فراری

غرش FXX اوولوزیون در مونزا [ویدئو]

در میان مدل های مسابقه ای فراری، صدای هیچ خودرویی به دیوانگی FXX Evoluzione نیست! باور نمی کنید؟ پس حتما باید ویدئوی ۳ دقیقه ای زیر را ببینید و با صدای بلند گوش کنید؛  این ویدئو چندی پیش از دو دستگاه اوولوزیون که مهمان پیست Monza در شمال میلان بودند، گرفته شده . . .

[jwplayer mediaid=”۷۶۴۸۲″]

درحالیکه مابین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ میلادی، تنها ۳۰ دستگاه از مدل مسابقه ای FXX فروخته شد اما فراری بعد از آن هم دست بردار نبود تا آنکه دوباره دستی به سر و روی FXX کشید که به خلق مدل های منحصر به فرد اوولوزیون یا به قول اروپایی ها اوولوشون ختم شد.

اوولوزیون که تنها ۳۰۰,۰۰۰ دلار گران تر از مدل های ۲,۰۰۰,۰۰۰ دلاری FXX بود، همانند FXX انجین V12 به حجم ۶.۳ لیتر داشت؛ این انجین همان پیشرانه انزو فراری است با این تفاوت که حجم آن دقیقا ۲۶۴ سی سی بیشتر شده. این خودرو نسبت به مدل های استاندارد FXX چهار برتری مهم دارد:

  • افزایش ۲۵ درصدی نیروی عمودی.
  • افزایش قدرت از ۷۹۰ به ۸۵۰ اسب بخار.
  • افزایش حداکثر سرعت از ۳۵۰ به ۴۰۰ کیلومتر برساعت.
  • کاهش زمان تعویض گیربکس از ۸۰ میلی ثانیه به ۶۰ میلی ثانیه.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی ف

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    دو میلیون دلار به اضافه سیصدهزار دلار به عبارتی دومیلیونوسیصدهزار دلار گرون نیست ایا واقعا می ارزه اماوقتی نگاهش میکنی واون صداشو میشنوی البته برای ما ازتو عکس وفیلم از خود بیخود میشی

    1. مک میسل

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      صداش باحاله

  2. AMIR

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    کسی که اونقدر پول FXX رو داده انقدر پولدار هست که براش 300,000 دلار فرقی انچنانی براش نداشته باشه

  3. وحید

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    یعنی خیلی صداش باحاله.ولی فک کنم مورسیه لاگو شتابش بیشتر باشه

    1. AndromedA

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (50 ديدگاه)

      :O :O :O :O O: :O :O

    2. پژمان

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (296 ديدگاه)

      چی میگی مورسیلاگو که هیچ حتی وننو هم نمیتونه حریف این ماشین بشه فکرکنم در مورد شتاب این ماشین اطلاعات نداری

  4. شهاب

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    صداش ی دنیایی واسه خودش . .
    مخصوصا معکوس کشیدنش!
    از این صدا قشنگتر کسی سراغ داره!؟

  5. PEUGEOT

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    چه خبره بابا خیلی گرونه
    قیمتش برای خارجی ها هم زیاده
    فکر کنم بیاد ایران قیمتش بالای 10 میلیارد بشه

    1. خاوری مزراتی

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      پژو جان این یه ابر خودروه..یه مدل جاودانه..هیچ وخت معرفی این خودرو در مجله ماشین رو یادم نمیره..سنم خیلی کمتر بود و دنیای مجازی هم خیلی در حوزه خودرو پانگرفته بود .. وقتی مجله رو باز کردم دهنم باز موند..خیلی طرایش زیبا و فرازمانی بود…

      1. PEUGEOT

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (999 ديدگاه)

        خاوری جان حرف شما رو تا حدودی قبول دارم
        ولی نمیشه الان اسمشو گذاشت ابر خودرو
        شاید در زمان خودش ابر خودرو بود
        الان ابر خودروها هنسی ونوم و بوگاتی ویرونه
        به نظر من تعداد آدم هایی که میرن سراغ این خیلی کمتر از آدمایی هستن که میرن سراغ بوگاتی ویرون اونم به خاطر این که این فقط ساخته برای سرعت ولی بوگاتی علاوه بر سرعت یک ماشین اشرافی و تجملاتیه
        علاوه بر اینا بوگاتی رو شاید با قیمت کمتر از این هم بتونی بخری

        1. خاوری مزراتی

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1102 ديدگاه)

          خب در چارچوب خودش و دوره تاریخیش
          قطعا میپذیرید که جاگوار ای تایپ یا پیکان نقره ای بنز یا فراری های قدیمی الان ابرخودرو نیستن اما در دوره زمانی خودشون چرا

        2. In the memory of enzo

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (32 ديدگاه)

          این ماشین همین الان توی پیست از بوگاتی زمان بهتری میزنه چون قدرت بوگاتی توی مسیر مستقیمه و تا بخاد دور برداره رسیده به پیچ بعدی

      2. reza

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (155 ديدگاه)

        خاوری جان اگه اشتباه نکنم تیترش این بود

        “”اسب تازه نفس فراری””

    2. AMIR

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (37 ديدگاه)

      وقتی فراری 458 8.5 میلیارده این اون وقت 10 میلیارد

  6. Ehsan

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    دقیقا صداش مثل یک ماشین فرمول وان میمونه

  7. yasin

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    البته این نظر منه هابه بقیه دوستان عزیز

    بی احترامی نشه ولی من به شخصه صدای فابریکشو

    ترجیح می دم.راستی زیگما خوب نوشتم اگه خوب

    نیست دوباره همون جوری بنویسم؟؟!!…

  8. علی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    فراری یعنی عشق فراری یعنی یک افسانه ایتالیایی

  9. mojtaba..designer

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    ممنون از پدال واسه اینکه تازگیا از فراری مطالب فوق العاده میذاری…

    زنده باد فراری…زنده باد هوادارانش…

  10. ashkan

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان به نظر شما روندی که فراری در پیش گرفته خوبه یا نه منظورم همون تولید انجین های توربو هست؟؟؟؟

  11. mojtaba..designer

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    ممنون از پدال واسه اینکه تازگیا از فراری مطالب فوق العاده میذاری…

    زنده باد فراری…زنده باد هوادارانش…

    هوادارانه بوگاتی یا بقیه دقت کنن :
    با 12 سیلندر + فقط 850 اسب قدرت + بدون توربو های پیشرفته = 400تا سرعت

    حالا فکر کنین لافراری که 963 اسب داره و تکنولوژیش پیشرفته تره چند تا سرعت داره ؟؟؟ که البته تاحالا رسمی اعلام نشده فقط اعلام کردن بیشتر از 360 !!

    حالا بوگاتی با 16 سیلندر و اون همه حجمو مصرفش 1000 تا 1100 اسبه و سرعتشم 410 فش 430 اینا.

    تفاوت تکنولوژی فراری رو درک کنین که بالا گفتم.

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      مجتبی جان مقایسه های شما نمونست . تو هیچ کجای دنیا پیدا نمیشه .

      اولا تمام دنیا ، بدون استثنا رقیب این فراری رو مکلارن P1 . پورشه 918 .

      و مرسدس بنز SLS الکتریک درایو و مرسدس بنز E CELL است .

      اما رقیب های قدر این لافراری همون مکلارن و پورشه هستند .

      همین مرسدس بنز E CELL AMG فقط با چهر موتور برقی 740 اسب بخار قدرت

      دارد .

      در ضمن باید یاد اوری کنم که موتور بوگاتی متعلق به سال 98 است .

      هدف من کوبیدن فراری و بالابردن بوگاتی نیست .

      منظور من اینه که مقایسه ی شما اشتباه بوده .

      خودم مطلبشو در پدال نوشتم .

      شما چطور تکنولوژی موتور 16 سال پیش رو با سال 2014 مقایسه میکنید ؟؟؟

      هر ماشینی در زمان خودش حرفهایی برای گفتن داشته .

      همون بوگاتی تا چندین سال کسی حریفش نبود تا بتونه رکوردش رو جا به جا

      کنه . تأکید میکنم که موتورش برای 16 ساله پیشه .

      اگر بنا به کوبیدن فراری باشه ، پس من دارم غیر مستقیم مکلارن . پورشه .

      و مرسدس بنز را هم میکوبم .

      میتونم بگم که بنز بدون هیچ سیلندر و سوختی 740 اسب بخار قدرت داره .

      دوست دارم شما خودت به حجم موتور فراری های سال 98 نگاه کنی و خروجیشون

      رو ببینی . اون موقع تکنولوژی هنوز به این مقدار پیشرفت نکرده بود .

      در ضمن وزن هم باید در نظر بگیرید .

      تکنولوژی طراحی بوگاتی خیلی بالاست .

      از مهندسان هواپیما استفاده شده .

      مقایسه شما نادرست و نا عادلانه است .

      1. Amir

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        یه نمونش فراری F40 تولید سال های 1987تا1992 با موتور وی8 با حجم 2.9 لیتری که 471 اسب قدرت تولید می کنه وسرعتش 324 کیلومتر.

  12. mojtaba..designer

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    اشکان…من خودم مخالف تکنولوژی توربو نیستم…
    حالا دیدیم فراری تو مدل کالیفرنیا تی.ازش استفاده کرد.

    ولی در کل فراری به صدای انجین و اگزوزاش خیلی خاصه.
    و فراری هم تو ساخت موتور های 8 و 12 سیلندر تنفس طبیعی سال پیش مقام اول رو داشت. و اینو ثابت کرد قوی ترین و بهینه ترین موتورهای 8.12 سیلندر و میتونه بسازه…..با حجم کم بیشترین اسب و گشتاور…و البته مصرف کمتر نصبت به رقباا.

    ولی فراری باید اول ری اکشن هوادارا و مشتریاشو ببینه تو مدل کالیفرنیا..
    امیدوارم تو ساخت موتورهای توربو هم مثل تنفس طبیعی باشه.

    اما فراری فکر نکنم تو مدل هایی که یه جوری نماد فراری ان شبیه لافراری یا مدل هایی شبیه اف12 برلینتا این کار و انجام بده.

    تو مدل های پایین تر و شاید گسترش چند محصول ارزون تر توربو بهتر باشه.

  13. mojtaba..designer

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    راستی چند وقت دیگه منتظر جانشین 458 باید باشیم..
    الیته همون جوری که تو سال 2009 فراری با ساخت 458 نسل جدید طراحی هاشو رو کرد..که طرح اون چرغا تو مدل های ff”berlinetta”laferrari

    به یه ترتیب بودن.

    فراری میخواد با ارائه نسل جدید 458 یا مدل های کره اسب فراری که موتور 8 سیلندر + حجم کم و البته سرکش با همه حریفا هست…نسل جدید طراحی واسه ماشیناشو نشون بده
    مدل های :
    335f1
    360modena
    f430
    458italia+spider+special
    که متور وسط 8 ان.

    1. سجاد

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقا مجتبی شما احیانا تو هیئت مدیره ی فراری سمتی نداری؟

      خیلی از فراری میدونی دمت گرم.

      ” Respect “

  14. رضا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    صداش که محشره
    5-6 سال پیش یه کلیپ دیدم که شوماخر با ماشین شخصی اش که یه fxx مشکی رنگ بود زیدان رو تو پیست منزا سوار کرد .. خیلی باحال بود
    شوماخر با همین ماشین رکورد پیست تاپ گیر رو هم زد

  15. امید

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    چه دلی دارن با این ماشین به این گرونی اینجوری تو پیست گاز میدن
    صدای موتورش چه گوش نواز بود

  16. mojtaba..designer

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    میلاد خان…
    بوگاتی که شما میگی سال 2001تا 2002 با مدل ویرون 16.4 به بازار رسید…که همون زمونا فراری با مدل انزو رسید..

    اگه هدف از مقایسه زمان خاصیه دارم تو زمان خودش قیاس میکنم.

    اون زمونا هنوزم کسی رکورد های انزو رو نداشت.
    و دقیقا روند شروع بکار پروژه gran anselmo
    یا همون فراری انزو تحقیقاتش از سال1996 کلید خورد و 6سال نتیجه کار انزو بود یعنی ماشینی نبود که الکی ساخته شه.

    پس با این حساب با گفته شما تو سال 1998 .تکنولوژی مدل ویرون 16.4 با انزو یکی بوده..اینم بدون سال 98 کمپانی وولکس واگن بوگاتی رو خریده.!!

    و دقیقا مشخصات بوگاتی : 1006 اسب و سرعته 408 بود. با دو انجین 8سیلندر که 16تا میشه + 4تا توربو و اینتر کولر و و و و.

    البته منکر خاص بودن بوگاتی نمیشم فقط قیاسه.

    فراری انزو هم : انجین 12تایی با قدرت660 بود که سرعتش360 تایی میشد و البته محدود شده.
    یعنی اگه یه موتور 16تایی داشت کلا قضیه فرق میکرد.

    اگه واقعا بخواییم قیاس کنیم آره لافراری باید با 918 و p1 قیاس شه.
    ولی قیاس من تو کامنت قبلی از نظر سوپر اسپرت بودنشون بود.
    و البته اون بنزی که شما میگی تو دسته ماشین های الکتریکی قرار داره و دیگه با برلینتا یا آونتادور قیاس نمیشه.

  17. mojtaba..designer

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    آقا میلاد شما هر کاری کنی هر صحبتی کنی یا حتی من یا کس دیگه…

    اینو بدون فراری پرافتخارترین خودروساز قرنه بیشتر تو اسپرت ساز بودن !!!
    از قهرمانی ها و رکورد های متعددش تو همه مسابقات گرفته تا مقام های طراحی و فنی.

    از اصالت ناب ایتالیاییش گرفته تا دقت و خاص بودن ساختو تولیدش.
    یه نمونه کامل از یه ماشین های فرمول تو خیابون میسازه البته با هندلینگ فوق العاده.

    اگه اینو نمیدونین بدونین فراری بهترین هندلینگ و تحمل نیروی جی رو تو سوپر اسپرتا داره..پیستها یا جاده هایی که بدترین پیچ هارو دارن به راحتی طی میکنه.اینو تو همه تستینگ دیدین.

  18. mojtaba..designer

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    همه حرف های منو جایزه هاش تو این 5و6 ساله از لحاظ فنی و طراحی ثابت میکنه..

    بوگاتی به نا به اعلام خود وولکس واگن جز ضرر مالی سود زیادی تو تولیدش نداشته !!

    البته من باز تاکید میکنم منکر تکنولوژی و مهندسی خاص بوگاتی نمیشم اصلا.
    به قول شما میلا خان.از صنایع هوا پیماسازی استفاده کرده.
    سنسور های خاص داره.اما همه این هزینه های گزاف رو قربانی اون سرعتش کرده.که چی بشه کجایه دنیا اجازه میدن تو اتوبان ها بیشتر از 250 330 تا بری.اون سرعت 430 440 تاییشو باید تو یه مسیر مستقیم فقط طی کنه که همه جا مسیر مستقیم نداره.

    ولی فراری همه چیزایی که یه هایپرکار میخواد یه جا جمع کرده.
    سرعت+قدرت+اصالت+دقت+خاص بودن و فرمول 1 بودن.

    این فراری گفتن من فقط قیاس با بوگاتی بود.

    و الا لامبورگینی مکلارن پورشه..یا کونیخ زگ همشون حتی بوگاتی و تاریخش قابل احترام هستن.زنده باد طرفداران ماشین.

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      از راه دور میبوسمت .

  19. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    مجتبی میخوای بیایی منو بزنی خیالت راحت بشه داداشم ؟؟؟؟

    به جون جفتمون من منکر اینها نیستم ، اما این مقایسه اشتباه بود .

    بذار بوگاتی به روز رسانی بشه ، بعد . تازه باز هم نه با این فراری .

    همه ی این موارد را هم گفتی ، اما فراری بی عیب نیست . نه تنها فراری

    . بلکه بنز . لکسس . ب ام و و …..

    میدنستی فراری هم به خاطر استفاده از جنس نا مرغوب چسب در داخل ماشین

    اتیش میگرفته ؟؟؟؟

    در ضمن بحث ما هندلینگ نبود .

    بحث ما قضاوت عادلانه و یا نا عدلانه بود .

    موفق باشی .

  20. mojtaba..designer

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    نه داداشم خدا نکنه من همچین جسارتی کنم و شمارو بزنم…

    آره خوب فراری هم اون اشتباهو داشت منم قبولش دارم.
    به قول تو همه خودرو ساز ها کوچیک یا بزرگ اشتباهاتی دارن.فراخوان میدن دیدیم دیگه..

    اما همشون همشون زوددست به کار میشن و اشتباهشونو برطرف میکنن!واسه همین به هیچ کدوم واقعا نمیشه خورده گرفت.
    میلاد جان من از بچگی با ماشین و طراحیاش بزرگ شدم.
    چون کارم و درسمم همینه همه خودرو سازارو دوس دارمو سبک هرکدوم برام قابل احترامه.

    شاید از بحثام اینطور برداشت شه که من با بوگاتی و اون توربو هاو 16تایی بودن سیلندرهاش مخالفم.نه بخدا.
    من خودم سال پیش یه مدل تورینگ از بوگاتی طراحی کرده بودم.

    ولی من قیاسم از لافراری گرفته تا انزو با بوگاتی و همه مدل هاش از ویرون 16.4 گرفته تا مدل های بروز شدش…تو بحث سوپر کار بودنشون بود.
    والا بوگاتی رو با هیچ ماشینی از لحاظ فنی نمیشه قیاس کرد.

    کلا تکه..همه حرفام خلاصش این بود در مجموع اسم فراری بیشتر این روزا و قبلنا تو چش بوده.
    بازم میگم بوگاتی و همه طرفدارن ماشین زنده باد.

  21. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    مجتبی ببینم شما که در کار طراحی هستی میتونی جوابم رو بدی ؟؟؟

    به نظرت چرا من از کوروت مخصوصا عقبش ، واپیر . انزو . 458 . لافراری

    بدم میاد ؟؟؟ هان ؟؟؟ از لحاظ طراحی گفتم .

    نکنه هیچی نمیفهمم !!!!! یا شایدم خیلی بد سلیقه هستم .

  22. mojtaba..designer

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    راستش واسه خود من هم طراحی عقب یا بک دزاین..این چند تا ماشین یعنی :
    کوروت استینگری + 458 مشکلش اینه که اون هماهنگی لازم رو 100 درصد ندارن.

    جفتشون هم از عناصر نامفهوم استفاده کردن.

    وایپر و انزو هم شدیدا ساده ان.
    انزو شاید بخاطر سبک قدیمی طراحیش باشه که طراحی عقبش جز طراحی های 1990 تا 2000 فراری محسوب میشه.

    ولی لافراری انصافا خیلی خوب از آب درآومده واقعا نشون دهنده فراری بودنه مثل بک دیزاین برلینتا یا اف اف..

    اینم بگم طراحی عقب 458 speciale خیلی بهتر از خود 458 هستش.
    یا تیپ 458 اسپایدر.

    بازم در کل طراحی و دوس داشتنش یه عقیده شخصی به حساب میاد.

  23. mojtaba..designer

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    میلاد جان تو طراحی خودرو همیشه مشکل ترین قسمت طراحی..طراحی پشت ماشین به حساب میاد..چون باید جوری طراحی شه که با خطوط بدنه و جلو خودرو هماهنگی کافی رو داشته باشه.
    و از این بابت که تاثیرگذارترین قسمت آیرودینامیک تو عقب ماشینه اونجایی که ستون c از روی چرخ عقب ختم میشه تا سقف انحنا پیدا کنه جون باید جوری طراحی شه که بیشترین نیروی پایین برنده یا downforce
    ایجاد شه.واسه همین
    میبینی ماشین طراحی جانبی و جلوش خوب از آب در میاد ولی وقتی میخواد پشتش شکل بگیره به خاطر اون نکات فنی دیگه نمیتونن دوباره اکثریت زیبایی ماشین رو فدای پشتش کنن واسه همین نکات فنی یکم دستو پاگیر میشه.

    شاید تو یه ماشین 90-100% زیبایی کلی داشته باشه ولی زیبایی عقب 60-40% باشه.

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      دستت درد نکنه مجتبی جان . توضیحات خوبی بود .

  24. reza

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    چه صــــــدایی داره

    مشکیش قشنگتر بود :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا