فراریمک لارنهفته نامه

مقایسه فراری F80 با مک‌ لارن W1 جدیدترین ابرخودروهای 2024

پس از حدود یک دهه، نسل جدید هایپرکارهای فراری و مک‌لارن معرفی شده‌اند و حالا فرصت مناسبی است که در دنیای اعداد و ارقام آن‌ها را مقایسه کنیم.

یک دهه پس از شکل‌گیری تثلیث مقدس مک‌لارن P1، پورشه ۹۱۸ و فراری لافراری، جانشین دو نمونه از این هایپرکارها با فاصلهٔ کمتر از یک هفته از یکدیگر رونمایی شدند. فراری F80 و مک‌لارن W1 هردو از لحاظ پرفورمنس و مشخصات بسیار به هم نزدیک هستند و هرچند ماه‌ها طول خواهد کشید تا بتوانیم مقایسهٔ رودرروی آن‌ها را در دنیای واقعی ببینیم ولی در ادامه قصد داریم نگاهی به اعداد و ارقام دو خودرو داشته باشیم تا ببینیم حداقل روی کاغذ کدام‌یک برتر است.

قوای محرکه

هردوی این هایپرکارها از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده می‌کنند اما هیچ‌کدام پلاگین‌هیبریدی نیستند و هردو از موتورهای الکتریکی خود فقط برای تقویت پیشرانه‌های بنزینی بهره می‌برند. W1 به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً جدید مجهز است درحالی‌که فراری از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند با ۲۹۶ GTB و خودروی لمان ۴۹۹P مشترک است. از لحاظ احساسی، در این قسمت باید برتری را با مک‌لارن بدانیم ولی با قضاوت از روی ۲۹۶ GTB میدانیم که فراری پیشرانهٔ V6 فوق‌العاده‌ای ساخته است.

پیشرانهٔ بنزینی فراری به‌تنهایی ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که این رقم برای مک‌لارن ۹۲۸ اسب بخار است و بنابراین، دو خودرو از این لحاظ بسیار به هم نزدیک هستند ولی موتور فراری این قدرت را با یک لیتر حجم و دو سیلندر کمتر تولید می‌کند. در بخش سیستم هیبریدی، W1 فقط از یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند که روی گیربکس نصب شده و ۳۴۷ اسب بخار قدرت دارد. از سوی دیگر، F80 به سه موتور الکتریکی مجهز است که دوتا روی محور جلو نصب شده و سومی در عقب در کنار پیشرانهٔ بنزینی قرار گرفته است. این موتورها مجموعاً ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. درنتیجه، از لحاظ قدرت کلی، مک‌لارن با ۱۲۷۵ اسب بخار قدرت نسبت به فراری با ۱۲۰۰ اسب بخار برتری دارد.

برنده: مک‌لارن

پرفورمنس

حداکثر سرعت هردو خودرو روی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است ولی در بخش شتاب صفرتاصد، برتری سامانهٔ چهارچرخ محرک فراری خود را نشان می‌دهد. اهالی مارانلو شتاب صفرتاصد هایپرکار جدید خود را ۲.۱۵ ثانیه اعلام کرده‌اند و برای اینکه عدد رندی داشته باشیم، آن را ۲.۲ ثانیه در نظر می‌گیریم که هنوز هم نیم ثانیه از W1 با شتاب صفرتاصد ۲.۷ ثانیه سریع‌تر است. بااین‌حال، مک‌لارن در شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، خود را به رقیب ایتالیایی می‌رساند. فراری برای F80 این شتاب را ۵.۷۵ ثانیه اعلام کرده که اگر آن را ۵.۸ ثانیه در نظر بگیریم، دقیقاً با شتاب صفر تا ۲۰۰ مک‌لارن برابر خواهد بود.

برنده: فراری

وزن

F80 و W1 هردو بر پایهٔ مونوکوک‌های فیبر کربنی ساخته شده‌اند که به کاهش وزن و جبران سنگینی پکیج‌های باطری و موتورهای الکتریکی کمک می‌کند. مک‌لارن اما در کاهش وزن هایپرکار خود وسواس بیشتری به خرج داده تا جایی که از آفتاب‌گیرهای فیبر کربنی با ضخامت تنها ۳ میلی‌متر استفاده کرده است. به لطف این اقدامات، وزن خشک W1 به ۱۳۹۹ کیلوگرم رسیده درحالی‌که این رقم برای فراری ۱۵۲۵ کیلوگرم است.

برنده: مک‌لارن

داون‌فورس

در هایپرکارهای مدرن، آیرودنامیک اهمیت زیادی دارد و F80 و W1 در این بخش هردو فوق‌العاده عمل کرده‌اند. هردو خودرو در عقب به بال فعال مجهز هستند که در مک‌لارن به‌عنوان عنصر کمکی دیفیوزر عمل می‌کند و در فراری می‌تواند به‌عنوان ترمز هوایی برای کاهش سرعت عمل کند. نتیجهٔ همهٔ این اقدامات، حداکثر داون‌فورس است که در F80 در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۱۰۵۵ کیلوگرم اعلام شده است. در همین حال، مک‌لارن هم ادعا کرده است که W1 حداکثر ۱۰۰۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. بااین‌حال، سازندهٔ بریتانیایی سرعت دقیق تولید این داون‌فورس را مشخص نکرده و صرفاً به عبارت «سرعت‌های بالا» اکتفا کرده است.

برنده: فراری

طراحی

این بخش موضوعی کاملاً سلیقه‌ای است ولی به نظر ما، ظاهر تهاجمی فراری با ویژگی‌های رترو مثل طراحی ویزور مانند جلو با الهام از دیتونا و طراحی کاور موتور که F40 را به یاد می‌آورد، جذابیت بیشتری نسبت به مک‌لارن دارد. بااین‌حال، شما می‌توانید با این نظر مخالف باشید و W1 را خودروی جذاب‌تری بدانید.

برنده: فراری

قیمت و تعداد تولید

برای خریداران هایپرکارها، هیچ‌کدام از موارد بالا اهمیتی ندارد زیرا هردوی این خودروها قرار است نصیب ثروتمندانی شود که قصد تکمیل کلکسیون خود را دارند؛ بنابراین، چیزی که برای این افراد اهمیت دارد، میزان کمیابی و قیمت خودروها است که در هردو برتری با W1 است زیرا از این خودرو فقط ۳۹۹ دستگاه تولید می‌شود که نصف تعداد تولید ۷۹۹ دستگاه F80 است. علاوه بر این، قیمت پایهٔ هایپرکار مک‌لارن از حدود ۲ میلیون دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای فراری حدود دو برابر یعنی ۴ میلیون دلار است. البته این موضوع از قدرت برند بیشتر فراری نسبت به مک‌لارن ناشی می‌شود که خودرویی با تولید بیشتر را با قیمت گران‌تری به فروش می‌رساند.

برنده: مک‌لارن

نتیجه‌گیری

در شش بخشی که این دو هایپرکار را باهم مقایسه کردیم، سه برد نصیب فراری و سه برد سهم مک‌لارن شد. بااین‌حال، صادقانه بگوییم، در چنین خودروهای خاصی، هیچ‌کدام از این‌ها اهمیت چندانی ندارد زیرا تمام نمونه‌های W1 از قبل فروخته شده‌اند و قطعاً برای همهٔ ۷۹۹ دستگاه F80 هم خریدار وجود خواهد داشت. بااین‌حال، بحث انتخاب هایپرکار برتر از بین این دو مدل در بین طرفداران تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت و شاید هیچ‌وقت هم به نتیجه نرسد.

مقایسه مشخصات فنی

فراری F80 مک‌لارن W1
پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو
موتور الکتریکی ۲ جلو + ۱ عقب ۱ عقب
قدرت پیشرانه بنزینی (اسب بخار) ۹۰۰ ۹۲۸
مجموع قدرت ۱۲۰۰ ۱۲۷۵
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ( کیلوگرم) ۱۵۲۵ ۱۳۹۹
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت(ثانیه) ۲.۲ ۲.۷
صفر تا ۲۰۰ کیلومتر برساعت(ثانیه) ۵.۸ ۵.۸
حداکثر سرعت (کیلومتربرساعت) ۳۵۰ ۳۵۰
باطری ۲.۳ کیلووات ساعت ۱.۴ کیلووات ساعت
پیمایش تمام الکتریکی ندارد ۲ کیلومتر
قیمت (دلار) ۴ میلیون ۲ میلیون

کدام هایپرکار را برتر می‌دانید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای
منبع
carthrottle

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3234 ديدگاه)

    هرچند پیش‌بینی آسونی نیست اما یه احتمال میگه اگه صفر تا صد فراری نیم ثانیه کمتره و صفر تا دویست برابر و به همین منوال ادامه پیدا کنه، ظاهرا در ۴۰۰ متر برتری با W1 خواهد بود

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. علی جردن

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2046 ديدگاه)

      هردوتا پرچمدار مجهز به گیربکس دوکلاچه هستند این نشون دهنده قابلیت و عملکرد گیربکس بی نظییر دوکلاچه هست . هر ماشینی دیدین گیربکس دوکلاچه داره مطمئن باشین یک سروگردن از بقیه ماشینا بهترو جلوتره

      موافقم 1
      مخالفم 7
  2. amirkhanzadeh

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (829 ديدگاه)

    حقیقت همان طور که آقای اشتری تو پست قبل گفت طراحی این دو خودرو فدای عملکرد شده
    برای همین در مورد ظاهرشون چیزی نمی گم
    ولی بشخصه از کاری که فراری تو بحث موتور وزن شاسی سیستم تعلیق و…. انجام داده بیشتر خوشم میاد
    اما هر دو این خودرو ها فوق العاده هستند و خوش باحال دارنده آن ها

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      به نظر من بهترین فراری امروزی هم از دید طراحی و هم عملکرد در کلاس نزدیک به ابرخودرو، دیتونا SP3 هست
      https://www.caranddriver.com/ferrari/daytona-sp3

      موافقم 7
      مخالفم 1
  3. ممد ژانگولر

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4081 ديدگاه)

    فراری همه جوره ی سر و گردن از مک لارن بالاتره . هیچ وقت یک فراریو با مک لارن مقایسه نکنید چون خدا سوسکتون میکنه .

    موافقم 11
    مخالفم 25
    1. Monster 765lt

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1148 ديدگاه)

      باشه بهش میگیم
      ترول بازی ها دوباره شروع شد :))

      موافقم 10
      مخالفم 3
    2. Sina_carshow

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (207 ديدگاه)

      هردو شاهکارن ولی همینکه فراری مثل مک لارن به صورت رندوم و یهویی آتیش نمیگیره یه برتری خیلی بزرگه جدا از شوخی تو قابل اطمینان بودن فراری ماشین بهتریه

      موافقم 3
      مخالفم 16
      1. Bmw 528i

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (51 ديدگاه)

        زشت ترین فراری تاریخ خداییش چطوری روشون شد تو طراحی فراری انتخاب کنن!

        موافقم 7
        مخالفم 7
  4. JaMsHiD_R1988

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2588 ديدگاه)

    قابل انتخاب نیست هردو فوق العاده هستن
    ولی فراری یه چیز دیگس

    موافقم 5
    مخالفم 5
  5. Chromstone3

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    به طور خلاصه با توجه به اختلاف قیمت بسیار زیاد خصوصا با احتساب نبود برتری‌های چشمگیر و آنچنان گسترده و ارزنده نسبت به قیمت در برابر رقیب و … نماینده‌ی فراری ارزش خرید خیلی کمتری داره .

    موافقم 13
    مخالفم 3
  6. Scuderia Ferrari

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4045 ديدگاه)

    گلادیاتور کاملاً آماده نبرده و هیچ ترسی از رقبا نداره
    مثل یک گلادیاتور باید جنگید ، یا پیروزی یا مرگ

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. Scuderia Ferrari

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4045 ديدگاه)

      آنتی فراری های عزیز ، زیاد حرص و جوش نخورید
      به زودی با قدرت کمتر و وزن بیشتر از خجالت همه رقبا در میاییم و معجزه فراری رو به همه نشون میدیم

      رقبا SF90 استراداله رو نتونستن شکست بدن حالا اومدن برای F80 خط و نشون میکشن

      موتور اسپرت رو با فراری میشناسن و فراری به موتور اسپرت اعتبار داده حالا بعضیا دیگه فراری رو قبول ندارن
      یه چیزایی آدم اینجا می بینه نمیدونه بخنده یا گریه کنه
      شما گوگل کنی Ferrari یهو می بینی ۱۶تا جام F1 خورد تو سرت بعد میایی از تکنولوژی های پرچمدار فراری ایراد می گیری ؟؟!!

  7. Mr wrong

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (303 ديدگاه)

    دوس داشتنی نیستن
    چیزی ندارن که آدم کیف کنه
    ظاهرشون منحصر بفرد نیست
    مشخصات هم هایپر کار های رد بول و زینگر چیزی کم ندارن ازینا

    موافقم 4
    مخالفم 4
  8. محسن

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (175 ديدگاه)

    w1 بهتره

    موافقم 5
    مخالفم 3
  9. amirboss

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (614 ديدگاه)

    تو یکی از سخت ترین یا نشدنی ترین انتخاب های تاریخ خودرو گیر افتادم واقعا.
    اما به نظر من و با تمام پارامترهایی که دوخودرو دارن انتخاب من مک لارن هست.

    موافقم 7
    مخالفم 4
  10. 🥇M🏆Bavaria///👑

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (583 ديدگاه)

    قطعا مک لارن
    بی نهایت بی نظیر… 👑👑
    مک لارن همیشه جسارت بیشتری تو ایده های جدید خرج میکنه و عملکرد محصولاتش بخصوص انواع پرچمدار اون، این قضیه رو اثبات کردن.
    این مک لارن بود که تو دنیای هایپرکارها با مدل P1، ظاهر ماورایی رو با کیفیت رانندگی راحت، شتاب رعد آسا، هندلینگ بی نظیر و هیجان رانندگی هوش پران ترکیب کرده بود و حالا w1 دوباره میخواد افتخارات نسل های گذشته خانوادگیش رو تکرار کنه…
    در ضمن w1 هم اگه از نیمرخ بالای قسمت عقب و از پهلو هم نگاه کنیم کاملا میشه ردپای مدل P1 رو هم مشاهده کرد برخلاف برخی نظرات…

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. مهدی

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1723 ديدگاه)

      احتمالا شما تاحالا به ریویو هم از p1 نخوندین و ندیدین چون متفق القول گفتن سواریش شبیه نشستن رو نیمکت چوبی پارکه. ظاهرش هم در مقابل لافراری به چشم نمیومد

      1. End

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (20 ديدگاه)

        اینا خیلیاشون کاربرای کم سن و سالن که تمام دانش خودروییشون از چارتا عکس و نیدفوراسپید و امثالهم میاد
        حتی ممکنه تعداد کامنتاشونم بالای چند هزار باشه اما تعداد کامنت ، ملاک نیست و واقعا از لحاظ درک خودرویی ، آماتور و بسیار سطحی هستند

  11. Yasin

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (253 ديدگاه)

    انتخابم مک‌لارن؛ فراری هم فوق‌العاده‌ست ولی بنظرم تو همهٔ بخش‌ها مک‌لارن برتری داره
    بی‌صبرانه منظر جانشین ۹۱۸ و تشکیل دوباره رقابت فراری پورشه مک‌لارن هستیم 🔥

    موافقم 9
    مخالفم 2
  12. Monster 765lt

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1148 ديدگاه)

    پیشرانه برای مکلارن اشتباه نوشتین توی جدول
    ۴ لیتری V8 توئین توربو

  13. مردیم از خوشی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1429 ديدگاه)

    طراحی فراری بهتره ؟ نخندون ما را

    موافقم 9
    مخالفم 3
  14. مهدی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    به نظرم فراری به خاطر تعلیق و ایرودینامیک پیچیده تر تو پیست بهتر عمل کنه . تو مسیر مستقیم هم چیزی مشخص نیست احتمالا تو مسیر بلند برتری با مک‌لارن باشه اما چیزی که مشخصه فراری باید چیزی فراتر از مشخصات رو برگه باشه بلاخره درسته قویترین برند هست اما اینهمه قیمت رو باید یه جایی ریخته باشه! چون با بقیه محصولات خودش هم تفاوت چشمگیر داره

    موافقم 4
    مخالفم 2
  15. علی منصوری

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (206 ديدگاه)

    دیگه بحث سلیقس ، جفتشون شاهکار مهندسین، نظر دادن سخته ،جالب بود فروش همه مک لارنا
    خیلی جذابن ولی خدایی

  16. JDM سابق

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (660 ديدگاه)

    فراری بیشتر مایه گذاشته
    ولی درکل جفتشون در حد جانشین بودن نیستن

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. Bmw 528i

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (51 ديدگاه)

      اره مایه ابروریزی بیشتری گذاشته
      هیچ برتری نسبت به دبلیو وان نداره.

      موافقم 3
      مخالفم 3
  17. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    من w1 رو انتخاب کردم

    موافقم 3
    مخالفم 2
  18. Trump

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (197 ديدگاه)

    بازنده این مقایسه فراری بود
    ایتمی مثل طراحی که سلیقه ای هست و بخاطر ترحم فراری برنده کردن در صورتی که به شدت زشته طراحی داخلیش که واقعا افتضاحه گریه داره طراحی بیرونش فقط نمای عقبش خوبه
    داون فورس هم که با اما و اگر و یقین به فراری امتیاز دادن چون مکلارن آمار دقیق رو نداده
    به زور 3 تا موتور الکتریکی دو دیفرانسیل نیم ثانیه 0-100 سریع تره جالبه انقدر شتاب ثانویه مکلارن بالاس که توی 5.8 خودشو به فراری میرسونه
    اگر بدون تعصب میخواستن امتیاز بدن 5-1 باید به مکلارن امتیاز میدادن
    ولی خب وقتی صحبت از برند مافیای فراری باشه مجله ها و سایت ها باید به زور برنده اعلام کننش حتی این مجله یا سایت انگلیسی

    موافقم 4
    مخالفم 2
  19. hosen

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (442 ديدگاه)

    جفتشون عالین ولی انتخابم F80
    هرچند طراحیشو به هیچ عنوان دوست ندارم اصلا اونچیزی که باید باشه نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. سهیل

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    هر دو عالین. ولی قیمت بیشتر فراری و خریداران پروپاقرص ارزش بیشتر فراری رو نشون میده.
    مک لارن میدونه با قیمت بالاتر مشتری نداره. ولی هر مدل فراری همیشه مثل یه جواهر کمیاب خریداران بالایی داره.

    لامبرگونی هم خیر سرش سوپر اسپرت میسازه فقط بدرد این میخوره که بخرن آتیشش بزن یا خوردش کنن برای اعتراض به کیفیت.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. علیزاده

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (284 ديدگاه)

    هیچی مثل تستاروسا و اف 40 برا من نمی‌شه

    1. R

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1137 ديدگاه)

      تو پیرمردی

  22. سهیل گل آزاد

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    جفتشون چه از لحاظ قوای محرکه و چه از لحاظ آیرودینامیک بهترینای این دوره ان و حرف های خیلی زیادی برای گفتن تو پیست ها دارن ولی قطعا فراری با تولید دانفورس ۱۰۵۰ کیلوگرمیش تو سرعت ۲۵۰ کیلومتر با اون طراحی آیرودینامیکی خفنش عملکرد بهتری تو پیست ها میتونه داشته باشه انتخاب خودم فراریه ولی جدی قیمت هایپرکار هام داره بدجوری پرواز میکنه یادمه زمانی که ۹۱۸ و لافراری و پی وان معرفی شدن ۹۱۸ حدود ۸۵۰ هزار دلار بود پی وان حدود ۱ میلیون دلار لافراری هم حدود ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار ولی الان جانشین مک لارن قیمتش بالای دو برابر شده و جانشین فراری هم نزدیک به سه برابر یکی از دلایلشم میتونیم بگیم به خاطره هزینه تولید و توسعه هایپرکاراست که سرعت پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به مهندسی های برتر بیشتر از گذشته توشون در حال افزایشه و اینکه رقابت بین کمپانی ها بیشتر از گذشته شده و هر کمپانیی تو این زمینه تلاشش رو میکنه که بتونه ته مهندسی خودش رو به نمایش بذاره

  23. R

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1137 ديدگاه)

    به این رقابت بنز وان هم میتونه وارد بشه
    فراری مثل بقیه مدلاش خصوصا پورسانگوئه این اف ۸۰ رو هم داره با چند برابر قیمت میندازه به مشتریا
    از شیرون هم گرون تره!

  24. mehran911

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2109 ديدگاه)

    هر دو خودرو کاملا قابل پیشبینی بودن تقریبا همون چیزی که انتظار داشتم…
    طبیعتا با افزایش تمرکز روی آیرودینامیک، طراحی‌ها چنگی به دل نمیزنه اما با توجه به پیشینه تولیدات، مکلارن بهتر عمل کرده به عنوان مثال در مقایسه با سنا با وجود دانفورس بیشتر طراحی معقول‌تری داره البته طراحی مکلارن رو یک روز قبل از معرفی دیدم به همین دلیل معرفیش چندان هیجان انگیز نبود…
    از جمیع جهات ی کوچولو توقع بیشتری از فراری داشتم …
    طبیعتا تو شرایط امروز انتظار توسعه خودرو ساختار شکن رو از کمپانی‌ها نمیشه داشت؛ پتانسیل این پیشرانه‌ها هم بیشتر از این نیست در کل میشه به عنوان فیس‌لیفت نسل قبل نمره قابل قبول تا خوب بهشون داد…

    1. Nismo

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1234 ديدگاه)

      مهران جان پورشه 918 بعنوان ضلع سوم این داستان چجوریاست؟ قراره الکتریکی باشه یا هایبرید؟

  25. Nismo

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1234 ديدگاه)

    هیچکدومشون مثل پدرانشون نیستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا