صنعت خودروسازی ایتالیا خالق برخی از بهترین خودروهای تاریخ بوده است. بسیاری از محصولات فراری، لامبورگینی و مازراتی برای همیشه در بین شگفتانگیزترین شاهکارهای دنیای سوپرکارها باقی خواهند ماند. یکی از بهترین راهها برای تماشای شکوه و عملکرد سوپرکارهای ایتالیایی برگزاری مسابقهٔ درگ بین دو نمونه از سریعترین و جذابترین آنها است. موزهٔ خودرو پترسون در ویدئوی جدید خود همین کار را انجام داده و فراری انزو و مازراتی MC12 را طی چند درگ در برابر هم قرار داده است.
انزو بهعنوان پرچمدار فراری و جانشینی برای مدل F50 در سال ۲۰۰۳ معرفی شد. نیروگاه ۶ لیتری V12 تنفس طبیعی این ماشین ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انزو به لطف این نیرو ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. خودرویی که در این درگ حضور دارد، یکی از تنها سه انزو با این رنگ مشکی خاص محسوب میشود.
MC12 در سال ۲۰۰۴ معرفی و در تعداد محدودی ساخته شد تا مازراتی بتواند مجوز شرکت در مسابقات قهرمانی فیا GT را دریافت کند. از این خودرو فقط ۵۰ دستگاه نمونهٔ جادهای تولید شد که ۲۵ دستگاه آن در سال ۲۰۰۴ و ۲۵ دستگاه دیگر در سال ۲۰۰۵ ساخته شدند. MC12 کاملاً بر اساس انزو ساخته شده و شاسی و پیشرانهٔ سوپرکار مارانلو را قرض گرفته بود. بااینحال، موتور ۶ لیتری فراری در اینجا ضعیفتر بوده و ۶۲۴ اسب بخار قدرت تولید میکند. به همین دلیل، سوپرکار مازراتی حداقل روی کاغذ کندتر بود و سقف سرعت کمتری داشت.
در مسابقهٔ اول، MC12 اصلاً شروع خوبی ندارد و به همین دلیل انزو پیروزی آسانی کسب میکند. در مسابقهٔ دوم هم شاهد تغییر بزرگی نیستیم و نتیجه یکسان است. در مسابقهٔ سوم انزو دوباره پیروز میدان میشود و ثابت میکند که اعداد اعلامی کارخانه دروغ نمیگویند. سپس در انتهای ویدئو یک سوپرکار ایتالیایی دیگر وارد میدان میشود. این یک فراری F12 قرمزرنگ است که از یک پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری V12 برگرفته از انزو استفاده میکند. البته این موتور در اینجا در جلو قرار گرفته است. F12 قویترین خودروی این جمع سهتایی محسوب میشود اما آیا سریعترین هم هست؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.
Regra loaded
۹ دی ۱۴۰۱با این حساب لامبورگینی میشه پسرخاله فراری
Sobhan
۹ دی ۱۴۰۱یعنی چی ؟🤔
زیزیگولو
۹ دی ۱۴۰۱عاشق کلیپای درگ و دریفتم👍👍👍
Scuderia Ferrari
۹ دی ۱۴۰۱اساطیر صنعت خودروسازی ….
نام هایی مثل فراری انزو ، مازراتی MC12 ، پورشه کررا GT ، مکلارن F1 ، مرسدس – مکلارن SLR ، لکسوس LFA ، دوج وایپر و چند نام بزرگ دیگر هیچوقت فراموش نخواهند شد
arshia
۹ دی ۱۴۰۱نامرد حداقل میورایی رونتونی چیزی رو میگفتی
تازه ویرونم یادت رفت🗿🤣
Scuderia Ferrari
۹ دی ۱۴۰۱ارشیا جان
چند نام بزرگ دیگر یعنی هنوز ماشینایی هستن که اینجا اسمی ازشون نبردم
viper2
۹ دی ۱۴۰۱نمیفهمم چرا صنعت خودرو رو فقط صنعت خودروی اسپرت میبینید؟
مازیار
۹ دی ۱۴۰۱چون موتوراسپرت در صنعت اتومبیل حکم هواپیماهای جنگی در صنعت هوایی رو داره یعنی نشون دهنده حد توان تکنولوژیکی سازنده هست
Siyavash
۹ دی ۱۴۰۱دقیا حرف دل منو زدی..مخصوصا lfa..f1..انزو…..
Amir.ali
۹ دی ۱۴۰۱فراری شاهکار خلق میکنه، فقط ماشین نمیسازه که…..
سعید
۹ دی ۱۴۰۱واقعا چجوری میشه از این سوپرکارهای برقی لذت برد؟صدای این V12 های فراری حال آدم خوب میکنه
Mf1
۹ دی ۱۴۰۱درگ همراه با اهنگ
محمدهادی
۹ دی ۱۴۰۱درگ انقدر بی حال و بی جون اجرا شد که شخصیت عظیم این دو یادگاری صنعت خودرو سازی رو برد زیر سوال
آقا وقتی دلت نمیاد به ماشین گاز بوخورونی تا میخکوب لانچ بشه واسه چی درگ پر میکنی
انقد آروم از کنار دوربین رد میشدن انگار فقط میخواستن یه رو در رویی نمادین و افتخاری رو به نمایش بذارن فقط
بابا جونت بالا بیاد قبل از دستور لانچ دور موتورو ببر بالای ۶۵۰۰ نگه دار تا ماشین پرتاب بشه بهترین نتیجه شتاب ماشین بدست بیاد دیگه
یارو دلش نمیومد به ماشیناش گاز بده
واسه چی آوردی شون پس!!!
افتضااااح
فارق از ضبط این درگ، این دو ماشین جواهرهایی هستن ابدی
Kato
۹ دی ۱۴۰۱کشوری که خیلی هوشمند باشه در مدیریت پیروز این میدان است
در دهه های ۷۰ تا ۹۰ میلادی خودروسازان ژاپنی. به سمت ساخت خودروهای با مصرف کمتر استهلاک کمتر و از همه مهمتر قیمت پایین تر رفتند و نتیجه این مدیریت صحیح و منطقی پیروزی آنها در فروش بالای محصولات و تسخیر بازارهای جهانی از جمله بازار آمریکا بود…یعنی پیروزی در دهه ۹۰ تا ۲۰۰۰ و دو دهه بعد از آن ….
اما به فرض کشور ایتالیا با ساخت سوپرکارها و … فقط می تونه خودرو های خاص مخصوص پیست و آدم های خاص و… بسازه که حتی ۱ درصد بازار دنیا را هم شامل نمیشه…ژاپن هم می تونست فقط سوپر خودرو بزنه … و اگه می ساخت و تمرکزش روی اون بود چه بسا بهتر از اینا نبود الان…
البته اینم بگم که ایتالیا برند هایی انبوه ساز مانند فیات هم دارن که چندان موفق نبود…بگذریم
فقط خواستم بگم مدیریت صحیح یعنی اینکه بدونی دقیقا دنیا داره به کدوم سمت حرکت می کنه و سریع تر خودتو با اون شرایط وفق بدی …اونموقع پیروز میدونی…
درست مثل ورزش قایق سواری گروهی که نفر سر نشین طبل می زنه و گروه با اون حرکت خودشو کند یا تند می کنه …اون بر اساس دیدش نسبت به رقبا طبل می زنه…این میشه دید مدیریتی
مازیار
۹ دی ۱۴۰۱دنیا به هر دوش احتیاج داره
هم تولیدات عام و هم خاص
و اتفاقا لطف و زیبایی هر رشته و صنعتی به محصولات خاصش هست حتی اگه از دسترس عموم مردم بدور باشه
M
۹ دی ۱۴۰۱فرق برند فراری و لامبورگینی با هوندا و تویوتا و غیره
مثل فرق بین پالادیوم و خانه و کاشانه هست
اولی یک جنس 10 هزار تومنی میفروشه سود میکنه ولی دومی 10 تا جنس هزار تومنی
و اگر برندت میخواد خاص باشه و آدم ها براش پول بدن باید limited باشه فروشش که فراری همیشه سعی کرده اینو رعایت کنه به جز مقطعی در دهه 80 و 90
انزو فراری همیشه میگفت برید ببینید نیاز بازار چند دستگاه هست یکدونه کم تر تولید کنید(منظورش این بود که باید limited بمونه)
و این همیشه میتونه براشون ی brand image خاص بسازه
گواه این مدعا اینه که فراری ماشین میسازه خراب هم شاید بشه اما ملون دلاری قیمت میخوره
لکسس lfa میزنه شاید هم واقعا عالی بوده باشه اما ثروتمندان زیاد تمایل به خرید ندارن چون اون خاص بودن رو نداره
Radmehr
۹ دی ۱۴۰۱هعی حتی نمیشه بهتون روشن فکر گفت!
وی
۱۰ دی ۱۴۰۱با یه جمله کل کامنتتو نقض میکنم
فراری پارسال سود ده ترین برند دنیا شد
علی
۹ دی ۱۴۰۱فراری پادشاه خودروهاست . پادشاه که وارد میشود همه باید احترام بگذارند
محمد امین
۹ دی ۱۴۰۱چه قدر کیف کردم ، به خصوص از لانچ خوب انزو که کاملا با f12 توی یه کلاس بود
مزراتی mc12 هم از به یاد ماندنی های صنعت خودرو هست ، به خصوص طراحی اش که واقعا هیجان انگیزه
4wheeled
۹ دی ۱۴۰۱انزو و دیگر هیچ
Royal Driver UK
۹ دی ۱۴۰۱“True last analog Supercars” یعنی این!
Bahman
۹ دی ۱۴۰۱اسطوره های زیبایی و جذابیت،خصوصا انزو
R@min
۹ دی ۱۴۰۱راننده مازراتی تو هیچ کدوم از درگ ها فشار نیاورد، مشخص بود که نمی خواست ماشین آسیب ببینه.
امیرحسین
۹ دی ۱۴۰۱زیباترین ماشین به نظر من، لافراری است.
amirboss
۹ دی ۱۴۰۱مازراتی ستمدیده ترین برند ایتالیایی هست. با اینکه خودروهای لوکس و اسپرت به نسبت خوبی تولید میکنه ولی فراری و لامبورگینی هیچوقت نداشتن مزراتی خودی نشون بده و اینقدر هم سیاست تولید نداشته که بتونه مثل فیات خودروساز موفقی باشه. اینجا هم کامل مشخصه با اینکه مستقیما از پلتفرم انزو استفاده میکنه ولی تو بیشتر پارامتر ها نداشتن مثل انزو بدرخشه.
امیر حسین
۹ دی ۱۴۰۱واقعا فاز بعضیا رو درک نمیکنم درسته هردو خودروی این درک قایل پرستشن ولی دیگه یعنی چی انزو و دیگر هیچ ، توی کامنتای پرایدم میری یکی میاد میگه پراید و دیگر هیچ به فراری توهین نکردم ولی ماشین های خیلی بهتری هم هستن مثل میسترال
احمدرضا
۹ دی ۱۴۰۱انزو نمیخواد پیر بشه ؟
آخه مگه میشه یه ماشین انقد جذاب
Royal Driver UK
۹ دی ۱۴۰۱انزو رو انگار همین دیروز معرفی کردن، از بس زیباست! یکی از خالص ترین فراری بعد از سال ۲۰۰۰ همین انزو بود. احترام خاصی براش قاعلم!
reza342
۹ دی ۱۴۰۱شما که دلت نمیاد گاز بدی بیجا میکنی درگ میزاری…
Reza Waffen SS
۱۰ دی ۱۴۰۱فراری انزو
حمید رضا
۱۱ دی ۱۴۰۱من در سفر به مسقط ( پایتخت عمان ) متوجه شدم قیمت ferrari و Lamborghini توی مدل های کارکرده مثلا تولید ۲۰۱۵ تقریبا یکی هستش. علت رو ازشون پرسیدم گفتن درسته فراری خیلی بهتره ولی چون هزینه ی نگهداریش خیلی بالاتره ، توی نمونه های کارکرده کسی جرات خریدنش رو نداره.
koenigsegg❤️
۱۲ دی ۱۴۰۱دوتا ماشین افسانه ی بی پایانن
نباید اینا از یاد بره اینا شاهکارن که خلق شدن، ساخته نشدن
خودروهای برقی چنگی به دل نمیزنه
شکل جذابی شون مثل این سوپر کار ها و بقیه ی سوپر کارها نیستن اصلا
رضا
۱۳ دی ۱۴۰۱دوستان درگ از صفر نبود،دقت کنید
وحید
۲۶ دی ۱۴۰۱رقیب عشقیشه😁