این سوپراسپرت در دهه هشتاد میلادی بهعنوان سریعترین خودروهی جهان شناخته میشده است.
فراری جدیدا تصمیمی گرفته است که اگر «انزو»، بنیانگذار این شرکت، از آن مطلع میشد، حتما با اتخاذکننده آن برخورد میکرد. منابع موثقی از این برند ایتالیایی اعلام کردهاند که در آینده شاهد معرفی یک نسخه بهروز از سوپراسپرت F40، آخرین خودروی تولیدشده در زمان حیات انزو فراری، خواهیم بود.
شایعات تاکید میکنند که این خودروی تازه ادامهدهنده راه خانواده آیکونا خواهد بود؛ خانوادهای که هماکنون شامل سه مدل خاص و تولیدمحدود مونزا SP1، مونزا SP2 و دیتونا SP3 میشود. منطق خلق و آفرینش این مدلها بر پایه این مهم بوده که فراری بتواند با تکیه بر المانهای هویتی و طراحی خودروهای گذشته خود، محصولاتی جدید را روانه بازار کند که یادوخاطره آنها را گرامی میدارد و محصولی مدرن اما جاودانه خلق میکند؛ برای همین هم در طراحی دو خودروی مونزا و SP3 بهترتیب از ۷۵۰ مونزا و 166MM دهه و خودروهای پروتوتایپ دهههای ۵۰ و ۶۰ میلادی کمک گرفته شد.
تیراژ تولید دوقلوهای مونزا و SP3 بهترتیب به ۴۹۹ و ۵۹۹ دستگاه محدود شد تا این خودروهای فوقالعاده لوکس و زیبا با ارقام نجومی ۱.۸ تا ۲.۳ میلیون دلاری به دست مشتریان مخصوص این برند ایتالیایی برسند. ناگفته نماند که این مدلها با وجود نگهداری از میراث گذشته برند فراری همچنان خودروهایی کاملا جدید محسوب میشوند اما نسخه مدرن F40، زندهکننده یک نام خاطرهانگیز است که میتواند نگاههای بسیاری را به سوی فراری جلب کند؛ بهاینترتیب عجیب نخواهد بود اگر این سوپراسپرت یا ابرخودرو به مرز ۳ میلیون دلار هم نزدیک شود.
البته این نخستینباری نیست که شرکتی اینچنینی، یکی از خودروهای قدیمی خود را زنده میکند! پیش از این هم لامبورگینی با تکیهبر فناوری مدرن، مدل کانتاش را زنده کرد و حاصل تلاشهایش را در تعداد محدود به فروش رساند. خود فراری هم پیشتر با الهام از F40، سوپراسپرت تولیدمحدود و خاص «SP38 دبورا» را تولید کرده بود که بخشی از برنامه خودروهای ویژه این برند به شمار میرفت. برای آشنایی بیشتر با این خودروها، مقاله «با محصولات ویژه و تکساخت فراری آشنا شوید (قسمت دوم)» را مطالعه کنید.
پس از طراحی، مسئله مهم دیگر پیشرانه F40 آینده خواهد بود. فراری چندی پیش بهصورت رسمی اعلام کرد که در آینده نهچندان دور از نخستین محصول برقیاش رونمایی خواهد کرد. برای اطلاع بیشتر از این موضوع، مطلب «فراری برقی؛ چرا برند اصیل ایتالیایی به این مسیر روی آورده است؟» را بخوانید. هر چند بعید نیست که تیم بازاریابی، آن را به یک ابرخودروی برقی تبدیل کند اما اگر مدیران فراری به روند پیشبرد خانواده آیکونا پایبند باشند، احتمالا از پیشرانه درونسوز استفاده خواهند کرد.
اگر موتور این خودرو تماما درونسوز باشد، نشاندهنده حسننیت فراری خواهد بود اما احتمال آن هم وجود دارد که F40 به یک بنر تبلیغاتی تبدیل شود و با قلبی از جنس یک پیشرانه V8 تویین توربوی هیبریدی به زندگی بازگردد. نظر شما درباره این اسطوره کلاسیک چیست؟ از دید شما، اتخاذ کدام راهحل از سوی ایتالیاییها محتملتر است؟
hosen
۲۰ آبان ۱۴۰۳ای جونم به این F40
فقط خداکنه الکتریکی نباشه بخوره تو ذوقمون
Kiarash
۲۰ آبان ۱۴۰۳دقیقا اگه الکتریکی نباشه یه سوپر اسپرت به تمام معناست
ممد ژانگولر
۲۰ آبان ۱۴۰۳اگه واقعا همین طرحی که بالای صفحست باشه میترکونه . فراری F40 هیچ وقت تموم نمیشه .
مجید
۲۱ آبان ۱۴۰۳نه باید مثل خود F40 مینیمالیستی باشه و از حالتهای انحنادار و گرد پرهیز کنه تا جای ممکن.
H
۲۰ آبان ۱۴۰۳کاش حداقل همون f40 قدیمی رو با همون ظاهر و مشخصات در تعداد محدودی بازتولید میکردند
ممدعلی
۲۰ آبان ۱۴۰۳کاملا موافقم و اینکه اصالت f40 حفظ شه عالی میشه.
mmd@
۲۰ آبان ۱۴۰۳حسین خودم میرم پیششون میگم برقی نکنن تنها فراری که برای من خاصه فقط F40 هست☠️☠️☠️😈😈😈😈🇫🇷🇫🇷🇫🇷💀💀💀❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥🎖️🎖️🎖️🎖️
آریا
۲۰ آبان ۱۴۰۳F 40 فقط پروفایلت
F22RAPTOR
۲۰ آبان ۱۴۰۳چقدر جذاب تر از f80 هست
Ferrari
۲۰ آبان ۱۴۰۳به نظرم ایده خوبی نیست. تولید مدلی که یاد اور مدل گذشته باشه ارزش مدل قبلی رو کم میکنه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ آبان ۱۴۰۳لامبورگینی که سود خیلی خوبی گرفت از کونتاش جدید
فراری هرچی بسازه سود میلیون دلاری داره
مازیار
۲۰ آبان ۱۴۰۳آقای اشتری مشکل اینجاست که ما فکر میکنیم امثال فراری و لامبورگینی بیشتر به فکر دل هواداران هستن اما اولویت اول و آخر همشون چیزی نیست به جز پول بیشتر
محمد
۲۰ آبان ۱۴۰۳ولی وقتی شرکت به پول نیاز داره بهترین کاره.
Siyavash
۲۰ آبان ۱۴۰۳زیبا زیبا زیبا..
Yaghoob
۲۰ آبان ۱۴۰۳بهترین خبر چند وقت اخیر
Alireza
۲۰ آبان ۱۴۰۳این کانسپت چقد زیباست دمش گرم
کاش f80 جدید با همچین ظاهری تولید میشد
علی منصوری
۲۰ آبان ۱۴۰۳و f40 رویایی…. اینقدر بیس این ماشین زیباست ک مطمئنا بازتولیدشم موفق و جذابه…البته ک باید پرفورمنسی ک بهتون میده یاد f40 بندازتتون
محمدهادی
۲۰ آبان ۱۴۰۳قطعا زنده کردن مجدد نام اف۴۰ همون تاثیری رو میذاره که لامبو با کانتاش جدید گذاشت
فقط امیدوارم اینجا فراری برای این نام پرخاطره و پرچمدار سنگ تموم بذاره
ترجیحا موتور درونسوز و وزن تاحد امکان پایین
Scuderia Ferrari
۲۰ آبان ۱۴۰۳یا مثل F40 تاریخ ساز باشه یا تولید نشه بهتره
طراحی ساده و چشم نواز با پرفورمنس SF90 استراداله میتونه قابل قبول باشه 🔥🔥
امیر سالار
۲۰ آبان ۱۴۰۳والا جانشین لافراری که اصلا حالم و بهم زد امید وارم اینو خراب نکنن دیگه
amirmohammadja79
۲۰ آبان ۱۴۰۳کاش طراحی F80 این شکلی بود ولی ظاهر عقبش خیلی جالب نیست بیش از حد شبیه sf90 شده از پشت
Amirhossein
۲۰ آبان ۱۴۰۳خیلی زیباست بنازم طراحی رو ….
Ali-SV
۲۰ آبان ۱۴۰۳Ferrari F85 🤡
مجید
۲۱ آبان ۱۴۰۳کانسپت قشنگیه ولی F40 نیست و اون مینیمالیستی رو نداره ولی بازسازی کونتاش خیلی مینیمالیستی و رترو بود.
Mr hoseini
۱۵ آذر ۱۴۰۳احساس می کنم مقداری گَپ و کپل شده وگرنه حرف نداره