انگار «فِراری» خلقشده برای اینکه هرجایی که هست بهترین باشد و هرچند وقت یکبار با ارائه محصولی از هر نظر شگفتانگیز قلب خودرو دوستان و مخصوصاً عشاق خودش را لبریز از شوق و هیجان کند!
حدود سه روز پیش جدیدترین خودروی تولید محدود این خودروسازِ یکهتاز که درواقع نسخهای از مدل F12berlinetta است با نام “F12tdf” معرفی شد. حروف tdf انتهایی اشاره به مسابقات استقامت افسانهای Tour De France دارد که جولان گاه پیروزیهای پیاپی صاحب مارانللو در دهههای ۵۰ و ۶۰ میلادی بهخصوص با مدل ۲۵۰ جیتی برلینتا (مدل ۱۹۵۶) بود. طراحی دوباره و رادیکالی بدنه، داخل کابین، پیشرانه، جعبهدنده و چرخدندهها در کنار استفاده وسیع از فیبر کربن در ظاهر و باطن باعث کاهش وزن ۱۱۰ کیلوگرمی tdf نسبت به نسخه استاندارد شده است. قلب آن یک بلوک تنفس طبیعی V12 اقتباسی از F12berlinetta است که جوایز بسیار زیادی را از آن خود کرده بود. پویایی تحرکات خودرو بهخصوص شتاب گیریهای جانبیاش در پیچها به میزان ۸% در لاستیکهای جلو بیشتر از لاستیکهای عقب شده است. تمایل طبیعی به بیش فرمانی که ناشی از تغییر اندازه لاستیکها بوده بهوسیله سامانه نوآورانهی فرمان پذیری چرخهای عقب که با عنوان فاصله کوتاه مجازی بین محورها (Virtual Short Wheelbase) شناخته میشود و با دیگر سامانههای کنترلی پویای خودرو در ارتباط است جبران خواهد شد تا زمان واکنش غربیلک فرمان و تحت کنترل بودن اسب سرکش بهتر تضمین شود و پایداری بیشتری در سرعتهای بالا به دست آید. همچنین با استفاده از افزایش ۸۷ درصدی نیروی رو به پایین (DownForce) که جهش بسیار خوبی برای یک برلینِتای موتور جلوی V12 محسوب میشود سرعت در سر پیچها افزایش پیداکرده است.عوامل مذکور در کنار هم این اسب تازهنفس را موفق به کسب رکوردهای ذیل کردهاند: شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در ۲.۹ ثانیه، شتاب ۰-۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۷.۹ ثانیه بهعلاوهی افزایش اساسی در شتاب گیری جانبی، طی یک دور پیست فیورانو (Fiorano) در زمان کوتاهِ ۱ دقیقه و ۲۱ ثانیه. به لطف استفاده از کالیپرهای یکتکهی ترمز که از مدل «لافِراری» گرفته شدهاند شاهد کاهش فاصله موردنیاز برای توقف خودرو هستیم. این فناوری که درواقع نسلی جدید در سامانههای ترمزگیری بهحساب میآید کمک کرده تا tdf در سرعتهای ۱۰۰ و ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برای ایست کامل به ترتیب به ۳۰.۵ و ۱۲۱ متر مسافت نیاز داشته باشد. در یککلام F12tdf بهعنوان جوانترین اسب وحشی فِراری که تنها ۷۹۹ دستگاه از آن روی خط تولید خواهد رفت تجلی واقعیِ «یک خودروی خارقالعاده با عملکرد کاملاً یکسان در پیست و خیابان» است و از مجموعهای از نوآوریهای فنی در بخشهای پیشرانه، آئرودینامیک و پویایی خودرو سود میبرد که همگی دیاِناِی خاص «فِراری» را در دل دارند. با پدال همراه باشید تا بهزودی نگاهی دقیق و جزئی به ویژگیهای آن بیندازیم. [دانلود ویدئو] مشخصات کلی فراری F12tdf
قیمت: ۸۰۸,۸۸۸ دلار
قلب تپنده: ۱۲ سیلندر V شکل به حجم ۶.۳ لیتر
حداکثر قدرت: ۷۶۹.۶ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور بر دقیقه
بیشینه گشتاور: ۷۰۵ نیوتون متر در ۶۷۵۰ دور بر دقیقه
جعبه دنده: ۷ سرعته دوکلاچه خودکار
مصرف سوخت (لیتر در یکصد کیلومتر): ۱۵.۴
شتاب ۱۰۰-۰ کیلومتر بر ساعت: ۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: بیش از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت
زمان ورود به بازار: سال ۲۰۱۶ میلادی
اریا ماشین
۵ بهمن ۱۳۹۷تنها مشکلش اینه کا گرونه?
۸۰۰ هزار دلار چه خبره؟
تقریبا میشه ۹ میلیارد تومن???
البته یه جا دیگه خونده بودم که سیصد و خورده ای هزار پونده که میشه حدود ۵ میلیار تومن☺
بازم زیاده
۱ میلیارد هم باشه زیاده? نظرتون با ۱۰۰ میلیون تومن چیه؟ نه اونم زیاده ۲ میلیون تومن چی؟ اقا اصلا اندازه پول تو حسابم ۲۰۰ هزار تومن البته اونم باهاش چیزی خریدم? نظرتون با ۲۰۰۰ تومن چیه؟ البته اونم باید بدهی بدم. اقا یه کلمه ۵۰۰ میدی میخرم وگرنه مال خودت?