چشم اندازفراری

معرفی هایپرکار جدید فراری F80، جانشین لافراری با 1200 اسب بخار

هایپرکار جدید فراری با قیمت ۴ میلیون دلار، به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی هیبریدی مجهز است و در ۷۹۹ دستگاه ساخته می‌شود.

فراری سرانجام از جانشین لافراری با نام F80 پرده‌برداری کرده است. این ماشین که قوی‌ترین ساختهٔ تاریخ مارانلو محسوب می‌شود، تنها در ۷۹۹ دستگاه ساخته خواهد شد. هرچند هایپرکار جدید ایتالیایی‌ها در نام‌گذاری به سنت پرچم‌داران گذشتهٔ مارانلو یعنی F40 و F50 بازگشته است ولی در بخش قوای محرکه داستان کاملاً متفاوتی جریان دارد زیرا فراری پیشرانهٔ V12 نمادین خودرو را در F80 با یک موتور V6 هیبریدی جایگزین کرده است.

این پیشرانهٔ ۳ لیتری توئین توربو، همان نمونهٔ ۱۲۰ درجه‌ای است که در سوپرکار ۲۹۶ و خودروی مسابقه‌ای لمان 499P استفاده می‌شود ولی در اینجا، به لطف اصلاح زمان جرقه‌زنی و تزریق سوخت و افزایش ۲۰ درصدی فشار محفظهٔ احتراق، خروجی پیشرانه به ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور رسیده است. این پیشرانه که روی ۹,۲۰۰ rpm محدود شده است، با اینکه ۲۳۷ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به ۲۹۶ دارد اما وزن آن افزایش پیدا نکرده است.

علاوه بر این، سه موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی می‌کنند که توسط خود فراری توسعه پیدا کرده‌اند. روی محور جلو دو موتور الکتریکی نصب شده که هرکدام ۱۴۲ اسب بخار قدرت دارند و امکان کنترل گشتاور بُرداری و سامانهٔ چهارچرخ محرک الکتریکی را فراهم می‌کنند. موتور سوم هم که در عقب نصب شده و ۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، سه وظیفهٔ اساسی بر عهده دارد که شامل استارت پیشرانهٔ بنزینی، بازیابی انرژی و افزودن گشتاور اضافی می‌شود. انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۸۰۰ ولتی ۲.۳ کیلووات ساعتی با وزن ۳۹ کیلوگرم تأمین می‌شود و مجموع خروجی را به ۱۲۰۰ اسب بخار می‌رسانند.

علاوه بر این، یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی کوچک هم روی شافت توربوشارژرها بین کمپرسور و توربین نصب شده است که تأخیر توربو را کاملاً از بین می‌برد. این تکنولوژی برگرفته از سیستم MGU-H در خودروهای فرمول یک است. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد که برای تحمل این قدرت بالا تنظیم شده است. به لطف این قوای محرکهٔ پیشرفته، F80 ظرف تنها ۲.۱۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای دستیابی به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۵.۷۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

فراری برای کاهش وزن F80 نیز تلاش زیادی کرده و بدین منظور، شاسی مونوکوک را از فیبر کربن و مواد کامپوزیتی ساخته است. سقف نیز کاملاً از فیبر کربن ساخته شده و ساب‌فریم‌های جلو و عقب آلومینیومی هستند. به لطف این اقدامات، وزن خشک خودرو به ۱۵۲۵ کیلوگرم رسیده است. در همین حال، به لطف آیرودینامیک برگرفته از فرمول یک و ویژگی‌هایی مثل S-Duct جلو و دیفیوزر عظیم عقب، F80 در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت مجموعاً ۱۰۰۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. در همین حال، برای این خودرو درهای پروانه‌ای هم در نظر گرفته شده است که ورود و خروج را آسان‌تر می‌کند.

F80 از کابینی متمرکز بر راننده بهره می‌برد که فراری آن را ۱+۱ توصیف می‌کند. این یعنی پانل کنترل به سمت راننده زاویه دارد و برخلاف صندلی سرنشین که روی شاسی به شکل ثابت نصب شده، صندلی راننده قابل تنظیم و به رنگ قرمز است. فراری همچنین برای هایپرکار جدید خود غربیلک فرمان متفاوتی با بخش بالایی و پایینی صاف را در نظر گرفته است. نمای بیرونی F80 با طراحی «فلاویو مانزونی» هم با طرح ویزور مانند جلو که از دیتونا الهام گرفته و گلگیرهای عقبی که با الهام از F40 طراحی شده، حال و هوایی رترو دارد.

فراری F80 از سه حالت رانندگی مختلف به نام‌های پرفورمنس، هیبرید و کوالیفای بهره می‌برد اما خبری از حالت تمام الکتریکی نیست. خودرو به‌صورت پیش‌فرض در حالت هیبرید قرار دارد که بازیابی انرژی و شارژ باطری را در اولویت قرار می‌دهد درحالی‌که حالت کوالیفای حداکثر قدرت را آزاد می‌کند. برای مهار کردن این هیولا هم فراری مستقیماً با برمبو همکاری کرده و تکنولوژی ترمز جدیدی بنام CCM-R Plus را توسعه داده است. با این تکنولوژی، ترمزهای فیبر کربنی از الیاف بلندتری ساخته می‌شوند که استحکام را نسبت به ترمزهای فیبر کربنی سنتی تا صد درصد افزایش می‌دهد.

F80 از سیستم تعلیق فعال با کمک‌فنرهای سوپاپ‌دار ساخت مالتی‌متیک بهره می‌برد. هرکدام از این کمک‌فنرها به یک موتور مجهز هستند که می‌تواند حرکت پیستون را کنترل کند و از این طریق نه‌تنها بین کیفیت سواری و هندلینگ تعادل ایجاد می‌کند بلکه نیاز به آنتی‌رول بار را هم از بین می‌برد. برای لاستیک‌ها نیز خریداران دو انتخاب شامل میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2s یا پایلوت اسپرت کاپ 2rs با اندازهٔ ۲۸۵ در جلو و ۳۴۵ در عقب خواهند داشت. تولید هایپرکار جدید فراری که ۳.۶ میلیون یورو قیمت دارد، در پایان سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۲۷ ادامه خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹۹ دیدگاه‌ها

  1. مهرداد

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    مهندسی جدید فراری همه چی عالی فقط نما جلو یکم

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. امیر حسین

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (127 ديدگاه)

      فراری واقعا لنجنده… بقیه هم قابل احترام خیلی ولی اول فراری، بعد بوگاتی و لامبورگینی و پورشه. تاریخ و سابقه و سنت برای این ماشین های سوپر اسپورت و فوق العاده گرون خیلی مهمه

  2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    مکلارن و فراری ابرخودرو معرفی کردند
    حالا منتظر پورشه هستیم

    موافقم 84
    مخالفم 1
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1599 ديدگاه)

      وقتی بیاد رقابتشون دیدنی میشه

      موافقم 25
      1. Sara

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (76 ديدگاه)

        آخه اون نوار مشکی چیه ؟
        همه چی خوبه جز اون
        واقعا زیباست ولی نه در حد فراری

        موافقم 11
        مخالفم 4
    2. ممد ژانگولر

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4193 ديدگاه)

      هر چی نگاش میکنم فراری دیگه کم کم داره از طراحی لامبورگینی کپی نامحسوس میزنه ی اسکی هم از روش میره.
      گوشه های تند و تیز !!!!
      عجبببب

      موافقم 8
      مخالفم 51
      1. فرهاد

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (82 ديدگاه)

        ممد پرایدتو سوار شو

        موافقم 24
        مخالفم 2
        1. ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (5004 ديدگاه)

          پراید مگه چشه؟
          من خودم یه ۷۶ شو دارم روزی سه تا پژو و سمند و ماشینای چینیه شما رو میخوره!
          در ضمن میخوام وقتی پولم جورشد یه 7x بخرم دیگه تمام ماشینای جادرو میخوره

          موافقم 4
          مخالفم 8
        2. ممد ژانگولر

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4193 ديدگاه)

          ی فری مو فرفری کم داشتیم که اینم اضافه شد.سال به سال کسوف میشه پیداش میشه میاد زیر کامنتهای من پیغام پسغوم میذاره میره برای کسوف بعدی .

          موافقم 3
          مخالفم 2
        3. Taha Ayoobi

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4695 ديدگاه)

          عه به‌به ببین کی برگشته

          موافقم 2
          مخالفم 2
    3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      واقعا نمی تونم بگم ظاهر این ماشین قشنگه، مکلارن W1 هم زیبایی نداره به نظر من
      طراحی ابرخودروهای هیبریدی فدای عملکرد شده

      موافقم 79
      1. Bmw

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (666 ديدگاه)

        آقای اشتری چراغ جلوهای اصلی فراریا و لامبورگینی های جدید از یک ساختار مشابه که بشدت زشت هست استفاده می کنن به نظر تون دلیل چیه ؟ قوانین مسخره جدید یا نه چیزه دیگه ای ؟

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2959 ديدگاه)

          به نظر من دلیل اصلی توجه به آیرودینامیک هست و البته مد روز

          موافقم 17
          مخالفم 1
        2. Mercedes

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (961 ديدگاه)

          فکر نمیکنم دلیل مد و ترند باشه
          وانگ یانگ u9 هم مد روزه اما به شدت مدرنه و خلاقیت به خرج داده
          یا مثلا ماشین های کره ای حتی ژاپنی مدرن هم چراغ خطی دارن هم طراحی تند و تیز درسته هایپرکار یا سوپراسپرت نیستن خیلیاشون و عکلکرد فنیشون قابل قیاس نیست
          ولی با اینکه مد روزن فوق العاده زیبان
          مشکل طراحی مدرن بیشتر گریبان گیر اروپایی هاست
          اینگاری بلد نیستن عناصر مدرن و اینده نگر رو با طراحی سنتی خودشون ترکیب کنن
          اگر میخوان طراحی مدرن خوبی داشته باشن باید کلاسیک بودنو کامل کنار بذارن
          نمیشه چراغ خطی بذاری و رینگ پیچیده ، بعد بیای فرم اصلی و جزئیات رو‌کلاسیک کار کنی و امتظار نتیجه خوب داشته باشی
          چین ،ژاپن و کره بدون تعصب به صورت کامل طراحیشون رو مدرن کردن و با گذشته خداحافظی کردن
          امریکا هم یه جورایی سعی داره سبک‌مدرن خودشو پیش ببره
          ولی اروپا نه
          اروپا میخواد موزه مدرن داشته باشه و بازخورد مثبت هم بگیره
          ببخشید eu ولی شدنی نیست!

          موافقم 3
          مخالفم 4
        3. Alireza

          ۲۷ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (20 ديدگاه)

          خطاب ب مرسدس،نمیشه طراحی ماشینای چینی و کره‌ای و ژاپنی رو با طراحی فراری مقایسه کرد و گفت اونا هم مدرن هستن هم زیبا اما فراری نتونست مدرن زیبا درست کنه،اولا اینکه ماشینایی ک شما نام میبرید دستشون برای طراحی بازه و مجبور نیستن خیلی از قطعاتو بخاطر ایرودینامیک و داون فورس حذف کنن یا برعکس اضاف کنن دوما طراحی ماشینی ک قراره دهها سال بعنوان پرچمدار یک برند باشه و سال ب سال ارزشش بیشتر باشه نمیتونه طبق مد روز و شبیه بقیه ماشینای تو خیابون باشه،حتی اگ الان خیلی زیبا بنظر نیاد بهتر از اینه ک پنج سال دیگه طراحی دمده‌ای داشته باشه هرچند مطمئنا چندسال دیگه ک چشم عادت میکنه و بررسی‌هاش میاد زیبا بنظر میاد،بعدشم وسواسی ک روی ایراد گرفتن از ماشین چهار میلیون دلاری هشت رو ماشین صدعزار دلاری نیست،همین حوروت زیبا اگ قیمتش هفت رقمی میشد خیلیا ازش ایراد میگرفتن،همونطوری ک مثلا خیلیا از بدن شرکت کنندگان مستر المپیا ایراد میگیرن اما از دیدن بدنساز خوش هیکلی ک تو شهرشونه و حتی درخد قهرمانی استان هم نیست کفشون میبره،از پای طاووس ایراد میگیرن اما مرغ لهستانی رو خوشکل میدونن

      2. مهراد

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (876 ديدگاه)

        بنظرم طراحی W1 یکم از این قویتره

        انتظارها از فراری به عنوان شاخص ترین برند دنیای خودرو خیلی بالاتر بود

        این بیشتر در حد و اندازه جانشین SF90 بود تا جانشین لافراری

        فرقش فقط قیمت ۴ میلیون دلاریشه

        یکم ناامید شدم ، پیش از این فکر میکردم این ماشین تبدیل به خفن ترین ماشین ۱۰ سال اخیر خواهد شد ، بنظرم بجاش الان توربیون خفن ترینه

        موافقم 23
        مخالفم 8
      3. Mercedes

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (961 ديدگاه)

        مکلارن باز بنظرم زیباتره
        یکم خلاقیت داره
        این همون دودیچی چیلیندریه یکم بزرگتره😂

        موافقم 12
        مخالفم 3
        1. A.R.A.S.H

          ۲۷ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (421 ديدگاه)

          اره دقیقا

          موافقم 1
          مخالفم 1
    4. Sina_carshow

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (319 ديدگاه)

      درسته بوگاتی توربیون تو یه دسته دیگه هس ولی به نظرم مقایسه این ماشینم درکل بد نیس با این ماشینای جدید مک لارن و فراری
      از طرفی به نظر من این فراری هم کاملا ظاهر مدرن به روزی داره و زیبا به نظر میرسه چون ترکیب کلاسیک با المان های مدرن هستش چیزی که داره ترند میشه این روزا بازگشت به دهه های ۶۰ تا ۸۰
      این ماشین خصوصا از نمای عقب این رنگ مشکی جلویی خیلی استایل کلاسیکی به ماشین بخشیده منو یاد فراری 365 gtb4 یا فراری تستورسا میندازه که یعنی کاملا استایل کلاسیکی دهه ۷۰ و ۸۰ رو داره و ادای احترام به اون دوران هستش کاملا vi

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2959 ديدگاه)

        احتمالا فراری F80 در شتاب صفر تا 100 یا حتی 200 تفاوت خاصی با بوگاتی توربیون نداشته باشه و بعید نیست بهتر هم عمل کنه
        اما در بحث سرعت های بالای 300 و 400 قطعا بوگاتی در خط مستقیم برتری داره
        برای رانندگی پیست هم فراری F80 وزن کم تر با فرمان پذیری عالی خواهد داشت که در بوگاتی سنگین وزن چنین مزیت‌هایی نیست

        موافقم 26
        مخالفم 1
        1. Sina_carshow

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (319 ديدگاه)

          دقیقا فراری به معنای واقعی ماشین سریع تریه به لطف داون فوق العادش ولی فقط تو مبحث حداکثر سرعت کم میاره

          موافقم 7
          مخالفم 4
        2. حسین

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (160 ديدگاه)

          جالبه اقای اشتری،
          انقدر تو زمان الان رقابت تشدید شده
          بنظرم این ماشین در برابر لافراری و فراری انزو
          مثل اسباب بازی جلوه میکنه
          البته قطعا معیار های ساخت خودرو خیلی تغییر کرده ولی اون اصالت بنظرم طعم دیگه ای داره ، چطور بگم بهتون الان حس میکنم این ماشین صرفا یک مدل قدرتمند و جدید از فراری هست ، فکر نمیکنم دیگه جانشینی برای محصولات انقلابی قدیم وجود داشته باشه

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. حسین

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (160 ديدگاه)

