فراری

جایگزین فراری لافراری با پیشرانه V6 تویین توربو هیبریدی معرفی خواهد شد

پاییز امسال، فراری از ابرخودروی تازه خود رونمایی خواهد کرد تا بار دیگر عرصه را بر رقبا تنگ کند.

اخیرا تصاویر جاسوسی یک خودروی پهن‌پیکر جدید در فضای مجازی منتشر شده است که با تصاویر پیشین تفاوت‌ مهمی دارد. این خودروی تازه که در خیابان‌های شهر فراری، مارانلو، دیده شده به پنل‌های نهایی تجهیز شده که قرار است در جایگزین اصلی ابرخودروی لافراری استفاده شوند. فراری که دوست ندارد مانند رقبا پیش از معرفی رسمی از محصولاتش رونمایی کند، خودروی تست را در پوشش کامل قرار داده است. تنها چند پنل بدنه، ترمزهای کربن‌سرامیکی و کالیپرهای ترمز نقره‌ای و سرخ‌رنگ آن به‌راحتی دیده می‌شوند.

از دیگر المان‌های هویدا و آشکار این خودرو می‌توان به لاستیک‌های عملکرد بالای میشلین اشاره کرد که باعث می‌شود گمان ما درباره جایگزینی این خودرو قوی‌تر شود. همان‌طور که از تصاویر روشن است، درهای این مدل برخلاف مدل‌های تولید انبوه فراری بخشی از سقف را هم در خود جای داده‌اند و مدل‌های لافراری و Sp3 دیتونا را یادآوری می‌کنند. شیشه این خودرو که با کد «F250» شناخته می‌شود، مانند ابرخودروهای یادشده به یک برف‌پاک‌کن مجهز شده است.

از فرم کلی بدنه در بخش جلو می‌توان حدس زد که فراری روی ورودی‌های S شکل خودروی جدید تاکید بسیاری داشته است. از بخش‌های بیرون‌زده می‌توان حدس زد که این خودرو مانند SF90XX به تجهیزات آیرودینامیکی مختلفی مانند تیغه‌های روی سپر، خروجی هوای روی کاپوت و یک بال عقب بزرگ مجهز خواهد شد. در بخش عقب، اگزوز بیضوی و چراغ‌های کشیده خودنمایی می‌کنند؛ گمان می‌کنیم طراحی بخش عقب هم بر پایه زبان طراحی روما یا ۲۹۶GTB طراحی شود.

گویا فراری خودروی جدیدش را با یک پیشرانه ۳ لیتری V6 رونمایی خواهد کرد که به سنت تازه این برند، از الکتروموتور هم کمک خواهد گرفت. ویدئوهای ضبط‌شده از این خودرو تایید می‌کنند که موتور به‌کاررفته در این خودرو در مدل ۴۹۹P، برنده دو سال اخیر رویداد ۲۴ ساعتی لمان، هم به کار رفته است.

هر چند خودروی مسابقه‌ای فراری برای شرکت در مسابقات WEC به حداقل وزن ۱,۰۳۰ کیلوگرمی بدنه و نهایتا ۶۷۱ اسب بخار قدرت از پیشرانه درون‌سوز خود محدود شده است اما یک خودروی تولید انبوه این محدودیت‌ها را نخواهد داشت. قدرت پیشرانه برقی ۴۹۹P به ۲۶۸ اسب بخار محدود شده است اما در جایگزین لافراری احتمالا برابر یا بیشتر از موتور درون‌سوز قدرت تولید خواهد کرد. از آنجا که وظیفه محصول جدید فراری سنگین خواهد بود، می‌توان متصور شد که حداقل از ۱,۰۰۰ اسب بخار قدرت سود ببرد که با توجه به وزن کم بدنه می‌تواند عملکرد خیره‌کننده‌ای را برای خریدارانش به ارمغان بیاورد. نظر شما درباره جایگزین لافراری چیست؟ ورود چه ویژگی‌هایی به این خودرو محتمل‌تر است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

    1. amir

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      نمیدونم چرا به نظر نمیاد که طراحی بدنه اش مثل لافراری چشم نواز باشه
      البته خیلی وقته که طراحی ها افت کرده دوران کرونا آخرین نفس های طراحی رو دیدیم بعدش معدود برندهایی زبان طراحی خودشونو یا نگه داشتن یا جذاب طراحی میکنن هنوزم برند های مثل استون آئودی البته ایتالیایی ها اکثره مواقع خیلی زیبا کار میکنن استثناهایی هم داره مثلا افراد به طراحی فراری دو دیچی چیلیندری انتقاد داشتن ولی از اس اف ۹۰ و ۲۹۶ حسابی لذت بردن
      مثلا روئلتو خیلیم زیباس منتها به پای اونتادور مخصوصا مدل اس و اس وی جی نمیرسه

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. Mohammad

        ۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (274 ديدگاه)

        کاربر امیر فراری چیلیندری ادای احترامی به سنت های قدیمی فراری بود ، مثل لامبورگینی کانتاش که جدیدا ساخته شد
        چیلیندری ادای احترامی به دیتونا و ۳۶۵gtb و برای این طراحی حتی از رفیق قدیمی فراری یعنی پینین فارینا هم کمک گرفته شده ، اگه طراحی خودرو به جز این بود هیچ شباهتی با مدل های قدیمی که نام بردم نداشت

        موافقم 9
        مخالفم 0
      2. SMS

        ۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (122 ديدگاه)

        تو پوشش شبیه مک لارن f1 هست

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. محمدهادی

          ۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2227 ديدگاه)

          و شبیه به مزراتی MC12
          کشیده و کم ارتفاع

          موافقم 0
          مخالفم 0
  1. Moein

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (907 ديدگاه)

    شش سیلندر همش؟!؟

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. Mohammad

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (274 ديدگاه)

      موتور فراری ۲۹۶ که قراره نسخه بهترش رو تو نسخهf250 ببینیم قوی ترین موتور ۶سیلندر تولید انبوه دنیاست ، عدد۴۹۹هم که اسم خودروی لمان فراری بود و قهرمان استقامت امسال شد، نشون از این داره که حجم هر سیلندر ۴۹۹سی سی هستش ، زاویه هم ۱۲۰ درجه
      البت که منم موافق موتور های با حجم زیاد هستم ولی این نسخه قراره با موتور های الکتریکی هم ترکیب بشه و گشتاور به نسبت زیادی خواهد داشت ، دست کم نگیر این موتور رو

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2487 ديدگاه)

        دوست گرامی اولویت اول توسعه ی این ماشین حضور در دوران جدید مسابقات GT3 هست که از قرار سال ۲۰۲۶ و رقابت هایی مثل wec و… هست.
        این سایت ها هستند که این مدل را جانشین لافراری حدس میزنن و امکان داره فراری یک مدل اختصاصی ۱۲ سیلندر تولید کنه حداقل برای خداحافظی و شایدم نکنه!
        موتور ۱۲ یا ۸ برای مسابقات استقامتی که دارای مشخصات حداکثر قدرت و حداقلی وزن هستند مناسب نیست و همین ۶ سیلندر که سالها روش کار شده بهترین گزینه ست و طبق قوانین برای حضور باید یک تعداد مدل جاده ای عرضه بشه.

        موافقم 6
        مخالفم 0
    2. علی صفرپور

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (147 ديدگاه)

      هزار اسب بخار همش

      موافقم 15
      مخالفم 0
      1. amir

        ۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        ریپلای برتر🤣
        یارو دیگه خبر نداره ۴ سیلندر و ۶ سیلندر های الان بازدهیشون بیشتر از ۸ سیلندر های قبلیه
        تازه کمپانیا ناز میکنن وگرنه با ۱۲ سیلندر و ۱۰ سیلندر و ۸ سیلندر های جدید و توربوهای قوی قدرت های ترسناکی میشد گرفت

        موافقم 11
        مخالفم 5
      2. Carbonado Aventador

        ۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4490 ديدگاه)

        بحث اسب بخار نیست اصلا بگو ۲ هزار اسب بخار..

        حیف حیف حیف که از انجین v12 تو این الماس استفاده نشده!!!

        موافقم 12
        مخالفم 2
    3. B2

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (177 ديدگاه)

      دیگه دوران بازی سیلندر ها تمام شده
      وقتی الکتروموتور داره چه نیازی به ۸ ، ۱۰ یا ۱۲ سیلندره
      تازه از همینا لذت ببر چون فراریای برقی هم کم کم تو راهن
      از طرفی قوانین جدید و آلاینده ها هم دست و پاگیرتر شدن . وزن کلی ماشین و تقسیم وزن هم مهمه‌ . با انجین های بزرگ سخت تر میشه اینکار
      ضمنا هیچ کس فراری و پرفورمنسش رو دست کم نمیگیره مخصوصا انجین شاهکار تیپو F163 فراری
      همین انجین رو 296GTB با شتاب ۲.۴ ثانیه رو یادت نره که پارسال ، تونست پونزدهمین خودروی نوربرگ باشه که زیر ۷ دقه تایم میزنه و از ۴۸۸ پیستای ۸ سیلندر سریع تر بود یا اصلا چرا راه دور بریم . تو همین اخرین لمان ، فراری با همین انجین ( و طبیعتا تغییراتی که داشت ) به قهرمانی رسید . انجین ۶ سیلندر + الکتورموتور ترکیب جدید دنیای پرفورمنسه و فراری مطمئنم شاهکار خودشون نشون میده

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. Dark Knight

        ۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (496 ديدگاه)

        فقط بحث بازدهی موتور نیست چون یک ماشینی مثل همین جانشین لافراری که کلا تعداد تولیدش به ۵۰۰ هم نمیرسه و بالا ۲ میلیون دلار قیمت داره ، باید چیزی داشته باشه که از سوپرکار های معمولی اون رو خاص تر کنه و بهترین گزینه تو این زمان برقی کردن و کوچک کردن موتور میتونه همون ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی معروف فراری باشه ، هیچ موتور ۴ یا ۶ یا ۸ سیلندری با هر چقدر تکنولوژی پیشرفته ، بازدهی بالا و صدا مصنوعی باز هم نمیتونن صدا ۱۰ یا ۱۲ سیلندر تولید کنن ، فراری با استفاده از موتور ۶ سیلندر برای هایپرکار و گرون ترین ماشینش اشتباه خیلی بزرگی کرده و جانشین لافراری اگه با موتور ۶ بیاد عمرا بتونه مثل خود لافراری با اون ۱۲ سیلندر غولپیکر جذاب باشه حتی اگه بالا ۱۰۰۰ اسب خروجی بده و شتاب بهتری داشته باشه

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. Amir

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    خب ، قاتل سوپراسپرت ها وارد شد…

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. hssn

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (485 ديدگاه)

      با انجین V6 بیشتر قاتل اسم و رسم خود فراری میشه.

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. ADAK

        ۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        چرا قاتل !؟؟!
        296 نیومد همه رو لوله کرد کرد و رفت
        فارغ از بحث صدا و هیبت و مقدار زیادی هم تلقین روانی ؛ فراری 4 سیلندر هم بزنه رو حساب و کتابه

        موافقم 4
        مخالفم 1
  3. KOATEON

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ۳ لیتر برا جایگزین لافراری کم نیست؟ روز به روز موتورا دارن کوچیک تر میشن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. Amirmohammad

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (514 ديدگاه)

    لافراری بدون جانشینه 👑

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. علی صفرپور

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (147 ديدگاه)

      قشنگ بود ولی امان از گلچین روزگار

      موافقم 5
      مخالفم 0
  5. راستگو

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    فراری باید12سیلندر باشه اما خب الان جواب نمیده و 6تا گذاشتن
    احتمالا مابقیش هیبرید خواهد بود

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. B2

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (177 ديدگاه)

    مرزهای پرفورمنس و اعداد و ارقام انقد بالا رفتن که برای ارتقا و نوآوری زحمتای زیادی وجود داره
    در دوره ای هستیم که دیوارکشی های پرفورمنس داره از بین میره . سدان هایی پیدا میشن که نزدیک ۳ ثانیه شتاب میزنند ؛ چیزی که تا چند سال پیش مشخصه‌ی بزرگترین اسپرت سازا بود . حتی گرندتورر هایی مثل آستون و بنتلی ، از طرفی بسیار راحت و لوکس هستند ، در عین حال حدود ۳ – ۴ ثانیه صفر تا صد میزنن !
    خودروهای برقی و شتاب های رعد آسا هم به کنار
    پرفورمنس رو اگر ناشیانه در شتاب و قدرت موتور خلاصه کنیم ، دیگه اون بت بزرگ دهه های قبل نیست .
    بنظرم اسپرت سازان بزرگ و متخصص ، مثل فراری و پورشه بیشتر از هر زمان دیگه ای رو کنترل وزن و هندلینگ بهتر متمرکز شدند . چون اعداد اسب بخار و گشتاور انگار به سقف مورد نیاز رسیده و کنترل اون مهارت بسیار میخواد ‌. الان چالش وزن به لطف باتری های بزرگ ، هندلینگ و کنترل خودرو پررنگ تر از قبله
    بنظرم پرفورمنس رو ازین به بعد فقط باید در پیست تعیین کرد تا همه جنبه ها سنجیده بشه . دیگه پارامترای اسب بخار و شتاب و اینا نخ نما شده

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. Taha Ayoobi

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2289 ديدگاه)

    انگار مثل لافراری چشم نواز نیست.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  8. علیزاده

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (215 ديدگاه)

    چند سال دیگه : جانشین فراری فلان با موتور تک سیلندر

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2289 ديدگاه)

      تک سیلندر کواد توربو با بوست 700 psi 😂

      موافقم 3
      مخالفم 0
  9. Scuderia Ferrari

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3951 ديدگاه)

    صادقانه و قلباً دوست داشتم V12 باشه ولی همیشه به فراری ایمان داشتم که بهترین راه رو انتخاب میکنه و انجین V6 هیبریدی فراری همه جوره خودشو اثبات کرده

    نکته : فراری همزمان داره روی نسخه XX هم کار میکنه و اگه اخبار و اطلاعات این برند رو دنبال کنید متوجه میشید که نسخه هاردکور یه بال عقب بزرگ داره و نسخه جاده ای فاقد این بال بزرگ هست

    منتظر روزی هستم که تو اینستاگرام فراری یه تیزر کوتاه منتشر بشه و بنویسه … Coming Soon
    The New Hypercar 👑👑

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. sinasvj

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (329 ديدگاه)

    توروخدا بهش نگیم جانشین لافراری اون الماس تکرار نمیشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. داریوش

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر من فراری هرروز آیرودینامیک تر میشه و از ظاهر ذاتیش داره جدا میشه و این واسه ماشین باز ها و فراری باز ها بنظرم نپسندیدند از این حرف که بگذریم برسیم به ظاهر و طراحی این ماشین، من فکر نمیکنم مثل لافراری چشم نواز باشه و فکر میکنم چیز خوبی در نیاد
    باز هم باید صبر کنیم ببینیم چی درمیاد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Dark Knight

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (496 ديدگاه)

    ۶ سیلندر برای هایپرکار تولید محدود چند میلیون دلاری !! واقعا مزخرف هست چون این ماشین قرار نیست رقیب 296gtb یا هوراکان جدید باشه ، این قراره تو کلاس بالاتری نسبت به حتی روئلتو و sf90 قرار بگیره پس باید علاوه بر پرفورمنس قوی یه موتور درست و حسابی و خوش صدا هم داشته باشه ( مثل روئلتو ) ، قوانین آلایندگی فعلا برای شرکت های خاص و تولید محدودی مثل فراری ، لامبورگینی یا بقیه اینها زیاد سختگیرانه نیست پس فراری خیلی راحت میتونه اون ۱۲ سیلندر معروف رو برای هایپرکار جدید در نظر بگیره ( صدا ۱۲ سیلندر با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست )

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. عارف رضاییان

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    فراری کارش درسته امیدوارم به این نتیجه برسه که ماشین الکتریکی بدرد نمیخوره همینطور که بنز فهمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا