فراریهفته نامه

مقایسه فراری پوروسانگوئه با رقبای اصلی: اوروس، بنتایگا و DBX

سرانجام پس از سال‌ها انتظار فراری رسماً از شاسی‌بلند خود با نام پوروسانگوئه پرده‌برداری کرده است و به نظر می‌رسد این خودرو موفقیت چشمگیری را برای اهالی مارانلو به دنبال داشته باشد زیرا به گفتهٔ مدیر ارشد بازاریابی فراری «انریکو گالیرا» با اینکه پذیرش پیش سفارش‌های خرید پوروسانگوئه در سپتامبر ۲۰۱۸ آغاز شده بود اما پس از آنکه این شرکت مدت کوتاهی قبل از معرفی رسمی کراس‌اوور خود اعلام کرد این خودرو به پیشرانهٔ V12 مجهز خواهد بود، تقاضا برای آن انفجاری شده است. به همین دلیل، با وجودی که تنها چند روز از معرفی پوروسانگوئه می‌گذرد، ممکن است به‌زودی پذیرش سفارشات خرید آن متوقف شود زیرا به گفتهٔ گالیرا، شرکت نمی‌تواند این میزان تقاضا را برآورده کند.

این استقبال فوق‌العاده نشان می‌دهد که فراری از همین ابتدا خط و نشانی جدی برای رقبا کشیده است. البته این شرکت، پوروسانگوئه را هرگز یک شاسی‌بلند نمی‌داند و از آن به‌عنوان یک خودروی اسپرت چهاردر بلندقامت یاد کرده است که در سگمنت انحصاری خود قرار می‌گیرد ولی خواه‌ناخواه، این خودرو با شاسی‌بلندهای پرفورمنس و فوق لوکس بازار یعنی لامبورگینی اوروس، آستون‌مارتین DBX و بنتلی بنتایگا مقایسه می‌شود. به همین دلیل، در ادامه کراس‌اوور فراری را با این خودروها که اصلی‌ترین رقبای آن به‌حساب می‌آیند مقایسه خواهیم کرد.

ظاهر و ابعاد

همان‌طور که اشاره شد، پوروسانگوئه در ظاهر خیلی به شاسی‌بلندها شباهت ندارد و بیشتر شبیه به یک رومای چهاردر به نظر می‌رسد که کمی قد کشیده است. چراغ‌های جلو و عقب، فرم کوپه مانند نمای جانبی و شکل دیفیوزر عقب با چهار سر اگزوز این خودرو همگی روما را به یاد می‌آورند و زیبایی بی‌نظیری به پوروسانگوئه بخشیده‌اند که قابل‌مقایسه با رقبا نیست. بااین‌حال، ابعاد کراس‌اوور فراری بسیار به رقبا نزدیک است و با ۴,۹۷۳ میلی‌متر طول، فقط کمی از اوروس با ۵,۱۳۷ میلی‌متر، DBX با ۵,۰۳۹ میلی‌متر و بنتایگا با ۵,۱۴۴ میلی‌متر طول کوتاه‌تر است. البته این اختلاف در ارتفاع بیشتر بوده و پوروسانگوئه با ارتفاع ۱,۵۸۹ میلی‌متری، حداقل سه سانتی‌متر از اوروس با ۱,۶۸۰ میلی‌متر و DBX با ۱,۶۸۰ میلی‌متر ارتفاع کمتر دارد درحالی‌که بنتایگا با ارتفاع ۱,۷۴۲ میلی‌متری از همهٔ این خودروها با اختلاف بلندتر است.

داخل و ظرفیت سرنشین

هرچند پوروسانگوئه شاید در بیرون شبیه به روما به نظر برسد اما در داخل نه‌تنها نسبت به رقبای خود بلکه در مقایسه با دیگر محصولات خود فراری هم نمای کاملاً متفاوتی دارد. در اینجا برخلاف همهٔ رقبا، هیچ نمایشگر مرکزی بزرگی وجود ندارد و در عوض مقابل راننده و سرنشین جلو نمایشگرهای اختصاصی تعبیه شده که نمای منحصربه‌فردی به داخل خودرو بخشیده است. همچنین درحالی‌که سه خودروی دیگر همگی به‌صورت استاندارد با صندلی‌های عقب نیمکتی و ظرفیت حمل پنج نفر عرضه می‌شوند، فراری کراس‌اوور خود را فقط با دو صندلی عقب اسپرت مجزا عرضه می‌کند که این هم دلیل دیگری است که پوروسانگوئه را یک شاسی‌بلند واقعی ندانیم. این در حالی است که برای بنتایگا حتی صندلی‌های ردیف سوم هم قابل سفارش است. همچنین حجم صندوق بار کراس‌اوور فراری هم از همهٔ رقبا کمتر است. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پوروسانگوئه نیز درهای عقب عکس بازشو است یعنی چیزی که فقط در رولزرویس کولینان دیده می‌شود.

پیشرانه و پرفورمنس

با وجود تفاوت‌هایی که در بالا برشمردیم، اصلی‌ترین تمایز و برتری فراری نسبت به رقبا در زیر کاپوت کشیدهٔ آن پنهان شده است زیرا در اینجا یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۷۲۵ اسب بخار قدرت قرار گرفته است یعنی چیزی که در هیچ‌کدام از رقبا دیده نمی‌شود. البته بنتلی بنتایگا در نسخهٔ اسپید از پیشرانهٔ W12 برخوردار است اما این موتور از نوع توئین توربو با تنها ۶۳۵ اسب بخار قدرت است که قطعاً از لحاظ پاسخگویی و سرزندگی در حد موتور تنفس طبیعی فراری نخواهد بود. DBX707 هم که با عنوان قوی‌ترین شاسی‌بلند جهان معرفی شد هرچند با ۷۰۷ اسب بخار، از لحاظ قدرت به فراری نزدیک است اما موتور V12 ندارد درحالی‌که از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی جدیدترین نسخهٔ اوروس یعنی پرفورمانته نیز تنها ۶۶۶ اسب بخار قدرت بیرون می‌آید.

فراری در پوروسانگوئه مثل کوپه‌های GT خود به‌منظور توزیع وزن بهینه، پیشرانه را تا حد امکان به سمت کابین کشیده و گیربکس را در عقب نصب کرده است یعنی چیزی که در هیچ‌کدام از رقبا دیده نمی‌شود. این کار باعث شده توزیع وزن خودرو به نسبت عالی ۴۹ به ۵۱ در جلو و عقب برسد. این در حالی است که این نسبت در بنتایگا دوازده سیلندر ۵۷ به ۴۳، در اوروس معمولی ۵۸ به ۴۲ و در DBX معمولی ۵۳ به ۴۷ است. همچنین درحالی‌که هر سهٔ این رقبا از گیربکس‌های اتوماتیک مبدل گشتاوری سنتی استفاده می‌کنند، فراری کراس‌اوور خود را به گیربکس دوکلاچه مجهز کرده است. این خودرو همچنین با وزن ۲۰۳۳ کیلوگرمی، از هر سه رقیب سبک‌تر است.

در پرفورمنس اما فراری برای پوروسانگوئه شتاب صفرتاصد ۳.۳ ثانیه را اعلام کرده که دقیقاً با شتاب اعلامی برای اوروس پرفورمانته و DBX707 برابر است اما بنتایگا اسپید به دلیل وزن سنگین ۲.۵ تنی، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر به ۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. در حداکثر سرعت، فراری و آستون پیشتاز خواهند بود زیرا هردو می‌تواند به ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت برسند و سریع‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا محسوب می‌شوند درحالی‌که این ارقام برای لامبورگینی و بنتلی ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت است. بااین‌حال، پوروسانگوئه قطعاً در آفرود حرفی برای گفتن نخواهد داشت و هرچند از این لحاظ شرایط سه خودروی دیگر هم خیلی بهتر نیست ولی برای پیمودن مسیرهای کمی ناهموار و خارج از جاده روی بنتایگا بیشتر از بقیه می‌توان حساب کرد. همچنین سامانۀ چهارچرخ محرک پوروسانگوئه هم مثل GTC4Lusso از گیربکس دوم استفاده می‌کند که از دندهٔ چهار به بالا یا حدود سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت انتقال نیرو به محور جلو را قطع می‌کند.

قیمت

در بخش قیمت، پوروسانگوئه با اختلاف نسبت به سه رقیب دیگر گران‌تر است زیرا قیمت آن از رقم چشمگیر ۴۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که بنتایگا اسپید به‌عنوان گران‌ترین خودرو در بین سه رقیب دیگر تنها ۲۶۲ هزار دلار قیمت دارد. برای اوروس پرفورمانته قیمت ۲۶۰ هزار دلاری اعلام شده و ارزان‌ترین عضو جمع هم DBX707 با قیمت ۲۳۶ هزار دلار است. با توجه به همهٔ این مواردی که بیان شد، نظر شما در مورد فراری پوروسانگوئه چیست؟ آیا آن را به رقبا ترجیح می‌دهید؟

مقایسه مشخصات فنی

آستون‌مارتین DBX707

اوروس پرفورمانته

بنتلی بنتایگا اسپید

فراری پوروسانگوئه

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو ۶ لیتری W12 توئین توربو ۶.۵ لیتری V12
قدرت ۷۰۷ اسب بخار ۶۶۶ اسب بخار ۶۳۵ اسب بخار ۷۲۵ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر ۷۱۵ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۳ ثانیه ۳.۳ ثانیه ۳.۹ ثانیه ۳.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت
طول ۵,۰۳۹ میلی‌متر ۵,۱۳۷ میلی‌متر ۵,۱۴۴ میلی‌متر ۴,۹۷۳ میلی‌متر
عرض ۱,۹۹۸ میلی‌متر ۲,۰۲۶ میلی‌متر ۱,۹۹۸ میلی‌متر ۲,۰۲۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۶۸۰ میلی‌متر ۱,۶۱۸ میلی‌متر ۱,۷۴۲ میلی‌متر ۱,۵۸۹ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۶۰ میلی‌متر ۳,۰۰۶ میلی‌متر ۲,۹۹۵ میلی‌متر ۳,۰۱۸ میلی‌متر
وزن ۲۲۴۵ کیلوگرم ۲۱۵۰ کیلوگرم ۲۵۰۸ کیلوگرم ۲۰۳۳ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر ۵ یا ۷ نفر ۴ نفر
حجم صندوق بار ۶۳۸ لیتر ۶۱۶ لیتر ۴۸۴ لیتر ۴۷۳ لیتر
قیمت ۲۳۶ هزار دلار ۲۶۰ هزار دلار ۲۶۲ هزار دلار ۴۰۰ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۷ دیدگاه‌ها

  1. VIPER

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2627 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هر چقد تلاش میکنم فراری به چشم. هاچ بک توره
    البته احترام زیادی واسه پیشرانه تنفس طبیعی با اون بازدهی قائلم

    موافقم 43
    مخالفم 6
    1. بهراد

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (239 ديدگاه)

      خود مهندسین و مدیرعامل های فراریم نگفتن که این SUV هستش در واقع حتی تکذیب هم کردن.

      موافقم 38
      مخالفم 1
      1. Sina

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (835 ديدگاه)

        پس در این صورت نباید با شاسی بلندها مقایسه بشه و اعلام برتری کنه…

        نمیشه که یه ماشین اسپرت بسازی بعد بگی من نمیدونم این شاسی بلنده دیگه

        میشه لامبورگینی اونتادور هم داد دست تیونرها زیرش لاستیک مخصوص شن و سنگ انداخت یکمم آوردش بالا و بگی اینم شاسی بلند من هیمنی که هست دو صندلی هم بیشتر نداره دوازده سیلندره ۲.۸ ثاینه هم شتابشه هرچی شاسی بلنده قورت میده
        یا مثلا کویزنگ جمرا چهار صندلی ۱۷۰۰ اسب شتاب ۱.۹ ثانیه

        بازم میگم بعنوان یک ماشین جدید فوقلاده دست عالیع زیباست جاداره محو نگاه کردنش میشی اما به چشم شاسی بلند بازم مثل لوانته و آلفارومئو شکست خورده عمل کردن

        موافقم 26
        مخالفم 31
        1. Ferrari

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1959 ديدگاه)

          Sina
          دوست عزیز یکم سنجیده نظر بده.
          شکست یعنی چی وقتی گفته شده استقبال از این ماشین انفجاری بوده؟
          فراری هم که نخواسته suv بسازه، حالا دقیقا کجای این پروژه شکست خورده؟
          از نظر ابعاد هم که به اوروس خیلی نزدیکه بنابراین قابل مقایسه هستن
          این خزعبلات اونتادور با تایر بزرگتر هم دیگه مطرح نکن خواهشاً.

          موافقم 29
          مخالفم 11
        2. Sina

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (835 ديدگاه)

          دوست عزیز
          آقای فراری ببخشید که این نظر به مذاق سهامتون و پدربزرگتون انزو جان خوش نیومد
          انگار شما توی باغ نیستی.
          خودش توی معرفیش زده اولین بلند قامت فراری
          بلاخره هست یا نیست اگر نیست چرا با شاسی بلندها مقایسه میشه با یه چیزهای چمیدونم مثلا پانامرا گرندتوریزمو مقایسه بشه

          منم میگم اگر شاسی بلنده که بعنوان شاسی بلند اشتباه داره میزنه
          اگر نه یه ماشین جدید معرفی کرده که حرفی نیست و معرکه ست و خودمم دیونه ش شدم

          بعدش در خصوص ابعاد که اشاره کردین،، برای شاسی بلند برای عبور از موانع ارتفاع کف ماشین از زمین ملاکه نه سقف ماشین از زمین دلیل نمیشه اتاقشو مثل گنبد مسجد بلند گرفته باشه بگیم در حد اوروسه
          اگر اینجوره مازراتی گرند توریزمو طولش از رنجرور بیشتره پس باید آفرودی تره باشه

          قیمت ۴۰۰هزار دلاریشم یه جورایی خرو جای قناری رنگ کردن فروختنه مگه چقدر از gtc4 و F12 کامپیتیزیونه یا TDF با همون موتور ۱۲ سیلندر دو دیفرانسیل اونم با فرمانپذیری چرخ عقب مهندسی تره که ۱۰۰ هزار دلار گرونتره

          برند به این دلیل معتبر و دوست داشتنیه که میدونی جنس با کیفیت میخری و به دلیل همین سابقه خوب برند شده وگرنه واسه برند بودن چیزیو بهت قالب کنن که شایسته نیست

          شماهم یکم بشین در مورد ماشین بخون سنجیده و منطقی نظر بده

          موافقم 19
          مخالفم 13
        3. Ferrari

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1959 ديدگاه)

          Sina
          نظر؟ شما به این مغلطه میگی نظر؟

          این ماشین SUV نیست کاملا درسته اما رقبا هم SUV نیستن و متاسفم که با این همه ادعا هنوز نمیدونی SUV ها چه ویژگی های دارن پورشه کاین، لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا همگی روی پلتفرم MLB Evo تولید شدن پلتفرمی که سدانهای a۴, a5,a6,a7,و a8 ائودی هم ازش استفاده میکنم. حالا اوروس و پورشه کاین SUV محسوب میشن؟ اینها کراس اوور هستن استاد. در مورد پورسانگ هم سایت های مختلف با توجه با ابعادش نوشتن که در کلاس کراس اوور هاست

          در مورد ارتفاع این مدلها باید بگم ارتفاع اوروس از سطح زمین ۱۵۸ میلی متر, استون مارتین dbx حدودا ۱۹۰ میلی متر و ارتفاع فراری ۷٫۳ اینچ یا حدودا ۱۸۰ میلی متر هست امیدوارم نگرانیت برای عبور این ماشین از موانع برطرف بشه

          قیمت این ماشین هم به این خاطر بالا هست که پلتفرمش کاملا متعلق به فراری هست و مثل اوروس، از پلتفرم MLB Evo فولکس، که هر سال یک میلیون ماشین روی همین پلتفرم ساخته و فروخته میشه استفاده نمیکنه.

          شما هم اول درمورد کلاس های خودرویی یکم سرچ کن یاد بگیر بعد نظر بده که اینطوری آب‌دوغ‌خیاری یه چیزی نگفته باشی

          لینک ابعاد لامبورگینی اوروس و ارتفاع از زمین از سایت موتور ترند رو میدارم رفع شبهه بشه
          https://www.motortrend.com/cars/lamborghini/urus/2020/

          موافقم 6
          مخالفم 2
    2. Reza Waffen SS

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      اوروس بهترین گزینس

      موافقم 31
      مخالفم 30
      1. Erfan

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (529 ديدگاه)

        برای من آستون مارتین dbx707جذاب تره.

        موافقم 40
        مخالفم 21
      2. علی

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (836 ديدگاه)

        طراحی فراری بینظیره و موتورش هم ۱۲ طبیعیه ، اول فراری بعد هم لامبو ، هردوتاشون هم هرچه سنشون بالا بره با ارزش تر میشن

        موافقم 20
        مخالفم 14
    3. shirko

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      یه هاچ بک اصلا قابل قیاس با شاسی بلند نیست ، فراری یه برند معتبره ولی شاسی بلند ساختن کار هر کسی نیست .قیافشم بسیار ضعیفتر از بقیست هر چند قیمتش دوبرابر همه ست ، دوستانی واسش به به و چه چه می کنن خودشونم از ماجرا خبر دارن ولی نمی خوان قبول کنن که فراری محصولی اصلا درخوتوجه یه کارخانه فراری تولید نکرده ، ظاهر جی تی فور لوسو یه خورده تغیر دادن کوچکترش کردن .

      موافقم 22
      مخالفم 27
      1. 2311

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        “شاسی بلند ساختن کار هر کسی نیست” برای همینه هرچی چینی میاد شاسی بلنده؟
        بعدم کی گفته پوروسنگوئه هاچ بکه؟ FUV هست اگه فرقشون رو نمیدونی که هیچی
        همچنین باید بدونی که فراری هم میتونست مثل لامبو ار پلتفرم یکی دیگه استفاده کنه ( مثلا لوانته)
        ولی فراری اینجوری کار نمیکنه میاد از محصولات خودش استفاده میکنه و مداوما اونارو توسعه میده
        مثلا همین SF90 یه 458 عه ولی با اینحال از همه سوپراسپرتا توی پیست سریع تره
        اینا بخاطر توسعه مداوم و بی نقص فراریه

        موافقم 15
        مخالفم 10
    4. 4wheeled

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      منم هرچی بهش نگاه میکنم انگار هاچ بکه،حس میکنم اورئوس رخ گنگ تر و suv تری داره ،انگار یه f12 که یکم شاسیاشو دادن بالا
      ولی خب فراری هرجا پا بزاره بهترین میشه،منتظر تست و بررسی ها و درگاش هستیم

      موافقم 15
      مخالفم 4
    5. miladzm

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      انتخاب اولم بین تمام شاسی بلند های حال حاضر دنیا اول دورانگو srt هلکت
      و در مرتبه بعد جی کلاس و پورشه کاین توربو جی تی هستن . چون این ها برای آلمان و آمریکا هستن و قطعا این دو تا کشور توی هر صنعت و زمینه ای اعم از خودروسازی و … برتر از دیگران هستن و کسی نمیتونه حتی به گرد پاشون هم برسه و از همه لحاظ بهترن .
      این چیزی هست که تاریخ و اتفاقات گذشته این صنعت و آمار فروش محصولات این ۲ کشور توی بازار های آزاد و رقابتی و مثل بازار آمریکا بهمون میگه .

      موافقم 3
      مخالفم 20
      1. علی

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (836 ديدگاه)

        نه باباجون اشتباه به عرضتون رسوندن ، تو سوپر اسپورت سازی آلمان و آمریکا بعداز ایتالیا هستن با اختلاف ، در اصل فراری شاهه سوپر اسپورت سازان هست و لامبورگینی وزیرش ، بقیه هم پشت سرشون

        موافقم 6
        مخالفم 1
    6. پارسا

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (282 ديدگاه)

      اصلا شاسی بلند نیست
      کلا خرید در این کلاس منطقی نیست . نه تجربه اسپرت درست حسابی داره نه یه ماشین خانوادگی عالی نه آفرود
      بین گزینه های بالا بنتایگا بهترین گزینست چون یه شاسی بلند واقعیه . فضای زیاد سرنشین . فضای زیاد بار . اندکی آفرود . بسیار لوکس . یک ماشین خانوادگی عالی
      نمیگم لامبورگینی و آستون مارتین خوب نیستن ولی خوب با این پوله میرم اوراکان میخرم اگر اسپرت بخوام

      موافقم 8
      مخالفم 3
  2. Porsche

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    بارها گفتم خرید اوروس منطقی نیست و بودن کاین توربو جیتی بجای اوروس اونم پرفورمانته خیلی منطقی تره
    قیمت کمتر پرفورمنس یکسان و کیفیت بالا
    اما در مجموع اول فراری و پورشه و بعد بنتلی آستون مارتین

    موافقم 28
    مخالفم 20
    1. Sobhan

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (422 ديدگاه)

      از منطق حرف نزدن بین اینا خرید آوروس از همه منطقی تره 🤗

      موافقم 13
      مخالفم 9
    2. Mohammadreza

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (870 ديدگاه)

      رقیب اصلی فراری هیچکدوم از این خودرو هایی که بالا گفته نیست
      رقیب اصلی فراری پورسانگوعه پورشه کاین توربو جی تی هست.
      باید دید در مقابل پورشه که سنگ محک این سگمنته چیکار میکنه.
      البته که با توجه به قیمت بنظرم پیشاپیش برنده واقعی مشخصه

      موافقم 7
      مخالفم 12
    3. علی

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      خیلی آلمان فنی که پورشه را میچسبونی به فراری ، آخه بی انصاف فراری شاهکار زده ، اون سه تا خوبن ولی اصلا به گردپای فراری نمیرسن

      موافقم 11
      مخالفم 23
    4. miladzm

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      بار ها گفتن و نظر شما هیچ اهمیتی برای خریداران اوروس نداره ! اوروس هم چون ذاتش المانیه که از همه نظر بهتر و بالاتر از رقبا هست البته در کنار امریکا فروش بسیار خوبی داره که نشون میده خریدش منطقیه

      موافقم 3
      مخالفم 7
      1. Clean energy (سلام فرمانده)

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1328 ديدگاه)

        نوید هم اهمیتی نداره !

      2. F.L.P

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (65 ديدگاه)

        مگه نظر شما داره ؟؟

  3. امیر

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2957 ديدگاه)

    با اینکه فراری عملا یه شاسی بلند نیست اما قطعا برتری جدی داره نسبت به رقبا
    حتی با قیمت دوبرابریش
    شاید اولین فراری هست ک واقعا عاشقش شدم!

    موافقم 14
    مخالفم 22
    1. Erfan

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (529 ديدگاه)

      میشه قسمت های که برتری داره رو بی زحمت بگید؟
      آخه وقتی همه قدرت تقریبا یکسانی دارند با شتاب یکسان و همشون هم از نظر ظاهر زیبا هستند.
      و هنوز تایم پیست ندارن چجوری شما متوجه شدی فراری بهتره؟

      موافقم 19
      مخالفم 6
      1. ehsan.fa

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1948 ديدگاه)

        عرفان جان همینکه فراری هست یعنی برتری داره ، فراری مثل دلار در مقابل بقیه ارزهاس یورو خوبه ولی دلار برتره ، دلیل قیمت زیادش یکیش بردن گیربکس به عقب هست که کلی هزینه داره یکیش گیربکس دوم که از سرعت ۲۰۰ از مدار خارج میشه ، گذاشتن دوتا صندلی تو عقب از یک صندلی نیمکتی یکپارچه هزینه برتره ، اگه برتری رو از نظر شتاب و سرعت بسنجی شاید یکم لامبو بهتر باشه ولی یادت باشه فراری زیبایی صدای پیشرانه رو به گذاشتن توربو ترجیح داده و میده

        موافقم 12
        مخالفم 9
        1. 2311

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          دلیل اصلیش اینه سالها بابت توسعه ش هزینه شده؛ نیومدن یه فولکس واگن توراگ رو ریبادی کنن

          موافقم 7
          مخالفم 9
      2. امیر

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2957 ديدگاه)

        عرفان دوست عزیز
        بحث این خودروها خیلی مفصله و واقعا اینجا نمیگنجه اما به طور کلی:
        واژه شاسی بلند غیر از بنتایگا( ک بنظرم بنتایگارو فقط میشه با کولینان و شاید جی ال اس مقایسه کرد!) ، به هیچ کدوم ازین گزینه ها نمیخوره چون ن میشه باهاشون افرود جدی رفت ن به اندازه یه شاسی بلند جادار هستن و ن به اندازه شاسی بلندا کاربردی(منظورم بکسل کردن و… که یکی از ویژگی های شاسی بلندهاست!)
        جدای از همه این موارد، این خودروها زیاد از حد گران و لوکس و اصطلاحا سوسول هستن ک بخوای ازشون به عنوان یه شاسی بلند استفاده کرد!
        در نتیجه با اینکه فراری ارتفاع کمتری نسبت به اوروس و استون داره و شاید قابلیت بیراهه نوردیش فقط ۱۰ درصد نسبت به یه سدان بیشتر باشه، اما حداقل از نظر فرم کلی بدنه و ابعاد، خیلی نزدیک به اوروس و استونه (اما منطقیش فک‌میکنم در حد تایکان کراس توریسمو باشه!)
        در آخرم بنظرم وقتی تست بشه، مثل باقی محصولات فراری در عمل ، پرفورمنس بهتری نسبت به رقبا داشته باشه
        در ضمن بنده اغلب لامبو هارو به فراری ها ترجیح میدم و به هیچ‌وجه فن فراری نیستم!

        موافقم 5
        مخالفم 3
  4. احمدرضا

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (742 ديدگاه)

    اگه قرار باشه چهارصد هزار تا برای این کلاس هزینه کنم میرم سراغ کولیان بخاطر راحتی فوق العادش ولی با قیمت کمتر آستون تو این کلاس بدجوری دل میبره
    هم راحته هم سریع
    ترکیب فراری و رولزرویس زده

    موافقم 19
    مخالفم 10
  5. احمدرضا

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (742 ديدگاه)

    اگه قرار باشه چهارصد هزار تا برای این کلاس هزینه کنم میرم سراغ کولیان بخاطر راحتی فوق العادش ولی با قیمت کمتر آستون تو این کلاس بدجوری دل میبره
    هم راحته هم سریع
    ترکیب فراری و رولزرویس زده

    موافقم 12
    مخالفم 10
  6. GMA

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (854 ديدگاه)

    بسیار متفاوت تر از رقباست،در سطح دیگه ای قرار داره،مقایسه اش با خودروهای دیگه درست نیست.
    ولی از بین این چهار تا با اختلاف انتخابمه،فراری همیشه متمایزه

    موافقم 19
    مخالفم 14
  7. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2345 ديدگاه)

    این فراری به هیچ عنوان قابل مقایسه با هیچ کراس اووری نیست.مثل اینه که آئودی موتور 12 سیلندرش رو بزاره رو هاچبک اس3.مخسره بازی.والا.اینا خوبه

    موافقم 12
    مخالفم 17
    1. Royal Driver UK 70

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1289 ديدگاه)

      مرد حسابی یکم منطقی نظر بده

      موافقم 11
      مخالفم 2
    2. علی

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      فراری گرونتره اما مثل یه اثر هنری هرچی بگذره قیمتش بیشتر میشه و در جواب آقای یانکی ، من خودم عاشق ماشین های آمریکایی هستم ولی مقایسه اونها با فراری ، فقط نشونه تعصب و نااگاهیه ، فراری یه چیز دیگری یه کلاس دیگه . شاهه ماشین هاست

  8. Taha Malek

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    استون انتخابمه
    قیمت کمتر ، موتور پر قدرت مرسدس ، کابین لوکس با قابلیت شخصی سازی بالا ،کلی بخوام بگم پرفورمنس و راحتی رو با قیمت کم با پرستیژ برندی مثل استون مارتین بهت میده پس دوستش دارم
    فراری هم خدایی خوبه ولی مثل لامبو ترجیح میدم یه سوپر اسپرت واقعی از این دوتا برند بخرم نه اس یو وی یا هرچی که بهش میگن

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. Royal Driver UK 70

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1289 ديدگاه)

      منم خودم آستون رو بیشتر دوست دارم هیولاست. اما این فراری هم بدجور چیزیه عاشقش شدم

      موافقم 2
      مخالفم 3
  9. مردیم از خوشی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    بهترین suv دنیا به نظرم همون استون مارتین هست
    من فراری را اصلا در نظر نگرفتم چون اصلا suv نیست شما تعداد سرنشین ها را مقایسه کنید ابعاد را مقایسه کنید میزان حجم صندوق و ….
    بعضا میگند رقبا هم بعضی هاشون چندان ارتفاع ندارند و خب مشکل همینجاست اونا با ارفاق suv وای به حال این ( با احترام به طرفدار های فراری )

    موافقم 16
    مخالفم 10
  10. Erfan

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (529 ديدگاه)

    اگه آدم بخواد دلی نظر بده قطعا فراری.
    مگه میشه کسی فراری رو دوست نداشته باشه؟
    اما اینجا آستون مارتین ارزش بیشتری نسبت به رقبا داره.

    موافقم 16
    مخالفم 8
  11. مازیار

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    این قطعا بزرگترین سورپرایز این کلاس خواهد بود حتی برتر از کاین و اوروس و استون
    هرچند معتقدم متعلق به این کلاس نیست و فراری با زیرکی تمام با ارائه محصولی نزدیک به این کلاس پرطرفدار خواسته به هدف اصلی که فروشی با قیمت بالاست برسه

    موافقم 18
    مخالفم 3
  12. Si

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (525 ديدگاه)

    استون و فراری و پادشاه و امپراطوری به اسم کاین که همه این ماشین ها باید براشون افتخار باشه باهاش مقایسه بشن ولی dbx و پوروسانگوئه خیلی خوبن من خودم همیشه x6 پسند هم هستم

    موافقم 2
    مخالفم 4
  13. ۹۱۱

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (597 ديدگاه)

    کایان توربو چی؟ولی بین اینها اوروس.

    موافقم 6
    مخالفم 3
  14. OM.01

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    فولکس واگن توآرگ آئودی Q7 و آئودی Q8 پورشه کاین و لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا پلتفرم MLB Evo دارن.همه پلتفرم ها مشترکه.بشخصه اصلا از این موضوع از همون روز اول خوشم نمیومد. اما از این خودروها پلتفرم یکسان بهترین گزینه رو کاین توربو GT میدونم.

    اما در اینجا انتخابم فراری پورسانگ هست. نمیدونم چرا خیلی باهاش ارتباط برقرار میکنم.بیشتر از فراری های دیگه دوستش دارم.

    موافقم 12
    مخالفم 4
  15. SRT

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (626 ديدگاه)

    هیچوقت فک نمیکردم یه رقیب واسه بنتایگا و اوروس بیاد که دو برابرشون قیمت داشته باشه و بازم اونو انتخاب کنم،این کار فقط از فراری بر میاد

    موافقم 19
    مخالفم 8
  16. M.Kkarimi

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (861 ديدگاه)

    کاش میشد قیمتو چشم پوشی کرد… ولی اختلاف خیلیه!
    ولی تلاش فراری برای ایجاد این تمایز و استفاده از کلی از عناصر خلاقانه و استفاده نشده در این کلاس واقعا فوق العادست.
    به شخصه که از اون داشبورد خلاقانش خیلی خوشم اومد… اون V12 وحشی هم که…
    برای خودم عجیب بود ولی با وجود SUV بودنش، به عنوان یه فراری کاملا پذیرفتمش و دوستش دارم.

    در کل نسبت به رقبا پکیج وسوسه انگیزتری ارائه میکنه ، ولی قیمتش ارزش خریدشو یکم اورده بود پایین.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  17. Scuderia Ferrari

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    من نمیدونم دیگه چطوری میشه گفت که این ماشین SUV نیست و یک فراری اسپرت چهار درب هست
    مقایسه با سایر شاسی بلندهای پرفورمنس و لوکس اشتباهه چون فراری با تولید این ماشین یک کلاس جدید ایجاد کرد و حس و حالش خیلی به ماشین های اسپرتش نزدیکه برعکس SUVها که در ارتفاع بالاتر هندلینگ و چابکی “پورسانگوئه” رو ندارن
    فراری ، برنامه تولید ۵ ساله و ۱۵۰۰۰ دستگاهی برای این ماشین در نظر گرفته که نشون میده فراری انحصار براش مهم تر از پوله !!

    موافقم 11
    مخالفم 4
  18. Amin

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2184 ديدگاه)

    پورسانگه قیمت بیشتری داره ، ولی قطعا در مقابل این قیمت ، خیلی بیشتر از رقبا ارزشش رو حفظ میکنه و محصول بسیار متمایز و خاصی خواهد بود ، با وجود پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی ، وزن ۲۰۳۳ کیلوگرم و توزیع وزن تقریبی ۵۰ ۵۰ ، گیربکس دوکلاچه ای که روی محور عقب نسب شده و سیستم دو دیفرانسیل فوق‌العاده فراری ، مثل یه سوپر اسپورت سریع هست و بسیار با اصالت ساخته شده ، خلاصه پر از چیز های جدید هست و اون رو بسیار خواستنی میکنم ، درکل انتخاب بسیار عالی هست
    بین اوروس و بنتایگا و 707 ، قطعا 707 بهتره و در مجموع برای کسانی که میخوان با قیمت این محدوده ، یعنی ۲۵۰ هزار ، یه suv اسپرت داشته باشن ، 707 و کایین توربو حی تی عالیه ، کایین از همگی ارزون تره
    ولی پورسانگه توی یه لول مجزا قرار میگره
    و در آخر اون دوستانی که میگن هاچپک هست ، آخه ماشینی‌که ۳ سانت از رقباش کوتاه تره ، میشه هاچپک..!🤐

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. Payfast

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (798 ديدگاه)

      در اصل اگه بخوایم منطقی فکر کنیم کراس اوور هست ولی خوب کراس اوور هم نیست در واقع با حرفی عجیب = بلندتر از کراس اوور و کوتاه تر از هاچبک

  19. قاطر فروش

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1205 ديدگاه)

    خیلی گرونه
    من باشم به پورشه ماکان میخرم شایدم ذهنم فقیره

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. Payfast

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (798 ديدگاه)

      اخه کسی که قاطر میفروشه انتظار داری ذهن پولداری داشته باشه؟ /|

      موافقم 13
      مخالفم 2
  20. Sobhan

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    نظر من لامبوره گنگ تره بزرگ تره و با طراحیش بیشتر حال میکنم 🙌اختلاف قیمت برام مهم نیست

    موافقم 7
    مخالفم 4
  21. akrh78

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    خودرو بلند بزرگ چهار در اسپورت کشیده چیه دیگه؟ فراری آیه نازل میکنه
    بگین ff ده سال قبل با یک وجب سقف اضافه

    موافقم 6
    مخالفم 9
  22. علی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    فراری بینظیره . والسلام

    موافقم 6
    مخالفم 2
  23. JDM lover

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (882 ديدگاه)

    بنظرم مقایسه درستی نیست چون هر جوری نگاش کنی شباهتی به یه suv نداره فقط یه فراری هست که یکم قدرش بلنده
    البته شاید همین متمایز بودن و نبود رقیب واقعی باعث بشه که تمام نمونه ها سربع فروش بره و تو بازار هم با قیمت های نجومی فروخته بشه
    در کل من بدون در نظر گرفتن پوروسانگوئه انتخابم dbx707 هست

    موافقم 1
    مخالفم 2
  24. imanenzo

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (90 ديدگاه)

    فراری هوشمندانه بازار هدف این مدل خودروها رو شناخته و پورسانگ رو دقیقا بر اساس این بازار طراحی کرده.مشتریان این دسته ماشینها هیچگاه به دنبال یک suvنیستن که اگر بودن دنبال رنجرور یا جی کلاس میرفتند بلکه عملکرد و پرفورمنس یک سوپر اسپورت رو در کنار یه مقدار قد بلندتر و ظاهر شاسی بلند می‌خوان که فراری دقیقا این ماشین رو برای همون بازار طراحی کرده و امار فروش فراری هم این مسیله رو ثابت خواهد کرد

  25. مهدی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اولا هیچکدوم از اینا SUV نیستن حتی اونجور که کارخونه ها گفتن کاربردی هم نیستن! صرفا به نسبت به محصولات دیگشون کاربردی ترن! ولی جدا از همه اینا اون اساتید فنی که به اوروس میگن شاسی بلند و به فراری میگن هاچبک به خاطر ۳ سانتی متر؟! 🤣 واقعا این متر و معیار رو از کجا آوردین ؟ پورسانگوئه دقیقا هم سایز و هم کلاس اوروس و dbx هست و قطعا قطعا خودروی بهتری هم هست نه به خاطر چهارتا عدد و رقم چون فراری هست و سابقه هم نشون داده هر فراریی از هر لامبو و استونی بهتره دیگه بحث سر چیه بعد از اینهمه سابقه و رزومه

    موافقم 14
    مخالفم 17
    1. R@min

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      مطمئنن همون 3 سانت تفاوت های زیادی رو مخصوصا در آیرودینامیک و هندلینگ و رول بار ایجاد می کنه و فراری با پد.ر سوختگی هر چه تمام تر این نقیصه کراس هارو کنار می زنه، خیلی هوشمندانه بود این حرکت.

      این ماشین نه کراس هست نه هاچبک نه کراس کوپه واقعا یه FUV هست.

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. دانیال_Surrey،England

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2862 ديدگاه)

        __مطمئنن همون ۳ سانت تفاوت های زیادی رو مخصوصا در آیرودینامیک و هندلینگ و رول بار ایجاد می کنه و فراری با پد.ر سوختگی هر چه تمام تر این نقیصه کراس هارو کنار می زنه، خیلی هوشمندانه بود این حرکت__
        ..
        بهترین کامنتی که درباره ی این ماشین خوندم،کامنت طلایی.
        فراری همزمان با بازاریابی قبلش به ملت گفت که میخوایم یه suv بسازیم که هایپو ببره بالا بعد هرچی نزدیک تر شد به زمان رونمایی گفت این یه کلاسه خاصه و…
        با یه تیر دو نشون زدن یعنی همین.
        ای کاش فقط فراری از این حرکات هوشمندانه تو تیم اف1ش هم پیاده میکرد!!

        موافقم 18
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2099 ديدگاه)

          به شخصه زمانی که گفتن این ماشین یه محصول متفاوته مطمئن شدم فراری اصلا کراس اوور نساخته.

          مشکل تیم فراری هم ریشه ای هست باید بکوبن از اول بسازن.

          موافقم 12
          مخالفم 1
    2. مازیار

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      آقای مهدی لطفا توجه داشته باش که ۳ سانتیمتر از کوتاه ترینشون کوتاه تره و بقول رامین همین برای اثر گذاشتن روی هندلینگ و موارد دیگه کافیه و همون طور که تو کامنت قبلی گفتم فراری در این مورد زیرکی خاصی نشون داد که البته تو این بازار فوق رقابتی لازمه

      موافقم 13
  26. Lambullshitini

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    انتخابم هر چیزی به غیر از اون فولکس توآرگه

    موافقم 5
    مخالفم 9
  27. mk

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دقیقا چرا رقیبش این سه تان؟؟رنجروور نابود شده؟مایباخ جی ال اس منحل شده؟کولینان فلج شده؟بی ام و ایکس ۶ چی؟
    البته که اصلی ترین رقیبش اوروسه
    و اینکه یکم ازش بهتر باشه طبیعیه چون جدیدتره و قطعا الان تکنولوژی بهتره نسبت به ۷ سال پیش.
    ولی این شاسی بلند نیست به هیچ وجه‌.عملا خود فراری FFهست که آپدیت شده.و داخلش کاملا اسپرته ولی سه تای دیگه رسما خانوادگی هستن

    موافقم 3
    مخالفم 2
  28. مهدی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اونی که میگه۳ سانت خیلیه اصلا تاحالا ارتفاع خودروهای دیگه رو مقایسه کرده ؟ اصلا می‌دونه اوراکان ۵ سانتیمتر کوتاه تر از فراری ۴۸۸ هست ؟ اطلاع داره وقتی تو‌مجلات فراری f12 رو با اونتادور قیاس میکنن تفاوت ارتفاع ۱۴ سانتیمتری دارن؟؟ در حالی که اگر موضوع مهمی باشه اونجا مهمه چون اونجاست که آیرودینامیک حرف واسه گفتن داره نه تو کلاس خودروهای کاربردی! اون مسیری که این فراری می‌ره همون جاده و مسیری هست که اوروس و dbx میرن نکنه فکر کردی نهایت توان پورسانگ جاده سنگ فرشه و اون دوتا میرم تپه نوردی و شیب زنی؟؟ فراری یه خودرو در کلاس اوروس ساخته با همون سایز،همون کارایی و توانایی منتها با استایل متفاوت به همین سادگی

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. مازیار

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      خوب آونتادور با همون ۱۴ سانت کمتر تایم ۶:۴۴ تو نوردشلیف زد دیگه فکر میکنی F12 چقدر میزنه؟😆

      البته اینم شوخی بود تقدیم به دوستی که گفت چون یه فراریه و هر فراری از هر لامبویی و هر استونی و هر الکلی بهتره😉

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1749 ديدگاه)

        احتمالا اونتادور از sf90 که 5 سانت ازش کوتاه تره یک دور پیست عقب بمونه 😁
        اون موضوع که فراری همیشه بهتر هست که یک قانونه. خاطرم نمیاد بعد از میورا یک محصول از لامبو بهتر از رقیب فراریش باشه تو استون هم که فکر کنم همچین موردی پیش نیومده اگر مثالی دارید بگید ما هم بدونیم یکم یاد بگیریم از شما

        1. مازیار

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          من تو دعوای خانوادگی ایتالیایی ها دخالت نمی کنم اما تو مطلب بعدی والکری می بینمت😁

  29. Yasin

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (259 ديدگاه)

    فراری که عالیه ولی بنظرم یکم بلاتکلیفه
    در کل بنظرم چون فراری زیاد شاسی‌بلند نیست
    لامبورگینی اورورس همچنان پادشاه شاسی‌بلندهاست…

    موافقم 5
    مخالفم 3
  30. امیرحسین

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (298 ديدگاه)

    برای من رقابت بین اوروس فراریه
    اما با این قیمت آدم مغزش منفجر میشه خیلی بالاتر از بازار رقابت نرخ داره که مشخص می‌کنه اصن ماشین برای رقابت بازار ساخته نشده و برای قشر خاص هستش
    از همه نظر عالیه اما اینکه انتخاب اولم باشه به خاطر قیمت نمی تون باشه
    اما معتقدم از لحاظ هندلینگ بهتر از همه س
    و اینکه ماشینی باشه که حداقل مث خیلی از اس یو وی های بازار چپی نباشه
    اما باید بگم این رقابت منصفانه نیست
    چون عملا شرکت تولید کننده این ماشینو رو تو این سگمنت قبول ندار
    و اینهمه هیاهو برای هیچ و پوچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا