تنها چند ماه از انتشار قسمت ویژه چهارمین فصل گرند تور میگذرد و ما به شدت منتظر قسمتهای بعدی هستیم اما با گشتوگذار در یوتیوب به برخی از قسمتهای جذاب و روزهای خوش تاپ گیر مشهور برخوردهایم. زمانی که جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می در این برنامه حضور داشتند تاپ گیر یکی از بزرگترین نمایشهای تلویزیونی بود. قطعاً اکثر شما عزیزان بخشهای مختلف تاپ گیر را دوست داشتید و یکی از برجستهترین قسمتهای آن به بررسی فراری FXX مربوط میشود. این روزها خودروسازان سطح بالا به راحتی میتوانند خودروهایی پرفورمنس برای رکوردشکنی در پیست تولید کنند اما زمانی که فراری FXX عرضه شد رقیب چندانی برای آن وجود نداشت. این خودرو بر اساس نسخه جادهای انزو شکل گرفته بود و پرچمدار سوپرکارهای فراری محسوب میشد. این خودرو فقط به خاصترین مشتریان فراری فروخته شد.
زمانی که تاپ گیر FXX را تست کرد نکتهای وجود داشت. بجای اینکه کلارکسون یا یکی از همکاران او این خودرو را در دانزفولد آئرودروم برانند، FXX یک دور در پیست مشهور تاپ گیر حضور پیدا کرد. به نظر میرسید این خودرو توسط استیگ رانده میشود اما بعداً اعلام شد این استیگ نبود که پشت فرمان FXX نشسته بود بلکه راننده خودرو کسی نبود جز مایکل شوماخر مشهور. FXX حاضر در این برنامه هم خودروی خود شوماخر بود.
با توجه به اینکه FXX فقط برای تردد در پیست طراحی شده بود، شکسته شدن رکورد تاپ گیر و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۱۰.۷ ثانیه توسط این خودرو جای تعجبی نداشت. FXX در واقع ۶.۶ ثانیه سریعتر از رکورددار قبلی این پیست یعنی گامپرت آپولو بود. البته با توجه به اینکه FXX اجازه تردد قانونی در جادهها را نداشت بنابراین زمان آن از تابلوی تاپ گیر حذف شد.
rezars pc
۲۸ اسفند ۱۴۰۰عالی
Al pachino
۲۸ اسفند ۱۴۰۰من همیشه به این فکر میکنم که،
کسایی که راننده فرمول یک هستن و شما بغل دستش میشینی هنگام رانندگی،دیگه خیالت راحته که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد چون ناسلامتی راننده فرمول یک هستن!
و الان شنیدم شوماخر پشت فرمون بوده،حقیقتا پشمام ریخت !
مهدی موتور
۲۸ اسفند ۱۴۰۰این جرمی کلارسون وقتی بدنیا اومد هم پیر بود؟🤣
نمردیم از بدبختی
۲۸ اسفند ۱۴۰۰😂🗿
جناب ایکس
۲ فروردین ۱۴۰۱جنتی ایه برای خودش🤣🤣🤣
R@m!n
۲۸ اسفند ۱۴۰۰این ماشین واقعا هیولاست. در اصل ورژن وحشی فراری انزو به حساب میاد که بدنه توسط فرانک استفنسون بزرگ طراحی شد و انقدر از زمان خودش جلوتر بود و کلی قطعه مشترک از نمونه های مسابقه ای فرمول ۱ و gt قرض گرفت که مجوز تردد ازش گرفته شد.
موتور F140 دوازده سیلندر تنفس طبیعی که با زاویه ۶۵ درجه اونم بیشتر از ۱۵ سال قبل ۸۰۰ اسب قدرت و ۷۰۰ نیوتن گشتاور از تو حلقش بکشی بیرون با ردلاین خارق العاده ۸۵۰۰ دور !!!! واقعا باورنکردنیه. راجب دوازده سیلندر صحبت می کنیم خیلی سخته رسیدن به همچین ردلاینی واسه یه موتوری که استفاده جاده ای داره.
گیربکس AMT هم از رو ماشین های فرمول ۱ برداشته شد و چگونگی هندل کردن این حجم قدرت و جلوگیری از افت دور موتور بدون کمک توربو خودش چندین مقاله توضیحات می خواد.
برای خودم جزو ۵ تا فراری برتر تاریخه. چقدر خوبه جای اینکه یه ماشینو خار چشمه خودمون کنیم و داستان ببافیم از این صنعت لذت ببریم.
ارشیاSVJ
۲۸ اسفند ۱۴۰۰هرکی اینو ببینه میگه خب اینا رو که موتور svj. یا ۸۱۲ کامپتیزیونه هم داره ولی موضوع اینه که اینا اعداد سال ۲۰۰۵!!!
اره دیگه سال ۲۰۰۵ اومد فک کنم
محمدهادی
۲۸ اسفند ۱۴۰۰خارج از بحث قدرت و توان موتور
چیزیکه میتونه یک خودروی اسپرت رو آپدیت و مدرن نگه داره بحث بسیار حیاتی وزنه
من خودم دیوونه ی شخصیت محکم SVJ هستم
اما به تمام معنا این مدل جهش یافته از فراری انزو در کاهش وزن کل ماشین هنوز هم نهایت فناوریه
در واقع میشه گفت هم رزم واقعیش لامبورگینی اسنزا است
نه SVJ
Mf1
۲۹ اسفند ۱۴۰۰لامبوsvjدر مقابل این هیچه لامبو اسنزا فکرنکنم بتونه در کنار این باشه همنجور لامبو المنتو تو همین پیست تایم 1.14 یک دقیقه چهارده ثانیه داره با اینکه ساختش ۲۰۱۴ بود نتونست رکورد fxx ۲۰۱۰ بزنه
italian gentleman by maserati ( MC20)
۲۸ اسفند ۱۴۰۰رامین جان داداش هنوز ول نکردی قضیه جی تی رو :)) بابا سال داره نو میشه ولش کن . . . البته حرفت درسته . . . منم قبول دارم . . . باید هم ، به رقبا احترام گذاشت و هم اگه شد ، دوستشون داشت . . . ولی بعضی وقت ها برای بعضی ها که یه برند رو از بچگی برای خودشون بت کردن ، سخته خوبی های رقیب رو هم ببینن . . . من خودمم این جوری بودم . . . خیلی وقت پیش غیر ایتالیایی ها رو ، اصلا حساب نمی کردم ( حتی آلمانی ها ) . . . اما الان که شور و حال جوونی رفته و یه سر سوزن پخته تر شدم ، از فورد جی تی 40 و فورد جی تی ، از مک لارن F1 و از مک لارن P1 ، از پورشه 918 ، حتی از سلطنت لوتوس و نبوغش در فرمول یک ( 1992 ) و اختراع بی بدیل سیستم تعلیق فعال (Active – Suspension) و ماشین افسانه ای ویلیامز FW۱۴B و . . . دارم لذت می برم ، چون واقعا همشون بی نظیرن . . . حداقلش اینه که بازی رو خیلی جذاب تر کردن . . . اینم بگم ، بیشتر ما از بچگی با یه برند خاص عاشق دنیای ماشین شدیم برای همین برای بعضی از ما سخته برند های دیگر رو هم ببینیم ، در حالی که همزمان دوستان ما یه جای دیگه توو این کشور ، اتفاقا با برند رقیب ما عاشق دنیای ماشین شدن و متاسفانه این تضاد ها و کل کل ها این جا و یا هر جای دیگه ای ، رخ میده . . . و تا من ، پخته تر نشم ( خودم رو گفتم که به کسی برنخوره ) ، زیبایی های برند های رقیب رو نمی بینم و همچنان تووی پیله تعصب خودم می مونم . . . اون هم در حالی که نه این برندها و نه موسس هاشون ، هیچکدام ، مقدس نیستن اما من ، یه عمر ازشون بت ساختم . . . ببخشید انشام طولانی شد :)) . . . سالی که گذشت من اومدم پدال . . . ولی هنوز نیومده ، متاسفانه ، باعث کل کل و دلخوری شدم . . . این جا باز هم به رسم ادب از شما و همه دوستان گلم که ناخواسته ( واقعا ) رنجوندمشون پوزش می خوام . . . امیدوارم سال جدید بهترین ها برای همه شما عزیزانم و دوستان سایت ، رقم بخوره و همیشه سالم و شاد و بی نیاز باشید . . . همتون رو از صمیم قلب دوست دارم . . . مواظب خودتون باشید . . . عیدتون هم پیشاپیش مبارررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررک . مهدیار
R@m!n
۲۹ اسفند ۱۴۰۰سلام مهدیار عزیز راستش دیگه برای خودم چند ساله که سال جدید و عید این داستان ها مهم نیست. به قول یه بزرگی عید روزیه که دل خودت و دورو بری هات خوش باشه. حالا دورو بری ها منظورم خانواده نیست بلکه مردم دورمون هست. به واسطه کارم هم با قشر متمول طرفم هم قشر شریف کارگر، حال این قشر شریف اصلا خوب نیست. البته اینجا جای این حرفا نیست همه می دونیم چه خبره. این مسائل واسه یکی بی اهمیته واسه یکیم عین رنده روحشه.
خودتم می دونی من اینجا با نظر فنی هیچ مشکلی ندارم ولی با خزعبلات و توهین کنار نمیام. اتفاقا خودم با فراری عاشق این صنعت شدم و انقدر از فراری مطلب خوندم از تو دماغم داره میزنه بیرون.
MC20
۲۹ اسفند ۱۴۰۰رامین جان قصدم از یادآوری عید ، عوض کردن حال و هوات بود و گرنه منم از اوایل دهه 80 ، دیگه مزه اون عیدهای قدیمو نچشیدم … سر درد و دلو باز کردی … از دولته اول یه بنده خدایی ، قراره مشکلات مردم رو حل کنن … اما در این 24 سال جامعه طبقاتی ما هر روز بیشتر دچار فروگسستی شده که همچنان تا آخرین لایه ادامه داره … اون که شکافته بشه … دیگه از هم می پاشه … این آخرین لایه ، همون قشر شریفن … دور و بر من هم هستن و می بینم … روز پنجم ، ششم ماه حقوقشون تمومه … با نون و رب و سیب زمینی زنده می مونن … نمی دونم واقعا چی بگم … من به سهم خودم شرمندم که کاری براشون نتونستم بکنم تا حالا … تنها دلخوشیم اینه مثل خیلی ها خونشون رو مستقیم یا غیر مستقیم توو شیشه نکردم … بماند … امیدوارم سال نو سال خوب و پرباری برای همه مردم خوب کشورمون ، خاصه دوستان خوب سایت پدال ، باشه … مهدیار … ♥️ 🌹
محمد امین
۲۸ اسفند ۱۴۰۰یه کامنت نوشتم فکر کنم حذف شد
میخواستم بگم ممنون از برسی تون آقا رامین
این ماشین خیلی خاص و دوست داشتنی هست ، یه نسخه ی evo هم داره که با فاصله ی زمانی کمی رونمایی شد و موتورش ۸۷۰ اسب قدرت داره و ۷۵۰ میتون متر گشتاور با ردلاین ۹۰۰۰ و حجم ۵.۳ لیتر ، که واقعا هنوز هم رقم عالی هست
تبریک برای سکو کوروت و پیس بسیار خوبش ، با فاصله ی ۱.۵ ثانیه دوم شد در ریس سبزینگ و پورشه برد شماره ی ۹۲
به نظرم توی wec امسال نمیشه به فراری امیدی داشت ، تقصیر هم ندارن ، متاسفانه سوخت ماشین های در fia تغیر کرده و مقداری الکل به سوخت اضافه شده ، و این موضوع عملکرد موتور های توربو رو به شدت کاهش داده ، حتی تویوتا هم نتونست یا اون همه عظمت رقابت کنه ، و الپین کلاس هایپر رو برد ، چون ماشینشون تنفس طبیعی بود و موتور های تنفسطبیعی سود زیادی بردن از این تغیرسوخت ، فراری هم موتور توربو داره و کلی ضرر کرده ، واقعا این خوب نیست که شرایط نابرابر برای تیم ها درست کردن بعد گفتن بیا مسابقه بده
به هر حال فک رنمیکنم به این راحتی بشه حل کرد این مشکل رو …
ولی نکته ی خوب این هست که فراری ریس بحرین رو پل پوزیشن گرفت 💪
R@m!n
۲۹ اسفند ۱۴۰۰این سیاست فیا هست که مسابقات یه طرفه نمونه و دیگه خودت که دنبال میکنی بهتر می دونی چقدر تو تاریخ این تغییر قوانین وجود داشته. گفتن تویوتا و فراری دیگه کافیه پورشه هم پارسال تو در و دیوار بود یه تنوعی بدیم هیجان انگیز تر شه.
با این حال بازم مطمئنم فراری با کوروت و پورشه تا آخر فصل رقابتو حفظ می کنه.
حمیدرضا
۲۸ اسفند ۱۴۰۰بعید میدونم همین الان هم ماشینی جز FXX K Evo بتونه سریعتر باشه ازش
Sina10
۲۸ اسفند ۱۴۰۰یادش بخیر اون دوران تا ۱۰ یا ۱۵ سال بعدش چه دوران طلایی و جذابی بود ، از سال ۲۰۰۰ تا حدود ۲۰۱۵ یا حتی تا ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ هم میشد رد پای این نسل ماشینا رو دید
بعد از دهه ۶۰ و اوایل ۷۰ میلادی برای امریکایی ها و تا حدودی هم ۹۰ برای ژاپنیا ، دوباره یه دوران طلایی برای عشق ماشین ها بوجود اومده بود با این تفاوت که این دوران طلایی هم توش افت داشت و هم اوج ، و فقط به یه کشور محدود نمیشد و برای تمام بازار ها وجود داشت ، جالبه که این دور همزمان بود با پخش برنامه تخت گاز ، شاید کسی مثل جرمی کلارکسون در نگاه اول برای دنیای خودرو بی تاثیر به نظر بیاد ولی شاید یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت ماشین های این نسل همین ایشون و برنامش بود ، بعلاوه دوران بازی های رانندگی
، بازی های با کیفیت گرن توریسمو در ابتدای این دوران ، دوران طلایی نیدفوراسپید و در انتها درخشش فورزا هم برای محبوبیت ماشینا موثر بودن
چه ماشینای عجیبی که ندیدیم! از سدانی با موتور V10 یعنی M5 تا فجایعی مثل آزتک! از کراس اوور های زشتی که توی این دوران برای اولین بار توسط برندهای لوکس داشتیم ، تا پورشه ای که قصد داشت در اوایل این دوران ۹۱۱ رو تغییر اساسی بده ،جابه جایی های شرکت های انگلیسی ناموفق تا مرسدس های جذاب بلک سریز ، از فراری انزو تا ۴۵۸ ، از مثلث طلایی انزو ۹۱۸ و P1 ، از بازگشت ماسل کار های اصیل (که الان بعضیاشون دارن محو میشن)
از قدرت نمایی زیرمجموعه های فولکس واگن ، لامبو و بوگاتی و رکورد شکنیش ، از استون مارتین های DBS و DB9 تا DB11 در انتهای این دوران ، از سوپرسدان هایی که اواخر این دوران به بازار اومدن و ولی خاطره و ماجرا و …..
بعیده که دیگه چنین دوران هایی ببینیم مخصوصا با هجوم کراس اوور های برقی
Sina10
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ببخشید اصلاح ، جای لافراری یه جا گفتم انزو
رامتین
۲۸ اسفند ۱۴۰۰زنده باد مایکل….
محمدهادی
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ببینم؟
این ویدئو قبل از اون حادثه ناگواره که برای مایکل توی پیست اسکی افتاد؟
الان مایکل در چع وضعیه؟
بلاخاره از کما اومد بیرون؟
Hamed
۲۸ اسفند ۱۴۰۰این لعنتی فقط صداش یه میلیون دلار میارزه
کسایی که تو پیست فیلماش رو دیدن میدونن چی میگم
بنیامین
۲۸ اسفند ۱۴۰۰با اختلاف بهترین برنامه خودرویی دنیا بود
ARMAN
۲۸ اسفند ۱۴۰۰بعضی چیزا تکرار نمیشن
پورشه
۲۸ اسفند ۱۴۰۰اصلا من همیشه قسمت های تاپ گیر را صد بار میدیدم مخصوصا ویژه برنامه ها
Mf1
۲۹ اسفند ۱۴۰۰چه هیولایی بودfxx اونموقعه هرچند یه مدت بعد یه هیولایی دیگه رکوردfxx زد اونم پاگانی زوندا R بود که تونست تایم 1.08 یک دقیقه هشت ثانیه بزنه.از نظر من FXX یه سرگردن از لافراری بالاتره از لحاظ طراحی
فاضل
۱ فروردین ۱۴۰۱چقد جدیدا مطالب پدال اشتباه تایپی و ضعف جمله سازی دارن! از زحمات شما متشکریم ولی قبل آپلود یه دور مرور کنید خیلی بهتر میشه
ایلیا
۳ فروردین ۱۴۰۱جوووووون صدارو
سعید.۱۳۵۸
۴ فروردین ۱۴۰۱نمیدونم دوستان اون ویدئویی که یک نسخه ی Fxxk رو توسط بهترین راننده ی فراری تست میکنن رو دیدین یا نه ولی فقط همینو بگم که اون راننده ی حرفه ای پشت فرمان ذوق زده شده بود و کاملا میشد تعجب و حیرت رو در چهره اش دید .
خلاصه که بازم فراری نشون داد که حرف اول رو در تمام سگمنت ها میزنه چه جاده ای چه پیست و چه هر چیز دیگه 💥❤💥