خودروهای اصلاح و تیونینگ شده چندان عجیب نیستند اما وقتی یک سوپرکار کمیاب و قیمتی اصلاح میشود کاملاً چشمگیر خواهد بود. این خودروهای افسانهای اصلاحشده بسیار کمیاب هستند و این فراری F40 کامپتیزیونه یکی از آنها است. بدون شک، F40 یکی از مهمترین سوپراسپرتهای تاریخ صنعت خودرو محسوب میشود و امروزه حتی نمونههای کارکرد بالای آنهم با قیمتهای ششرقمی خریدوفروش میشوند اما این F40 طوسیرنگ نهتنها در نوع خود بینظیر است بلکه احتمالاً قویترین F40 روی کره زمین هم محسوب میشود.
این F40 بهعنوان یک نمونهٔ جادهای بدون تعلیق قابل تنظیم برای اولین بار در اواخر سال ۱۹۸۹ به یک واردکنندهٔ رسمی فراری تحویل داده شد. معمولاً نمونههای فاقد تعلیق قابل تنظیم مطلوبتر بوده و بیشتر قابلتوجه قرار میگیرند اما این مانع مالک برای انجام اصلاحات گسترده روی خودروی خود بهمنظور شرکت در مسابقات آنهم تنها یک سال پس از تحویل نشد. این اصلاحات شامل ارتقاء سیستم تعلیق، ترمزها، بدنه و رنگآمیزی کامل به رنگ زرد میشد.
پس از انجام این تغییرات، خودرو در طول سال ۱۹۹۰ و تا سال ۲۰۰۶ در مسابقات مورداستفاده قرار گرفت و در طول این سالها تغییرات مختلفی را تجربه کرد. سپس در سال ۲۰۱۹ خودرو به باکهای سوخت جدید و یک کپسول آتشنشانی جدید مجهز شد. مدتی بعد، این F40 به مالکیت مالک فعلی درآمد و او خودرو را به گروه زاناسی مارانلو فرستاد. این همان گروهی است که تمام رنگآمیزیهای ویژه و سفارشی مثل مدلهای سری آیکونا را برای خود فراری انجام میدهد.
این گروه بهطور کامل این F40 را از نو رنگآمیزی کرده و به رنگ گریجیو ناردو که در اینجا میبینید درآوردند. در همان زمان، خودرو سرویسها و بهبودهای فنی را هم تجربه کرده و هماکنون بسته به تنظیمات، بین ۷۰۰ تا نزدیک ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو همچنین از اصلاحاتی برای مسابقات مثل صندلیهای مسابقهای، اسپویلر فیبر کربنی، جکهای بادی، آمپرهای ویژه و… هم بهره میبرد. این فراری F40 منحصربهفرد بهصورت خصوصی از طریق ساتبیز به حراج گذاشته شده است.
phonix
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اقا به نظرتون اگه یکی بره یه فراری تک ساخت رو تیون کنه مثلا بدتش منصوری
به ارزشش اضافه میشه یا کم میشه از ارزشش؟
shirko
۱۹ مرداد ۱۴۰۱واقعا زیباست ، یه بار رفتم اقلیم کوردستان عراق دیدمش
Mustang shelby gt 350
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ببین ما چقد بدبختیم که تو عراق همچین چیزی هست و ما نداریم
AMANTE
۱۹ مرداد ۱۴۰۱بستگی داره چقدر خاص باشه, مثال اش که البته فراری نبود و از لامبورگینه مدل آونتادور با تیونینگ منصوری به اسم کربونادو معرفی شد و الان جزو با ارزش ترین ها هست.
Reza Waffen SS
۲۰ مرداد ۱۴۰۱از ارزشش کم میشه
امیر
۱۹ مرداد ۱۴۰۱فراری از یه خودرو فراتر رفته و تبدیل به یه سبک زندگی شده…
JDM lover
۱۹ مرداد ۱۴۰۱من که دلم نمیاد به جواهر های کلاسیک فراری دست بزنم
ولی اینم بد نشده
Humer
۲۰ مرداد ۱۴۰۱دلت بیاد منکه توی فورزا اینو بصورت بارن فایند گرفتم یه موتور وی ۱۲ جدید روش گذاشتم و قدرتش رو به ۱۳۰۰ اسب رسوندم بهترین ماشینی هست که توی سری بازی های فورزا روندم از یک بگیر تا همین پنچ الان یک کونیخزگ جسکو با ۱۶۰۰ اسب بخار دارم ولی این فراری همه چیز تمومه عالیه من الان ۲۷۰ تا ماشین توی فورزا دارم ولی این یه چیز دیگه است سبک بودن یک نعمته که توی هایپر کارهای امروزی خیلی کم بکار میره که توی ترمز گیری و شتاب اولیه نقش و حتا پیچ های تند نقش خیلی مهم داره
اخرین دستپخت انزو فراری واقعا شیرینه
بهنام
۱۹ مرداد ۱۴۰۱حقیقتا شاهکاره . این حجم از زیبایی و دوام اون زیبایی تا به حال واقعا حرفی برای گفتن نمیزاره .
Amin
۱۹ مرداد ۱۴۰۱خیلی خوب شده …نسخه ی فابریک f40 کامپتزیونه حدود ۷۲۰ اسب قدرت داره برای سال ۱۹۸۹ با موتور ۲.۹ لیتر توربو
R@min
۱۹ مرداد ۱۴۰۱موتور F120B بود درسته ؟؟
Amin
۲۰ مرداد ۱۴۰۱بله آقا رامین
نسبت به نسخه ی معمولی ، اینتر کولر ، توربو و انژکتور های متفاوتی داره ، قطعات سیستم لیبریکیشن هم تغیر کرده تا فشار روغن بالابره ، ولی مکانیزم یکسانه
سیستم جرقه زنی هم از خودروی f187/88c اریه گرفته شده ، خودرو ی فرمول یک سال ۸۷ وو۸۸ فراری که اونم موتور ۱.۵ لیتر ۶ سیلندر توربو داشت
موتور احتراقی هم یک سری تغییراتی تجربه کرده ، مثلا پیچ های سر سیلندر بلند تر شدن ..میلنگ سبک تر شده و بیشتر فرج کاری شده ، شاتون ها هم همینطور و سیستم اگزاز جدید
Amin
۲۰ مرداد ۱۴۰۱این رو هم اضافه کنم که ضریب تراکم بالاتر رفته ، از ۷.۷ به ۸ رسیده و سیستم کلاچ هم مولتی صحفه شده
البته خودتون بهتر میدونن
R@min
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ممنون امین جان
اون زمانی که ماشینای خیابونی فراری با مسابقه ایش تقریبا یکی بودن بنظرم دوران طلایی فراری بود هر چند قدرت مالی الان رو نداشتن اما واقعا دیگه تکرار نمیشه. البته تقصیر فراری نیست دیگه قوانین آلایندگی و ایمنی اجازه نمیده.
aMiRsHaYaN
۱۹ مرداد ۱۴۰۱من بودم دست نمی دم به بدنه و موتور
Si
۱۹ مرداد ۱۴۰۱شاهکار خود این ماشین یکی از زیبا ترین های تاریخه الان هم که دیگه…
T
۱۹ مرداد ۱۴۰۱به نظرم ارزشش کم تر میشه…
Yasin
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ولی خیلی حیف شد این فراری F40 اینجوری از حالت فابریک دربیاد و تیون بشه
درکل اصلا با تیون کردن ماشین حال نمیکنم
M.Kkarimi
۲۰ مرداد ۱۴۰۱بنظرتون طوسی بهش میاد ؟
مهدی
۲۰ مرداد ۱۴۰۱F40 بهترین سوپراسپرت تاریخ
Swedish Arrogant Tiger
۲۰ مرداد ۱۴۰۱رنگش زیاد جالب نشده در واقع انتخاب های بهتری وجود داشت، با توجه به اینکه دوبار کامل رنگ آمیزی شده و تغییرات زیادی درش داده شده فکر میکنم ارزشش به مقدار قابل توجهی پایین اومده.
Erfan
۲۰ مرداد ۱۴۰۱دقیقا همه ما هنگام شنیدن اسم فراری یاد رنگ قرمز میوفتیم.همانطور که خودم زمانی که به لامبورگینی فکر میکنم یاد رنگ زرد و نارنجی میوفتم.
meysam
۲۰ مرداد ۱۴۰۱حرف نداره 😍😍😍
کاکا سنگی ستون گنگ
۲۰ مرداد ۱۴۰۱برای ماشین به این خاصی و ارزشمندی تیون کار خوبی نیست چون که خیلی وقتا ماشین بعد از تیون عملکردش استیبل و قابل اعتماد نیست (ویدیوی درگ ائودی tt پورشه ۹۱۱ و ائودی r8
کاکا سنگی ستون گنگ
۲۰ مرداد ۱۴۰۱هیچ سوپر اسپرتی غیر از f40 نیست که بعد از گذشت سی سال اینقدر طراحیش چشمگیر باشه
Mf1
۲۰ مرداد ۱۴۰۱f40c یکی از بهترین فراری های تاریخه
GTC
۲۰ مرداد ۱۴۰۱من ترجیح میدادم ماشین خودش باشه تا اینکه 1000 اسب داشته باشه
GTC
۲۰ مرداد ۱۴۰۱f40 تکرار نشدنیه
HOUMAN
۲۵ شهریور ۱۴۰۱رنگش قرمز بود بهتر میشد