کیت بدنه این خودرو با الهام از سوپراسپرت تولید محدود فراری FXX K تولید شده است.
سال پیش، منصوری یک دستگاه F8 اسپایدر را زیر تیغ جراحی زیبایی برد تا چهره این خودرو را مطابق میل شیوخ حاشیه خلیج فارس، پر زرقوبرق کند. این نمونه تازه از المانهای آیرودینامیکی بهشکلی افراطی بهره میبرد و در جایجای آن از فیبرکربن استفاده شده بود. رنگآمیزی دوگانه این خودرو آن را از حالت مجلسی خارج کرده بود و یک خودروی مسابقهای شهری را یادآوری میکرد. کابین آبیرنگ آن هم با رنگ بدنه هماهنگ شده بود. حال با گذشت یک سال دیگر، همان بدنه با ترکیب رنگ آبی و سیاه معرفی شده است.
برخلاف F8 سال پیش منصوری که با نام مخصوص «F8XX تمپستا تورچیز» شناخته میشد، F8 امسال نام خاصی ندارد اما از تمام قطعات همان خودروی پیشین استفاده میکند. اگر بخواهیم کمی واقعگرایانه به مسئله نگاه کنیم، باید بپذیریم که F8 تریبیوتو و اسپایدر استاندارد چهره شکیلتر و زیباتری دارند. حتی تصور اینکه کسی تصاویر F8XX تمپستا را ببیند و بگوید: «من هم از همین میخواهم»، برایمان دشوار است! درهرصورت این اتفاق رخ داده است.
هر چند قطعات فیبرکربنی جلوی خودرو دچار ذرهای تغییر شدهاند تا ماهیت متمایز خودرو حفظ شود اما منطق کار تغییری نکرده است و منصوری به شلوغترین و افراطیترین شکل ممکن بدنه F8 را ارتقا داده است. ورودی هوای سپر که قبلا میزبان ورودی S شکل زیبای فراری بود، حال با دو تیغه آیرودینامیکی دیگر پر شده است که هوا را به همان جایی میفرستند که باید برود: داخل خودرو! اسپیلتر بزرگ زیر سپر هم شامل دو تیغه در کنارههای خود شده است که هوای روانشده بر سر چرخها را مدیریت میکند.
گلگیر جانبی فراری با نمونه دوگانه موازی فیبرکربنی منصوری جابهجا شده است. تقریبا تمام هواکشها از جنس فیبرکربن تهیه شدهاند تا خودرو، لوکس جلوه کند. رینگها به سبک رینگ سایر محصولات منصوری طراحی شده است و شاید تنها نکته مثبت این کیت به شمار برود. نمای عقب هم میزبان استفاده افراطی از فیبرکربنی شده که تمام قاب چراغها، زیرسپر، خروجی هوای سپر و دیفیوزر خودرو و قطعات آیرودینامیکی آن ناحیه را در بر گرفته است. از دیگر بخشهای تازه نمای عقب، اسپویلرهای دوگانه جدا از هم است که بهسبک خودروهای XX فراری طراحی شده است.
مشخصا پیش از آنکه بینده فرصت کند هر کدام از این تغییرات را درک کند، رنگ بدنه خودرو برایش جلب توجه میکند. منصوری در خلق این F8 از دو رنگ آبی کمرنگ پاستلی و سیاه مات استفاده کرده است که خودرو را به چهار نیمه تقسیم کردهاند. کابین خودرو رنگی مشابه رنگ آبی بدنه خارجی دارد و سرنشینان را تماما در آبی غرق میکند.
گویا منصوری برای ساخت این خودرو به تغییرات ظاهری بسنده نکرده و قدرت پیشرانه ۳.۹ لیتری تویین توربوشارژ V8 فراری را با مهندسی خود به ۸۶۸ اسب بخار رسانده است. نظر شما درباره این اثر جدید از منصوری چیست؟ آیا مشتریان منصوری از خرید این محصولات خسته نمیشوند؟
DonJavad
۱۳ تیر ۱۴۰۳خوشگل و افراطی!
زیزیگولو
۱۳ تیر ۱۴۰۳رنگ آمیزی جالبو متفاوتی داره
froG-driVer
۱۳ تیر ۱۴۰۳رنگ آمیزی ها و کیت های منصوری با وجود اینکه افراطی و شبیه جعبه مداد رنگی ان ولی به دل میشینن
زیزیگولو
۱۳ تیر ۱۴۰۳همیشه اینطور نیستش ….. گاهی به دل میشینن و گاهی افتضاح هستن
هراکلیوس
۱۳ تیر ۱۴۰۳منصوری با شهردار تهران یک وجه تشابه دارن هر دو این رنگ ابی کم خیلی زشتو خیلی دوست دارن
𝐀𝐥𝐢
۱۳ تیر ۱۴۰۳این نوع تیوناش بیشتر به لامبورگینی میاد تا فراری. خوشم نیومد
ADAK
۱۳ تیر ۱۴۰۳همین ترکیب فقط بجای آبی ، قرمز بود شاید جالب میشد
B
۱۳ تیر ۱۴۰۳دیگه ازین آبی داده بدم میاد
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۳ای رنگ آبی رنگ مورد علاقه منه ولی احساس میکنم 1 ماه بشینم تو این ماشین حالم بد شه.
رها
۱۳ تیر ۱۴۰۳حاجی من پام برسه به گاراژ منصوری هر چی قوطی رنگ سبز داره بریزم سطل آشغال. خخ خ خ (میدونم سلیقه مشتری هست و طراح و… جهت شوخی)
علی Shelby
۲۸ شهریور ۱۴۰۳شوخیت خیلی مسخره بود
EHSAN2007
۱۳ تیر ۱۴۰۳فراری خودش ماشینت رو برات شخصی سازی کنه ارزشش از این بیشتره
مهربد
۱۴ تیر ۱۴۰۳چرا مقاله هیچ اشاره ای به درگیری شرکت فراری با کمپانی منصوری در تغییر و نامگذاری این مدل نکرده؟ شکایت فراری، خیلی سر و صدا کرده بود..!!
علی منصوری
۲۸ مهر ۱۴۰۳اغراق داره ولی خب وقتی بحث این تیونکاره، تمام فکرشو طراحی میکنه