حراج خودرو در پیست «سیلور استون» تنها مدل ۱۲ سیلندر فراری F40 را با قیمتی بیش از ۷۵۰ هزار دلار به فروش میرساند.
F40 که در زمان خود به سریعترین خودروی تولید انبوه جهان تبدیل شد، با یک پیشرانه ۸ سیلندر V شکل روانه بازار شده بود و در عصری که برخی خودروسازان دیگر از موتورهای ۱۲ سیلندر استفاده میکردند، مشتریان فراری را آرزو به دل گذاشت. هر چند این مدل از نظر دینامیکی و تواناییهای فنی بهعنوان اوج یک خودروی مدرن در دهاه هشتاد میلادی شناخته میشد اما بسیار تصور میکردند چه میشد اگر فراری بعدها نسخه GT1 آن را با پیشرانهای ۱۲ سیلندر رونمایی میکرد؟
خوشبختانه فراری با تولید یک نسخه خاص به این سوال پاسخ داد. این خودرو که با نامهای GTR، V12 و سیمپسون-فراری هم شناخته میشود، اوایل دهه ۹۰ میلادی با همکاری تیم مسابقهای «سیمپسون موتوراسپرت» توسعه پیدا کرده بود. سازنده برای تولید آن از یک پیشرانه V12 F133 استفاده کرده بود که قدرت خود را از طریق یک جعبهدنده ۶ سرعتی تناوبی به چرخهای عقب منتقل میکرد. هر چند خبری از اعدادوارقام رسمی این نیست اما با توجه به این مهم که از موتور مدل ۵۵۰ مارانلو استفاده میکند، میتواند حدس زد که حداقل ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
فراری برای اینکه قلب تپنده این مدل را بیشتر از قبل در برابر چشمان مالک قرار دهد، پوشش بالای آن را از جنس پلاستیک شفاف تهیه کرده است. در این وهله معمولا از بخشهای فنی بهبودیافته دیگر مانند سیستم تعلیق و… میگوییم اما فراری در انتشار این مشخصات هم محافظهکاری کرده است. تنها میتوان اطمینان داشت که شاسی آن همان نسخه استاندارد شاسی F40 به شمار میرود که اینبار برای مسابقه تقویت شده و فنربندی سفارشی این خودرو در مقایسه با نمونه موجود در F40 عادی از وزن کمتر و استحکام بیشتری برخوردار است.
کیت بدنه آیرودینامیک هم F40 GTR را برای هر نوع مسابقه یا رویداد روز پیست آماده میکند تا مالک متمول آن نهایت لذت را از خودروی V12 خود ببرد. صدای این فراری شنیدنی است و با تکیهبر المانهای آیرودینامیکی یادشده، عملکرد خیرهکنندهای را از خود به نمایش میگذارد. نمای داخلی کابین هم مانند بخشهای بیرونی برای رانندگی مسابقهای آماده شده است؛ میلهای ایمنی تاییدشده توسط FIA پشت سر صندلی راننده قرار گرفتهاند و کلیدهای مسابقهای روی داشبورد هم حالوهوای حضور در لمان را برای او تداعی میکنند.
ظاهرا این مدل بهخصوص که در حراجی «فستیوال سیلور استون» به حراج گذاشته شده است در رقابت «بیتکار» ۲۰۰۶ در پیست «اولتون پارک» به مقام دوم دست پیدا کرده است. از آنجا که با یک مدل تکساخت طرف هستیم واقعا باید اراده و جرئت مالک آن را مورد تحسین قرار داد. قیمت پایه F40 GTR برابر ۷۶۴,۲۷۷ دلار اعلام شده است که آن را به یکی از بهترین گزینههای خرید کلاسیک تبدیل میکند. نظر شما درباره این سوپراسپرت کلاسیک چیست؟
eternal
۱۵ مرداد ۱۴۰۳یه اثر هنریه این ماشین اون مهندس هایی که اینو ساختن یه هنرمند بودن
amir
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دقیقا حالا من تو فورزا اف۴۰ کامپتزیونه رو یه وی۱۲ ریسینگ با توربو بستم قدرتش ۱۲۰۰اسب بخار شد🤣🤣
مهدی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳به تو از دور سلام
JDM سابق
۱۵ مرداد ۱۴۰۳f40 f50 و انزو اصیل ترین طراحی های فراری رو دارن و تو بخش طراحی هر سه تاشون رده پای پینین فارینا دیده میشه نسخه پایه F40 قشنگتر از اینه ، این دیفیوزر و رینگ هایی که طرح خوده f40اما با رنگ دیگه ای هستن یه مقدار جذابیت کار و کم میکنه
محی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳جالبه مدل های معمولی اش گرونتر هستن،تا دو میلیون دلار هم هست
Hami
۱۶ مرداد ۱۴۰۳چون فابریک نیست
froG-driVer
۱۵ مرداد ۱۴۰۳چه خوش قیمته.جاااان
Alimopar
۱۵ مرداد ۱۴۰۳حضرت عباسی اثر هنریه این
JaMsHiD_R1988
۱۵ مرداد ۱۴۰۳بزرگ ترین آرزو هر پسر : روندن یه اسب وحشی از دیار مارانلو
car lover
۱۵ مرداد ۱۴۰۳برای من هم همینه با یکم تفاوت، روندن یه اسب وحشی از دیار غرب وحشی ماستنگ
JaMsHiD_R1988
۱۵ مرداد ۱۴۰۳❤️🔥