پس از حدود یک دهه، نسل جدید هایپرکارهای فراری و مکلارن معرفی شدهاند و حالا فرصت مناسبی است که در دنیای اعداد و ارقام آنها را مقایسه کنیم.
یک دهه پس از شکلگیری تثلیث مقدس مکلارن P1، پورشه ۹۱۸ و فراری لافراری، جانشین دو نمونه از این هایپرکارها با فاصلهٔ کمتر از یک هفته از یکدیگر رونمایی شدند. فراری F80 و مکلارن W1 هردو از لحاظ پرفورمنس و مشخصات بسیار به هم نزدیک هستند و هرچند ماهها طول خواهد کشید تا بتوانیم مقایسهٔ رودرروی آنها را در دنیای واقعی ببینیم ولی در ادامه قصد داریم نگاهی به اعداد و ارقام دو خودرو داشته باشیم تا ببینیم حداقل روی کاغذ کدامیک برتر است.
قوای محرکه
هردوی این هایپرکارها از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده میکنند اما هیچکدام پلاگینهیبریدی نیستند و هردو از موتورهای الکتریکی خود فقط برای تقویت پیشرانههای بنزینی بهره میبرند. W1 به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً جدید مجهز است درحالیکه فراری از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند با ۲۹۶ GTB و خودروی لمان 499P مشترک است. از لحاظ احساسی، در این قسمت باید برتری را با مکلارن بدانیم ولی با قضاوت از روی ۲۹۶ GTB میدانیم که فراری پیشرانهٔ V6 فوقالعادهای ساخته است.
پیشرانهٔ بنزینی فراری بهتنهایی ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه این رقم برای مکلارن ۹۲۸ اسب بخار است و بنابراین، دو خودرو از این لحاظ بسیار به هم نزدیک هستند ولی موتور فراری این قدرت را با یک لیتر حجم و دو سیلندر کمتر تولید میکند. در بخش سیستم هیبریدی، W1 فقط از یک موتور الکتریکی استفاده میکند که روی گیربکس نصب شده و ۳۴۷ اسب بخار قدرت دارد. از سوی دیگر، F80 به سه موتور الکتریکی مجهز است که دوتا روی محور جلو نصب شده و سومی در عقب در کنار پیشرانهٔ بنزینی قرار گرفته است. این موتورها مجموعاً ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند. درنتیجه، از لحاظ قدرت کلی، مکلارن با ۱۲۷۵ اسب بخار قدرت نسبت به فراری با ۱۲۰۰ اسب بخار برتری دارد.
برنده: مکلارن
پرفورمنس
حداکثر سرعت هردو خودرو روی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است ولی در بخش شتاب صفرتاصد، برتری سامانهٔ چهارچرخ محرک فراری خود را نشان میدهد. اهالی مارانلو شتاب صفرتاصد هایپرکار جدید خود را ۲.۱۵ ثانیه اعلام کردهاند و برای اینکه عدد رندی داشته باشیم، آن را ۲.۲ ثانیه در نظر میگیریم که هنوز هم نیم ثانیه از W1 با شتاب صفرتاصد ۲.۷ ثانیه سریعتر است. بااینحال، مکلارن در شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، خود را به رقیب ایتالیایی میرساند. فراری برای F80 این شتاب را ۵.۷۵ ثانیه اعلام کرده که اگر آن را ۵.۸ ثانیه در نظر بگیریم، دقیقاً با شتاب صفر تا ۲۰۰ مکلارن برابر خواهد بود.
برنده: فراری
وزن
F80 و W1 هردو بر پایهٔ مونوکوکهای فیبر کربنی ساخته شدهاند که به کاهش وزن و جبران سنگینی پکیجهای باطری و موتورهای الکتریکی کمک میکند. مکلارن اما در کاهش وزن هایپرکار خود وسواس بیشتری به خرج داده تا جایی که از آفتابگیرهای فیبر کربنی با ضخامت تنها ۳ میلیمتر استفاده کرده است. به لطف این اقدامات، وزن خشک W1 به ۱۳۹۹ کیلوگرم رسیده درحالیکه این رقم برای فراری ۱۵۲۵ کیلوگرم است.
