نسخهٔ روباز فراری روما به سقف پارچهای مجهز است که ظرف ۱۳.۵ ثانیه باز یا بسته میشود. این خودرو ۸۴ کیلوگرم از نسخهٔ کوپه سنگینتر است.
فراری روما اسپایدر جدیدترین رودستری است که به خانوادهٔ اسبهای مارانلو اضافه میشود. این خودرو ظاهر زیبای نسخهٔ کوپه را با سقف پارچهای تاشو ترکیب کرده است که تا حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۱۳.۵ باز یا بسته میشود. همین سقف جمع شونده ظاهر روما اسپایدر را کمی متفاوت از همتای کوپه کرده است. طراحان فراری در این ماشین شکل شیشهٔ عقب را تغییر داده و درب صندوق بار را به شکل دوقسمتی طراحی کردهاند تا فضای کافی برای جای گرفتن سقف فراهم شود.
خریداران میتوانند برای سقف این رومای روباز پارچههای مختلف و دوختهای متضاد را طبق سلیقهٔ خود انتخاب کنند. برای اینکه هنگام باز بودن سقف خللی به آرامش سرنشینان وارد نشود نیز یک بادگیر تدارک دیده شده که پشت صندلیها ادغام شده است. زیر کاپوت خودرو اما تغییری صورت نگرفته و شاهد همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی نسخهٔ کوپه هستیم که ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. ردلاین این موتور ۷,۵۰۰ rpm است و انتقال نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد.
روما اسپایدر ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و پس از ۹.۷ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت میرسد. شتاب صفرتاصد نسخهٔ کوپه هم مثل همتای روباز است اما برای رسیدن به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت به ۹.۳ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت هردو نسخه اما طبق اعلام فراری ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است. روما اسپایدر ۸۴ کیلوگرم سنگینتر از نسخهٔ کوپه شده که دلیل اصلی این افزایش، سیستم سقف بازشو است.
کابین این ماشین با روما کوپه تفاوتی ندارد و در اینجا هم شاهد همان کنسول مرکزی بلند هستیم که قسمت راننده را از سرنشین جدا میکند. مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی جای گرفته و نمایشگر مرکزی ۸.۴ اینچی روی کنسول نصب شده است درحالیکه برای سرنشین هم یک نمایشگر قابل سفارش خواهد بود. صندلیهای جلوی روما اسپایدر بهصورت استاندارد از تنظیم برقی ۱۸ جهته و گرمکن برخوردار هستند درحالیکه امکان سفارش گرمکن گردن هم وجود دارد تا سرنشینان در روما اسپایدر راحتی کاملی داشته باشند. هنوز قیمت و زمان عرضهٔ این روباز ایتالیایی اعلام نشده است.
R/T
۲۶ اسفند ۱۴۰۱عالیه
علی
۲۶ اسفند ۱۴۰۱فقط میگم اگه Ferrari شاهه ، فراری روما ، شاه داماده !!! خیلی خیلی ماهه !
Amir mahdi @-1387
۲۶ اسفند ۱۴۰۱عجب چیزی شده دلربایی می کنه
AMANTE
۲۶ اسفند ۱۴۰۱نمیدونم چه اصراری دارن باید چهارتا صندلی داشته باشه.
یکبار سعی کردم صندلی عقب کالیفرنیا بشینم ولی هر جور بگی نمیشد البته بجز اینکه صندلی جلو با راننده بچسبند به فرمان.
MC20
۲۶ اسفند ۱۴۰۱AMANTE جان اصرار برندها به افزودن 2 صندلی عقب در راستای خواست و عشق و حال و صفای مشتریان ثروتمند این سگمنت هست … مسافرت یک زوج جوان با دو کودکشون که روی صندلی های عقب از دیدن مناظر زیبا لذت می برند … یا مسافرت دو زوج جوان دوست یا فامیل که آقایون جلو و خانم ها هم عقب ، باهم بگن و بخندن و از لمس باد روی پوستشون به وجد بیان … از ” باردون ” در حومه ژنو راه بیفتن و با گذر از دشت های سرسبز و مخملین و جاده های کوهستانی خیره کننده ، به ژنو برسند … در ژنو از ” جنوا موتور شو ” بازدید کنند … فردا صبح از ” ژنو ” به سمت ” مودنا ” در احاطه طبیعت کوهستانی منطقه ، در جاده های پر پیچ و خم سوئیس ، بیان تا به مرز ایتالیا برسن … در شهر کوچک و زیبای ” پیاچنزا ” کمی پنیر ” پارمیجانو ” تیست کنند و از خود بیخود بشن و نفهمن کی به ” مودنا ” رسیدن … در ” مودنا ” از موزه انزو فراری بازدید کنند … سر مست از دیدن معماری گوتیک و تاریخ و فرهنگ و هنر دوره رنسانس ، به سمت شهر ” کان ” در فرانسه حرکت کنند … سر راه به ” موناکو ” برسن و اونجا عجایب هشتگانه روی کره زمین رو ببینن … گیج و ویج از موناکو ، از خط ساحلی ” ریویرا ” بر کناره دریای مدیترانه بیان و بیان ، تا به شهر تاریخی ” کان ” با نخل های معروفش برسند … در شهر ” کان ” از ” فستیوال فیلم کان ” دیدن کنند و با هفتمین هنر بشریت آشنا بشن … سرخوش از درک زیبایی های طبیعت کوهستانی دامنه ” آلپ ” و دره زیبای ” پو ” و ” دشت ونتی ” و هنر و معماری ایتالیایی / فرانسوی دروه رنسانس ، خسته و کوفته ” خانوما هم که توو ردیف عقب طفلی ها پاهاشون شکست توو این مسافرت “… باز باید با بدبختی همین مسیر طولانی رو جنگی برگردن که دوشنبه صبح باید سر کار باشن … مسیر برگشت = ” بزرگترین ضد حال دنیا ” رو بچشن و نیمه شب با دست و پای چلاق ، خسته و کوفته و خوابالو برسن خونه …
ALI
۱ فروردین ۱۴۰۲هر وقت خواستی فراری بخری زنگ میزنم میگم برات صندلی عقب نزارن
Hamilton1970
۲۶ اسفند ۱۴۰۱زنده باد اسب وحشی مارانلو❤️🤍💚
بهنام
۲۶ اسفند ۱۴۰۱چقدر زیبا آخه !؟ 😍
shetab-car
۲۶ اسفند ۱۴۰۱فراری فقط قرمز یا زرد
البته نظر منه
MohammaD
۲۶ اسفند ۱۴۰۱مدل ENZO مثال نقض صحبتت هست . همه رنگی بهش میاد لامصب 😍 . F430 هم مشکی اش به مراتب از قرمزش قشنگتره .
mercedesbenz
۲۷ اسفند ۱۴۰۱روما چون رنگ بدنه و جلو پنجرش یکیه خیلی رنگا بهش نمیان و معمولا رنگای تیره یا خنثی بهش میان تا روشن ، مثل سرمه ای ، مشکی و همین نقره ای و یا خنثی مثل نقرابی و سفید و رنگای جیغ مثل زرد و قرمز زیاد روی روما جذاب نیستن
Amir
۲۶ اسفند ۱۴۰۱من فرراری فن هستم ولی با روما اصلا حال نمیکنم اصلا خوش فیس نیست ، بنظرم 296 gtb بهترین نسخه فراریه خیلی زیباست
فرهاد
۳ آبان ۱۴۰۲دوستان یک سوال
ردلاین یعنی چی؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ آبان ۱۴۰۲محدوده غیر مجاز (نهایت دور موتور مجاز) هست
مثلا وقتی میگن ردلاین موتور پژو ۷ هزار هست، یعنی تا اونجا محدوده مجاز داره و بعد حتما باید دنده عوض بشه
حالا ماشینهایی که ردلاین بالاتر دارن، مثل پورشه و فراری و لامبورگینی، از نظر فنی، برتر هستندو یک امتیاز مهم دارن
فرهاد
۳ آبان ۱۴۰۲مرسی