هایپرکار جدید فراری با قیمت ۴ میلیون دلار، به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی هیبریدی مجهز است و در ۷۹۹ دستگاه ساخته میشود.
فراری سرانجام از جانشین لافراری با نام F80 پردهبرداری کرده است. این ماشین که قویترین ساختهٔ تاریخ مارانلو محسوب میشود، تنها در ۷۹۹ دستگاه ساخته خواهد شد. هرچند هایپرکار جدید ایتالیاییها در نامگذاری به سنت پرچمداران گذشتهٔ مارانلو یعنی F40 و F50 بازگشته است ولی در بخش قوای محرکه داستان کاملاً متفاوتی جریان دارد زیرا فراری پیشرانهٔ V12 نمادین خودرو را در F80 با یک موتور V6 هیبریدی جایگزین کرده است.
این پیشرانهٔ ۳ لیتری توئین توربو، همان نمونهٔ ۱۲۰ درجهای است که در سوپرکار ۲۹۶ و خودروی مسابقهای لمان 499P استفاده میشود ولی در اینجا، به لطف اصلاح زمان جرقهزنی و تزریق سوخت و افزایش ۲۰ درصدی فشار محفظهٔ احتراق، خروجی پیشرانه به ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور رسیده است. این پیشرانه که روی ۹,۲۰۰ rpm محدود شده است، با اینکه ۲۳۷ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به ۲۹۶ دارد اما وزن آن افزایش پیدا نکرده است.
علاوه بر این، سه موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی میکنند که توسط خود فراری توسعه پیدا کردهاند. روی محور جلو دو موتور الکتریکی نصب شده که هرکدام ۱۴۲ اسب بخار قدرت دارند و امکان کنترل گشتاور بُرداری و سامانهٔ چهارچرخ محرک الکتریکی را فراهم میکنند. موتور سوم هم که در عقب نصب شده و ۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، سه وظیفهٔ اساسی بر عهده دارد که شامل استارت پیشرانهٔ بنزینی، بازیابی انرژی و افزودن گشتاور اضافی میشود. انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۸۰۰ ولتی ۲.۳ کیلووات ساعتی با وزن ۳۹ کیلوگرم تأمین میشود و مجموع خروجی را به ۱۲۰۰ اسب بخار میرسانند.
علاوه بر این، یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی کوچک هم روی شافت توربوشارژرها بین کمپرسور و توربین نصب شده است که تأخیر توربو را کاملاً از بین میبرد. این تکنولوژی برگرفته از سیستم MGU-H در خودروهای فرمول یک است. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد که برای تحمل این قدرت بالا تنظیم شده است. به لطف این قوای محرکهٔ پیشرفته، F80 ظرف تنها ۲.۱۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و برای دستیابی به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۵.۷۵ ثانیه زمان نیاز دارد.
فراری برای کاهش وزن F80 نیز تلاش زیادی کرده و بدین منظور، شاسی مونوکوک را از فیبر کربن و مواد کامپوزیتی ساخته است. سقف نیز کاملاً از فیبر کربن ساخته شده و سابفریمهای جلو و عقب آلومینیومی هستند. به لطف این اقدامات، وزن خشک خودرو به ۱۵۲۵ کیلوگرم رسیده است. در همین حال، به لطف آیرودینامیک برگرفته از فرمول یک و ویژگیهایی مثل S-Duct جلو و دیفیوزر عظیم عقب، F80 در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت مجموعاً ۱۰۰۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند. در همین حال، برای این خودرو درهای پروانهای هم در نظر گرفته شده است که ورود و خروج را آسانتر میکند.
F80 از کابینی متمرکز بر راننده بهره میبرد که فراری آن را ۱+۱ توصیف میکند. این یعنی پانل کنترل به سمت راننده زاویه دارد و برخلاف صندلی سرنشین که روی شاسی به شکل ثابت نصب شده، صندلی راننده قابل تنظیم و به رنگ قرمز است. فراری همچنین برای هایپرکار جدید خود غربیلک فرمان متفاوتی با بخش بالایی و پایینی صاف را در نظر گرفته است. نمای بیرونی F80 با طراحی «فلاویو مانزونی» هم با طرح ویزور مانند جلو که از دیتونا الهام گرفته و گلگیرهای عقبی که با الهام از F40 طراحی شده، حال و هوایی رترو دارد.
فراری F80 از سه حالت رانندگی مختلف به نامهای پرفورمنس، هیبرید و کوالیفای بهره میبرد اما خبری از حالت تمام الکتریکی نیست. خودرو بهصورت پیشفرض در حالت هیبرید قرار دارد که بازیابی انرژی و شارژ باطری را در اولویت قرار میدهد درحالیکه حالت کوالیفای حداکثر قدرت را آزاد میکند. برای مهار کردن این هیولا هم فراری مستقیماً با برمبو همکاری کرده و تکنولوژی ترمز جدیدی بنام CCM-R Plus را توسعه داده است. با این تکنولوژی، ترمزهای فیبر کربنی از الیاف بلندتری ساخته میشوند که استحکام را نسبت به ترمزهای فیبر کربنی سنتی تا صد درصد افزایش میدهد.
F80 از سیستم تعلیق فعال با کمکفنرهای سوپاپدار ساخت مالتیمتیک بهره میبرد. هرکدام از این کمکفنرها به یک موتور مجهز هستند که میتواند حرکت پیستون را کنترل کند و از این طریق نهتنها بین کیفیت سواری و هندلینگ تعادل ایجاد میکند بلکه نیاز به آنتیرول بار را هم از بین میبرد. برای لاستیکها نیز خریداران دو انتخاب شامل میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2s یا پایلوت اسپرت کاپ 2rs با اندازهٔ ۲۸۵ در جلو و ۳۴۵ در عقب خواهند داشت. تولید هایپرکار جدید فراری که ۳.۶ میلیون یورو قیمت دارد، در پایان سال ۲۰۲۵ آغاز میشود و تا سال ۲۰۲۷ ادامه خواهد داشت.
مهرداد
۲۶ مهر ۱۴۰۳مهندسی جدید فراری همه چی عالی فقط نما جلو یکم
امیر حسین
۲۷ مهر ۱۴۰۳فراری واقعا لنجنده… بقیه هم قابل احترام خیلی ولی اول فراری، بعد بوگاتی و لامبورگینی و پورشه. تاریخ و سابقه و سنت برای این ماشین های سوپر اسپورت و فوق العاده گرون خیلی مهمه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ مهر ۱۴۰۳مکلارن و فراری ابرخودرو معرفی کردند
حالا منتظر پورشه هستیم
𝐀𝐥𝐢
۲۶ مهر ۱۴۰۳وقتی بیاد رقابتشون دیدنی میشه
Sara
۲۶ مهر ۱۴۰۳آخه اون نوار مشکی چیه ؟
همه چی خوبه جز اون
واقعا زیباست ولی نه در حد فراری
ممد ژانگولر
۲۶ مهر ۱۴۰۳هر چی نگاش میکنم فراری دیگه کم کم داره از طراحی لامبورگینی کپی نامحسوس میزنه ی اسکی هم از روش میره.
گوشه های تند و تیز !!!!
عجبببب
فرهاد
۲۶ مهر ۱۴۰۳ممد پرایدتو سوار شو
۲۶ مهر ۱۴۰۳پراید مگه چشه؟
من خودم یه ۷۶ شو دارم روزی سه تا پژو و سمند و ماشینای چینیه شما رو میخوره!
در ضمن میخوام وقتی پولم جورشد یه 7x بخرم دیگه تمام ماشینای جادرو میخوره
ممد ژانگولر
۲۶ مهر ۱۴۰۳ی فری مو فرفری کم داشتیم که اینم اضافه شد.سال به سال کسوف میشه پیداش میشه میاد زیر کامنتهای من پیغام پسغوم میذاره میره برای کسوف بعدی .
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳عه بهبه ببین کی برگشته
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ مهر ۱۴۰۳واقعا نمی تونم بگم ظاهر این ماشین قشنگه، مکلارن W1 هم زیبایی نداره به نظر من
طراحی ابرخودروهای هیبریدی فدای عملکرد شده
Bmw
۲۶ مهر ۱۴۰۳آقای اشتری چراغ جلوهای اصلی فراریا و لامبورگینی های جدید از یک ساختار مشابه که بشدت زشت هست استفاده می کنن به نظر تون دلیل چیه ؟ قوانین مسخره جدید یا نه چیزه دیگه ای ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ مهر ۱۴۰۳به نظر من دلیل اصلی توجه به آیرودینامیک هست و البته مد روز
Mercedes
۲۶ مهر ۱۴۰۳فکر نمیکنم دلیل مد و ترند باشه
وانگ یانگ u9 هم مد روزه اما به شدت مدرنه و خلاقیت به خرج داده
یا مثلا ماشین های کره ای حتی ژاپنی مدرن هم چراغ خطی دارن هم طراحی تند و تیز درسته هایپرکار یا سوپراسپرت نیستن خیلیاشون و عکلکرد فنیشون قابل قیاس نیست
ولی با اینکه مد روزن فوق العاده زیبان
مشکل طراحی مدرن بیشتر گریبان گیر اروپایی هاست
اینگاری بلد نیستن عناصر مدرن و اینده نگر رو با طراحی سنتی خودشون ترکیب کنن
اگر میخوان طراحی مدرن خوبی داشته باشن باید کلاسیک بودنو کامل کنار بذارن
نمیشه چراغ خطی بذاری و رینگ پیچیده ، بعد بیای فرم اصلی و جزئیات روکلاسیک کار کنی و امتظار نتیجه خوب داشته باشی
چین ،ژاپن و کره بدون تعصب به صورت کامل طراحیشون رو مدرن کردن و با گذشته خداحافظی کردن
امریکا هم یه جورایی سعی داره سبکمدرن خودشو پیش ببره
ولی اروپا نه
اروپا میخواد موزه مدرن داشته باشه و بازخورد مثبت هم بگیره
ببخشید eu ولی شدنی نیست!
Alireza
۲۷ مهر ۱۴۰۳خطاب ب مرسدس،نمیشه طراحی ماشینای چینی و کرهای و ژاپنی رو با طراحی فراری مقایسه کرد و گفت اونا هم مدرن هستن هم زیبا اما فراری نتونست مدرن زیبا درست کنه،اولا اینکه ماشینایی ک شما نام میبرید دستشون برای طراحی بازه و مجبور نیستن خیلی از قطعاتو بخاطر ایرودینامیک و داون فورس حذف کنن یا برعکس اضاف کنن دوما طراحی ماشینی ک قراره دهها سال بعنوان پرچمدار یک برند باشه و سال ب سال ارزشش بیشتر باشه نمیتونه طبق مد روز و شبیه بقیه ماشینای تو خیابون باشه،حتی اگ الان خیلی زیبا بنظر نیاد بهتر از اینه ک پنج سال دیگه طراحی دمدهای داشته باشه هرچند مطمئنا چندسال دیگه ک چشم عادت میکنه و بررسیهاش میاد زیبا بنظر میاد،بعدشم وسواسی ک روی ایراد گرفتن از ماشین چهار میلیون دلاری هشت رو ماشین صدعزار دلاری نیست،همین حوروت زیبا اگ قیمتش هفت رقمی میشد خیلیا ازش ایراد میگرفتن،همونطوری ک مثلا خیلیا از بدن شرکت کنندگان مستر المپیا ایراد میگیرن اما از دیدن بدنساز خوش هیکلی ک تو شهرشونه و حتی درخد قهرمانی استان هم نیست کفشون میبره،از پای طاووس ایراد میگیرن اما مرغ لهستانی رو خوشکل میدونن
مهراد
۲۶ مهر ۱۴۰۳بنظرم طراحی W1 یکم از این قویتره
انتظارها از فراری به عنوان شاخص ترین برند دنیای خودرو خیلی بالاتر بود
این بیشتر در حد و اندازه جانشین SF90 بود تا جانشین لافراری
فرقش فقط قیمت ۴ میلیون دلاریشه
یکم ناامید شدم ، پیش از این فکر میکردم این ماشین تبدیل به خفن ترین ماشین ۱۰ سال اخیر خواهد شد ، بنظرم بجاش الان توربیون خفن ترینه
Mercedes
۲۶ مهر ۱۴۰۳مکلارن باز بنظرم زیباتره
یکم خلاقیت داره
این همون دودیچی چیلیندریه یکم بزرگتره😂
A.R.A.S.H
۲۷ مهر ۱۴۰۳اره دقیقا
Sina_carshow
۲۶ مهر ۱۴۰۳درسته بوگاتی توربیون تو یه دسته دیگه هس ولی به نظرم مقایسه این ماشینم درکل بد نیس با این ماشینای جدید مک لارن و فراری
از طرفی به نظر من این فراری هم کاملا ظاهر مدرن به روزی داره و زیبا به نظر میرسه چون ترکیب کلاسیک با المان های مدرن هستش چیزی که داره ترند میشه این روزا بازگشت به دهه های ۶۰ تا ۸۰
این ماشین خصوصا از نمای عقب این رنگ مشکی جلویی خیلی استایل کلاسیکی به ماشین بخشیده منو یاد فراری 365 gtb4 یا فراری تستورسا میندازه که یعنی کاملا استایل کلاسیکی دهه ۷۰ و ۸۰ رو داره و ادای احترام به اون دوران هستش کاملا vi
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ مهر ۱۴۰۳احتمالا فراری F80 در شتاب صفر تا 100 یا حتی 200 تفاوت خاصی با بوگاتی توربیون نداشته باشه و بعید نیست بهتر هم عمل کنه
اما در بحث سرعت های بالای 300 و 400 قطعا بوگاتی در خط مستقیم برتری داره
برای رانندگی پیست هم فراری F80 وزن کم تر با فرمان پذیری عالی خواهد داشت که در بوگاتی سنگین وزن چنین مزیتهایی نیست
Sina_carshow
۲۶ مهر ۱۴۰۳دقیقا فراری به معنای واقعی ماشین سریع تریه به لطف داون فوق العادش ولی فقط تو مبحث حداکثر سرعت کم میاره
حسین
۲۶ مهر ۱۴۰۳جالبه اقای اشتری،
انقدر تو زمان الان رقابت تشدید شده
بنظرم این ماشین در برابر لافراری و فراری انزو
مثل اسباب بازی جلوه میکنه
البته قطعا معیار های ساخت خودرو خیلی تغییر کرده ولی اون اصالت بنظرم طعم دیگه ای داره ، چطور بگم بهتون الان حس میکنم این ماشین صرفا یک مدل قدرتمند و جدید از فراری هست ، فکر نمیکنم دیگه جانشینی برای محصولات انقلابی قدیم وجود داشته باشه
حسین
۲۶ مهر ۱۴۰۳مقاله رو خوندم اقای اشتری
فراری به صورت خیلی قوی کام بک زده
و این کارو هم با زنده کردن سری اف انجام داد که بنظرم فوق العادست ، الان بخوام نظرمو بگم فراری انزو و لافراری دو تا ماشین نبودند بلکه دو تا اثر هنری فوق العاده بودند
ولی دوران موتور اسپرت فراری که دقیقا برای همین هم شهرت پیدا کرده نسخه های فوق العاده ی مثل f40 و f50 یک ماشین اسپرت واقعی بودند و الان بنظرم فراری در کنار ترند جدید تونسته یک کام بک زیبا به سری اف خودش بزنه و انگار دوره جدیدی رو داریم ..
مکلارن هم دست پر به میدون اومد
فقط مونده … پورش ..🥶
ماشین هایی که تو جاده مدعی بودند مثل بوگاتی شیرون، بنظرم یه نفس عمیق بکشند که زیر سایه این جنگجو های جدید کم نیارن
بوگاتی بیشتر جنبه لوکس بازی و اشراف گرایی رو داره، بنظرم تاپ اشراف گرایی بوگاتیه و بعدش رولزرویس، البته توربیون تو جاده هنوزم میتونه خطرناک باشه مثل خود شیرون و پدربزرگش ویرون.
حالا یک سوال دیگه بپرسم
پس تکلیف بوگاتی بولاید چی میشه این وسط ؟
قوی ترین موتور احتراق داخلی جهان
قوی ترین خودروی جهان ؟
۲۶ مهر ۱۴۰۳آقای اشتری چخبر دلم برای شما و اعضای محترم سایت تنگ شده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ مهر ۱۴۰۳سلام و عرض ادب
من و دیگر نویسندگان پدال که هستیم در خدمت دوستان مثل سالهای گذشته
amirmohammadja79
۲۶ مهر ۱۴۰۳تاریخ معرفی ماشین جدید پورشه مشخص نیست؟
𝐀𝐥𝐢
۲۶ مهر ۱۴۰۳کاش طراحیش به اندازه لافراری خاص بود
amirkhanzadeh
۲۶ مهر ۱۴۰۳هنوزم من لافراری رو بیشتر دوست دارم
ولی بین هایپر کار های جدید فراری رو انتخاب می کنم
چرا که امکان نداره خودروی از کارخانه فراری بیاد بیرون و بد باشه
فراری شاهکار تحویل میده
برای همینه چندین دهه هست فرمان روایی می کنه
𝐀𝐥𝐢
۲۶ مهر ۱۴۰۳یه حسی بهم میگه جانشین ۹۱۸ هم مثل مکلارن و فراری به اندازه نسل قبلش زیبا نخواهد بود
A.R.A.S.H
۲۷ مهر ۱۴۰۳لافراری افسانه بود
البته اینم عالیه👍👍
Alireza
۲۶ مهر ۱۴۰۳همه چیش عالیه ها، ولی اون نوار مشکی جلو اخه…
ارسلان
۲۶ مهر ۱۴۰۳جلوش یه جوریه! نیست ؟
A.R.A.S.H
۲۷ مهر ۱۴۰۳چرا
اون نوار های مشکی هم خیلی قشنگه نکردش
Nismo
۲۶ مهر ۱۴۰۳v6 با این طراحی زشت و این اسم زشت
جایگزین نالایقی برای لافراری هست
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳اسمش که خوبه،
من از طراحیشم خوشم اومد ولی موتور دیگه…
Nismo
۲۶ مهر ۱۴۰۳گاهی اوقات میگم علی نوا درست میگه الکی گرون
واقعا راست میگه یه طراحی زشت در کنار یه موتور 6 سیلندر معمولی با این همه موتور الکتریکی حالا میخواد 2000 قدرتش باشه
کابینش رو نگاه میکنه ادم یاد کابین ارتقا یافته پراید میفته. دریغ از یه نمایشگر مرکزی یا حتی یه جا لیوانی یا حتی یه خط و خطوط با طراحی متفاوت
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳آره واقعا الکی گرون یه جاهایی درسته و واقعا هم درسته.
کابینشو خیلی بد دیزاین کردن و اون نوار سیاه جلو خیلییی وحشتناک اضافه اس.
Hamed
۲۶ مهر ۱۴۰۳طراحیش دلنشین نیست و ضد حال اینکه v12 همنیست
ولی خداییش موتورش معمولی نیست
۹۰۰ اسب از v6 سه لیتری شوخیه؟
موتورش داداش مستقیما موتور قهرمان لمان رو روش گذاشتن
A.R.A.S.H
۲۷ مهر ۱۴۰۳موتورش تنها مشکلی که داره V6 بودنشه
ولی اگه V12 میذاشت بهتر میشد
A.R.A.S.H
۲۷ مهر ۱۴۰۳موتورش تنها مشکلی که داره v6 بودنشه
اگهv12 بود بهتر میشد
Galant.VR4(JDM)
۲۷ مهر ۱۴۰۳باورم نمیشه بچهها از این طراحی ایراد بگیرن جای تعجب داره
JaMsHiD_R1988
۲۶ مهر ۱۴۰۳مشخصات رو که میخونی ، مو به تنت سیخ میشه
یک تن داون فورس
صفر تا دویست پنج و خورده ای ثانیه ای
سیستم MGU-H
1200 اسب بخار
یک و نیم تن وزن
بابا لعنتیا چه خبرتونه
! i M α η δ υ α R
۲۶ مهر ۱۴۰۳نسبت به اسلاف خودش و میراث فراری ، برای من ناامید کننده ، اما همچنان ، هنوز ، فراری …
نسبت به دیگران ، قابل قبول و تا حد زیادی ، هیجان انگیز …
در کل بود و نبودش برای من ، فرقی نداره …
دلم هوری نریخت …
مویی بر تنم راست ، نشد …
سه لیتر …
6 سیلندر …
900 اسب …
به تحت فشار گفته برو ، من هستم …
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳به قول خود شما،
مرد میخوام اینو گارانتی کنه.
! i M α η δ υ α R
۲۶ مهر ۱۴۰۳آره ، واقعا طاها جان …
باید انجین 8 سیلندرشون رو استفاده میکردن …
این انتخابشون هیچ جوره عاقلانه نیست …
ماکزیمم بوستش رو نتونستم پیدا کنم ( هنوز فکر کنم اعلام نشده ) ولی قطعا باید بالای 46 psi باشه ، که با موجود بودن انجین 8 سیلندر ، هیچ توجیهی نداره …
افزایش 20 درصدی فشار محفظه احتراق 🤔🤔🤔
🇰🇷
۲۶ مهر ۱۴۰۳منصوری جون دیر میای زود میری . چه خبرا ؟ کم پیدایی
! i M α η δ υ α R
۲۶ مهر ۱۴۰۳خبری نیست …
این جا دیگه مثل قدیم ، جای من و امثال من ، نیست …
هر از گاهی شاید اومدم و یه حالی از دوستان پرسیدم …
به قول محمد علی بهمنی …
رسیده ها چه غریب و نچیده می افتند …
به پای هرز علف های باغ کال پرست …
🇰🇷
۲۷ مهر ۱۴۰۳منصوری جون این کلا خاصیت دنیاست
هر چند وقت یبار آدم به خودش میاد و میبینه انگاری رنگ همه چی دنیا عوض شده
ولی بیا پدال. بلخره رؤیت یه مزراتی فن اونم بین این همه برند خوب و درجه یک ، پدیده نادر و کمیابیه . نبودنت خیلی به چشم میاد خلاصه
شما و عمو یانکی ، مهران ۹۱۱ و بهزاد ژاپنی تنها کاربرایی هستین که این چندسال همیشه اول لایک میدم بعد کامنتشونو میخونم
🇰🇷
۲۶ مهر ۱۴۰۳منصوری جون دیر میای زود میری . چه خبرا ؟ نیستی
( کامنت قبلیم غیب شد یهو )
جرمی کلارکسون
۲۶ مهر ۱۴۰۳به قول امیر اون نوار مشکی جلو رو باید برمیداشتن
arvin44
۲۶ مهر ۱۴۰۳واقعا نا امید شدم انتظار یه طراحی خیلی خاص ترو داشتم مثل لافراری
A.R.A.S.H
۲۷ مهر ۱۴۰۳اره منم
طراحی ها روز به روز داره بد تر میشه😔
حسین دهمرد
۲۶ مهر ۱۴۰۳از ظاهر لافراری مشخص بود قیمتش میلیون دلاریه ولی این نه. چهار میلیون خیلیه براش.
BMZ
۲۶ مهر ۱۴۰۳چی شد که از لافراری ، انزو ، f40 ، FF و 812 رسیدیم به 12 چیلندری و F80
متاسفانه افول طراحی به فراری هم سرایت کرد
A.R.A.S.H
۲۷ مهر ۱۴۰۳اره،واقعا حیفه😥
Ace
۲۶ مهر ۱۴۰۳پیشاپیش بگم که هیچ وقت یه هایپرکار رو صرفا در عدد و رقم خلاصه نکنید . چه هایپرکار فراری چه مکلارن چه پورشه و بقیه ، باید حرفاشون رو تو پیست بزنن و اونجاست که مشخص میشه حرف حسابشون چیه
مهدی
۲۶ مهر ۱۴۰۳گلادیاتور …
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳نظرتون در مورد قابلیت اطمینان و دوامش چیه؟
amir
۲۶ مهر ۱۴۰۳اولا با ۴ میلیون خریدار چیزی به اسم دوام نمیدونه چیه دوم این کلکسیونیه دیگه نهایت یه دور تو پیست بزنه برگرده
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳آخه آقا مهدی سر ZR1 میگفت با 5.5 لیتر حجم دوام نداره،
Ace
۲۶ مهر ۱۴۰۳من اطلاعی از نظر کاربر مهدی ندارم
اما در مورد هایپرکارها اونم با این قیمتا ، چیزی به اسم دوام اصلا موضوعیت نداره
دوام بیشتر مال ماشینای اقتصادیه تا هایپرکار و هیچ کدوم از خریداران هم به موضوع دوام فکر نمیکنند
مرسدس وان ، آستون والکری و خیلی هایپرکارهای دیگه بعد از پیمایش خاصی کلا باید تعمیر و بازسازی بشن . یا حتی هزینه های بسیار بالا دارند مثل هرینه بوگاتی شیرون که قبلا در همین پدال داشتیم که در ۴ سال ، نیم میلیون دلار خرج داره . بماند که این ماشینا هیچ وقت به این کارکرد نمیرسن که بخوان بازسازی بشن و سالها گوشه پارکینگ حتی خاک هم نمیخورند و به دقت و به قول معروف لازرورقی مراقبت میشن
مهدی
۲۶ مهر ۱۴۰۳چه عرض کنم اطلاعی ندارم ولی خب فراری ها هیچوقت دوام فوق العاده ای نداشتن هرچند بقیه اسپرت سازها هم همینن اما در خصوص این ماشین به نظر من تو بحث موتور و گیربکس دوامش بیشتر از one و توربیون و والکری باشه
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳بله درسته
وی
۲۶ مهر ۱۴۰۳خیلی زشته نه اینکه زیاد جذاب نباشه خیلی زشته مکلارن w1هم طراحی خوبی نداشت
ولی نکته جالب توجهش گرفتن 900 اسب از 3 لیتر تو یه ماشین شهری بود که رقم خیلی بالاییه
Mr wrong
۲۶ مهر ۱۴۰۳از w1 هم زشت تره
heshmat021
۲۶ مهر ۱۴۰۳هم طراحی این پایین تر از لافراریه
هم طراحی w1 پایین تر از p1 بود
من که نمیخرم
A
۲۶ مهر ۱۴۰۳داداش اگه داشتی نخر
Mr wrong
۲۶ مهر ۱۴۰۳اینکه دقیقا اومدن چراغ و نوار مشکی مدل ۱۲ نمیدونم چی چی رو روی این کپی پیس کردن بشدت احمقانه س
A.R.A.S.H
۲۷ مهر ۱۴۰۳واقعا که
فراری هم داره طراحیشو خراب میکنه
A.R.A.S.H
۲۷ مهر ۱۴۰۳مگه ۴ میلیون دلار داری که بخریش؟
R@min
۲۶ مهر ۱۴۰۳مطابق انتظار چیز جدیدی وجود نداره و طراحی هم که چنگی ب دل نمیزنه.
قطعا خریدارشو داره اینام تا جایی که جا داره فشار میدن ولی دیگه برندها واقعا زنجیر پاره کردن ۴ میلیون دلار برای چی واقعا !!! این ماشین و همه هم رده هاش هزینه ساختشون حتی یک دهم این قیمت ها نیستن، واقعا مسخرس دیگه.
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳قیمتو که دیدم خندم گرفت
hssn
۲۶ مهر ۱۴۰۳وقتی فراری هستی و پرچمدار و شماره یکت میشه ۶ سیلندر یعنی فاجعه.
هیچ صبحت دیگهای نباید راجبش بشه.
Ace
۲۶ مهر ۱۴۰۳نگران نباش . وقتی یه کمپانی به عظمت فراری و سابقه درخشانش در موتور اسپرت برسه ، ۶ سیلندرش با ۱۲ سیلندر بقیه برابره
فراری ۴ سیلندر هم بزنه ، به لطف اون لوگوی زیباش ، ارزش خودشو پیدا میکنه
همین انجین البته ضعیف تر و محدود تر روی ۲۹۶ هم هست . آبرو برای رقبا نذاشت در حدی که بعضی رسانه ها به این انجین لقب ۱۲ سیلندر کوچک داده بودند
رو هایپرکار لمان هم که ۲ تا قهرمانی پیاپی در ۲ سال اخیر آورده . با این سوابق و همچنین برتری های فنی دیگه مثل ابعاد کمتر ، وزن کمتر ، تعادل بهتر هم که اضافه کنیم دیگه نیازی به ۱۲ نیست .
mercedes.benz(Amir)
۲۶ مهر ۱۴۰۳با اینکه خودت قبلا گفتی amg one یه پروژه شکست خورده بود ولی قطعا پیشرانه 6 سیلندر وان به یاد ماندنی تر و خاصتر بود و در آینده ارزش کلکسیونی بیشتری هم پیدا میکنه تا f80 و به نظرم رقابت والکری و amg one چیز های جدید بیشتری به این صنعت اضافه میکنه تا f80 و w1
R@min
۲۶ مهر ۱۴۰۳بله موافقم عبارت تنها ماشین با موتور فرمول ۱ در یادها می مونه و برای اکثریت خریدار عملکرد مهم نیست همین عبارت کافیه اما در بحث اضافه کردن به صنعت خیر هیچ کدوم از این ها چیزی اضافه نمی کنن، مهندسی همیشه از موتوراسپرت وارد جاده میشه.
سبحان
۲۶ مهر ۱۴۰۳لافراری جلوی این مثل شاه میمونه جلوی سرباز پیاده
هیچ زیبایی نداره برای من
خیلی باید رو فراری متعصب باشی 4 میلیون دلار بدی موتور V6 بخری
هشت سیلندر چشه مگه به پیر به پیغمبر هایپرکار به خاطر موتور درون سوز میخرن
هرچی بیشتر میگذره ارزش ماشین هایی مثل ونوم و بوگاتی و کوئینگ زک بیشتر از قبل میشه هم خیلی سبک ترن هم موتور اعلایی دارن که خسته نمیشی از گاز دادن
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳بهبه
جذاب شد
اون نوار مشکی جلو اصلا جالب نیست ولی طراحی در کل خوبه، من خوشم اومد.
این مدل نامگذاری رو هم خیلی دوست دارم.
900 اسب از 3 لیتر هم مو به تن آدم سیخ میکنه.
قیمتش ولی خیلی الکیه.
بهنام
۲۶ مهر ۱۴۰۳فراری چرا ظاهرت اینجوریه ؟
تو دیگه چرا ؟
علی منصوری
۲۶ مهر ۱۴۰۳آدرنالین خالص….
انتهای مهندسی خودرو میشه هایپرکار
هرمس دنیای اتومبیل
Scuderia Ferrari
۲۶ مهر ۱۴۰۳پادشاهی دیگر از دیار مارانلو 👑👑
Mr wrong
۲۶ مهر ۱۴۰۳فقط یاد پادشاهی احمد شاه قاجار افتادم
ALI MOPAR
۲۶ مهر ۱۴۰۳به هر حال فراری هست و قابل احترام اما واقعیت خارق العاده نیست و ضعیف تر از انتظاراتم بود، در مورد انجینش وقتی فهمیدم 6 سیلندره واقعا ناامید شدم چون برای فراری خیلی زوده تا بیاد سمت کم کردن سیلندر یا برقی اینطور بگم که میتونست و جا داشت که 12 سیلندرش بکنه، در مورد ظاهر هم بعید بدونم دیگه الماسی مثل لافراری تکرار بشه
محمد
۲۶ مهر ۱۴۰۳بیشتر از مک لارن w1 به دلم نشست واقعا شاهکار میسازن و مرز های مهندسی رو جا به جا میکنن به شدت منتظر ابرخودرو جدید پورشه و رقابت هرسه تاشون هستم به احتمال زیاد این سه تا تفنگدار آخرین ابرخودرو های سوخت فسیلی هستن و دهه بعد هرسه برقی شدن ، انگار همین دیروز بود که پورشه ۹۱۸ ، فراری لافراری و مک لارن p1 معرفی شدن ، ده سال گذشت……
JDM سابق
۲۶ مهر ۱۴۰۳خب خب خب ببین کی اینجاست
بلاخره جنگ هایپرکار ها شروع شد
یه چند نکته باید بگم اینه آقای انریکو گالیرا مدیر بخش مارکتینگ و تبلیغات فراری
رقابت با W1 تأیید کرده و گفته از لحاظ تجاری رقابت خوبه،
که واقعاً هم براشون خوبه بعد از ۲۰۱۳ ۲۰۱۴ الان دارن با قیمت چند برابر ماشین میکنن تو پاچه خلق الله
مشخصات زیادی ازش درز نشده من از رو عکس موتورش فهمیدم ساسپنشن باید پوشراد باشه مثل زنده یاد اونتادور، و مولتی متیک هم استاده این نوع ساسپنشن هست
موتور برقی هم واسه توربو گذاشتن مثل F1 ولی یه تفاوتی داره، احتمال میدم توربو ها ساخت گرت و یا موتور برق ساخت مگنتی مارلی باشه
تو F1 ما فقط یک توربو بر اساس MGU H داریم
تفاوت این ماشین اینکه دو تا پایپ اگزوز به بیرون میاد پس تویین توربوئه و همچنین دوتا موتور برق،
اینکه برای کاهش وزن V12 رفت کنار و یه وی 6 هات وی منو اسکرول اومده واقعاً حیفه،
یه مشکلی هم که درباره کمپانی ها به وجود اومده همین قیمت گذاری هاست که واقعاً افسار گسیخته شده،
طراحی هم بدک نی ولی خوبم نیست، این دیگه سلیقه ای هست
تو بخش اعداد و پرفورمنس
فراری گفته شتاب 2.1 میزنه که از شتاب 2.7 مک لارن بالاتره( اینا فقط اعداده اعتماد نکنید!!!)
۰ تا ۱۲۴ حدوده ۵.۷۵ ثانیه است
که برای W1 این عدد ۵.۸ هست که نشون میده خیلی بهم نزدیک هست
من W1 از لحاظ آیرودینامیک و ترک فوکس بالاتر از این ماشین میبینم
ولی از لحاظ سیستم هایبرید و موتور فراری برای من بالاتر قرار میگیره
سهیل گل آزاد
۲۶ مهر ۱۴۰۳روش اسم گذاریش رفته به سمت هایپرکارهای دهه ۸۰ دهه ۹۰ فراری مثل f40 و f50 و اینم f80 و این خیلی جالبه از لحاظ سبک و سیاق طراحی هم بخوایم بگیم این هایپرکار بیشتر رفته به سمت طراحی آیرودینامیکی برگرفته از فرمول وان در جهت تولید نیروی عمودی یا دانفورس بیشتر قطعا طراحیش به زیبایی لافراری و انزو نسبت به زمان خودش نیست ولی خب قوای محرکش و اون تولید نیروی دانفورس فوق العاده اش قضیه رو متفاوت میکنه باید دیگه قبول کنیم هایپرکارها و سوپرکارهای امروز هنر طراحیشون خیلی بیشتر از گذشته قوانین پیچیده ریاضی و فیزیک توش دخیله و اون هنر طراحی هایپرکارهای گذشته رو ندارن به خاطر آیرودینامیک
مهدی
۲۶ مهر ۱۴۰۳برای سورپرایز شدن که نباید دنبال هورس پاور ۲۰۰۰ تایی و وزن ۱۲۰۰ کیلویی باشید. این خودرو نهایت تکنولوژی یه هایپرکار مدرن هست که توی تک تک قسمت ها متفاوت از بقیه عمل کرده. احتمال میدم توی پیست فراتر از اعداد و ارقام خرجی رو برگه عمل کنه . در مورد ظاهر هم رک بگم ذهن من نویی با بعضی پیش زمینه ها در مورد ظاهرش مسموم شده بود که باز الان راضی ترم! با اینکه ضعیفتر و سنگینتر از W1 هست اما فکر میکنم رقابل جالبی داشته باشن و اگر بوگاتی توربیون رو هم بخوابم قاطی رقابتشون کنیم احتمالا توی پیست پشت سر رقبای فراری و مکلارن باشه
JDM سابق
۲۶ مهر ۱۴۰۳خب خب خب ببین کی اینجاست
بلاخره جنگ هایپرکار ها شروع شد
یه چند نکته باید بگم اینه آقای انریکو گالیرا مدیر بخش مارکتینگ و تبلیغات فراری
رقابت با W1 تأیید کرده و گفته از لحاظ تجاری رقابت خوبه،
که واقعاً هم براشون خوبه بعد از ۲۰۱۳ ۲۰۱۴ الان دارن با قیمت چند برابر ماشین میکنن تو پاچه خلق الله
مشخصات زیادی ازش درز نشده من از رو عکس موتورش فهمیدم ساسپنشن باید پوشراد باشه مثل زنده یاد اونتادور، و مولتی متیک هم استاده این نوع ساسپنشن هست
موتور برقی هم واسه توربو گذاشتن مثل F1 ولی یه تفاوتی داره، احتمال میدم توربو ها ساخت گرت و یا موتور برق ساخت مگنتی مارلی باشه
تو F1 ما فقط یک توربو بر اساس MGU H داریم
تفاوت این ماشین اینکه دو تا پایپ اگزوز به بیرون میاد پس تویین توربوئه و همچنین دوتا موتور برق،
اینکه برای کاهش وزن V12 رفت کنار و یه وی 6 هات وی منو اسکرول اومده واقعاً حیفه،
یه مشکلی هم که درباره کمپانی ها به وجود اومده همین قیمت گذاری هاست که واقعاً افسار گسیخته شده،
طراحیش بنظرم خوب نیست ، این دیگه سلیقه ای هست
تو بخش اعداد و پرفورمنس
فراری گفته شتاب 2.1 میزنه که از شتاب 2.7 مک لارن بالاتره( اینا فقط اعداده اعتماد نکنید!!!)
۰ تا ۱۲۴ حدوده ۵.۷۵ ثانیه است
که برای W1 این عدد ۵.۸ هست که نشون میده خیلی بهم نزدیک هست
من W1 از لحاظ آیرودینامیک و ترک فوکس بالاتر از این ماشین میبینم
ولی از لحاظ سیستم هایبرید و موتور فراری برای من بالاتر قرار میگیره
نوآوری تو دنیای خودرو تقریباً به بن بست خورده
هر نسل داره مشابه نسل قبل میشه عین آیفون که سال به سال شبیه هم میشن
فقط ارتقاء صورت میگیره
nikan
۲۶ مهر ۱۴۰۳اون دوره که ماشینا واقعا پیشرفت میکردن تموم شد الان فقط اعدادشون بیشتر میشه
دم شما گرم همیشه اطلاعات کاملی میدین
JDM سابق
۲۶ مهر ۱۴۰۳درود بر شما🙏
فردا هم 911 GT3 جدید رونمایی میشه
nikan
۲۶ مهر ۱۴۰۳امیدوارم نه توربو باشه نه هیبریدی طراحی خیلی عجیب غریبم نداشته باشه
🏆Lamborghini🏆
۲۶ مهر ۱۴۰۳عالی عالی عالی عالی هرچه که بگم کمه
پشتش عالی مشخصات فنی بینظیر تنها بدی اینکه V6
ولی بسیار زیباس 🔥🔥🔥🔥🔥