فراری

فراری روما منصوری، نگینی ایتالیایی-آلمانی

بسیاری فراری روما را یکی از جذاب‌ترین مدل‌هایی می‌شناسند که این خودروساز تاکنون ساخته است. اشکال و فرم‌پردازی بدنه آن یادآور خودروهای دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی است که بهترین شکل ممکن روی آن پیاده شده است (هرچند برخی دیگر نیز به برخی المان‌های آن مانند جلوپنجره و چراغ‌ها خرده می‌گیرند). ستایش‌ها تا جایی ادامه پیدا کردند که فرانک استیفنسون، طراح سابق فراری، به آن نمره ۹.۵ از ۱۰ را داده است.

فراری روما قرمز

حال منصوری برای بهترکردن همه چیز، دست نوازش خود را بر سر این خودروی ایتالیایی کشیده است. با توجه به شهرت منصوری در ارتقا و بهبود خودروها، انتظارات از این تیونر بسیاری بالا است. این شرکت تلاش قابل‌ملاحظه‌ای در بخش بیرونی خودرو به خرج داده است. ظاهر این خودرو آن حالت ظریفی را که داشت از دست داد و به خودرویی خشن‌تر و لوکس‌تر تبدیل شده است. تمام اجزای اضافه‌شده همچون اسپلیتر، دیفیوزر و سپرها همه از جنس فیبرکربن هستند. کاپوت نیز از جنس موادسبک‌تر ساخته شده است. منصوری بهبودهای خود را با عنوان ایجاد «چهره‌ای بسیار عضلانی» توصیف می‌کند.

فراری روما موتور V8

این شرکت بخش داخلی خودرو را نیز به‌روز کرده است؛ بخش‌های متعدد شاهد استفاده از چرم، دوخت سیاه‌رنگ، فرمان فیبرکربن با برند منصوری هستند تا چهره کابین را بیش‌ازپیش بهبود بخشند. قدرت تا ۷۱۰ اسب بخار و گشتاور را نیز تا ۸۶۵ نیوتن متر افزایش یافته‌اند. براساس گفته‌های منصوری حداکثر قدرت این خودرو به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. شتاب اولیه نیز برابر ۳.۱ ثانیه است.

کابین لوکس فراری روما منصوری

به جرئت می‌توان گفت که کارهای منصوری خاص و بی‌نظیر هستند؛ به‌ویژه نسخه‌های خاص فراری، بوگاتی و آستون مارتین این شرکت جلوه‌ای حتی زیباتر از نسخه‌های اصلی‌شان دارند. نظر شما چیست؟! شما کدام خودروهای منصوری را بیشتر دوست دارید؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1461 ديدگاه)

    واقعا عالی کار کرده خیلی زیبا تر از اصلش شده

    موافقم 47
    مخالفم 3
  2. مردیم از خوشی

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1461 ديدگاه)

    خیلی خوب میشه از این به بعد عکس نسخه های اصل هم قرار بدید تا بهتر بشه مقایسه کرد. و همچین مشخصات فنی
    مشخصات فنی نسخه اصل : ۶۱۲ اسب بخار و شتاب ۳.۴

    (ما گفتیم ولی چه فایده تا حالا بار ها از این نوع پیشنهادات داده شده ولی هیچ بهبود وتغییری حاصل نشده )

    موافقم 36
    1. ehsan fa

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      منصوری تقریبا هیچ وقت قوای فنی رو دستکاری نکرده اون یکی دوبار هم فقط اگزوز رو عوض کرده

      موافقم 11
      مخالفم 5
  3. Clean energy (صیانت!)

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1328 ديدگاه)

    هر چی بیشتر نگاش می کنم خوشگل تر به نظرم میاد…
    خدایی عشقه منصوری😍❤ تیوناش عالین…
    این یکیم مثل همیشه عالی بوده

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. زیزیگولو

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    بعضی از کارای منصوری انصافاً خیلی عالی از آب در میاد ….. البته اینم بگم که بعضی از کاراشم خیلی جوادی هستش

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. محمد امین

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2184 ديدگاه)

    فراری روم شخصیت آرومی داره
    به نظرم ، یکمی خشن و سنگین تیونینگ شده

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. M.Kkarimi

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (861 ديدگاه)

      نمیدونم چرا ولی به شخصه این شخصیت رو بیشتر میپسندم … چزو معدود تیونینگ های فراری بود که مدل تیون شده رو به مدل خود کمپانی ترجیح میدم …. واقعا عالی شده !!!

      موافقم 5
      مخالفم 1
  6. Amir Benz

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    عالیییییی واقعا زیبا شده .

  7. Danial

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (465 ديدگاه)

    من اگر ی روزی بتونم یکی از ماشین های منصوری رو بخرم که امیدوارم بتونم بخرم فقط بهش میگم برام ی نمه ساده ترش کن مثلاً همین ماشینو اون بخش های فیبر کربنیشو برام فیبر ساده بزن این طرح رو نندازه همین آخ آخ یکی از اینا داشته باشی دستساز منصوری چ شود من که قاعدتا سوار نمیشم همینجوری میشینم روزی یکی دو ساعت نگاش میکنم و لذت میبرم.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. Amir Ferrari

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    عالیه ولی از ظاهر آروم تغییر کرده و خشن شده البته طبیعیه

  9. Hamed

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (219 ديدگاه)

    به ندرت از یه تیون منصوری رو فراری خوشم بیاد اینم مثل بقیه
    ماشین رو از اصل طراحی فراری دور میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا