برای ارزیابی تواناییها و نقاط قوت و ضعف اولین شاسیبلند فراری، آن را در برابر دو رقیب فوق لوکس بریتانیایی قرار دادهایم.
به اواسط دههٔ ۲۰۱۰ برگردید و تصور کنید مدیر فراری هستید که به طراحی اولین شاسیبلند مارانلو فکر میکنید. هیچ پلتفرم مشترکی وجود ندارد و شما و تیم خود یک بوم سفید خالی برای ساخت چیزی دارید که به پوروسانگوئه تبدیل شد. این کلمه به معنای اصیل است و نام بسیار خوبی برای چنین خودرویی محسوب میشود زیرا پوروسانگوئه یک فراری واقعی است. این خودرو با تمام شاسیبلندهای بازار کاملاً متفاوت بوده و به شیوهٔ فراری ساخته شده است. با فقط چند دقیقه رانندگی، این موضوع را میتوان از صدای موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی که تا حد امکان به عقب کشیده شده گرفته تا هندلینگ چابک و تعلیق بسیار هوشمندانه متوجه شد.
بااینحال، در شاسیبلندها چیزی بیش از هندلینگ چابک و پیشرانهٔ دور بالا اهمیت دارد و بنابراین، برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف پوروسانگوئه، آن را در برابر دو شاسیبلند فوق لوکس بریتانیایی قرار دادهایم. یکی از این دو رقیب، آستونمارتین DBX707 است که داغترین نسخهٔ اولین شاسیبلند آستون محسوب میشود. مثل فراری و برخلاف بنتلی، DBX هم پلتفرم اختصاصی خود را دارد که در نسخهٔ ۷۰۷ با ارتقاءهایی مثل تعلیق بادی، ترمزهای سرامیکی و تغییرات بیرونی همراه است. نکتهٔ مهمتر، قدرت موتور V8 مرسدس است که در اینجا با ۱۵۷ اسب بخار افزایش، به ۷۰۷ اسب بخار رسیده است.
این پیشرانهٔ توئین توربو، شاسیبلند ۲.۲ تنی آستون را مثل گلوله شلیک میکند و پرفورمنس بینظیری را فراهم میکند که تقریباً همسطح فراری ۷۲۵ اسب بخاری است. DBX همچنین گشتاور فوقالعادهٔ ۹۰۰ نیوتن متری دارد که از ۷۱۵ نیوتن متر رقیب ایتالیایی بسیار بیشتر است. بااینحال، قیمت آستون از ۱۹۴,۵۰۰ پوند آغاز میشود درحالیکه این رقم برای فراری ۳۱۳,۱۲۰ پوند است. با افزودن آپشنها نیز فاصله بیشتر شده و به ترتیب به ۲۳۸,۸۶۰ پوند در برابر ۴۱۱,۶۲۰ پوند میرسد.
قیمت پایهٔ ۱۸۹,۷۰۰ پوندی بنتلی بنتایگا S بسیار به DBX707 نزدیک است اما قدرت ۵۵۰ اسب بخاری پیشرانهٔ V8 ساخت پورشهٔ آن بسیار کمتر است. به همین دلیل، ازآنجاییکه وزن ۲۳۴۱ کیلوگرمی بنتلی تنها حدود ۱۰۰ کیلوگرم از آستونمارتین کمتر است، تعجبی ندارد که این اختلاف قدرت را پشت فرمان احساس خواهید کرد هرچند که شتاب صفرتاصد ۴.۵ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت آن برای چنین خودرویی کافی به نظر میرسد. همچنین به لطف سیستم اگزوز اسپرت استاندارد، این V8 صدای بسیار جذابی هم دارد اما عجیب به نظر میرسد که این صدا از بنتایگا V8 معمولی بهتر نیست. نسخهٔ S بنتایگا با تنظیمات خاص شاسی و حال و هوای اسپرتتر، بهوضوح خریداران جوانتر را هدف قرار داده است و کسانی که خواهان یک بنتایگای باشکوه هستند باید سراغ نسخهٔ V8 معمولی بروند.
ابتدا پشت فرمان آستون مینشینم. این ماشین آنقدر تیز است که میتوانید با سبز شدن چراغها تمام گرید فرمول یک را پشت سر بگذارید. سیستم تعلیق بادی و آنتیرول فعال، تأثیر منفی رینگهای بزرگ ۲۳ اینچی و لاستیکهای فاق کوتاه روی کیفیت سواری را از بین برده و مشکلات آسفالت را محو میکند. وقتی گشتاور دور پایین و تعویض دندههای نرم هم به این مهمانی اضافه میشود، با پکیجی فوقالعاده طرف خواهیم بود. فرمان خودرو با وزن مناسب، همیشه حس و حال اسپرت دارد و وقتی خودرو را در حالت رانندگی اسپرت قرار میدهیم، با سفت شدن تعلیق، ۷۰۷ عملکرد شگفتانگیزی برای خودرویی به این بزرگی و سنگینی نشان میدهد.
انتقاد اصلی ما از DBX اما مربوط به کابین و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. البته فضای کلی کابین مناسب و راحت است اما طراحی آن کمی ساده به نظر میرسد و تعداد دکمههای فیزیکی هم بسیار زیاد است. مشکل بزرگتر، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. حتی یک مرسدس A کلاس پنج سال پیش هم سیستمی بهتر از این دارد که برای خودرویی ۲۰۰ هزار پوندی فاجعهبار است. کابین بنتلی اما با قیمت آن همخوانی بهتری دارد. در اینجا کنترلها بهخوبی مرتب شدهاند و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هرچند قدیمی شدن خود را نشان میدهد اما در بین این سه خودرو بهترین است. بهطورکلی، کابین بنتلی با وجودی که برخی قطعات را از آئودی قرض گرفته اما فوقالعاده است.
بنتایگا در تجربهٔ رانندگی اولویتهای متفاوتی نسبت به آستون دارد. فرمان خودرو تا حدودی بیحس است و بازخورد خوبی از چرخهای جلو ارائه نمیکند. مثل آستون، بنتلی هم به تعلیق بادی با آنتیرول فعال مجهز است اما فراتر از انتظار عمل میکند تا جایی که به نظر میرسد روی مبل راحتی خانه نشستهاید. حالت رانندگی اسپرت نیز فقط ۱۵ درصد تعلیق را سفتتر میکند و حتی در این حالت هم سواری خودرو همچنان از حالت GT آستون راحتتر است. پیشرانهٔ نرم خودرو هم با تحویل قدرت یکنواخت، کاملاً با این شخصیت آرام همخوانی دارد؛ اما چیزی که بنتایگا ندارد، پویایی است. گلایهٔ ما این است که بنتلی در نسخهٔ S پرفورمنس یا هندلینگ را بهبود نداده است درحالیکه میتوانست با کمی افزایش قدرت و شاسی چابکتر، این پکیج را تکمیل کند و همچنان فضای کافی برای نسخهٔ پرچمدار اسپید W12 باقی بگذارد.
فراری اما در مقایسه با بنتایگا شبیه یک رعدوبرق است. طراحی بیرونی خودرو که با ترکیب دیتونا SP3 و GTC4 لوسو شکل گرفته، پوروسانگوئه را به یک سوپرکار نزدیکتر کرده و در داخل نیز تجربهای شبیه شاسیبلند ندارد. در اینجا بسیار پایینتر مینشینید و نمیتوانید دماغهٔ خودرو را ببینید زیرا ترکیب پیشرانهٔ جلو-وسط و کاپوت برآمده، جلوی دید را میگیرد. صندلیهای اسپرت بدن را کاملاً دربر میگیرند و همهچیز از غربیلک فرمان کوچک گرفته تا انتخابگر زرد روی کنسول میانی، شما را برای تجربهٔ رانندگی فراری آماده میکند.
پوروسانگوئه با ۷۲۵ اسب بخار قدرت، ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن بیش از ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت است اما هنوز هم آنقدر که انتظار میرود سریع نیست. این موضوع دو دلیل دارد. اول اینکه موتور V12 فاقد گشتاور پیشرانههای توربوی رقبا است و دوم اینکه پوروسانگوئه سنگینتر از ۸۱۲ کامپتیزیونه است که با همین پیشرانه واکنش وحشیانهای دارد. همچنین در اینجا موتور V12 برای واکنشهای آرامتر تنظیم شده است. البته بااینوجود، پوروسانگوئه هنوز هم خودرویی بسیار سریع و پاسخگو است و بنابراین، انتخاب بهترین پیشرانهٔ این رقابت آسان خواهد بود.
پوروسانگوئه علیرغم تمرکز واضح روی پویایی، سواری هیجانانگیزی دارد و کمکفنرهای فعال مالتیمتیک هم راحتی مناسبی را برای این کلاس فراهم میکنند. این خودرو به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم مجهز است که میتواند بهطور مستقل زاویهٔ چرخها را تنظیم کند. شاید عجیب به نظر برسد اما رفتار این شاسیبلند با افزایش دمای لاستیکها بهتر میشود و حالا میتوان تهاجمیتر رانندگی کرد زیرا چسبندگی مطمئنی وجود خواهد داشت. با این فراری میتوانید به پیچها حمله کرده و بلافاصله گاز را تخته کنید، چیزی که برای هر شاسیبلندی غیرممکن است. وزن خودرو بهطور باورنکردنی کنترل میشود، سیستم فرمان گیری چهارچرخ چرخشهای مصنوعی عالی را فراهم میکند و سامانهٔ چهارچرخ محرک متمرکز بر عقب امکان دریفت کشیدن را فراهم میکند.
کابین پوروسانگوئه هرچند اسپرت و هوشمندانه به نظر میرسد اما مشکلاتی دارد. بهعنوانمثال، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی از طریق کنترلهای لمسی روی فرمان کنترل میشود که اصلاً خوب نیست و از ناوبری هم بیبهره است. همچنین موتور الکتریکی کمکی درهای عقب هم زمانی که پیشرانه خاموش باشد کار نمیکند. در عقب فراری هم شاهد فضای کمتری نسبت به رقبا هستیم. در اینجا بجای سه صندلی، فقط دوتا وجود دارد اما بزرگسالانی با قد ۱۸۰ سانتیمتر بهراحتی میتوانند در اینجا بنشینند هرچند که مدل مویشان با آستر سقف آشنا خواهد شد؛ بنابراین، پوروسانگوئه خودروی بینقصی نیست اما بدون شک فراری شاسیبلند خاصی را ارائه کرده است.
نتیجهگیری
وقتی سه خودروی آزمایش ما اولویتهای متفاوتی دارند، صدور حکم منصفانه باید با سختگیری زیادی صورت گیرد. با توجه به این، شاسیبلندی که من میخرم آستونمارتین است. این خودرویی است که راحتی، پرفورمنس و هندلینگ چشمگیری را ارائه میکند، برای حمل پنج نفر مناسب است، بسیار از فراری ارزانتر است و تواناییهای آفرود کافی دارد. آستون فقط باید اقداماتی برای بهبود کابین و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی انجام دهد اما بهطورکلی، DBX707 خودروی بسیار خوبی است. بااینحال، با توجه به برتری فراری در پویایی، قوای محرکه و طراحی، قرار دادن آستون در جایگاهی بالاتر از پوروسانگوئه عادلانه نخواهد بود؛ بنابراین، در این رقابت رتبهٔ اول مشترک داریم.
طراحی کوپه شوتینگ بریک پوروسانگوئه بسیار جذابتر از رقبا است، پیشرانه V12 تنفس طبیعی و گیربکس دوکلاچه قدرت و واکنش فوقالعادهای دارند، چسبندگی و درگیری شاسی آن با دو خودروی دیگر قابل قیاس نیست و کمکفنرهای تطبیقی هم سواری خوبی را فراهم میکنند. پوروسانگوئه بهعنوان یک GT لوکس که رانندگی شبیه یک سوپرکار دارد، قطعاً برنده است اما به دلیل کارایی کمتر، فاصلهٔ کم از زمین و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نامناسب، باید این جایگاه را با رقیب بریتانیایی تقسیم کند.
رتبهٔ آخر اما چندان شایستهٔ بنتلی نیست زیرا از لحاظ راحتی، تجمل، کیفیت داخلی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بیشترین امتیاز را میگیرد و اگر خودرویی میخواستم که خانوادهام در طول سفر در آن آرامش داشته باشند، بنتایگا را انتخاب میکردم اما نسخهٔ S این خودرو را نیمهکاره میدانم. بهبود پرفورمنس و هندلینگ در این نسخه میتوانست شرایط آن را بسیار بهتر کند.
مقام اول (مشترک): آستونمارتین DBX707
شکاف بین پویایی فراری و کارایی و تجمل بنتلی را پر میکند. نقاط ضعف، کابین و بخصوص سیستم اطلاعاتی-سرگرمی.
مقام اول (مشترک): فراری پوروسانگوئه
بهترین و افراطیترین رانندگی را در کنار شخصیت یک گرند تورر دارد. نقاط ضعف، کارایی کمتر از رقبا و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ضعیف.
مقام دوم: بنتلی بنتایگا S
بهترین خودروی جمع از لحاظ راحتی، تجمل و کابین. نقاط ضعف، پرفورمنس و دینامیک رانندگی ضعیفتر از دو رقیب دیگر.
سعید
۵ دی ۱۴۰۲بنتلی مدل s بود که موتور ۸ سیلندر پورشه کاین رو داره اینا باید نسخه اسپید با موتور w12 میاوردن تا فرق کیفیت رانندگی بنتلی با بقیه رو بفهمن ، فراری بیش از حد اسپرتی هست و با اون ابعادی که داره اصلا شاسی بلند حساب نمیشه آستون مارتین هم طراحی خیلی خوبی داره ولی تو بررسی ها دیدم که میگن سیستم تعلیق خشک و خشنی داره اما بنتلی تو همین مدل ضعیف s هم یه پکیج کامل از لوکس بودن ، راحتی و پرفورمنس هست که از نظر من جایگاه آخر اصلا حقش نیست
Shirko
۵ دی ۱۴۰۲من اگه انتخاب کنم اول بنتلی دوم استون و در اخر فراری رو انتخاب می کنم ، چون فراری اصلا در حد شاسی بلندای لوکس نیست، زیادتر به هاچ بک شبیه .
اسد
۱۶ دی ۱۴۰۲فراری پادشاه خودروهاست ، این واقعیت را درک کنید!
NAVID۰۰۹۸
۵ دی ۱۴۰۲داداچ اسم ماچینت چیه ؟
پوروسانگوئه
اووووووو
چه باکلاس
جدی گفتنش با لَبا بازی میکنه !
فکر کن توش بشینی چه میکنه لامصب بدمصب بیصاحب !
Mercedes-Benz
۵ دی ۱۴۰۲استون مارتین
هر چند هیچ کدوم کامل نیستن
همایون
۵ دی ۱۴۰۲بنتلی اسپید متاسفانه دیگه قرار نیست تولید بشه وگرنه هنوزم بهترین ترکیب بین شاسی بلندهای گرون قیمت بنتلی اسپید بود آستون کاش با یه بروزرسانی کابین و سیستم اطلاعات سرگرمی رو به سطح DB12 برسونه اونوقت بهترین ترکیب میشه فراریهم با اینکه بی نظیره ولی به نظرم شاسی بلند نیست حداقل یه شاسی بلند خانوادگی نیست و بعید میدونم فروش لامبو رو تجربه کنه
سعید
۵ دی ۱۴۰۲تو این کلاس urus از همه با اختلاف خوشگلتر هست
پوریا چالش
۵ دی ۱۴۰۲از دیس ها معلومه ک ارورس بد جور پوزه همه رو خابونده 😅
Hemm
۵ دی ۱۴۰۲انتخاب سخته ولی بنتیاگارو عاشقشم
مردیم از خوشی
۵ دی ۱۴۰۲به استون مارتین میشه گفت شاسی بلند ولی به فراری نه فراری حدودا ۱۰ سانت کوتاه تره
ضعیف تر بودن بنتلی در دینامیک رانندگی هم قابل حدس بود چون بزرگ ترین و بلند قد ترین هست تو این رقابت
به
۵ دی ۱۴۰۲خدایی اول به ذهن کی رسیده که کابین بزنیم و مانیتور رو وسط و در اختیار راننده قرار ندیم ولی بیایم یه مانیتور گنده برای شاگرد بذاریم
Reza Waffen SS
۵ دی ۱۴۰۲فکر کنم پینینفارینا اولین بار تو طراحی هاش یه همچین ایده رو بوجود آورد
مازیار
۵ دی ۱۴۰۲نتیجه گیری عادلانه ای بود
هرچند خریداران بنتلی کوچکترین توجهی به برتری های استون و فراری ندارن
فراری هم با همون سیاست های زیرکانه همیشگی محصولی رو در این کلاس عرضه کرد با فاکتورهایی که چندان با این کلاس همخونی نداره اما براش دست بالا رو به همراه آورده !
فراریه دیگه …
وی
۵ دی ۱۴۰۲راهبرد فراری برای ساخت شاسی بلند راهبرد خوبی بود اگرچه شاسی بلند کاملی نیست ولی یه فراری کامله و به شخصیت برند اسیبی نمیزنه (یا اسیبش کمترین مقدار ممکنه)
و اینکه پرفورمنسش از همه شاسی بلندهای دیگه متمایزه (البته کراس اور نه شاسی)
corvette
۵ دی ۱۴۰۲نقطه ضعفی که پورسانگوئه داره همینه
چون یه پیشرانه فلت پلین v12 داره و همچنین تنفس طبیعی هستش . پس گشتاور پایینی تولید میکنه . این خاصیت این موتور هاس . و یه کراس اوور به گشتاور نیازه داره . که پورسانگوئه نداره
و برای اینکه شما بتونید از حداکثر گشتاور پورسانگوئه استفاده کنید
باید حتی در سرعت های پایین . با دور موتور بالا برونید چون گشتاورش تو دور های بسیار بالا تولید میشه . که خب یه جورایی این یه پاردوکسی هستش . و همیشه ماشین صدای بسیار بلندی تولید میکنه و همیشه باید زور زیادی بزنه
به نظرم فراری اگر قوای محرکه هایبرید کار میکرد تا گشتاور هم داشته باشه . خیلی بهتر بود
تا یه موتوری که هرچند شاهکاره اما به هیچ وجه برای یه کراس اوور مناسب نیست
R@min
۵ دی ۱۴۰۲F140 میل لنگ تخت نیست و تا اونجایی که می دونم موتور V12 اصلا میل لنگ تخت نمیشه ساخت. اتفاقا دور موتورشو اوردن زیر هشت هزار و گشتاورش هم از شش هزارتا در دسترسه که باز هم زیاده، ولی خب این اصلا کراس نیست صرفا یه GT4 لوسو لیفت شده هست.
corvette
۵ دی ۱۴۰۲بله آقا رامین .ممنون از اینکه تکمیل کردید کامنت من رو
یه لحظه تمام موتور های فراری رو قاطی کردم
blackwing
۵ دی ۱۴۰۲اینو خیلی درست گفتی رامین ، یه GTC4 لوسو لیفت شدهست 👍🏼
به نظرم اگر موتور V8 خودشون که روی F8 سوار کرده بودن روی این میزاشتن گشتاور بهتری ارائه میکرد. فقط یک چیز رو از دست میدادن اونم صدای ناب و دور بالای تنفس طبیعی V12 بود ولی میارزید به نظرم. سبکتر هم میشد.
R@min
۵ دی ۱۴۰۲V12 فراری نسبت به ابعادش خیلی سبکه حدود 220 کیلو هست نهایت 20 یا 30 کیلو تفاوت می شد.
Reza Waffen SS
۵ دی ۱۴۰۲به قدری از هر لحاظ خوب و کامل هستن که نمیشه رتبه بندی شون کرد
Arshia m3csl
۵ دی ۱۴۰۲تو سوپر suv ها فقط پورشه کاین turbo gt👑👌🏼
AMANTE
۵ دی ۱۴۰۲با این فراری پوروسانگوئه هیچ جوره نمیتونم ارتباط خوبی بگیرم، باحال و جذابه ولی از اون طرف خیلی مغرور احساس میشه.
بنتلی بنتایگا با اینکه پسوند S رو داشت نباید توی این جمع میبود چون سبک سرعت و لوکس بودن متفاوتی داره.
آستون هم که با DBX 707 یک جان تازه گرفت و خیلی محبوب شده و اگه SUV Sport گران بخواید بهترین انتخاب هست البته نظرات متفاوت و ممکنه بعضی ها Lamborghini Urus Performante رو بهترین بدونن.
ARMAN سابق
۵ دی ۱۴۰۲به نظر من دوستان کسی که دنبال هندلینگ و پرفورمنس باشه و نه صرفا خرید یه SUV با همین پول ( تقریبا ۲۰۰ هزار پوند ) میره یه فراری روما یا هر سوپر اسپرت دیگه ای رو میخره
این ماشینا نه هندلینگ ناب یه سوپر اسپورت رو دارن و نه قابلیت آفرود واقعی یه SUV واقعی رو و عملا به نظر من زیاد کاربردی نیستن و من اگه بودم با پول پوروسانگوئه ۲۰۰ هزار تا شو یه روما میخریدم و بقیشم یه جی کلاس
هر چند روما و جی موتور ۱۲ سیلندر ندارن ولی جفتشون تو زمینه خودشون خیلی کاربردی ترن.
و به طور کلی اگه می خواستم بین این سه انتخاب کنم DBX رو انتخاب می کردم چون به نظرم یه حد وسطی از هر همشونه
parhamiof
۵ دی ۱۴۰۲هرکدوم ماهیت مختلفی دارن
فراری که اصلا فقط اسم شاسی بلند داره در اصل سوپراسپرته
بنتلی که تمرکزش رو لوکس بودنه
استون مارتین هم خیلی کاربردیه
Mamad
۵ دی ۱۴۰۲DBX اصلا در حد فراری نیست فراری باید اول میشد
ماکان
۵ دی ۱۴۰۲سلام . من همه اینها را در کنار رولز رویس کولینان و لامبورگینی اوروس دوست دارم. البته بیشتر از همه رولز رویس کولینان را دوست دارم .
B
۵ دی ۱۴۰۲برای منم کولینان دوست داشتنی ترینه بترتیب
کولینان
Dbx707
بنتایگا
بیشتر از بقیه دوست دارم
امیر
۵ دی ۱۴۰۲جای مهم ترین رقیب یعنی لامبورگینی اوروس به شدت احساس میشه
Siyavash
۵ دی ۱۴۰۲چشم بسته فراری رو انتخاب میکنم…ولی عقلانی بخام تصمیم بگیرم بین این سه تا اول استون بعد بنتلی بعد فراری انتخابم هست…بنا به دلایل ک کارای هایه روزمره به ترتیب انتخاب کردم..ولی اگه فقط یه ماشین برا عشق و حال و لذت رانندگی انتخابم باشه و افرود نخوام برم و نهایتا ۱نفر همیشه تویه رانندگی همراه داشته باشم بی شک فراری انتخابم هست….💯💯
Scuderia Ferrari
۵ دی ۱۴۰۲هدف از مقایسه اینا و اعلام برنده چی بود ؟؟
لوکس بودن ، اسپرت بودن و یا ترکیبی از دوتاشون
کامل ترین پکیج رو بنتایگا اسپید داره ولی تو رقابت نیست
تو اسپرت بودن و لذت رانندگی هم فراری ، آستون مارتین رو فیتیله پیچ میکنه
شما نگاهی به پیشرانه ، مرکز ثقل و طراحی فراری بکنید همه چی روشن میشه
فراری با تولید پورسانگوئه نشون داد که نمیخواد از DNA خودش فاصله بگیره و همیشه حس و حال خوب رانندگی رو اولویت اول خودش میدونه
blackwing
۵ دی ۱۴۰۲به نظرم فراری رو با توجه به طول و ارتفاع خیلی کمتر از رقبا و نحوه طراحی کوپه-شوتینگ بریک ، مستقیم باید با لامبورگینی اوروس مقایسه بشه.
بنتلی از نظر راحتی ، وزن ، ابعاد و لوکس بودن اصلاً نباید کنار فراری قرار بگیره 🤷🏻♂️
𝐀𝐥𝐢
۵ دی ۱۴۰۲انتخابم بنتایگا .از پوروسانگوئه نسبت محصولای دیگه فراری خوشم نمیاد
BMW
۵ دی ۱۴۰۲انتخاب سخت ولی اگه من اینطوری انتخاب کردم رخ جلو بنتلی رخ عقب فراری رخ داخل استون مارتین👍
شکیبا
۵ دی ۱۴۰۲چند ماه قبل تو bbcزده بود بیشترین تعداد ثبت سفارش پورسانگوئه تو ترکیه بوده که با این اوضاع اقتصادی این روزای ترکیه تعجب همه کارشناسا رو برانگیخته بود
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ دی ۱۴۰۲بعید می دونم درست باشه
مالیات ماشین لوکس وارداتی در ترکیه خیلی بالاست
گاس فرینگ
۲۲ دی ۱۴۰۲عجیب نیست یه مدتی بیشترین سفارش پورشه و BMW i8 رو بعد آلمان ایران داشت
محمد امین
۵ دی ۱۴۰۲نه به اندازه کافی سریعن
نه به اندازه کافی لوکس
نه به اندازه کافی زیبان
نه به اندازه کافی خصوصیات یک شاسی بلند رو دارن
فقط یه برچسب قیمتی وحشتناک دارن
کلا سگمنت شاسی بلند ها و پیکاپ های پرفورمنس با اختلاف چرت ترین،بیهوده ترین و مسخره ترین سگمنت هستن بدون استثنا
ADAK
۵ دی ۱۴۰۲با توجه به اینکه 2 تاش ( استون و بنتلی ) رو از نزدیک دیدم
dbx خیلی متمایز و خاص نیست ولی نمای پشتش واقعا اغوا کننده اس
بنتلی واقعا لوکس و اشرافیه و مجلل
پوروسانگوئه فعلا میوه ی نوبرانه هستش و دوستداشتنی، همانطور که در مقاله قید شده هیچ خودرویی بی نقص نیست، ولی نکته ای که هست این اولین شاسی بلند فراری از خیلی هایی که قبلا شاسی بلندساز بودن سرتره و حرفه ای تر و صد البته خاص تر
و اینکه آخره آخرررش یه فـــــراریه
Arash IV
۵ دی ۱۴۰۲پورسانگوئه انتخابم ولی جای اوروس خالی بود
عارف رضاییان
۶ دی ۱۴۰۲دوستانی که میگن فراری شاسی بلند نیست و کراس اووره ویا ارتفاعش از زمین کمه نمیدونن که ارتفاع پورسانگوئه تغییر میکنه در حالت افرود ودر حالت اسپرته که نزدیک به زمین میشه
پوریا چالش
۶ دی ۱۴۰۲جا اونی ک اوروس هست و بهترین انتخاب کلا هیچ برندی جز لامبورگینی نباید با فراری مقایسه بشه اوج بی احترامی به اسب ایتالیایی هست از طرف لامبو فن قدیمی
18:45
۲۰ دی ۱۴۰۲فراری از سال 2010 به بعد 3 بار سنت شکنی تاریخی کرده و همه اهالی خودرو رو ذوق زده کرد.
اول اینکه با ساخت مدل FF بود که اولین خودروی خانوادگی واقعی تاریخش و ساخت و همچنین اولین فراری تاریخ بود که سیستم دودیفرانسیل داشت!
نام سیستم دودیفرانسیلش هم 4rm بود.
نام FF هم از کوتاه شده جمله Ferrari Four می اومد که یعنی فراری برای 4نفر!
همونطور که میدونین جانشین این مدل هم gtc4 lousso بود.
دومین شوک رو با مدل انقلابی لافراری داد بیرون که رسما اولین خودروی هیبرید تاریخ فراری بود.
فراری قبل از عرضه این مدل، بطور آزمایشی روی مدل 599gtb سیستم هیبرید قرار داده بود و درواقع نسخه آزمون و خطای اونها بود.
سومین شوک بزرگ رو هم با مدل پوروسانگوئه تزریق کرد که اولین شاسی بلند تاریخ فراری هست با فرمول ساخت عجیب و البته جذاب خودش…
car lover
۱۱ شهریور ۱۴۰۳فراریانو ایتالینانو انتخابیانو