فراری

هر آنچه از هایپرکار جدید فراری F250 می‌دانیم، جانشین لافراری با 1200 اسب بخار

فراری آمادهٔ رونمایی از هایپرکار جدید خود با پیشرانهٔ V6 هیبریدی می‌شود تا با بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، جنگ هایپرکارها را داغ کند.

جنگ بین هایپرکارها دوباره در حال بالا گرفتن است. بوگاتی مدل جدید توربیون را با نیروگاه V16 معرفی کرده و مک‌لارن به‌تازگی از جانشین هیبریدی P1 با نام W1 پرده برداشته است. درنتیجه، فراری هم در حال آماده کردن پاسخ خود به این رقبا است. ما در مورد جانشین لافراری صحبت می‌کنیم که در حال حاضر با کد F250 شناخته می‌شود خواهد آمد تا فصل جدیدی را در سلسله هایپرکارهای پرچم‌دار فراری رقم بزند. تصاویر جاسوسی جدیدی که به‌تازگی از F250 در نزدیکی مقر فراری در مارانلو گرفته شده‌اند، نمای اجمالی از ماشینی را نشان می‌دهند که قرار است یکی از پیشرفته‌ترین و تهاجمی‌ترین ابرخودروهای جاده‌ای تاریخ باشد. می‌خواهید بیشتر در مورد هایپرکار جدید فراری بدانید؟ بیایید نگاهی عمیق‌تر به آن داشته باشیم.

طراحی بیرونی

از لحاظ نمای بیرونی، طراحی جانشین شایسته‌ای برای لافراری کار سختی است. بااین‌حال، این بار فراری با پروفیل تهاجمی کم‌ارتفاع و تمام قطعات الزامی سوپراسپرت‌ها مثل اسپلیترها، ورودی‌های هوای بزرگ و اسپویلر عقب، به سمت طراحی متمرکزتر بر پیست حرکت کرده است. اگر کمی هم بادقت‌تر نگاه کنیم، می‌توانیم نشانه‌هایی از مک‌لارن سنا در گلگیرهای جلو و کمی ریمک نورا در پنجره‌های جانبی ببینیم درحالی‌که طراحی چراغ‌های جلو از دودیچی چیلیندری الهام گرفته است. در قسمت جانبی خودرو کانال عمیقی تعبیه شده که ترمزها را کمک می‌کند. پشت شیشهٔ عقب هم برش‌هایی دیده می‌شود که هوا را به پیشرانه می‌رسانند. بخش عقبی F250 تحت سلطهٔ یکی از بزرگ‌ترین دیفیوزرهایی است که خارج از فرمول یک دیده‌ایم. یک اگزوز بیضی‌شکل در وسط، چراغ‌های نواری LED افقی و یک اسپویلر فعال هم از دیگر ویژگی‌های نمای عقبی این خودرو هستند.

داخل

درحالی‌که هنوز جاسوسان موفق به گرفتن تصویری از داخل F250 نشده‌اند، انتظار می‌رود در اینجا شاهد کابینی با ترکیبی از ویژگی‌های لوکس و تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ الهام گرفته از فرمول یک باشیم. در اینجا نمایشگرهای دیجیتالی و کنترل‌های ساده به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که احساس رانندگی با یک خودروی مسابقه‌ای لوکس را به راننده بدهند. همچنین با توجه به ماهیت خاص و انحصاری F250، احتمالاً آپشن‌های اختصاصی زیادی برای آن قابل سفارش خواهد بود که امکان شخصی‌سازی کابین را برای خریداران فراهم می‌کند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پیشرفته با ویژگی‌های مخصوص پیست مثل ثبت‌کنندهٔ لپ تایم هم احتمالاً یکی دیگر از ویژگی‌های هایپرکار جدید فراری خواهند بود.

پیشرانه

طبق شایعات، F250 قوای محرکهٔ خود را از خودروی مسابقه‌ای فراری 499P قرض خواهد گرفت که دو بار برندهٔ لمان شده است. این یک قوای محرکهٔ V6 هیبریدی است که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری به همراه سیستم هیبریدی سه موتوره تشکیل شده و بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. اگر این شایعات درست باشند، باید انتظار پرفورمنس خیره‌کننده‌ای را از جانشین لافراری داشته باشیم که می‌تواند شتاب صفرتاصد زیر ۲ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ زیر پنج ثانیه باشد. همچنین با تمرکز شدید روی کاهش وزن، پرچم‌دار جدید مارانلو می‌تواند رکورد فوق‌العاده‌ای را در پیست خانگی فراری در فیورانو ثبت کند.

رقبا و زمان معرفی

با عرضهٔ بوگاتی توربیون، مک‌لارن W1 و فراری F250، دوباره شاهد شکل‌گیری یک تثلیث مقدس جدید در دنیای هایپرکارها خواهیم بود که هر سه همچنان پیشرانهٔ درون‌سوز را حفظ کرده و درعین‌حال از پتانسیل سیستم هیبریدی بهره برده‌اند. این سه ماشین نشان‌دهندهٔ آخرین پیشرفت پیشرانه‌های درون‌سوز هستند. هرچند هنوز از نام نهایی F250 خبر نداریم ولی انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده شاهد رونمایی آن باشیم. البته قبلاً این خودرو بی‌سروصدا و به‌صورت اختصاصی برای برخی خریداران گلچین شدهٔ فراری رونمایی شده ولی به‌زودی کل جهان خواهد دید که مزدان مارانلو چه آشی پخته‌اند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ فکر می‌کنید از بین سه خودروی بوگاتی توربیون، مک‌لارن W1 و فراری F250 کدام‌یک شایستگی گذاشتن تاج پادشاهی هایپرکارها بر سر را خواهد داشت؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    امیدوارم جلوش مثله دودیچی چیلیندری اون نوار پیوسته رو نداشته باشه

    موافقم 44
    مخالفم 6
    1. NGU

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (122 ديدگاه)

      اینکه قطعا پرفورمنس خارق العاده ای خواهد داشت و کارشو به نحو احسن انجام میده
      جدا از اون مهم نیست که چی یا چه شکلی باشه همین که موتور ماشین یه برند دیگه رو نمیخرن دل و رودشو بریزن بیرون خودش بزرگترین نقطه قوته
      ماشینی که از صفر تا صدشو خود کمپانی هزینه میکنه و توسعه میده هر عملکردی هم داشته باشه به دل طرفداراش میشینه

      موافقم 29
      مخالفم 13
      1. amir

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        میدونم قسمت دومت تیکه به کوروت بود ولی کوروت زورا جدید حتی اگه کپی هم کرده باشه با این اعداد جایی برای تیکه انداختن نمیزاره پس زیپو باید کشید

        موافقم 13
        مخالفم 10
        1. NGU

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (122 ديدگاه)

          بشین تا وقتش برسه

          موافقم 5
          مخالفم 6
        2. SMS

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (581 ديدگاه)

          تمراریو هم به طور غیر رسمی می تونه رقیبش باشه و همچنین کروت زورا و ZL1

          موافقم 4
          مخالفم 2
        3. سوشیانت

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          آفرین کمپانی باید صفرتاصد خودروش رو خودش توسعه بده مثل شورولت نه مثل فراری که بیاد از یاسا موتور بگیره
          امیر هم طبق گفته خودش هر کی هر چی بگه باور میکنه😁

          موافقم 4
          مخالفم 8
        4. Nismo

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          سوشیانت: عیب نداره فشار نخور توی که فرق سفارش موتور الکتریکی رو با کپی ساختار موتور انجین تشخیص نمیدی
          اگه اینطوریه که کوروت هم از ترمزهای برمبو ایتالیا استفاده میکنه پس یعنی بی عرضست و توانایی ساخت یه ترمز رو نداره

          موافقم 5
          مخالفم 8
        5. الف.ی

          ۲۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          کی گفته کوروت کپی کرده از روی بقیه ماشینا؟

          موافقم 2
          مخالفم 5
        6. سوشیانت

          ۲۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          کار لاور واقعا پدیده عجیبی هستی لینک فرستادم خود شورولت گفته ما موتور رقبا رو محک ردیم اون وقت تو میگی کپی😂 به هر حال کسی که لینکی میفرسته که برخلاف حرف خودشه نمیشه بیشتر از این ازش انتظار داشت

          موافقم 3
          مخالفم 1
        7. Nismo

          ۲۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          انتظار داشتی چی بگن؟ بگن برداشتیم کپی کردیم؟
          پس ببین فراری چقدر قدرتمنده و سنگ محکه این کلاس که کوروت اینجوری در برابر تکنولوژیش سر خم میکنه

          موافقم 2
          مخالفم 4
        8. سوشیانت

          ۲۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          اون لینکی که من فرستادم داخل سایت خود شورولت نبود و این یعنی که منتقد ها هم تایید کردن که کپی نبوده پس این کلمه کپی وجود خارجی نداره به جز در ذهن کار لاور و البته اگر بنچمارک به معنای کپی کردن بود پس خود فراری هم از تسلا و لامبو کپی کرده

          موافقم 1
          مخالفم 2
        9. Nismo

          ۲۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          سوشیانت: هیچ جوری نمیتونی ناتوانی و کپی کاری کوروت رو انکار کنی هرچقدرم تلاش کنی و زور بزنی بازم نمیتونی ماست مال کنی حقیقت مثل یه مشت محکم میخوره تو صورتت

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. amirkhanzadeh

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1033 ديدگاه)

        این تو آمریکا طبیعیه اما شما زیادی بزرگش کردی مهم خروجیه

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. amirkhanzadeh

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      دقیقا
      و اینکه داخل کابین شبیه خودرو های فرمول 1 بشه خیلی عالی و جذابه
      مثل amg1 که داخلش حس می کنی مایکل شوماخری

      موافقم 3
      مخالفم 2
    3. mmd@

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      سلطانا قراره برگردن فقط مونده پورشه بیاد وسط وگرنه لیست کامله☠️☠️☠️❤️❤️❤️😈😈😈😈🏆🏆🏆🎖️🎖️🎖️🥇🥇🥇

      موافقم 2
      مخالفم 1
    4. علی Shelby

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (540 ديدگاه)

      W1 مشکی خیلی زیباتر از نارنجیه هست

      موافقم 5
      مخالفم 2
    5. جرمی کلارکسون

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (983 ديدگاه)

      متاسفانه که اینطوری دیده میشه😔

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. مازیار

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    همه جور احتمالی می‌دادیم به جز ضلع سوم بوگاتی!

    و این فراری هم میتونه خیلی غافلگیرکننده باشه

    موافقم 15
    1. Scuderia Ferrari

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      آقا مازیار عزیز
      به نظر شما کدومشون دست بالا رو در پیست و جاده داره ؟؟
      میخوام قبل از اینکه رونمایی بشه یه حدس بزنید

      1. مازیار

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        به نظرم تا حد زیادی به وزن مربوط میشه (بین فراری و مک‌لارن چون بوگاتی حکایتش جداست) و اگه اختلاف قابل توجهی داشته باشن میتونه تعیین کننده باشه وگرنه حدس زدنش اصلا آسون نیست یا در حیطه اطلاعات من نیست

        1. مازیار

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          لازم به ذکر نیست که فراری اگه AWD باشه قطعا شتاب بهتری خواهد داشت اما کارش توی پیست مقابل W1 سخت‌تر میشه

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. حسن

          ۲۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2089 ديدگاه)

          وقتی موتور برقی وجود داره خودبخود 4 چرخه
          سیستم 4چرخ را رو خودرویی با 3 یا 4 موتور برقی سوار نمیکنن چون اون خودش وزن زیادی داره و باعث افزایش وزن میشه
          پس موتور بنزینی فقط به یک محور قدرت میده اگه موتور جلو است به محور جلو و اگه موتور عقبه به محور عقب متصل میشه
          و برای اینکه محور دوم هم در حرکت سهیم بشه یکی یا دو تا از موتورهای برقی را به اون محور وصل میکنن

        3. مازیار

          ۲۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          وقتی موتور برقی وجود داره خودبخود چهارچرخه؟؟
          میدونیم که همیشه اینطور نیست

      2. Nismo

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        با اجازه جناب فراری و مازیار منم حدس خودم رو بگم
        جاده: بوگاتی بخاطر قدرت هورس پاور بالا در خط مستقیم
        پیست: مکلارن بخاطر دانفورس و آیرودینامیک و چسبندگی بالا
        پیست+جاده: فراری ترکیبی از چسبندگی و قدرت

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. Amin

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          آقا مازیار ، سیستم AWD با این کانسپت باعث میشه که به علت نصب بعضی از موتور های الکتریکی در محور جلو ، مرکز جرم بیشتر به سمت جلو بیاد
          به طور ساده ، این کار باعث میشه که عقب ماشین کمی سبک بشه و بلعکس نیروی نرمال بیشتری از سمت جاده به چرخ های جلو وارد بشه
          به نظر میاد این کار به طور کلی باعث کاهش اندراستیر میشه ، اما بلعکس ، اندراستیر رو‌ افزایش میده ،‌ به خصوص در پیچ ها سریع ، گاهی وقت ها هم اوراستیر شدیدی به وجود میاره ، مثل ماشین های lmh در مقابل lmdh
          و از طرفی بالانس ترمز گیری رو هم تحت تأثیر قرار میده ، انگار که ماشین تمایل داره دایو بیشتری توی ترمز گیری داشته باشه و لاک کردن چرخ های عقب محتمل تر میشه

          ولی نکته ی مثبت و گیم چینجر اش ، این هست که ترکشن بسیار بهتری در خروج از پیچ های کند خواهد داشت ، دقیقا یکی از ویژگی هایی که باعث شده بود 918 با وجود وزن بیشتر ، عملکرد بهتری توی اکثر پیست ها داشته باشه
          چونکه این ماشین ها در اکثر پیچ ها ، به خصوص در پیست های تکنیکی سرعت نسبتاً زیادی ندارند ، و ترکشن محور عقب کامل نیست
          مشخصاً شتاب اولیه و درگ ریس رو هم بهتر می‌کنه

        2. مازیار

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          توضیحات خوبی بود
          باید صبر کرد و دید

  3. amir

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    مک لارن که داد فراری هم که داره آماده میکنه نوبت پورشه اس تا سه الماس مقدس دوباره بیان روی دور البته مشخصه مثل اون سه تا نمیشن

    موافقم 14
  4. بهروز

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بحدی از این واژه تثلیث که الهام گرفته از مسیحیت است بدم میاد که نگو. مدتیه که در پدال این واژه رو میشنویم. لطفاً دیگه تکه کلام این غربیها رو تکرار نکنید. اول گفتند سه گانه پورشه فراری مکلارن. حالا با آمدن بوگاتی بجای اینکه بشه چهارگانه، دوباره چسبیدند به سه گانه.

    موافقم 8
    مخالفم 26
    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      دوست عزیز مسیحیت از همین کنار گوش ما ظهور کرده و رسیده به دنیا،واژه غربی چیه؟!
      ..
      ..
      یکی دو روز پیش داشتم حرفای این Doug DeMuro و رفاقاشو تو پادکست در مورد w1 میدیدم،کلا چیزی جز جوک نبود و در حال مسخره کردن.(( حسادت بگیم بهتره))
      کلا زیاد حرف چرت درباره مک لارن زدن.
      من چون خودم زیاد این کانالایی که دوزار چیز علمی به آدم اضافه نمیکنن نگاه نمیکنم،کنجکاو شدم برم ببینیم نظرشون درباره ی zr1 چیه،در کمال تعجب دیدم چقدر دارن تعریف میکنن و به اصطلاح خ ر کیف شدن.
      1200 اسب بخار مک لارن و مشخصاتش برای اینا خسته کنندس،اونوقت کل پکیج کوروت که به اندازه بال عقب مک لارن دان فورس تولید نمیکنه حیرت انگیز!
      حالا خبر ندارن جناب مهندس ارشد کوروت که دوستان حتما میشناسن،چه حرفایی در مورد ایرو فعال زده و دلیل نبودش رو تو zr1 گفته که بیشتر شبیه یه توهین بزرگه.

      موافقم 16
      مخالفم 6
      1. سوشیانت

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3525 ديدگاه)

        کوروت از این لحاظ حیرت انگیزه که مک لارن و فراری و پورشه تا الان هیچ ماشین درون سوزی ندارن که حتی بتونه به c8 zr1 نزدیک بشه!

        موافقم 3
        مخالفم 20
        1. Nismo

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          کوروت از این لحاظ حیرت انگیزه که از رو مک لارن و فراری و پورشه کپی کرده

          موافقم 9
          مخالفم 4
        2. JaMsHiD_R1988

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2796 ديدگاه)

          فعلا جی ام ماشینی نساخته که در حد و اندازه GT2 RS باشه !
          از رکورد پیست ها معلومه

          موافقم 6
          مخالفم 3
        3. سوشیانت

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          پس مک لارن و فراری و پورشه هم از ایران خودرو و سایپا کپی کزدن
          جواب حرف بدون مدرک رو فقط با حرف بدون مدرک میشه داد

          موافقم 1
          مخالفم 6
        4. سوشیانت

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          شورولت که سال ۲۰۱۹ جی تی ۲ آر اس رو رنده کرد

          موافقم 2
          مخالفم 4
        5. Nismo

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          سوشیانت: مدرک میخوای؟
          https://www.pedal.ir/chevrolet/chevy-bought-ferrari-458-engine-ebay/
          https://www.pedal.ir/chevrolet/%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%aa-z06-zr1-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%b4%d9%87/
          همیشه هم مدرک میفرستم و ضایعت میکنم ولی بازم از رو نمیری
          حالا تو برو مدرک بیار وقتی جوابی نداری بدی شروع میکنی به بحث رو پیچوندن

          موافقم 6
          مخالفم 3
        6. حسن

          ۲۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2089 ديدگاه)

          نیسمو جان
          موتور ۵.۲ لیتری موستانگ شلبی GT350 شلبی و GT350R میل لنگ تخت است اونجا از کجا کپی کردن
          وقتی یک خودروی جدید رونمایی میشه و در تستهای رانندگی برای رسیدن به استانداردهای لازم هر سگمنت بهترینهای اون رده را همراه خودروی جدید میکنن تا تنظیمات معینی را بدست بیارن ربطی به موتور نداره

          حالا شماها سواد ندارید و نمیدونی بعد از رونمایی از خودرو و در حین رانندگی چرا خودروهای امتحان پس داده را همراهش قرار میدن پس نباید برات توضیح داد تا تو همین نادانی بمونی و چرت و پرت بگی

          موافقم 2
          مخالفم 4
        7. Nismo

          ۲۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          حسن جون اومدی ماست مالی کنی و یه جورایی این ماشین رو ربط بدی به موستانگ تا طبیعی تر بنظر برسه
          اما متاسفانه مدرکی نداری و همش حرفای من در آوردی خودت هست
          بلاخره خیلی خفت باره که از یه سایت آلمانی (ebay) موتور یه ماشین ایتالیایی (458) رو بخری و بیاریش آمریکا و دل و رودش رو بیرون بریزی و ازش یه کپی ناقص انجام بدی و همونو بذاری رو ماشین
          من 2 تا لینک مبنی بر کپی کاری این دوستان فرستادم…
          توضیح دادن هم بی فایده است

          موافقم 2
          مخالفم 2
        8. سوشیانت

          ۲۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          کار لاور این لینک رو هزار بار هم فرستادی ولی کلمه کپی تو این لینک هات نبوده پس یه بار هم که شده خودت بخون

          موافقم 1
          مخالفم 2
      2. Amir Machine

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        این طبیعیه که رسانه‌های هر کشوری از ماشینای کشور خودشون تعریف و تمجید کنن، از این دست تعریف‌ها از رسانه‌های بریتانیایی هم در مورد ماشینای بریتانیایی کم ندیدیم
        جرمی کلارکسون با اون شهرتش نمیتونست تعصبش نسبت به ماشینای انگلیسی رو پنهان کنه، هیچوقت اون قسمت تاپ گیر که با چلنجر SRT8، کادیلاک CTS-V و کوروت C6 ZR1 برای بررسی رانندگی کردن رو یادم نمیره که C6 ZR1 که کل دنیا تحسینش کرده بود رو چقدر مسخره کردن، این جور چیزا همیشه و همه جا بوده
        در مورد داون‌فورس هم همیشه رویکرد تیم توسعه کوروت پایین نگه داشتن داون‌فورس و در عوض تمرکز روی سرعت بیشتر تو کفی‌ها بوده، بیشتر بودن داون‌فورس نشانه برتری نیست، وگرنه گذاشتن یه بال 6 متری اون عقب کاری نداره
        اینکه حرفای مهندس کوروت در مورد آیرودینامیک فعال چقدر درسته رو نمیدونم، گفته آیرودینامیک فعال وقتی باز باشه هم درگ رو کم میکنه هم داون‌فورس را بیشتر میکنه، پس چرا همیشه بصورت ثابت در حالت باز نذاریمش؟
        درهرصورت، بازم میگم، چیزی که دست تیم توسعه کوروت رو بسته و باعث میشه به این توجیه‌ها رو بیارن، پایین نگه داشتن قیمته، وگرنه توسعه آیرودینامیک فعال برای GM هیچ کاری نداره، وقتی بحث هزینه نباشه، رو موستانگ هم میشه DRS بذاری همونطور که فورد رو GTD گذاشته

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. دانیال_Surrey،England

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          البته برنامه هایی هم بوده که جرمی و هموند و …برندهای انگلیسی رو کاملا مسخره کنن..
          بگذریم.
          کوروت تا جایی که من میدونم تو دو نسخه بدون بال و با بال عرضه میشه.
          نتیجه ش اینه که نتونستن یه بالانس خوبی بین کاهش درگ و افزایش داون فورس پیاده کنن،اینم مربوط میشه به هزینه نکردن که خودتون هم اشاره کردین.
          یعنی الان Gt3rs که فلپ های جلوی فعال داره و بال عقب فعال و یا مک لارن سنا و… هیچکدوم از مهندسای اونا به این موضوع پی نبرده بودن؟!
          این برای gm به نظرم افت داره که نخواد تو پرچمداره ماشین های پرفورنسش هزینه کنه،و از اون بدتر حرف مهندس ارشدی که سالهاست تو کوروته.

          موافقم 1
          مخالفم 1
      3. حسن

        ۲۴ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        اخه صد تا داون فورس که اینهمه اوقات تلخی نداره خودتا ناراحت نکن به جاش دوملیون بیشتر پول میگیرن
        میدونی دو ملیون چقده که

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. Nismo

          ۲۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          حسن جون فکر کنم اطلاعات نداری
          دانفورسش 1000 کیلوگرمه
          کوروت چقدره دانفورسش؟
          کسی که دومیلیون پای این ماشین میده میدونه واسه چی پول داده اون خریداری فقیر کوروت هستن که توانایی خرید این ماشین رو ندارن و مجبورن باهاش فاز مکلارن و فراری بگیرن

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. حسن

          ۲۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2089 ديدگاه)

          شما بگو 2000
          اینجا دیگه بحث اعداد در الویته
          کسی اینا را برا خودروی روزانه استفاده نمیکنه کسی دائم سوارش نمیشه
          پس اعدادی که ارائه میکنه مهمه نهایت در حد کوروت ای ری هست
          فقرا مرد حسابی حداقل سرمایه ی شخص برا خرید یک خودروی 2 ملیون دلاری داشتن ده ملیون دلاره
          شماها وجدانا یا تو مغزتون شله پزیه یا اصلا اعداد را درک نمیکنید 97 درصد مردم دنیا یک 1ملیون دلار ثروت ندارن
          بر اساس گزارش جهانی ثروت که توسط بانک یوبی‌اس سوئیس منتشر شده در مجموع در سال 2022 تعداد افراد دارای املاک و مستغلات و دارایی‌های مالی به ارزش حداقل یک میلیون دلار، به ۵۹.۴ میلیون نفر رسیده است

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. Nismo

          ۲۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          به قول اون دوستمون کل پکیج کوروت اندازه حتی یه بال عقب مکلارن هم نمیشه
          زورا و Zr1 هم حریف این ماشین نمیشن اونوقت شما حرف از e ray میزنی؟ eray که رقیب آرتورا بوده و خیلی وقته توسط آرتورا نابود شده. اگر بحث اعداد و ارقام باشه که کوروت zora با 5.5 لیتر حجم و دوتا توربو و یه موتور الکتریکی تازه میرسه به 1224 که بازم از نظر به این ماشین نمیرسه (تازه با 1.5 لیتر حجم بیشتر)
          دو میلیون پولی که میگیرن واسه تکنولوژی و کیفیت ساخت و پرستیژ هست چیزهایی که کوروت ازش بی بهره است
          داستان اینجوریاست حسن جون

          موافقم 1
          مخالفم 2
  5. مهدی

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    امیدوارم نمای این ماشین فراتر از اون تصویر اول باشه چون زیادی معمولیه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. Mr wrong

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    بن بست در طراحی کاملا در سال های اخیر مشهوده چه اسپرت های اقتصادی چه هایپر کار ها
    در دوران افول طراحی دنیای خودرو بسر میبریم

  7. amirboss

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (754 ديدگاه)

    اگه تصویر اول درست باشه که احتمال ۹۰%هست فراری بیشتر یه خودرو پیست محور ساخته تا یه هایپر کار خیابونی.
    جانشینی برای لافراری کار ساده ای برای فراری نیست و مجبوره طراحی رو فدای کارایی کنه.

  8. Scuderia Ferrari

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    رندرها بسیار به واقعیت نزدیکن و شاهد همین طراحی خواهیم بود
    پرفورمنس خیلی خوبی داره ولی carscoops اعداد رو خوش بینانه اعلام کرده و این اعداد برای کانسپت VGT هست و احتمالاً در نسخه XX شاهد این پرفورمنس باشیم

    1. amirmohammadja79

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (108 ديدگاه)

      برای جانشین لافراری بودن اصلا زیبا نیست💔

    2. Scuderia Ferrari

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      چه مقایسه های عجیب و غریبی در حال انجام شدنه
      آخه کوروت ZR1 و تمراریو به پرچمدار فراری میخورن ؟؟
      اونا باید با جانشین SF90 استراداله یا حتی نسخه ویژه 296GTB مقایسه بشن

      1. Nismo

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        جناب فراری از اونجایی که کوروت با قدرت بالای 1000 وارد قلمروی هایپرکارها شده پس مقایسه بینشون تا حدودی منطقی بنظر میرسه

        1. Scuderia Ferrari

          ۲۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4062 ديدگاه)

          Nismo جان
          هر ماشین بالای هزار اسب بخار رو که نمیشه با سلاطین موتور اسپرت مقایسه کرد
          این ماشین الآن ۴ ساله که در حال تست و آزمایش هست پس فراری اینهمه هزینه تحقیق و توسعه برای استفاده از بهترین تکنولوژی ها ، آیرودینامیک پیشرفته و انتقال تجربیاتش از F1 و لمانز برای تولید این ماشین چی بوده ؟؟؟؟
          GM برای تولید کوروت زورا دوتا SF90 استراداله خریده و اون رو الگوی خودش قرار داده یعنی اینکه امثال فراری میشن سنگ محک و بقیه میشن دنبال کننده

  9. B

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (878 ديدگاه)

    بابا بوگاتی ۶۰۰ اسب بیشتر داره چطوری ضلع سومه اخه

    موافقم 10
  10. hosen

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (694 ديدگاه)

    جونم فراری
    به امید یه تقابل جذاب دوباره با مکلارن و پورشه.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. ALI MOPAR

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    فکر کنم بیشتر شبیه انزو هست تا لافراری

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. علی منصوری

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    ااووووفففففف…چه رقابتی بینشون ، اوج مهندسی، اوج زیبایی، اوج اصالت ، خدایی جذابه

  13. سوشیانت

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3525 ديدگاه)

    توربیون کلا با اختلاف از مک لارن w1 بهتره و خب اگر این فراری قرار باشه که رقیب مک لارن بشه پس باز هم نمیشه با بوگاتی مقایسه ش کرد

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. Nismo

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      موافقم. بوگاتی رسما هایپرکار حساب میشه در صورتی که این فراری و مکلارن بیشتر بهشون میخوره سوپرکار باشن

      موافقم 5
      مخالفم 2
  14. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1551 ديدگاه)

    چه رقابتی بشه فقط

  15. R

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1177 ديدگاه)

    بوگاتی که یه لول از اینا بالاتره تاج پادشاهی همچنان روسرشه ضلع سوم پورشه اس که اونم باید بپیونده به این دوتا اما نکته جالب قدرتای نزدیک بهمشونه مثل نسلای قبلی و اینکه صفر تا ۲۰۰ اش هبچ وقت زیر پنج ثانیه نمیشه مک لارن هم سبکتره هم قوی تر ۵.۸ عه اینم همون حول و حوش میشه
    اما ظاهرش مثل دودیچی اصلا خوب نیس

    موافقم 1
    مخالفم 2
  16. Nismo

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    نظر شما در این رابطه چیست؟ فکر می‌کنید از بین سه خودروی بوگاتی توربیون، مک‌لارن W1 و فراری F250 کدام‌یک شایستگی گذاشتن تاج پادشاهی هایپرکارها بر سر را خواهد داشت؟ صدرصد بوگاتی

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. بهرام

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    جلوش داره شبیه لامبورگینی نمیشه؟

  18. حسن

    ۲۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    تبریک به فراری فنها
    عالیه اعداد که هیجان انگیزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا