سوپراسپرت ها و هایپرکارها به خاطر ارقام احساسبرانگیز شناخته میشوند. اگرچه قدرت تولیدی این خودروها بسیار بالاست اما کارکردشان ناچیز است و به جز برخی استثناها، اکثر خودروهای این کلاس در گاراژها میخوابند. خودرویی که مشاهده میکنید یکی از آن استثناهاست! این خودرو فراری انزو 2003 است که به خاطر مالک خود ریچارد لوسی با نام MM انزو شناخته میشود. او تصمیم گرفته است تا بیشترین کارکرد ممکن را با انزوی خود به ثبت برساند. لوسی کاری را انجام داده است که به ذهن هیچ مالک دیگری نمیرسید چراکه او از انزو برای تردد روزمره استفاده کرده است و حالا شاهد عبور کارکرد این خودرو از ۹۰ هزار مایل یا ۱۴۴۸۴۱ کیلومتر هستیم. اگرچه MM انزو تحت مالکیت ریچارد لوسی قرار داشته است اما در حال حاضر یکی از کاربران اینستاگرام با نام dryI8k آن را میراند و اخیراً نیز پستهایی درباره آن منتشر کرده است.
او در پستهای خود نوشته است:
تقریباً به کارکرد ۹۰ هزار مایل (۱۴۴ هزار کیلومتر) با انزو رسیدهایم! عجب سفری! تشکر ویژه از ریچارد لوسی مالک اصلی و فعلی این خودرو که مشعل را به دست من داد تا به سنت مراقبت از MM انزو ادامه دهم. تشکر از همه آنهایی که حامی ما هستند!
در این سفر افراد زیادی حضور داشتهاند. این خودرو در زمان صفر بودن به شهرت رسید چراکه مجله رود اند تراک آن را در تست جادهای کامل شرکت داد. این مجله ۱۵۰۰ مایل اول را با انزو رانندگی کرد و سپس نیز تست طولانیمدت ۱۰ هزار مایل (۱۶۰۹۳ کیلومتر) را با آن انجام داد.
خودرو تا کارکرد ۳۰ هزار مایل نیز توسط رود اند تراک تست شد اما در سال ۲۰۰۶ حادثهای برای انزو پیش آمد و لوسی هم بهصورت جدی مجروح شد. او در حال رانندگی در بزرگراه بود که با سرعت بسیار بالایی تصادف کرد. خوشبختانه هم لوسی و هم خودرو به زندگی بازگشتند. البته برخلاف مالک، انزو در برخی بخشها ارتقا یافت و نصب یک جفت توربو به آن کمک کرد تا بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. اگرچه شک داریم که یک سوپرکار برای استفاده روزمره مناسب باشد اما نمیتوان فراری انزو و مالک برجستهاش را نادیده گرفت.
Carbonado Aventador
۲۳ اسفند ۱۴۰۰من با هیچیکارندارم..
ولی حداقل خوبی اینکار اینه که ؛ کیفیت ساخت ماشین های فراری و دوامشون به خیلی ها ثابت میشه..
.
امیدوارم فَن های کمپانی های ماکت ساز و جاروبرقی ساز این کلیپ رو ببینن..
و انقدر این جاروبرقی هارو با فراری مقایسه نکنن!
ehsan fa
۲۳ اسفند ۱۴۰۰شما هم بعضی وقتا کامنت های عجیب میزاری ، مدل معمولی فراری ۳۰۰ هزار دلار قیمت داره میخوای کیفیت نداشته باشه انزو که خدا تومن هست ، اصلا چون کیفیت داره گرونه منظورت از جاروبرقی اگه تسلا هست تسلا یک پنجم فراری قیمت داره پس قرار نیست هم کیفیت فراری باشه تازه تسلا فقط تو درگ ۴۰۰ متر برتری داره نه پیست واقعی اونم بخاطر گشتاور آنی هست چون تو درگ یک مایل تقریبا از همه هم رده های بنزینیش شکست میخوره
Carbonado Aventador
۲۳ اسفند ۱۴۰۰تا زمانی که جاروبرقی فن ها به خودشون اجازه بدن که ماشین هاشونو با بزرگانی چون فراری و لامبورگینی و مکلارن،پورشه و… مقایسه کنن..
.
پس من هم همینجوری جوابشون رو خواهم داد..
.
.
درضمن بحث الان در زمینه کیفیت ساختو دوام بود..
همه میدونن که پیچیدگی های فنی و هزینه نگهداری موتور v12 از ارمیچر خیلی بیشتره..
ولی بازم کیفیت و دوامش فوق العادس
Mad.z.Max
۲۳ اسفند ۱۴۰۰چه کیفی داره یه تسلا توی درگ همه ی این ماشینای چنصدهزاردلاری رو شرمنده کرده و باعث میشه اینجوری فشار وارد شه :) با دوازده تا ۱۸ تا سیلندرم نمیتونن به شتابش برسن.
دس ازین صحبتای کودکانه وردارین
Navid_A.J
۲۳ اسفند ۱۴۰۰میتونین صحبت های جناب فرهاد کاشانی راجع به کیفیت محصولات فراری رو در کانال اینستاگرام و یوتیوبشون ببینین.
Gndf
۲۳ اسفند ۱۴۰۰شما کیفیتت رو به رنو برسون نمیخواد اسم فراری رو بیاری
ehsan fa
۲۳ اسفند ۱۴۰۰احتمالا که نه قطعا شهری که بشه انزو رو توش روند کوهستانی نیست یعنی پستی و بلندی و سرعت گیر و برف نداره ، داره رویاهای ماشین باز ها رو زندگی میکنه صاحبش آخرین نسل خودروهای عالی قبل کامپیوتری شدن هست این انزو ، بعدش همه چی کامپیوتری شد
محمد امین
۲۳ اسفند ۱۴۰۰فراری انزو حدود 35 تا کامپیوتر داره
محمدهادی
۲۳ اسفند ۱۴۰۰داداش متظورش از کامپیوتری شدن خیلی واضح بود
وگرنه که همه میدونیم پرایدم کامپیوتر داره
محمد امین
۲۴ اسفند ۱۴۰۰داداش اتفاقا ، فراری انزو اولین هایپر کار کامپیوتری دنیا بود ، همه این رو میدونن ، پراید فقط یه کامپیوتر ساده برای کنترل موتور داره و بس ، ۳۴ تا کامیپوتر دیگه انزو چیکار میکنن 🤔
زیزیگولو
۲۳ اسفند ۱۴۰۰دنیا متعلق به کسایی هستش که رویاهاشونو باور دارن
امین
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ی مطلب بی ربط میخوام بگم اینکه روسیه وضعیت اقتصادی ش بد بشه کشور های دیگه حمله میکنند بهش و باعث جنگ جهانی سوم میشه و بد تر بمب اتم بزنن
امین
۲۳ اسفند ۱۴۰۰این ماشین نیازی به توربو نداشت.خرابش کردن.گند زدن به اصالت ماشین
محمدهادی
۲۳ اسفند ۱۴۰۰آره والا
انزو اسطوره ی واقعی فراری❤️❤️
Kf
۲۳ اسفند ۱۴۰۰چه میشود ؟؟؟
دیگر پیر نمیشوید
BMW
۲۳ اسفند ۱۴۰۰سلام به رسانه ی پدال میشه لطفاً این ویدئو ها رو در آپارات هم بزارید چون من نمی تونم وارد یوتیوب بشم
حسین دهمرد
۲۴ اسفند ۱۴۰۰مثه اینکه یوتیوب از شیلتر در اومده من مدتیه بدون قندشکن دارم استفاده میکنم.
Kf
۲۴ اسفند ۱۴۰۰خدا شانس بده 🤌
Bavaria
۲۴ اسفند ۱۴۰۰تیتر خبر هیچ ربطی به متن نداشت. نه سرویس و نه هزینه، نه قطعات و خرابی!!!!!!
سیده طوبی
۲۴ اسفند ۱۴۰۰آخی ، یادش بخیر .
منم یه Samand LX دوگانه سوز مدل 2008 داشتم . 🙂🙂🙂
تا پارسال که فروختمش حدود 150 هزار مایل باهاش رانتدگی کرده بودم .
😂😂😂
Khosrow
۲۴ اسفند ۱۴۰۰خوف ترین ماشین های دنیا / فراری انزو – مرسدس CLK GTR ..
Hamed
۲۵ اسفند ۱۴۰۰حتی اگر کارکردش هم از ارزش کلکسیونیش کم نکرده باشه بخاطر اون توئین توربوها قیمتی هیچ وقت همپای نمونه های اورجینال فروش نخواهد رفت