عکاسان صنعتی موفق شدند اولین تصاویر جاسوسی از خودروی برقی فراری را ثبت کنند.
فراری اواخر سال ۲۰۱۹ اعلام کرد اولین خودروی برقی خود را تا پس از نیمه ابتدایی دهه جاری میلادی معرفی نخواهد کرد اما زمان تولید و ارائه این خودرو با تغییرات رخ داده در سطح مدیریت ارشد کمپانی جابجا شد. جان الکان رئیس فراری اظهار داشت این خودرو تا سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید. فرایند توسعه اولین خودروی برقی فراری ادامه دارد و رونمایی رسمی آن اواخر سال آینده میلادی خواهد بود. در همین اثنا اولین تصاویر جاسوسی از این محصول خبرساز منتشر شده است. این خودروی تست نسبتاً عجیب شبیه یک هاچبک بزرگ به نظر میرسد و در مارانللو رؤیت شده است. به نظر میرسد بدنه تغییر شکل یافته خودروی بدون آلایندگی فراری از مازراتی لوانته گرفته شده هرچند چراغهای جلو به فراری روما تعلق دارند. همچنین رینگهای جدید نیز جلبتوجه میکنند و البته فاقد پوشش آیرودینامیک هستند. نکته جالب دیگر به چهار خروجی اگزوز مربوط میشود که غیرواقعی هستند. برچسبهای زرد رنگ ولتاژ بالا هم نشان میدهند که بیشک با خودرویی برقی طرف هستیم. این اولین باری نیست که یک خودروساز تصمیم میگیرد از خروجیهای اگزوز غیرواقعی روی یک پروتوتایپ برقی استفاده کند چراکه پورشه نیز قبلاً این کار را با باکستر برقی کرده بود.
البته باید دانست تصمیم فراری برای استفاده از بدنه لوانته روی این پروتوتایپ لزوماً به معنی آن نیست که در کنار پورسانگوئه ۱۲ سیلندر یک نسخه برقی هم تولید خواهد شد. فراری فعلاً اظهار نداشته که اولین خودروی برقیاش از نوع بدنهای استفاده خواهد کرد هرچند میدانیم این خودروی مرموز در کارخانه جدیدی که اخیراً در مقر کنونی مارانللو افتتاح شد تولید میشود. بیشک رؤیت این خودرو چند روز پس از افتتاح تأسیسات یاد شده امری اتفاقی نبوده است. فراری قول داده اولین خودروی برقیاش صدایی قهرمانانه داشته باشد هرچند منظور شرکت از این گفته مشخص نیست. شایعاتی مبنی بر قیمت فراتر از ۵۰۰ هزار دلاری محصول موردبحث نیز به گوش رسیده هرچند بندتو وینیا مدیرعامل فراری این خبر را تائید نکرده است. او همچنین گمانهزنیها درباره ظرفیت تولید سالانه ۱۴ تا ۲۰ هزار دستگاهی فراری پس از افتتاح کارخانه جدید را نیز رد کرده است.
با اینکه فراری وارد دنیای خودروهای برقی میشود اما همچنان به فروش خودروهای ۱۲ سیلندر تا جایی که ممکن است تعهد دارد. امانوئل کاراندو مدیر بازاریابی محصول فراری اخیراً اظهار داشته پیشرانه ۱۲ سیلندر فراری تا زمانی که قوانین اجازه دهد در خط تولید باقی خواهد ماند هرچند باید دانست خودروهای درونسوز تنها ۲۰ درصد کل فروش فراری تا سال ۲۰۳۰ را تشکیل خواهند داد و حدود ۴۰ درصد نیز به خودروهای پلاگین هیبریدی و ۴۰ درصد باقی مانده نیز به محصولات تمام برقی اختصاص خواهد یافت. تخمین زده میشود اولین خودروی برقی فراری سهم ۵ درصدی از کل فروش فراری در سال ۲۰۲۶ داشته باشد. رویترز پیشبینی میکند فراری توسعه دومین خودروی برقی خود را نیز شروع کرده هرچند این خودرو هنوز در مراحل اولیه تحقیق و توسعه قرار دارد.
مجتبی .
۱۰ تیر ۱۴۰۳فراری تو دیگه چرا؟!