برنده: مکلارن
داونفورس
در هایپرکارهای مدرن، آیرودنامیک اهمیت زیادی دارد و F80 و W1 در این بخش هردو فوقالعاده عمل کردهاند. هردو خودرو در عقب به بال فعال مجهز هستند که در مکلارن بهعنوان عنصر کمکی دیفیوزر عمل میکند و در فراری میتواند بهعنوان ترمز هوایی برای کاهش سرعت عمل کند. نتیجهٔ همهٔ این اقدامات، حداکثر داونفورس است که در F80 در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۱۰۵۵ کیلوگرم اعلام شده است. در همین حال، مکلارن هم ادعا کرده است که W1 حداکثر ۱۰۰۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند. بااینحال، سازندهٔ بریتانیایی سرعت دقیق تولید این داونفورس را مشخص نکرده و صرفاً به عبارت «سرعتهای بالا» اکتفا کرده است.
برنده: فراری
طراحی
این بخش موضوعی کاملاً سلیقهای است ولی به نظر ما، ظاهر تهاجمی فراری با ویژگیهای رترو مثل طراحی ویزور مانند جلو با الهام از دیتونا و طراحی کاور موتور که F40 را به یاد میآورد، جذابیت بیشتری نسبت به مکلارن دارد. بااینحال، شما میتوانید با این نظر مخالف باشید و W1 را خودروی جذابتری بدانید.
برنده: فراری
قیمت و تعداد تولید
برای خریداران هایپرکارها، هیچکدام از موارد بالا اهمیتی ندارد زیرا هردوی این خودروها قرار است نصیب ثروتمندانی شود که قصد تکمیل کلکسیون خود را دارند؛ بنابراین، چیزی که برای این افراد اهمیت دارد، میزان کمیابی و قیمت خودروها است که در هردو برتری با W1 است زیرا از این خودرو فقط ۳۹۹ دستگاه تولید میشود که نصف تعداد تولید ۷۹۹ دستگاه F80 است. علاوه بر این، قیمت پایهٔ هایپرکار مکلارن از حدود ۲ میلیون دلار آغاز میشود درحالیکه این رقم برای فراری حدود دو برابر یعنی ۴ میلیون دلار است. البته این موضوع از قدرت برند بیشتر فراری نسبت به مکلارن ناشی میشود که خودرویی با تولید بیشتر را با قیمت گرانتری به فروش میرساند.
برنده: مکلارن
نتیجهگیری
در شش بخشی که این دو هایپرکار را باهم مقایسه کردیم، سه برد نصیب فراری و سه برد سهم مکلارن شد. بااینحال، صادقانه بگوییم، در چنین خودروهای خاصی، هیچکدام از اینها اهمیت چندانی ندارد زیرا تمام نمونههای W1 از قبل فروخته شدهاند و قطعاً برای همهٔ ۷۹۹ دستگاه F80 هم خریدار وجود خواهد داشت. بااینحال، بحث انتخاب هایپرکار برتر از بین این دو مدل در بین طرفداران تا مدتها ادامه خواهد داشت و شاید هیچوقت هم به نتیجه نرسد.
مقایسه مشخصات فنی
فراری F80 | مکلارن W1 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 توئین توربو | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
موتور الکتریکی | ۲ جلو + ۱ عقب | ۱ عقب |
قدرت پیشرانه بنزینی (اسب بخار) | ۹۰۰ | ۹۲۸ |
مجموع قدرت | ۱۲۰۰ | ۱۲۷۵ |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن ( کیلوگرم) | ۱۵۲۵ | ۱۳۹۹ |
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت(ثانیه) | ۲.۲ | ۲.۷ |
صفر تا ۲۰۰ کیلومتر برساعت(ثانیه) | ۵.۸ | ۵.۸ |
حداکثر سرعت (کیلومتربرساعت) | ۳۵۰ | ۳۵۰ |
باطری | ۲.۳ کیلووات ساعت | ۱.۴ کیلووات ساعت |
پیمایش تمام الکتریکی | ندارد | ۲ کیلومتر |
قیمت (دلار) | ۴ میلیون | ۲ میلیون |
مازیار
۲۷ مهر ۱۴۰۳هرچند پیشبینی آسونی نیست اما یه احتمال میگه اگه صفر تا صد فراری نیم ثانیه کمتره و صفر تا دویست برابر و به همین منوال ادامه پیدا کنه، ظاهرا در ۴۰۰ متر برتری با W1 خواهد بود
علی جردن
۲۷ مهر ۱۴۰۳هردوتا پرچمدار مجهز به گیربکس دوکلاچه هستند این نشون دهنده قابلیت و عملکرد گیربکس بی نظییر دوکلاچه هست . هر ماشینی دیدین گیربکس دوکلاچه داره مطمئن باشین یک سروگردن از بقیه ماشینا بهترو جلوتره
B
۲۷ مهر ۱۴۰۳میدونی چرا ؟ چون قدرت به وزن مکلارن حدود ۹۰۰ اسب بر یک تنه برای فراری ۷۸۰ بر یک تنه ( مکلارن حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد قدرت به وزن بهتری داره)
مازیار
۲۷ مهر ۱۴۰۳درسته
و این مسئله بعد از اثر AWD تو سه ثانیه اول خودشو نشون میده
amirkhanzadeh
۲۷ مهر ۱۴۰۳حقیقت همان طور که آقای اشتری تو پست قبل گفت طراحی این دو خودرو فدای عملکرد شده
برای همین در مورد ظاهرشون چیزی نمی گم
ولی بشخصه از کاری که فراری تو بحث موتور وزن شاسی سیستم تعلیق و…. انجام داده بیشتر خوشم میاد
اما هر دو این خودرو ها فوق العاده هستند و خوش باحال دارنده آن ها
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ مهر ۱۴۰۳به نظر من بهترین فراری امروزی هم از دید طراحی و هم عملکرد در کلاس نزدیک به ابرخودرو، دیتونا SP3 هست
https://www.caranddriver.com/ferrari/daytona-sp3
سبحان
۲۷ مهر ۱۴۰۳تو جدول برای w1 نوشتید V6
A
۲۷ مهر ۱۴۰۳البته نه با رنگ قرمز!
Amirsh
۲۷ مهر ۱۴۰۳دیتونا sp3 شاهکار طراحیه واقعا
من از نگاه کردن بهش سیر نمیشم
ارسلان
۲۷ مهر ۱۴۰۳فراری فقط جلوش خوب نیست
ممد ژانگولر
۲۷ مهر ۱۴۰۳فراری همه جوره ی سر و گردن از مک لارن بالاتره . هیچ وقت یک فراریو با مک لارن مقایسه نکنید چون خدا سوسکتون میکنه .
Monster 765lt
۲۷ مهر ۱۴۰۳باشه بهش میگیم
ترول بازی ها دوباره شروع شد :))
Sina_carshow
۲۷ مهر ۱۴۰۳هردو شاهکارن ولی همینکه فراری مثل مک لارن به صورت رندوم و یهویی آتیش نمیگیره یه برتری خیلی بزرگه جدا از شوخی تو قابل اطمینان بودن فراری ماشین بهتریه
Bmw 528i
۲۷ مهر ۱۴۰۳زشت ترین فراری تاریخ خداییش چطوری روشون شد تو طراحی فراری انتخاب کنن!
JaMsHiD_R1988
۲۷ مهر ۱۴۰۳قابل انتخاب نیست هردو فوق العاده هستن
ولی فراری یه چیز دیگس
Chromstone3
۲۷ مهر ۱۴۰۳به طور خلاصه با توجه به اختلاف قیمت بسیار زیاد خصوصا با احتساب نبود برتریهای چشمگیر و آنچنان گسترده و ارزنده نسبت به قیمت در برابر رقیب و … نمایندهی فراری ارزش خرید خیلی کمتری داره .
Scuderia Ferrari
۲۷ مهر ۱۴۰۳گلادیاتور کاملاً آماده نبرده و هیچ ترسی از رقبا نداره
مثل یک گلادیاتور باید جنگید ، یا پیروزی یا مرگ
Scuderia Ferrari
۲۷ مهر ۱۴۰۳آنتی فراری های عزیز ، زیاد حرص و جوش نخورید
به زودی با قدرت کمتر و وزن بیشتر از خجالت همه رقبا در میاییم و معجزه فراری رو به همه نشون میدیم
رقبا SF90 استراداله رو نتونستن شکست بدن حالا اومدن برای F80 خط و نشون میکشن
موتور اسپرت رو با فراری میشناسن و فراری به موتور اسپرت اعتبار داده حالا بعضیا دیگه فراری رو قبول ندارن
یه چیزایی آدم اینجا می بینه نمیدونه بخنده یا گریه کنه
شما گوگل کنی Ferrari یهو می بینی ۱۶تا جام F1 خورد تو سرت بعد میایی از تکنولوژی های پرچمدار فراری ایراد می گیری ؟؟!!
Mr wrong
۲۷ مهر ۱۴۰۳دوس داشتنی نیستن
چیزی ندارن که آدم کیف کنه
ظاهرشون منحصر بفرد نیست
مشخصات هم هایپر کار های رد بول و زینگر چیزی کم ندارن ازینا
محسن
۲۷ مهر ۱۴۰۳w1 بهتره
amirboss
۲۷ مهر ۱۴۰۳تو یکی از سخت ترین یا نشدنی ترین انتخاب های تاریخ خودرو گیر افتادم واقعا.
اما به نظر من و با تمام پارامترهایی که دوخودرو دارن انتخاب من مک لارن هست.
🥇M🏆Bavaria///👑
۲۷ مهر ۱۴۰۳قطعا مک لارن
بی نهایت بی نظیر… 👑👑
مک لارن همیشه جسارت بیشتری تو ایده های جدید خرج میکنه و عملکرد محصولاتش بخصوص انواع پرچمدار اون، این قضیه رو اثبات کردن.
این مک لارن بود که تو دنیای هایپرکارها با مدل P1، ظاهر ماورایی رو با کیفیت رانندگی راحت، شتاب رعد آسا، هندلینگ بی نظیر و هیجان رانندگی هوش پران ترکیب کرده بود و حالا w1 دوباره میخواد افتخارات نسل های گذشته خانوادگیش رو تکرار کنه…
در ضمن w1 هم اگه از نیمرخ بالای قسمت عقب و از پهلو هم نگاه کنیم کاملا میشه ردپای مدل P1 رو هم مشاهده کرد برخلاف برخی نظرات…
مهدی
۲۷ مهر ۱۴۰۳احتمالا شما تاحالا به ریویو هم از p1 نخوندین و ندیدین چون متفق القول گفتن سواریش شبیه نشستن رو نیمکت چوبی پارکه. ظاهرش هم در مقابل لافراری به چشم نمیومد
End
۲۷ مهر ۱۴۰۳اینا خیلیاشون کاربرای کم سن و سالن که تمام دانش خودروییشون از چارتا عکس و نیدفوراسپید و امثالهم میاد
حتی ممکنه تعداد کامنتاشونم بالای چند هزار باشه اما تعداد کامنت ، ملاک نیست و واقعا از لحاظ درک خودرویی ، آماتور و بسیار سطحی هستند
Trump
۲۷ مهر ۱۴۰۳دقیقا مث شما و مهدی هنوز تو حال و هوای نید فور اسپید.
جالبه که تو هیچ بررسی همچین جوکی رو نگفتن ولی از قدیم جناب اقای مهدی زحمت شایعات علیه مکلارن رو یه تنه به دوش کشیدن
Yasin
۲۷ مهر ۱۴۰۳انتخابم مکلارن؛ فراری هم فوقالعادهست ولی بنظرم تو همهٔ بخشها مکلارن برتری داره
بیصبرانه منظر جانشین ۹۱۸ و تشکیل دوباره رقابت فراری پورشه مکلارن هستیم 🔥
Monster 765lt
۲۷ مهر ۱۴۰۳پیشرانه برای مکلارن اشتباه نوشتین توی جدول
۴ لیتری V8 توئین توربو
مردیم از خوشی
۲۷ مهر ۱۴۰۳طراحی فراری بهتره ؟ نخندون ما را
مهدی
۲۷ مهر ۱۴۰۳به نظرم فراری به خاطر تعلیق و ایرودینامیک پیچیده تر تو پیست بهتر عمل کنه . تو مسیر مستقیم هم چیزی مشخص نیست احتمالا تو مسیر بلند برتری با مکلارن باشه اما چیزی که مشخصه فراری باید چیزی فراتر از مشخصات رو برگه باشه بلاخره درسته قویترین برند هست اما اینهمه قیمت رو باید یه جایی ریخته باشه! چون با بقیه محصولات خودش هم تفاوت چشمگیر داره
علی منصوری
۲۷ مهر ۱۴۰۳دیگه بحث سلیقس ، جفتشون شاهکار مهندسین، نظر دادن سخته ،جالب بود فروش همه مک لارنا
خیلی جذابن ولی خدایی
JDM سابق
۲۷ مهر ۱۴۰۳فراری بیشتر مایه گذاشته
ولی درکل جفتشون در حد جانشین بودن نیستن
Bmw 528i
۲۷ مهر ۱۴۰۳اره مایه ابروریزی بیشتری گذاشته
هیچ برتری نسبت به دبلیو وان نداره.
𝐀𝐥𝐢
۲۷ مهر ۱۴۰۳من w1 رو انتخاب کردم
Trump
۲۷ مهر ۱۴۰۳بازنده این مقایسه فراری بود
ایتمی مثل طراحی که سلیقه ای هست و بخاطر ترحم فراری برنده کردن در صورتی که به شدت زشته طراحی داخلیش که واقعا افتضاحه گریه داره طراحی بیرونش فقط نمای عقبش خوبه
داون فورس هم که با اما و اگر و یقین به فراری امتیاز دادن چون مکلارن آمار دقیق رو نداده
به زور 3 تا موتور الکتریکی دو دیفرانسیل نیم ثانیه 0-100 سریع تره جالبه انقدر شتاب ثانویه مکلارن بالاس که توی 5.8 خودشو به فراری میرسونه
اگر بدون تعصب میخواستن امتیاز بدن 5-1 باید به مکلارن امتیاز میدادن
ولی خب وقتی صحبت از برند مافیای فراری باشه مجله ها و سایت ها باید به زور برنده اعلام کننش حتی این مجله یا سایت انگلیسی
hosen
۲۷ مهر ۱۴۰۳جفتشون عالین ولی انتخابم F80
هرچند طراحیشو به هیچ عنوان دوست ندارم اصلا اونچیزی که باید باشه نیست.
سهیل
۲۷ مهر ۱۴۰۳هر دو عالین. ولی قیمت بیشتر فراری و خریداران پروپاقرص ارزش بیشتر فراری رو نشون میده.
مک لارن میدونه با قیمت بالاتر مشتری نداره. ولی هر مدل فراری همیشه مثل یه جواهر کمیاب خریداران بالایی داره.
لامبرگونی هم خیر سرش سوپر اسپرت میسازه فقط بدرد این میخوره که بخرن آتیشش بزن یا خوردش کنن برای اعتراض به کیفیت.
علیزاده
۲۷ مهر ۱۴۰۳هیچی مثل تستاروسا و اف 40 برا من نمیشه
R
۲۷ مهر ۱۴۰۳تو پیرمردی
علی منصوری
۲۸ مهر ۱۴۰۳تستاروسا عالیه
JaMsHiD_R1988
۲۸ مهر ۱۴۰۳برترینش F50 هست
سهیل گل آزاد
۲۷ مهر ۱۴۰۳جفتشون چه از لحاظ قوای محرکه و چه از لحاظ آیرودینامیک بهترینای این دوره ان و حرف های خیلی زیادی برای گفتن تو پیست ها دارن ولی قطعا فراری با تولید دانفورس ۱۰۵۰ کیلوگرمیش تو سرعت ۲۵۰ کیلومتر با اون طراحی آیرودینامیکی خفنش عملکرد بهتری تو پیست ها میتونه داشته باشه انتخاب خودم فراریه ولی جدی قیمت هایپرکار هام داره بدجوری پرواز میکنه یادمه زمانی که ۹۱۸ و لافراری و پی وان معرفی شدن ۹۱۸ حدود ۸۵۰ هزار دلار بود پی وان حدود ۱ میلیون دلار لافراری هم حدود ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار ولی الان جانشین مک لارن قیمتش بالای دو برابر شده و جانشین فراری هم نزدیک به سه برابر یکی از دلایلشم میتونیم بگیم به خاطره هزینه تولید و توسعه هایپرکاراست که سرعت پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به مهندسی های برتر بیشتر از گذشته توشون در حال افزایشه و اینکه رقابت بین کمپانی ها بیشتر از گذشته شده و هر کمپانیی تو این زمینه تلاشش رو میکنه که بتونه ته مهندسی خودش رو به نمایش بذاره
امین
۲۸ مهر ۱۴۰۳اینکه قیمت ها بالا رفته . بخاطر تورم و کم ارزش شدن ارزش پول هست.
مثلا در ۱۰ سال گذشته نرخ رشد تورم متاسفانه افزایش داشته بخصوص از ۲۰۱۹
در مورد ایران صحبت نمیکنم.
R
۲۷ مهر ۱۴۰۳به این رقابت بنز وان هم میتونه وارد بشه
فراری مثل بقیه مدلاش خصوصا پورسانگوئه این اف ۸۰ رو هم داره با چند برابر قیمت میندازه به مشتریا
از شیرون هم گرون تره!
R
۲۷ مهر ۱۴۰۳فراری مثل بقیه مدلاش خصوصا پورسانگوئه این اف ۸۰ رو هم داره با چند برابر قیمت میندازه به مشتریا
از شیرون هم گرون تره!
sinasvj
۲۷ مهر ۱۴۰۳نه w1 به اندازه پی وان خوشگله و نه اف ۸۰ به اندازه لافراری جواهره ولی بازم ممنونیم که بنزینین
آرین
۲۷ مهر ۱۴۰۳نظر ممه ولی
من عاشق طراحی مکی شدم به نظرم زیباست
به نظرم جانشین لایقیه
آرین
۲۸ مهر ۱۴۰۳ای وای
منظورم مهمه بود
mehran911
۲۷ مهر ۱۴۰۳هر دو خودرو کاملا قابل پیشبینی بودن تقریبا همون چیزی که انتظار داشتم…
طبیعتا با افزایش تمرکز روی آیرودینامیک، طراحیها چنگی به دل نمیزنه اما با توجه به پیشینه تولیدات، مکلارن بهتر عمل کرده به عنوان مثال در مقایسه با سنا با وجود دانفورس بیشتر طراحی معقولتری داره البته طراحی مکلارن رو یک روز قبل از معرفی دیدم به همین دلیل معرفیش چندان هیجان انگیز نبود…
از جمیع جهات ی کوچولو توقع بیشتری از فراری داشتم …
طبیعتا تو شرایط امروز انتظار توسعه خودرو ساختار شکن رو از کمپانیها نمیشه داشت؛ پتانسیل این پیشرانهها هم بیشتر از این نیست در کل میشه به عنوان فیسلیفت نسل قبل نمره قابل قبول تا خوب بهشون داد…
Nismo
۲۷ مهر ۱۴۰۳مهران جان پورشه 918 بعنوان ضلع سوم این داستان چجوریاست؟ قراره الکتریکی باشه یا هایبرید؟
End
۲۷ مهر ۱۴۰۳حتی خود پورشه هم مطمئن نیست و گفته در چند ماه آینده تصمیم نهایی رو میگیره
mehran911
۲۷ مهر ۱۴۰۳مخلصیم
والا داستانش طولانیه
مدتهاست ی پیشرانه V6 دست نخورده سطح بالا که طبق قوانین فرمول توسعه داده شده بود روی میز داره خاک میخوره میشه با تغییرات روی هایپرکار استفادهاش کرد ( تقریبا مشابه داستان کاررا جی تی اما نمونه V6 ) و حتی استفاده از V8 اما همینطور که سه چهار سال پیش هم گفتم توسعه هایپرکار هیبریدی مثل انبوهی از پروژه های نیمهکاره، منتفی است… پورشه علاقهای به معرفی فیسلیفت ۹۱۸ نداره… و حتی اگر علاقهای به اینکار داشت سه چهار سال پیش باید معرفی میشد نه الان…
چیزی که توسعه خواهند داد به احتمال بسیار بسیار زیاد الکتریکی خواهد بود “اگر” پورشه تصمیم به معرفی بگیره احتمالا ترکیبی از mission X و mission R خواهد بود… هر چند خودم بنا به دلایلی احتمال میدن پورشه هایپرکار معرفی نکنه…
در هر صورت شخص بلوم گفت شخصا تا انتهای امسال اعلام میکنه که تولید میشه یا خیر
Nismo
۲۷ مهر ۱۴۰۳هیچکدومشون مثل پدرانشون نیستن
Siyavash
۲۷ مهر ۱۴۰۳تا ضلع سوم یعنی پورشه وارد نشه…نمیشه کامل گفت چی به چی هست بین این دو اسطوره انتخابم با اختلاف خیلی خیلی کم فراری هست…
پادشاه مکلارن 🏴
۲۷ مهر ۱۴۰۳نابودی فراری نزدیک است!!!
JaMsHiD_R1988
۲۸ مهر ۱۴۰۳ترولا تموم نمیشن؟