فراری لافراری درست زمانی به پایان خط تولید رسید که مک لارن تولید سنا را در سال ۲۰۱۸ شروع کرد. حالا این دو ابر خودروی دوستداشتنی راهی مسابقه درگ شدهاند تا تواناییهای یکدیگر را به رخ همدیگر بکشند.
ما با دو خودروی کمیاب و پرقدرت طرف هستیم که پرفورمنسی فوقالعاده دارند و میتوانند این تواناییها را در مسابقه درگ ۴۰۰ متر به نمایش بگذارند. نیروبخش مک لارن سنا پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور است. یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیروی پیشرانه را به چرخ های عقب که از نوع پیرلی تروفئو R هستند میرساند.
فراری لافراری ۲۰۱۵ به نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری مجهز بوده هرچند آنهم دستیاری برقی دارد و همین امر باعث میشود خروجی خودرو به رقم قابلتوجه ۹۵۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۹۰۰ نیوتون متر برسد. اگرچه قدرت زیاد لافراری مایه خرسندی است اما این امر به قیمت افزایش وزن تمام شده است. لافراری هم همانند سنا خودرویی دیفرانسیل عقب بوده و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه آن نیرو را به لاستیکهایی که ساخت میشلن هستند میرساند. این دو هیولا در سه مسابقه درگ ۴۰۰ متر شرکت کردهاند. در مسابقه اول هر دو خودرو استارتی تقریباً مشابه دارند هرچند سنا میتواند از لافراری پیشی بگیرد. البته اینکه ابر خودروی بریتانیاییها توانسته زودتر به خط پایان برسد یا خیر را میبایست در ویدئوی انتهای مطلب تماشا کنید. در مسابقه دوم فراری استارت بهتری دارد و همین امر باعث میشود از مک لارن جلو بیفتد. اینجا نیز نتیجه را لو نمیدهیم تا شما عزیزان بتوانید از مسابقه لذت ببرید.
نهایتاً به مسابقه سوم میرسیم که بازهم نزدیک به یکدیگر بوده و هر دو خودرو تقریباً همزمان استارت میزنند اما سنا از فراری پیش میافتد. شاید در میانه راه اتفاقاتی هیجانانگیز افتاده باشد که تماشای آن را حتماً توصیه میکنیم! مک لارن و فراری در حال توسعه نسل بعدی هایپرکارهای خود هستند به گونهای جانشین مک لارن P1 انتظار میرود تا سال ۲۰۲۶ معرفی شود درحالیکه رقیب پرقدرت فراری یک سال زودتر پدیدار خواهد شد. اگرچه هر دو خودرو هویتی متفاوت خواهند داشت اما انتظار میرود هایپرکارهای جدید مک لارن و فراری از قوای محرکه هیبریدی استفاده کنند زیرا هنوز تکنولوژی کاملاً برقی به آن حد از پیشرفت که پاسخگوی نیازهای این دو برند باشد نرسیده است.
Daruosh
۷ خرداد ۱۴۰۲لا فراری 👍
مکلارن سنا 👎
واقعا فراری یه چیز دیگست 😍
BMW-528i
۱۱ خرداد ۱۴۰۲آره دقیقا از اون طرفم مکلارن یه چیز دیگست ترمیناتوره
new reventon
۷ خرداد ۱۴۰۲الکی نیست چند سال پیش اپل میخاست مکلارن رو بخره
واقعا تو پرفورمنس رقیب نداره
Amir
۷ خرداد ۱۴۰۲راننده لافراری ۲۰۰ کیلو به وزن ماشن اضافه کرده بود
فقط انگلستان
۷ خرداد ۱۴۰۲مکلارن سنا برتر از لافراریه
.
ولی چیزی از ارزش لافراری کم نمیشه با این چیزا.
R
۷ خرداد ۱۴۰۲لافراری برتر از سناست ۴۰۰ متر لافراری ۹.۷ سنا ۱۰.۱
درگ تایمز دیمی کار میکنه
Monster 765lt
۱۱ خرداد ۱۴۰۲سنا اصلا مخصوص درگ نیست و لافراری شکست داد پسر جون قدرت ها یه نگاه بنداز اگر 765 ال تی بود این اختلاف وحشتناک تر میشد
ممد ژانگولر
۷ خرداد ۱۴۰۲پسر لاغره با ۲۰ کیلو وزن انداختن تو مک لارن با سوخت هواپیما توش . فراری بنده خدا رانندش بالای ۲۰۰ کیلو بدون لباس و ساعت در نظر بگیری با بنزین معمولی
خوب معلومه نتیجه چی میشه .
پوریا چالش
۷ خرداد ۱۴۰۲رقیب سنا sfهست نه لاف وه رقیب اصلی لافراری باید اونتادور و سنتاریو باشه که قطعا اونا سریع ترن
Royal Driver
۷ خرداد ۱۴۰۲آخه اونتادور رقیب لافراری باشه؟!
Parham Dahane-Chi
۸ خرداد ۱۴۰۲اون شورولت کوروت c8 هستش، اما خیلی به هم شباهت دارن!
Siyavash
۷ خرداد ۱۴۰۲چیزی که مشخصه لافراری تویه پیست حریف سنا نمیشه…ولی واقع بینانه نظر بدیم تویه درگ هم سنا حریف لافراری نمیشه..این درگ یه جوری بود ..اولن راننده مکلارن حداقل ۱۳۰ کیلو وزن داشت..دومن لافراری خیلی بد از زمین کنده میشد و درواقع لانچ جالبی نداشت..سومن تویه این کانال هر دفه هر مدل مکلارن آوردن همیشه پیروز درگ بودن و مهم نبود ماشین مقابل..چی بوده از ماشین فرمول ۱بگیر تا جنگنده f35همگی تویه این کانال به مکلارن میبازن و فقط فراری sf90تویه این کانال تونسته مکلارن رو بزنه اونم به هزار بدبختی ….نمیگم شتاب اولیه لافراری باید بزنه ولی چیزی که مشخصه باید از ۱۰۰ به بعد سنا رو بزنه چون هم شتاب صفر تا ۳۰۰ بهتری داره…نمیخوام بگم مکلارن بد هست یا من بدم میاد ازن اتفاقا یکی خیلی بهش علاقه دارم مخصوصا به ۶۷۵lt و ۷۶۵ltخیلی علاقه دارم..ولی باید این جا لافراری میزد…..لانج سنا که از ۹۱۸ قویتر نیست که توبه درگ ۹۱۸ و لافراری میتونی ببینی لافراری تویه لانچ چیزی از ۹۱۸ کم نداشت و پا به پاش میومد و تویه سرعت بالاتر هم میگرفتش…..
حسین
۷ خرداد ۱۴۰۲تموم شد ؟🤦♂️
اسپیدتیل که پرچم داره مکلارن
تو خط مستقیمه
توسط شیرون
بلعیده شد
حالا تو بیا خودتو بکش اینجا
مکلارن سنا غول بی شاخ و دمیه که هم پیست رو به آتیش میکشه
هم خودرو های دیگه رو تو سرعت و شتاب درو میکنه
درست برازنده آقای سنای مرحوم ⭐
Scuderia Ferrari
۷ خرداد ۱۴۰۲سلطان قلبها ، ملکه زیبایی ، شاهکار مهندسی با انجین V12 رو با هیچی عوض نمی کنم
درگستر فراری SF90 استراداله هست و فعلاً رقیبی براش نیومده
بروکس عیار واقعی مکلارن در درگ رو باید با SF90 استراداله بسنجه نه LaFerrari افسانه ای !!
حسین
۷ خرداد ۱۴۰۲میشه بحث هایپر کار سال ۲۰۱۶ رو بکشم وسط
جمع جمعه اخه 😁
بنظرم محدوده میانی شتاب گیری
در اختیار مکلارن هاست
اس اف نود چشمه کوچکی از
آینده فراریه …
این وسط ریماک و بوگاتی میخوان چیکار بکنن فقط اوسا کریم آگاهه
Ehsan
۷ خرداد ۱۴۰۲لافراری بدون رقیب 👑
مثل این طراحی و این ابهت نمیاد دیگه
BMW
۷ خرداد ۱۴۰۲خدایی وزن طرف رو هم حساب کنید ۱۵۰ و ۲۰۰ کیلو وقتشه حالا به اینا به کنار درگ اول که انجام شد شاخ در آوردم سنا کم آورد بعد انگار از دوباره شروع کردند ولی قیافه سنا خیلی هیجانی بود و اینکه انتخاب من فراری هست تا سنا
حسین
۷ خرداد ۱۴۰۲بحث وزن رو نیارید خواهشا اون اختلاف کوچیک کار به جایی نمیرسونه واقعا سطح رو نکشید پایین
چه وضعشه اخه
بچه شدید
Tesla
۷ خرداد ۱۴۰۲کاش بروکس : تسلا پلدش رو میآورد ، تا به این دو تا پیرمرد نشون بده دنیا دست کیه 🇺🇸🇺🇸💪💪⚡️⚡️
فقط انگلستان
۷ خرداد ۱۴۰۲بعدش هم برن تو پیست تا تسلا رو تبدیل به کتلت برقی کنن.
حسین
۷ خرداد ۱۴۰۲😂😂😂😂
بنده خدا مدل اس
Tesla
۷ خرداد ۱۴۰۲( زیرا هنوز تکنولوژی کاملا برقی به آن حد از پیشرفت که پاسخگو نیاز های این دو برند باشد نرسیده ) یعنی تا سال ۲۰۲۵ هم نمیرسه !!! پورشه که از نظر تکنولوژی یک سر و گردن از مکلارن و فراری بالاتر هست ، میخواد جانشین ۹۱۸ اسپایدر و به صورت تمام الکتریکی به بازار عرضه کنه ، وقتی جانشین ۹۱۸ اومد و هایپرکار های جدید فراری و مکلارن رو تحقیر کرد ، اون موقع مدیران این دو برند میفهمند که چه اشتباهی کردند !!
R/T
۸ خرداد ۱۴۰۲هایپرکار پورشه رو میبینیم
جانشین p1 هم میبینیم
فرشاد
۷ خرداد ۱۴۰۲به قول بعضیا به اینا میگن الکی گرون چه فایده شتابشون از دیمن کمتره😂
لافراری عجب صدایی داره
مهدی
۷ خرداد ۱۴۰۲کلا مکلارن ها پرفورمنس خوبی دارن اما خب راننده فراری احتمالا ۱۰۰ کیلویی وزش بیشتری داشت!!
علی
۸ خرداد ۱۴۰۲واقعا خود اون یارو فکر نمیکنه درگای آب دوغ خیاری ای که برگزار میکنه اون سمت دنیا تو سایتای خودرویی بررسی و تحلیل میشه…
دریغ از اینکه یکی از درگاش درست بوده باشه
آخه لامصب تو ادیت فیلم کاتشم نمیکنه…
مام بر میداریم با آب و تاب تحلیل براش میذاریم و بیننده رو ترغیب میکنیم به تماشاش…
حالا ندیدیم نون گندم، دس مردمم ندیدیم؟!
Monster 765lt
۱۱ خرداد ۱۴۰۲مکلارن چه بخوای چه نخوای چه بهونه بیاری چه نیاری غول بی شاخ و دم هست توی پیست و درگ حالا شما زمین و زمان بهونه کن نتیجه همینیه که دیدی تمام
مکلارن برند آسی هست برای فشار خوردن بقیه رقبا
فرهاد
۸ خرداد ۱۴۰۲آقا اصلا قابل مقایسه نیستن
سنا کاملا خودروی پیست محوره و کلی از لافراری سبک تره و حتی واسه سبک کردنش وسط درشو شیشه کارکردن و نه صندلی راحتی داره حتی سیستم تهویه و صوتی درست حسابی نداره تا سبک باشه
مثلا رقیبش تو فراری میشه fxx k
فرهاد
۸ خرداد ۱۴۰۲البته منظورم از اختلاف وزن زیاد با راننده هاشون بود😂
Monster 765lt
۱۱ خرداد ۱۴۰۲از اون طرفم فراری چقدر قدرت بیشتری داره؟ وزن حساب هست اما قدرت بیشتر نه؟
❤BMW❤
۸ خرداد ۱۴۰۲فراری هنوزم یه ستاره اس واسم
❤BMW❤
۸ خرداد ۱۴۰۲اون گاراژ عجب بهشتی بود 🤩
Alireza
۸ خرداد ۱۴۰۲چرا سایت پدال میگه دیدگاه شما تکراریه ؟
مرتضی علی وحیدی
۹ خرداد ۱۴۰۲چون دوبار ثبت دیدگاهو میزنی
عارف رضاییان
۱۲ خرداد ۱۴۰۲مگه آلمان وژاپن پیروز شدن 🤦
عارف رضاییان
۱۲ خرداد ۱۴۰۲آقا قبول نیست باید به سال ساخت هم دقت کنیم و اینکه فراری تنفس طبیعیه واز نظر موتور موتور بادوامتری داره بگذریم که هفت هشت سال قدیمیتر از سناست تفاوت وزن رانندهها هم مهمه البته
Monster 765lt
۱۵ خرداد ۱۴۰۲آره قبول نیست چون سنا اصلا برای درگ ساخته نشده و بهترین عملکردش توی پیسته و از اون طرق 100 و خورده ای قدرت کمتر داره
مهدی
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ماشین فقط درون سوز این برقیا همش مزخرفه صدا که نداره (برای اونا که ماشین باز نیستن بگم صدای ماشین تو رانندگی مثل صدای زیبای س ک س ه)
خب صدا که نداره از اگزوزش آتیش که تمیاد
اگرم یکی بخواد با ماشین زیرت بگیره با ماشین برقی داری راهتو میری یهو یکی میزنه بهت ولی اگه صدا داشته باشه خب میفهمی و اینکه اگه شب بخوان بدزدنشم چون صدایی نداره نمیفهمی و اینکه کلا ماشینای برقی واسه آدمای اح مقه