Ahmad
۱۰ تیر ۱۴۰۳شبیه ۲۰۷ شده زنده باد میرسلیم
Mohammad
۱۰ تیر ۱۴۰۳خدمت دوستانی که میپرسن فراری چرا اینطوری شد عرض کنم که الان صاحب اصلی سهام فراری جان الکانی هست ، یه مرد به شدت پولدار همون کسی که صاحب باشگاه یوونتوس ، خودرو سازی های فیات ، مازراتی، الفارمئو ، لانچیا هست همون کسی که شرکت کرایسلر رو خرید
برقی شدن فراری بیشتر به خاطر پافشاری این آقاست
الان ایشون برای فراری تصمیم میگیرن ، هم برای تولیدات کارخونه ای هم برای موتور اسپرت فراری ، حتی اومدن یا نیومدن ادرین نیوی برای فراری رو هم ایشون تعیین خواهد کرد
با کمال تاسف اینو میگم ،انتظار خودرو های آنچنانی از ایشون نداشته باشید
درسته فراری گفته تا زمانی که دولت ایتالیا محدودمون نکنه ۱۲سیلندر میسازیم ولی طبیعتن آقای الکانی به فکر سود خودشون هستن و فعلا هم که با ساختن چنین ماشین هایی دارن با پیشینه برند فراری قمار میکنن ، چرا که تاریخ فراری رو فراموش نمیکنه
مازیار
۱۰ تیر ۱۴۰۳((طبیعتن آقای الکانی به فکر سود خودشون هستن))
گمون نکنم سود فراری در برقی سازی باشه. و یا برقی سودی بیشتر از بنزینی داشته باشه
Mohammad
۱۰ تیر ۱۴۰۳کاربر مازیار
میدونم سود زیادی تو این کار نیست ولی سیاست شرکت هاست و کاری نمیشه کرد ، به نظرت دوج برقی به اندازه بنزینی طرفدار داره؟ ماجرای فراری هم همینه
خودم عاشق موتور های درونسوز هستم ولی
چه بخوایم چه نخوایم دنیا با الگو سازی های غلط داره به این سمت کشیده میشه
ولی این نظر شخصی منه فراری این خودرو رو به عنوان سنگ محک قرار میده تا ببینه چقد فروش میره و مردم چقدر به فراری برقی علاقه نشون میدن
دوم اینکه فراری داره اتو این سبک (یعنی برقی و پلاگین هیبرید ) هم وورود میکنه تا اگر احیانا موتور های درونسوز با حجم بالا توسط دولت ایتالیا یا اکثر کشور ها کنار گذاشته بشه فراری حرفی برای گفتن داشته باشه و پیشتاز این سبک باشه نه اینکه تازه شروع کنه به ساختن یه خودروی برقی نوپا
مازیار
۱۰ تیر ۱۴۰۳شایدم همینطور باشه
من صرفا رو مسئله سود گفتم ضمن اینکه داج زیرمجموعه یک کمپانی معظم هست اما فراری خودشه و خودش و نمیشه باهم مقایسه شون کرد
در مورد سیاست های کلی هم به نظرم برقی سازی اولش با ذوق زدگی همراه شد و سرعت غیرعادی گرفت. طبیعیه که با گذر زمان از تب و تابش کم بشه اما روند کلی تغییر نمیکنه و همه گیر شدنش دیر و زود داره اما سوخت و سوز …
MehdiTurbo
۱۰ تیر ۱۴۰۳برقی بودنش به کنار طراحیش ته تهش یه تویوتا کرولا بزنه طراحیش چرا اینجور به هر چی میخوره الی فراری شکل فور فیوژن هاچ بک اگه درست گفته باشم مدلش
Taha shahbeiki
۱۰ تیر ۱۴۰۳فقط یک کلام میشه گفت اونم اینه که تن انزو فراری رو دارن تو قبرش میلرزونن
محمد
۱۰ تیر ۱۴۰۳تو car.com یک مقاله در مورد آقای الکانی خونده بودم که یکی از اهداف ایشون استفاده از اسم فراری هست.
یعنی طرف می خواد با اسم فراری خودرو هایی تولید کنه که هایپرکار و خاص نباشند و طوری بشه که تعداد زیادی از افراد بتونن بخرن و این آقا هم یک سود تپل کنه.
یعنی فکر کن فراری بیاد یک خودرو هم رده با فولکس تیگوان و یا پاسات رو با دوبرابر قیمت این دو خودرو بفروشه.
و همه می خرن،چون فراریه.
Reza Waffen SS
۱۰ تیر ۱۴۰۳حالم گرفته شد
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۰ تیر ۱۴۰۳هاچبک اونم فراری؟؟
جان؟
چی شد؟
دوستان من دچار مشکل شدم یا اون چیزی که من میبینم میبینید؟
دوستان فراری تا حالا همچین ماشینی تولید کرده که هاچبک باشه؟
باور کنید همین الان لیوان قهوه تو محل کارم ریخت رو لباسم!
واقعا داریم کجا میریم
Mr wrong
۱۰ تیر ۱۴۰۳منکه دارم طراحی سوبارو ایمپرزا رو توی عکس میبینم
Greddy
۱۰ تیر ۱۴۰۳اون بدنه فیک و استتاریه و از مازراتی گرفته شده
چراغ جلوش هم مال روماست اون اگزوزهای مسخره هم که معلومه فیکه
Amir Enzo
۱۰ تیر ۱۴۰۳چقدر جالب این بدنه استتار شده
من یک آن فکرم رفت رو این که
فراری می خواد هاچبک تولید کنه
نگو استتاره
nikan
۱۰ تیر ۱۴۰۳کاش همین طوری بود و زیر اون کاور جانشین فراری لافراری با موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی و ۱۱۰۰ اسب بخار بود ولی متاسفانه اینطور نیست
Amir Enzo
۱۰ تیر ۱۴۰۳حتما اون تسلایی که اونجا برده بودن تبدیل به این شد
حجت اله براهنی
۱۰ تیر ۱۴۰۳درسته که خودروهای برقی مزیتهای خودشون رو دارن، اما باید بذارین یه سری چیزا بمونه! در سال ۱۰۰ تا فراری با موتور ۱۲ که احتمالا پیمایش بسیاری کمی هم دارن، به جایی آسیب نمیرسوند.
مهدی
۱۰ تیر ۱۴۰۳فراری کار بد انجام نمیده
احسان سعیدی
۱۰ تیر ۱۴۰۳از یک اتومبیل برقی پانصد هزار دلاری انتظارات خاصی هست از جمله برد بسیار زیاد، سرعت شارژ خارق العاده، تکنولوژی باطری جامد فوق پیشرفته، و چهار موتور فوق پیشرفته در هر چرخ
آیا فراری به چنین تکنولوژی هایی دست یافته است؟
مازیار
۱۰ تیر ۱۴۰۳این خیلی وارد نیست و قیمت به مسائل دیگه ای مربوط میشه
آیا رولزرویس برقی شامل این موارد میشه؟ خیر اما قیمت کلان خودش رو داره. فراری هم به همین منوال
مازیار
۱۰ تیر ۱۴۰۳شاید یکمی عجله کرده باشه
با توجه به اینکه هنوز اثری از مکلارن یا 911 برقی نیست
BlackWing
۱۰ تیر ۱۴۰۳این چیهههههه 😂🤷🏻♂️🤷🏻♂️
Mohammad
۱۰ تیر ۱۴۰۳کاربر مازیار
میدونم سود زیادی تو این کار نیست ولی سیاست شرکت هاست و کاری نمیشه کرد ، به نظرت دوج برقی به اندازه بنزینی طرفدار داره؟ ماجرای فراری هم همینه
خودم عاشق موتور های درونسوز هستم ولی
چه بخوایم چه نخوایم دنیا با الگو سازی های غلط داره به این سمت کشیده میشه
ولی این نظر شخصی منه فراری این خودرو رو به عنوان سنگ محک قرار میده تا ببینه چقد فروش میره و مردم چقدر به فراری برقی علاقه نشون میدن
دوم اینکه فراری داره اتو این سبک (یعنی برقی و پلاگین هیبرید ) هم وورود میکنه تا اگر احیانا موتور های درونسوز با حجم بالا توسط دولت ایتالیا یا اکثر کشور ها کنار گذاشته بشه فراری حرفی برای گفتن داشته باشه و پیشتاز این سبک باشه نه اینکه تازه شروع کنه به ساختن یه خودروی برقی نوپا
nikan
۱۰ تیر ۱۴۰۳انزو فراری کجایی که ببینی چه بلایی دارن سر میراثت میارن. این همون فراریه که مدل های شاهکاری مثل لافراری، F40، انزو، 458 و… رو ساخت؟ وقتی دوج ماسل کار برقی میسازه طبیعیه که فراری هاچبک برقی بسازه.
car lover
۱۰ تیر ۱۴۰۳فراری هاچبک؟😐
Taha Ayoobi
۱۰ تیر ۱۴۰۳هاچپک؟
R
۱۰ تیر ۱۴۰۳استتار رو باید از فراری یاد بگیرن
JaMsHiD-R1988
۱۰ تیر ۱۴۰۳لعنتیا اون اگزوز چی میگه
محمد
۱۰ تیر ۱۴۰۳به نظرم فراری باید خاص بودن خودش رو حفظ کنه.
یعنی اگر می خواد خودرو برقی بده بیرون حتماً باید یک وجه تمایزی نسبت به بقیه داشته باشه.
Mercedes
۱۱ تیر ۱۴۰۳اقاااا
برقی شدنشو چیکار دارین
طراحیش چیهههههه
این چرا 207 عه 😐
من رفتم بای
ارین
۱۵ تیر ۱۴۰۳یعنی اصالت فراری نابود شد با این طراحی؛