فراری

کارلکس دیزاین از فراری پورسانگوئه خودرویی لوکس می‌سازد

کارلکس دیزاین محصول تمام اسپرت فراری را به شاسی‌بلندی لوکس با طرح دو رنگ و رینگ اختصاصی تبدیل کرده است.

فراری پورسانگوئه نخستین محصول شاسی‌بلند و چهار در تاریخ فراری به شمار می‌رود که در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ رونمایی شد. با شروع تحویل این خودرو به دست مشتریان، شرکت‌های تیونیگ شروع به ایحاد تغییرات در محصول زیبای فراری کرده‌اند. مجموعه کارلکس دیزاین نیز یکی از همین شرکت‌ها محسوب می‌‎شود که پکیجی زیبا و فوق لوکس برای اجزای داخلی و بدنه بیرونی پورسانگوئه ارائه کرده است. چشمگیرترین ویژگی پکیج کارلکس دیزاین، طرح بدنه دو رنگ تازه این خودرو محسوب می‌شود که در نوع خود، اولین به شمار می‌رود.

کارلکس دیزاین بخش بالایی بدنه پورسانگوئه را به رنگ سبز مسابقه‌ای مزین و سپس برای ایجاد حس لوکس، پایین تنه این اسب ورزشکار را با نقره‌ای برس‌خورده مخصوص رنگ‌آمیزی کرده است. رنگ سبز بالایی از کاپوت شروع می‌شود و در امتداد خط شانه، تمام سقف خودرو را تا بخش نیمچه اسپویلر عقب پوشش می‌دهد. این تیونر طرح دو رنگ را درون کابین هم وارد کرده تا با بدنه بیرونی هماهنگی و هارمونی بی‌نظیری ایجاد کند؛ با این تفاوت که رنگ سفید صدفی با نقره‌ای جایگزین شده است. پوشش درونی درها، داشبورد و قسمتهای زیرین صندلی‌ها هم میزبان رنگ سبز شده‌اند که با یکپارچگی کامل با کنسول میانی خودنمایی می‌کنند.

بخش پایانی اثر هنری کارلکس نیز به رینگ‌های پورسانگوئه ختم می‌شود که به‌جای نمونه‌های متداول در خودروهای اسپرت، از رینگ‌های ریزپره ۲۳ اینچی استفاده کرده است. این چرخ‌ها هم مانند سایر بخش‌های خودرو از رنگ‌بندی دوگانه به‌همراه سبز مخصوص استفاده کرده‌اند.

موتور پورسانگوئه تغییر نیافته و همچنان همان واحد ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی V12 فراری در قلب این خودرو جاخوش کرده و به لطف فناوری سازنده، ۷۱۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. خودروساز ایتالیایی مدعی شده که پورسانگوئه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۳ ثانیه زمان نیاز دارد و سرانجام می‌تواند به سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. قدرت موتور فراری ازطریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی دو کلاچه به هر چهارچرخ پورسانگوئه فرستاده می‌شود؛ البته خودروساز برای کاربران خود امکان استفاده از خودرو در حالت دیفرانسیل عقب را نیز تعبیه کرده است که با توجه به دنده و سرعت خودرو دردسترس قرار می‌گیرد.

بسیاری تولید یک فراری چهاردر، آن هم به‌شکل یک شاسی‌بلند را کاری نادرست می‌دانستند اما استقبال مشتریان از زمان معرفی، بهتر از انتظارات سازنده بوده است. فراری اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که سفارش‌های شاسی‌بلند تازه‌اش، کارخانه را تا سال ۲۰۲۵ مشغول خواهد کرد؛ سپس فهرست پیش ثبت‌نام برای خرید پورسانگوئه را دوباره بازگشایی کرد. این فهرست پیشتر به دلیل تقاضای بسیار زیاد مشتریان و به‌منظور کنترل این موج خرید، بسته شده بود.

مشخصا هر چه بیشتر از زمان معرفی این خودرو می‌گذرد، تیونرهای بیشتر به سراغ آن خواهند رفت تا بتوانند یکی از به‌روزترین و موردتوجه‌ترین خودروهای صنعت را به‌شکلی متعالی‌تر عرضه کنند. مجموعه کارلکس دیزاین پکیج منحصربه‌فردش را با قیمت ۶۶,۶۱۸ دلار به فروش می‌رساند. خوشبختانه تیونر نامبرده به خریداران و علاقه‌مندان اجازه داده تا درصورت تمایل هر یک از بخش‌هایی چون رنگ بدنه به قیمت ۱۷,۸۷۳ دلار، طراحی داخلی به قیمت ۳۸,۹۹۶ دلار و رینگ‌های آن به قیمت ۱۲,۹۹۸ دلار را به‌صورت جداگانه خریداری کنند. نظر شما درباره خودروی پر سروصدای فراری چیست؟ بازآفرینی کارلکس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    خوب شده

    موافقم 24
    مخالفم 5
  2. Saeid

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    زیبا تر از قبل

    موافقم 24
    مخالفم 6
    1. نیسمودا

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      فراری پورسانگوئه اصلا خوب از آب درنیامده و خون فراری تو رگاش نیست.
      تیونینگ کارلکس دیزاین هم کار رو بدتر کرده و زشت تر شده.

      موافقم 8
      مخالفم 45
  3. HR3

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (241 ديدگاه)

    خوشم نیامد
    یه عبارت ” الشرطه ” کم داره ماشین پلیس امارات و قطر بشه

    موافقم 51
    مخالفم 5
    1. M

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      عزیزان خریدار های این نسخه ها کسایی هستن که دنبال تک بودن و خاص بودن نه فقط لاکچری بودن هستن
      کسی که فراری پورسانگ میخره پولداره و لاکچری
      ولی کسی که اینو میخره هم پولداره هم دنبال خاص بودن و متفاوت بودن با بقیه پورسانگ ها
      کسی که دوست ندارن می‌ره از کارخونه فابریک رنگ قرمز میخره
      معمولا هم این نسخه های خاص و دلیران رو مردم آسیایی سفارش میدن (چین، امارات ،قطر، ترکیه، روسیه ،ایران(گذر موقت هارو نگاه کن همشون رنگ های خاص هستن یدونه رنجروور هم بود که کیت بدنه روش داشت لامصب نارنجی بود تو تهران ))
      کلا این سلیقه های با جزئیات و ریزه کاری و ترکیب رنگ و … رو آسیایی ها و استرالیایی ها بیشتر دوست دارند
      اروپا و آمریکای شمالی همون رنگ سفید و مشکی ساده رو دوست دارند خیلی شاهکار کنند و بخوان رنگ ماشینشون با بقیه فرق کنه میرن قرمز یا زرد ساده میخرن (مثلا پولدار های لوس آنجلس اینطورین ) ولی بقیه جاها مثل نیویورک ، آلمان ، تورنتو و … رو نگاه کنی همه ماشینا مشکی و سفید و سورمه ای و نقره ای ساده هستن
      سلیقست دیگه یکی اینطوری دوست داره یکی اونطوری به شخصه هردو حالت رو دوست دارم
      مثلا لامبورگینی اوروس سفید ساده
      یا BMW x6 کارلکس دیزاین
      عاشق جفتشونم

  4. Scuderia Ferrari

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    برای سفارشی سازی فراری ها ، آتلیه فراری و Tailor Made در اولویت هستن با گزینه های بی شمار شخصی سازی
    بعدش تیونرهایی مثل کارلکس دیزاین که سطح بالا کار کردن و میشه روشون حساب کرد
    فنی هم فقط نوویتکِ آلمانی که زیاد اهل شلوغ بازی نیست

    موافقم 34
    مخالفم 1
  5. Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    سبحان المنزونی

    موافقم 9
    مخالفم 3
  6. Camaro ZL1 427

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    خیلی خفنه

    موافقم 9
    مخالفم 3
  7. امیر

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اگر به جای رنگ سبز از مشکی مات استفاده میکرد خیلی قشنگتر میشد

    موافقم 10
    1. آقای همساده

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      حرفت مث اینه که استقلال لباس قرمز بپوشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا