فراری خودروی فرمول یک جدید خود با نام SF-24 را برای فصل ۲۰۲۴ طی رویدادی آنلاین از مارانلو رونمایی کرده است.
تیم فراری که با خبر در اختیار گرفتن لوئیس همیلتون برای فصل ۲۰۲۵ دنیای فرمول یک را منفجر کرد، حالا از خودروی فصل ۲۰۲۴ خود با نام SF-24 رونمایی کرده است. فراری امیدوار است در این خودرو برخی مشکلاتی که سال گذشته چارلز لکلرک و کارلوس ساینز را اذیت کردند برطرف شده باشد. هرچند خودروی ۲۰۲۳ فراری در تک دور تعیین خط بسیار سریع بود اما در سرعت مسابقهای نمیتوانست حریف ردبول شود. به همین دلیل، در فصل گذشته فراری فقط یک پیروزی کسب کرد که با کارلوس ساینز در گرند پری سنگاپور بود.
فراری امیدوار است با بهبودهایی که در SF-24 صورت گرفته، پیشرفت خوبی در این بخش حاصل شده باشد. علاوه بر این، تیم ایتالیایی روی بهبود آیرودینامیک خودروی فصل ۲۰۲۴ خود هم کار کرده است زیرا این یکی از عواملی بود که تأثیر منفی بزرگی روی عملکرد خودروی فصل قبل داشت. هرچند هنوز برای قضاوت در مورد عملکرد SF-24 خیلی زود است و ممکن است سلطهٔ ردبول همچنان ادامه داشته باشد اما فراری نسبت به گامهایی که به جلو برداشته و برنامههایی که برای دوران همیلتون دارد بسیار خوشبین است.
در اتفاقی غیرمعمول، «جان الکان» مدیرعامل فراری به کارخانهٔ فرمول یک این شرکت سر زده تا شاهد آخرین پیشرفتهای SF-24 جدید باشد. این نشان میدهد که الکان حالا بسیار به فرمول یک نزدیک شده و توجه دقیقی به فعالیتهای تیم اسکودریا فراری دارد. علاوه بر این، طبق شایعات، برای کمک به برداشتن گامهای بزرگ به سمت جلو، هفتههای آینده حدود ۲۰ نفر پرسنل جدید به تیم فراری اضافه خواهد شد.
Scuderia Ferrari
۲۵ بهمن ۱۴۰۲انزو فراری : هیچکس نفر دوم را به خاطر نمی آورد
پس تیفوسی ها فقط با قهرمانی اسب سرکش خوشحال میشن
اون تاج و تخت پادشاهی باید به صاحب اصلیش برگرده
محمد
۲۵ بهمن ۱۴۰۲اگه واقع بین باشیم و تعصبی نظر ندیم امسال هم قهرمانی برای ردبوله و فراری و مرسدس و استون مارتین شاید فقط بتونن فاصله رو کمی کمتر کنن به نسبت فصل قبل(که همه ی مسابقات به غیر از سنگاپور رو ردبول برد) ولی اینکه فکر کنیم به یک سال ورق اینجوری برگرده که ردبول قهرمانی رو از دست بده (اونم باوجود تغییر نکردن قوانین به نسبت فصل قبل) فقط توهم و نادانی محضه.
parhamiof
۲۶ بهمن ۱۴۰۲بعید نیست فراری یه تورده زیرمیزی بده خودشو بکشه بالا.
در اصل از فیا بعید نیست.
RAM1500TRX
۲۵ بهمن ۱۴۰۲فراری یه چیز دیگس لامصب🔥💪🔥💪🔥💪
۲۵ بهمن ۱۴۰۲فراری ماشین خوبی هست ولی فقط بوگاتی چون بوگاتی از فراری خوشگل تره 😲
۲۵ بهمن ۱۴۰۲حرف حقی زد مثل اون مودیر عامل تویوتا یارو کاربلد بود
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ماشینای فرمول یک همشون شبیه همین
فقط برچسب ها و طرح روشون و برندشون عوض شده بعد یه موفقیت هم میرن تو موزه اگه نتونستن موفق بشن دوباره آنقدر میرن تا موفق بشن وگرنه میندازنش اوراقی راننده هم اخراج میکنن از نون خوردن میندازن 😲😐
k1qqq
۲۶ بهمن ۱۴۰۲سنت که رفت بالاتر ماشینارو تشخیص میدی.
معمولا دوازده سیزده ساله ها این چیزارو تشخیص نمیدن و فقط واسه دیده شدن کامنت میذارن. حتی دیس هم بگیرن ذوق میکنن.
Royal Driver
۲۶ بهمن ۱۴۰۲به نظر من خیلی خوب میشه جناب آلی که چیزی درمورد موتوراسپرت و فرمول یک نمیدونی، اصلا کامنتی نزاری. معلوم نیست این ۲ هزار دیدگاه هم از کجا آوردی و کی بودی. وقتی داری میگی میرن توی اوراقی، راننده هم اخراج میشه و شبیه همن، دیگه باید قید همه چیزو بزنی.
Aranmilan
۲۵ بهمن ۱۴۰۲آیا همیلتون ممکنه بازم قهرمان بشه؟
Piero Ferrari
۲۵ بهمن ۱۴۰۲همیلتون هم بیاد تا ببین چیکار میکنم
siawasharya
۲۵ بهمن ۱۴۰۲🤌🇮🇹Ferrari, il diamante della corona italiana
siawasharya
۲۵ بهمن ۱۴۰۲الماس روی تاج ایتالیا🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹👑👑👑
مهرداد
۲۵ بهمن ۱۴۰۲سلطان فراری.نمیدونم چرا عاشق این خودرو سازم
Taha Ayoobi
۲۵ بهمن ۱۴۰۲اوف، عجب چیزیه
به نظرم از مال استون مارتین خوشگل تره
رامتین
۲۵ بهمن ۱۴۰۲امیدوارم به دوران اوجش برگرده…
علی جردن
۲۶ بهمن ۱۴۰۲کسی از شتاب صفرتاصد این مدل خبر داره لطفا اطلاع رسانی کنید جالبه برای همگان بدونن تفاوت خودروهای فرمول ۱ با سوپراسپرت های خیابانی را
Carbonado Aventador
۲۷ بهمن ۱۴۰۲صفر تا صد ۲ ثانیه
صفر تا دویست ۵ ثانیه
و صفر تا سیصد زیر ۱۰ ثانیه
مهربد
۲۶ بهمن ۱۴۰۲مشکل اساسی فراری نه ماشین است و نه راننده..!
مشکل، مدیریت و تیم کنار پیست است که در مسابقات استراتژی مناسبی در حد تیم های برتر ندارد..
Royal Driver
۲۶ بهمن ۱۴۰۲لیوری بسیار جذابیه و واقعا چشم نوازی خاصی داره، زیبایی ماشینای ۲۰۲۲ تا الان، قطعا بالاتر از ۲۰۱۴ تا الانه توی تمام این سال های توربو هیبرید. امیدوارم عملکرد خوبی رو امسال داشته باشه برخلاف ۲۰۲۳. ولی جالبه که اکثر تیم ها از سیستم تعلیق پوشراد توی عقب عقب استفاده میکنن و تقریبا همشون همینطورن مثل سائوبر، مرسدس آلپین و آستونو ویلیامز… اما فراری هنوز پولراد رو توی عقب به کار میبره.