتخار فراری که به نام بنیان گذار این کمپانی نام گذاری شد سال به سال به ارزشش افزوده میشه
مهردادکمال
۲۳ اسفند ۱۴۰۱یه داداش سر به راهتری داره… مازراتی mc12 تعدادش کمتره تاپ اسپید پایینتر و پیست محورتر اما به نظرم زیباتره اونم به شدت وسوسه کننده اس لعنتی
محمدهادی
۲۳ اسفند ۱۴۰۱هیچی انزو نمیشه داداش
حتی خود فراری های دیگه
بنظرم برادر ناتنی ش ینی همون مزراتی هم میخکوب کننده ست و به یادماندنی
ولی فراری انزو نزد بزرگان جایگاهی ویژه و متفاوت از سایر داره
اصن این ماشنو دیدم امشب مسرووور شدم
هییی روزگار
کاش سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ هیچوقت تموم نمیشد…
homayoun
۲۴ اسفند ۱۴۰۱یادمه اولین بار تصاویر سیاه سفیدشو تو مجله ماشین دیدم اون خودرو سیاه بود داخلشم مشکی با خالهای سفید بود تو چند شماره بعد یه رنگ قرمز مایل به نارنجیشو تو نمایشگاه خودرو دیدم و تازه فهمیدم چفدر این خودرو زیباست.انصافا با اینکه خودم تو اون نسل slr رو دوست داشتم ولی تو شتاب و سرعت انزو از همه سرتر بود،یادش بخیر چه نسل جاویدانی بودن بنز slr پورشه کاراGT لامبورگینی مورسیه لاگو و فراری انزو از اروپا به علاوه فورد جی تی و سالین s7 از امریکا
مجتبی .
۲۴ اسفند ۱۴۰۱جای پنج میلیون خالی که بریزی بپاش.واقعا ارزشمنده
Siyavash
۲۴ اسفند ۱۴۰۱اسطوره واقعی….به کابین و طراحی داشبورد و صفحه کیلومتر نگاه کنید با دقت…انگار طراحی داخلش برایه ۵ یا ۶ سال پیشه در حالی که ۲۱ سال از عمر طراحی این خودرو میگذره..و با رقبای هم دورش بخوام مقایسه کنم از نظر طراحی راحت یک دهه جلوتر هست انجین هم که چیزی نگم بهتره…تنها ماشینی که میشه با این اسطوره مقایسه کرد به نظرم f1هست..
فرید
۲۴ اسفند ۱۴۰۱رنگ نارنجی داخل کابین رو نپسندیدم.
بجاش زرد یا آبی خیلی بهتر بود.
ولی نقره ای بدنه محشره.