          مقاله رو خوندم اقای اشتری
          فراری به صورت خیلی قوی کام بک زده
          و این کارو هم با زنده کردن سری اف انجام داد که بنظرم فوق العادست ، الان بخوام نظرمو بگم فراری انزو و لافراری دو تا ماشین نبودند بلکه دو تا اثر هنری فوق العاده بودند
          ولی دوران موتور اسپرت فراری که دقیقا برای همین هم شهرت پیدا کرده نسخه های فوق العاده ی مثل f40 و f50 یک ماشین اسپرت واقعی بودند و الان بنظرم فراری در کنار ترند جدید تونسته یک کام بک زیبا به سری اف خودش بزنه و انگار دوره جدیدی رو داریم ..
          مکلارن هم دست پر به میدون اومد
          فقط مونده … پورش ..🥶
          ماشین هایی که تو جاده مدعی بودند مثل بوگاتی شیرون، بنظرم یه نفس عمیق بکشند که زیر سایه این جنگجو های جدید کم نیارن
          بوگاتی بیشتر جنبه لوکس بازی و اشراف گرایی رو داره، بنظرم تاپ اشراف گرایی بوگاتیه و بعدش رولزرویس، البته توربیون تو جاده هنوزم میتونه خطرناک باشه مثل خود شیرون و پدربزرگش ویرون.
          حالا یک سوال دیگه بپرسم
          پس تکلیف بوگاتی بولاید چی میشه این وسط ؟
          قوی ترین موتور احتراق داخلی جهان
          قوی ترین خودروی جهان ؟

    5. ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (5004 ديدگاه)

      آقای اشتری چخبر دلم برای شما و اعضای محترم سایت تنگ شده

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2959 ديدگاه)

        سلام و عرض ادب
        من و دیگر نویسندگان پدال که هستیم در خدمت دوستان مثل سال‌های گذشته

        موافقم 11
    6. amirmohammadja79

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (121 ديدگاه)

      تاریخ معرفی ماشین جدید پورشه مشخص نیست؟

  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1599 ديدگاه)

    کاش طراحیش به اندازه لافراری خاص بود

    موافقم 34
    مخالفم 2
    1. amirkhanzadeh

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      هنوزم من لافراری رو بیشتر دوست دارم
      ولی بین هایپر کار های جدید فراری رو انتخاب می کنم
      چرا که امکان نداره خودروی از کارخانه فراری بیاد بیرون و بد باشه
      فراری شاهکار تحویل میده
      برای همینه چندین دهه هست فرمان روایی می کنه

      موافقم 17
      مخالفم 8
    2. 𝐀𝐥𝐢

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1599 ديدگاه)

      یه حسی بهم میگه جانشین ۹۱۸ هم مثل مک‌لارن و فراری به اندازه نسل قبلش زیبا نخواهد بود

    3. A.R.A.S.H

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (421 ديدگاه)

      لافراری افسانه بود
      البته اینم عالیه👍👍

  4. Alireza

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (642 ديدگاه)

    همه چیش عالیه ها، ولی اون نوار مشکی جلو اخه…

    موافقم 23
    مخالفم 3
  5. ارسلان

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (416 ديدگاه)

    جلوش یه جوریه! نیست ؟

    موافقم 33
    مخالفم 1
    1. A.R.A.S.H

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (421 ديدگاه)

      چرا
      اون نوار های مشکی هم خیلی قشنگه نکردش

  6. Nismo

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1565 ديدگاه)

    v6 با این طراحی زشت و این اسم زشت
    جایگزین نالایقی برای لافراری هست

    موافقم 30
    مخالفم 12
    1. Taha Ayoobi

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4695 ديدگاه)

      اسمش که خوبه،

      من از طراحیشم خوشم اومد ولی موتور دیگه…

      موافقم 4
      مخالفم 14
      1. Nismo

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1565 ديدگاه)

        گاهی اوقات میگم علی نوا درست میگه الکی گرون
        واقعا راست میگه یه طراحی زشت در کنار یه موتور 6 سیلندر معمولی با این همه موتور الکتریکی حالا میخواد 2000 قدرتش باشه
        کابینش رو نگاه میکنه ادم یاد کابین ارتقا یافته پراید میفته. دریغ از یه نمایشگر مرکزی یا حتی یه جا لیوانی یا حتی یه خط و خطوط با طراحی متفاوت

        موافقم 12
        مخالفم 12
        1. Taha Ayoobi

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4695 ديدگاه)

          آره واقعا الکی گرون یه جاهایی درسته و واقعا هم درسته.

          کابینشو خیلی بد دیزاین کردن و اون نوار سیاه جلو خیلییی وحشتناک اضافه اس.

          موافقم 6
          مخالفم 3
        2. Hamed

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (219 ديدگاه)

          طراحیش دلنشین نیست و ضد حال اینکه v12 هم‌نیست
          ولی خداییش موتورش معمولی نیست
          ۹۰۰ اسب از v6 سه لیتری شوخیه؟
          موتورش داداش مستقیما موتور قهرمان لمان رو روش گذاشتن

      2. A.R.A.S.H

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (421 ديدگاه)

        موتورش تنها مشکلی که داره V6 بودنشه
        ولی اگه V12 میذاشت بهتر میشد

      3. A.R.A.S.H

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (421 ديدگاه)

        موتورش تنها مشکلی که داره v6 بودنشه
        اگهv12 بود بهتر میشد

    2. Galant.VR4(JDM)

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1290 ديدگاه)

      باورم نمیشه بچه‌ها از این طراحی ایراد بگیرن جای تعجب داره

  7. JaMsHiD_R1988

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2983 ديدگاه)

    مشخصات رو که می‌خونی ، مو به تنت سیخ میشه
    یک تن داون فورس
    صفر تا دویست پنج و خورده ای ثانیه ای
    سیستم MGU-H
    1200 اسب بخار
    یک و نیم تن وزن
    بابا لعنتیا چه خبرتونه

    موافقم 14
    مخالفم 4
  8. ! i M α η δ υ α R

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    نسبت به اسلاف خودش و میراث فراری ، برای من ناامید کننده ، اما همچنان ، هنوز ، فراری …

    نسبت به دیگران ، قابل قبول و تا حد زیادی ، هیجان انگیز …

    در کل بود و نبودش برای من ، فرقی نداره …

    دلم هوری نریخت …

    مویی بر تنم راست ، نشد …

    سه لیتر …

    6 سیلندر …

    900 اسب …

    به تحت فشار گفته برو ، من هستم …

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4695 ديدگاه)

      به قول خود شما،

      مرد میخوام اینو گارانتی کنه.

      موافقم 6
      مخالفم 3
    2. ! i M α η δ υ α R

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2346 ديدگاه)

      آره ، واقعا طاها جان …

      باید انجین 8 سیلندرشون رو استفاده میکردن …

      این انتخابشون هیچ جوره عاقلانه نیست …

      ماکزیمم بوستش رو نتونستم پیدا کنم ( هنوز فکر کنم اعلام نشده ) ولی قطعا باید بالای 46 psi باشه ، که با موجود بودن انجین 8 سیلندر ، هیچ توجیهی نداره …

      افزایش 20 درصدی فشار محفظه احتراق 🤔🤔🤔

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. 🇰🇷

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (277 ديدگاه)

        منصوری جون دیر میای زود میری . چه خبرا ؟ کم پیدایی

        1. ! i M α η δ υ α R

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          خبری نیست …

          این جا دیگه مثل قدیم ، جای من و امثال من ، نیست …

          هر از گاهی شاید اومدم و یه حالی از دوستان پرسیدم …

          به قول محمد علی بهمنی …

          رسیده ها چه غریب و نچیده می افتند …
          به پای هرز علف های باغ کال پرست …

        2. 🇰🇷

          ۲۷ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (277 ديدگاه)

          منصوری جون این کلا خاصیت دنیاست
          هر چند وقت یبار آدم به خودش میاد و میبینه انگاری رنگ همه چی دنیا عوض شده
          ولی بیا پدال. بلخره رؤیت یه مزراتی فن اونم بین این همه برند خوب و درجه یک ، پدیده نادر و کمیابیه . نبودنت خیلی به چشم میاد خلاصه
          شما و عمو یانکی ، مهران ۹۱۱ و بهزاد ژاپنی تنها کاربرایی هستین که این چندسال همیشه اول لایک میدم بعد کامنتشونو میخونم

          موافقم 5
          مخالفم 3
      2. 🇰🇷

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (277 ديدگاه)

        منصوری جون دیر میای زود میری . چه خبرا ؟ نیستی
        ( کامنت قبلیم غیب شد یهو )

  9. جرمی کلارکسون

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1035 ديدگاه)

    به قول امیر اون نوار مشکی جلو رو باید برمیداشتن

    موافقم 14
    مخالفم 2
  10. arvin44

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    واقعا نا امید شدم انتظار یه طراحی خیلی خاص ترو داشتم مثل لافراری

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. A.R.A.S.H

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (421 ديدگاه)

      اره منم
      طراحی ها روز به روز داره بد تر میشه😔

  11. حسین دهمرد

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2686 ديدگاه)

    از ظاهر لافراری مشخص بود قیمتش میلیون دلاریه ولی این نه. چهار میلیون خیلیه براش.

    موافقم 20
    مخالفم 2
  12. BMZ

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (161 ديدگاه)

    چی شد که از لافراری ، انزو ، f40 ، FF و 812 رسیدیم به 12 چیلندری و F80
    متاسفانه افول طراحی به فراری هم سرایت کرد

    موافقم 26
    مخالفم 3
    1. A.R.A.S.H

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (421 ديدگاه)

      اره،واقعا حیفه😥

  13. Ace

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    پیشاپیش بگم که هیچ وقت یه هایپرکار رو صرفا در عدد و رقم خلاصه‌ نکنید . چه هایپرکار فراری چه مکلارن چه پورشه و بقیه ، باید حرفاشون رو تو پیست بزنن و اونجاست که مشخص میشه حرف حسابشون چیه

    موافقم 7
    مخالفم 7
  14. مهدی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    گلادیاتور …

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. Taha Ayoobi

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4695 ديدگاه)

      نظرتون در مورد قابلیت اطمینان و دوامش چیه؟

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. amir

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3687 ديدگاه)

        اولا با ۴ میلیون خریدار چیزی به اسم دوام نمیدونه چیه دوم این کلکسیونیه دیگه نهایت یه دور تو پیست بزنه برگرده

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. Taha Ayoobi

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4695 ديدگاه)

          آخه آقا مهدی سر ZR1 میگفت با 5.5 لیتر حجم دوام نداره،

          موافقم 4
          مخالفم 4
      2. Ace

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        من اطلاعی از نظر کاربر مهدی ندارم
        اما در مورد هایپرکارها اونم با این قیمتا ، چیزی به اسم دوام اصلا موضوعیت نداره
        دوام بیشتر مال ماشینای اقتصادیه تا هایپرکار و هیچ کدوم از خریداران هم به موضوع دوام فکر نمیکنند
        مرسدس وان ، آستون والکری و خیلی هایپرکارهای دیگه بعد از پیمایش خاصی کلا باید تعمیر و بازسازی بشن . یا حتی هزینه های بسیار بالا دارند مثل هرینه بوگاتی شیرون که قبلا در همین پدال داشتیم که در ۴ سال ، نیم میلیون دلار خرج داره . بماند که این ماشینا هیچ وقت به این کارکرد نمیرسن که بخوان بازسازی بشن و سالها گوشه پارکینگ حتی خاک هم نمیخورند و به دقت و به قول معروف لازرورقی مراقبت میشن

        موافقم 7
        مخالفم 2
      3. مهدی

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1748 ديدگاه)

        چه عرض کنم اطلاعی ندارم ولی خب فراری ها هیچوقت دوام فوق العاده ای نداشتن هرچند بقیه اسپرت سازها هم همینن اما در خصوص این ماشین به نظر من تو بحث موتور و گیربکس دوامش بیشتر از one و توربیون و والکری باشه

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4695 ديدگاه)

          بله درسته

          موافقم 2
          مخالفم 1
  15. وی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    خیلی زشته نه اینکه زیاد جذاب نباشه خیلی زشته مکلارن w1هم طراحی خوبی نداشت
    ولی نکته جالب توجهش گرفتن 900 اسب از 3 لیتر تو یه ماشین شهری بود که رقم خیلی بالاییه

    موافقم 18
    مخالفم 1
  16. Mr wrong

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (348 ديدگاه)

    از w1 هم زشت تره

    موافقم 18
    مخالفم 3
  17. heshmat021

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (428 ديدگاه)

    هم طراحی این پایین تر از لافراریه
    هم طراحی w1 پایین تر از p1 بود

    من که نمیخرم

    موافقم 18
    1. A

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      داداش اگه داشتی نخر

    2. Mr wrong

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (348 ديدگاه)

      اینکه دقیقا اومدن چراغ و نوار مشکی مدل ۱۲ نمیدونم چی چی رو روی این کپی پیس کردن بشدت احمقانه س

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. A.R.A.S.H

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (421 ديدگاه)

        واقعا که
        فراری هم داره طراحیشو خراب میکنه

        موافقم 1
        مخالفم 1
    3. A.R.A.S.H

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (421 ديدگاه)

      مگه ۴ میلیون دلار داری که بخریش؟

  18. R@min

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    مطابق انتظار چیز جدیدی وجود نداره و طراحی هم که چنگی ب دل نمیزنه.

    قطعا خریدارشو داره اینام تا جایی که جا داره فشار میدن ولی دیگه برندها واقعا زنجیر پاره کردن ۴ میلیون دلار برای چی واقعا !!! این ماشین و همه هم رده هاش هزینه ساختشون حتی یک دهم این قیمت ها نیستن، واقعا مسخرس دیگه.

    موافقم 21
    مخالفم 10
    1. Taha Ayoobi

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4695 ديدگاه)

      قیمتو که دیدم خندم گرفت

      موافقم 6
      مخالفم 3
    2. hssn

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (490 ديدگاه)

      وقتی فراری هستی و پرچمدار و شماره یکت میشه ۶ سیلندر یعنی فاجعه.
      هیچ صبحت دیگه‌ای نباید راجبش بشه.

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. Ace

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        نگران نباش . وقتی یه کمپانی به عظمت فراری و سابقه درخشانش در موتور اسپرت برسه ، ۶ سیلندرش با ۱۲ سیلندر بقیه برابره
        فراری ۴ سیلندر هم بزنه ، به لطف اون لوگوی زیباش ، ارزش خودشو پیدا میکنه
        همین انجین البته ضعیف تر و محدود تر روی ۲۹۶ هم هست . آبرو برای رقبا نذاشت در حدی که بعضی رسانه ها به این انجین لقب ۱۲ سیلندر کوچک داده بودند
        رو هایپرکار لمان هم که ۲ تا قهرمانی پیاپی در ۲ سال اخیر آورده . با این سوابق و همچنین برتری های فنی دیگه مثل ابعاد کمتر ، وزن کمتر ، تعادل بهتر هم که اضافه کنیم دیگه نیازی به ۱۲ نیست .

        موافقم 8
        مخالفم 11
    3. mercedes.benz(Amir)

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2726 ديدگاه)

      با اینکه خودت قبلا گفتی amg one یه پروژه شکست خورده بود ولی قطعا پیشرانه 6 سیلندر وان به یاد ماندنی تر و خاصتر بود و در آینده ارزش کلکسیونی بیشتری هم پیدا میکنه تا f80 و به نظرم رقابت والکری و amg one چیز های جدید بیشتری به این صنعت اضافه میکنه تا f80 و w1

      موافقم 8
      مخالفم 6
      1. R@min

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        بله موافقم عبارت تنها ماشین با موتور فرمول ۱ در یادها می مونه و برای اکثریت خریدار عملکرد مهم نیست همین عبارت کافیه اما در بحث اضافه کردن به صنعت خیر هیچ کدوم از این ها چیزی اضافه نمی کنن، مهندسی همیشه از موتوراسپرت وارد جاده میشه.

  19. سبحان

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لافراری جلوی این مثل شاه میمونه جلوی سرباز پیاده
    هیچ زیبایی نداره برای من
    خیلی باید رو فراری متعصب باشی 4 میلیون دلار بدی موتور V6 بخری
    هشت سیلندر چشه مگه به پیر به پیغمبر هایپرکار به خاطر موتور درون سوز می‌خرن
    هرچی بیشتر میگذره ارزش ماشین هایی مثل ونوم و بوگاتی و کوئینگ زک بیشتر از قبل میشه هم خیلی سبک ترن هم موتور اعلایی دارن که خسته نمیشی از گاز دادن

    موافقم 14
    مخالفم 5
  20. Taha Ayoobi

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4695 ديدگاه)

    به‌به
    جذاب شد

    اون نوار مشکی جلو اصلا جالب نیست ولی طراحی در کل خوبه، من خوشم اومد.
    این مدل نامگذاری رو هم خیلی دوست دارم.
    900 اسب از 3 لیتر هم مو به تن آدم سیخ میکنه.

    قیمتش ولی خیلی الکیه.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  21. بهنام

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (908 ديدگاه)

    فراری چرا ظاهرت اینجوریه ؟
    تو دیگه چرا ؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  22. علی منصوری

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (445 ديدگاه)

    آدرنالین خالص….
    انتهای مهندسی خودرو میشه هایپرکار
    هرمس دنیای اتومبیل

    موافقم 5
    مخالفم 2
  23. Scuderia Ferrari

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    پادشاهی دیگر از دیار مارانلو 👑👑

    موافقم 12
    مخالفم 9
    1. Mr wrong

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (348 ديدگاه)

      فقط یاد پادشاهی احمد شاه قاجار افتادم

      موافقم 8
      مخالفم 9
  24. ALI MOPAR

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (202 ديدگاه)

    به هر حال فراری هست و قابل احترام اما واقعیت خارق العاده نیست و ضعیف تر از انتظاراتم بود، در مورد انجینش وقتی فهمیدم 6 سیلندره واقعا ناامید شدم چون برای فراری خیلی زوده تا بیاد سمت کم کردن سیلندر یا برقی اینطور بگم که میتونست و جا داشت که 12 سیلندرش بکنه، در مورد ظاهر هم بعید بدونم دیگه الماسی مثل لافراری تکرار بشه

  25. محمد

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    بیشتر از مک لارن w1 به دلم نشست واقعا شاهکار میسازن و مرز های مهندسی رو جا به جا میکنن به شدت منتظر ابرخودرو جدید پورشه و رقابت هرسه تاشون هستم به احتمال زیاد این سه تا تفنگدار آخرین ابرخودرو های سوخت فسیلی هستن و دهه بعد هرسه برقی شدن ، انگار همین دیروز بود که پورشه ۹۱۸ ، فراری لافراری و مک لارن p1 معرفی شدن ، ده سال گذشت……

    موافقم 7
    مخالفم 2
  26. JDM سابق

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (786 ديدگاه)

    خب خب خب ببین کی اینجاست
    بلاخره جنگ هایپرکار ها شروع شد
    یه چند نکته باید بگم اینه آقای انریکو گالیرا مدیر بخش مارکتینگ و تبلیغات فراری
    رقابت با W1 تأیید کرده و گفته از لحاظ تجاری رقابت خوبه،
    که واقعاً هم براشون خوبه بعد از ۲۰۱۳ ۲۰۱۴ الان دارن با قیمت چند برابر ماشین میکنن تو پاچه خلق الله
    مشخصات زیادی ازش درز نشده من از رو عکس موتورش فهمیدم ساسپنشن باید پوشراد باشه مثل زنده یاد اونتادور، و مولتی متیک هم استاده این نوع ساسپنشن هست
    موتور برقی هم واسه توربو گذاشتن مثل F1 ولی یه تفاوتی داره، احتمال میدم توربو ها ساخت گرت و یا موتور برق ساخت مگنتی مارلی باشه
    تو F1 ما فقط یک توربو بر اساس MGU H داریم
    تفاوت این ماشین اینکه دو تا پایپ اگزوز به بیرون میاد پس تویین توربوئه و همچنین دوتا موتور برق،
    اینکه برای کاهش وزن V12 رفت کنار و یه وی 6 هات وی منو اسکرول اومده واقعاً حیفه،

    یه مشکلی هم که درباره کمپانی ها به وجود اومده همین قیمت گذاری هاست که واقعاً افسار گسیخته شده،

    طراحی هم بدک نی ولی خوبم نیست، این دیگه سلیقه ای هست
    تو بخش اعداد و پرفورمنس
    فراری گفته شتاب 2.1 میزنه که از شتاب 2.7 مک لارن بالاتره( اینا فقط اعداده اعتماد نکنید!!!)
    ۰ تا ۱۲۴ حدوده ۵.۷۵ ثانیه است
    که برای W1 این عدد ۵.۸ هست که نشون میده خیلی بهم نزدیک هست
    من W1 از لحاظ آیرودینامیک و ترک فوکس بالاتر از این ماشین میبینم
    ولی از لحاظ سیستم هایبرید و موتور فراری برای من بالاتر قرار میگیره

    موافقم 5
    مخالفم 1
  27. سهیل گل آزاد

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    روش اسم گذاریش رفته به سمت هایپرکارهای دهه ۸۰ دهه ۹۰ فراری مثل f40 و f50 و اینم f80 و این خیلی جالبه از لحاظ سبک و سیاق طراحی هم بخوایم بگیم این هایپرکار بیشتر رفته به سمت طراحی آیرودینامیکی برگرفته از فرمول وان در جهت تولید نیروی عمودی یا دانفورس بیشتر قطعا طراحیش به زیبایی لافراری و انزو نسبت به زمان خودش نیست ولی خب قوای محرکش و اون تولید نیروی دانفورس فوق العاده اش قضیه رو متفاوت میکنه باید دیگه قبول کنیم هایپرکارها و سوپرکارهای امروز هنر طراحیشون خیلی بیشتر از گذشته قوانین پیچیده ریاضی و فیزیک توش دخیله و اون هنر طراحی هایپرکارهای گذشته رو ندارن به خاطر آیرودینامیک

    موافقم 5
    مخالفم 1
  28. مهدی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    برای سورپرایز شدن که نباید دنبال هورس پاور ۲۰۰۰ تایی و وزن ۱۲۰۰ کیلویی باشید. این خودرو نهایت تکنولوژی یه هایپرکار مدرن هست که توی تک تک قسمت ها متفاوت از بقیه عمل کرده. احتمال میدم توی پیست فراتر از اعداد و ارقام خرجی رو برگه عمل کنه . در مورد ظاهر هم رک بگم ذهن من نویی با بعضی پیش زمینه ها در مورد ظاهرش مسموم شده بود که باز الان راضی ترم! با اینکه ضعیفتر و سنگینتر از W1 هست اما فکر میکنم رقابل جالبی داشته باشن و اگر بوگاتی توربیون رو هم بخوابم قاطی رقابتشون کنیم احتمالا توی پیست پشت سر رقبای فراری و مک‌لارن باشه

    موافقم 6
    مخالفم 8
  29. JDM سابق

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (786 ديدگاه)

    خب خب خب ببین کی اینجاست
    بلاخره جنگ هایپرکار ها شروع شد
    یه چند نکته باید بگم اینه آقای انریکو گالیرا مدیر بخش مارکتینگ و تبلیغات فراری
    رقابت با W1 تأیید کرده و گفته از لحاظ تجاری رقابت خوبه،
    که واقعاً هم براشون خوبه بعد از ۲۰۱۳ ۲۰۱۴ الان دارن با قیمت چند برابر ماشین میکنن تو پاچه خلق الله
    مشخصات زیادی ازش درز نشده من از رو عکس موتورش فهمیدم ساسپنشن باید پوشراد باشه مثل زنده یاد اونتادور، و مولتی متیک هم استاده این نوع ساسپنشن هست
    موتور برقی هم واسه توربو گذاشتن مثل F1 ولی یه تفاوتی داره، احتمال میدم توربو ها ساخت گرت و یا موتور برق ساخت مگنتی مارلی باشه
    تو F1 ما فقط یک توربو بر اساس MGU H داریم
    تفاوت این ماشین اینکه دو تا پایپ اگزوز به بیرون میاد پس تویین توربوئه و همچنین دوتا موتور برق،
    اینکه برای کاهش وزن V12 رفت کنار و یه وی 6 هات وی منو اسکرول اومده واقعاً حیفه،

    یه مشکلی هم که درباره کمپانی ها به وجود اومده همین قیمت گذاری هاست که واقعاً افسار گسیخته شده،

    طراحیش بنظرم خوب نیست ، این دیگه سلیقه ای هست
    تو بخش اعداد و پرفورمنس
    فراری گفته شتاب 2.1 میزنه که از شتاب 2.7 مک لارن بالاتره( اینا فقط اعداده اعتماد نکنید!!!)
    ۰ تا ۱۲۴ حدوده ۵.۷۵ ثانیه است
    که برای W1 این عدد ۵.۸ هست که نشون میده خیلی بهم نزدیک هست
    من W1 از لحاظ آیرودینامیک و ترک فوکس بالاتر از این ماشین میبینم
    ولی از لحاظ سیستم هایبرید و موتور فراری برای من بالاتر قرار میگیره
    نوآوری تو دنیای خودرو تقریباً به بن بست خورده
    هر نسل داره مشابه نسل قبل میشه عین آیفون که سال به سال شبیه هم میشن
    فقط ارتقاء صورت میگیره

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. nikan

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (178 ديدگاه)

      اون دوره که ماشینا واقعا پیشرفت میکردن تموم شد الان فقط اعدادشون بیشتر میشه
      دم شما گرم همیشه اطلاعات کاملی میدین

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. JDM سابق

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (786 ديدگاه)

        درود بر شما🙏
        فردا هم 911 GT3 جدید رونمایی میشه

        1. nikan

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (178 ديدگاه)

          امیدوارم نه توربو باشه نه هیبریدی طراحی خیلی عجیب غریبم نداشته باشه

          موافقم 2
          مخالفم 1
  30. 🏆Lamborghini🏆

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    عالی عالی عالی عالی هرچه که بگم کمه
    پشتش عالی مشخصات فنی بی‌نظیر تنها بدی اینکه V6
    ولی بسیار زیباس 🔥🔥🔥🔥🔥

    موافقم 6
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا