فراری روما جزو زیباترین خودروهای این برند محسوب میشود. حتی فرانک استفنسون به عنوان یکی از مشهورترین طراحان صنعت خودرو نیز تحت تأثیر روما قرار گرفته و با انتشار ویدئویی در یوتیوب نمره ۹.۵ از ۱۰ را به طراحی این سوپر اسپورت زیبا داده است.
اما اگر بخواهید اندکی تغییر را در روما ایجاد کنید میتوانید سری به کمپانی نوویتک بزنید. متخصصان این شرکت در ارتقای محصولات فراری استاد هستند و روما را نیز بهطور قابلملاحظهای زیباتر و قویتر کردهاند.
نوویتک در بخش طراحی اقدام به نصب رینگهای ووسن، اسپویلر جلو، تریم های خاص جلوپنجره و پوشش آینههای جانبی کرده است. این تیونر آلمانی در بخش عقب نیز از اسپویلر لبهای و دیفیوزر با تیغه کربنی عمودی سود برده است.
تمامی این بخشها از جنس فیبر کربن با پوشش براق هستند. مهمتر اینکه قطعات موردبحث تنها کاربرد زیبایی نداشته و نوویتک با تست آنها در تونل باد باعث بهبود عملکرد آئرودینامیکی روما نیز شده است.
این تیونر در بخش پرفورمنس نیز اقدام به ارتقای ECU و بهبود کنترل فشار بوست الکترونیکی کرده است. استفاده از کیت تیونینگ پرفورمنس مرحله ۲ باعث افزایش ۸۴ اسب بخاری قدرت و ۱۲۲ نیوتون متری گشتاور شده تا به این ترتیب روما قدرت نهایی ۷۰۴ اسبی و گشتاور ۸۸۲ نیوتون متری داشته باشد.
ارتفاع خودرو نیز به لطف استفاده از فنرهای اسپورت و لاستیکهای پرفورمنس تا ۳۵ میلیمتر کاهش یافته است. البته نوویتک سیستم افزایش ارتفاع بخش جلو را ارائه کرده تا بتوان ارتفاع اکسل جلو را در زمان نیاز تا ۴۰ میلیمتر افزایش داد.
همچون همیشه اشارهای به قیمت این کیت تیونینگ نشده اما میدانیم که نوویتک همواره بنا به درخواست مشتریان اقدام به تیونینگ جامع خودروها میکند و محدودیتی از نظر قیمت و سطح آپشن ها وجود ندارد.
محمد امین
۲۶ آبان ۱۴۰۰خیلی ملایم تیون کرده .
ولی من ترجیح میدم که تیونینگ نباشه.. چون فراری روما یه ماشینی هست که طبیعت راحت بودن و پختگی رو داره …
واقعا ماشین زیبایی هست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۶ آبان ۱۴۰۰ولی اینجور تیون های سبک که مثل یه چاشنی عمل میکنن واقعا به دل میشینن ، مثلا همین الان ۸۵ اسب قدرتش بیشتر شد و طراحیشم به مراتتب زیباتر شد ، به نظرم خیلی خوبه
Reza Waffen SS
۲۷ آبان ۱۴۰۰اصلا تغییری نکرده هزینه واسه همچین تیونینگی اصلا مقرون نیست
Clean Energy
۲۶ آبان ۱۴۰۰فراری عالیه و این تیون هم عالی ترش کرده
ولیی واقعا تغییراتش اندکه و من بشخصه به نظرم این اسمش تیون نیست
تیون یعنی تغییر طراحی ماشین
ولی خب بعضیا هم این جور تیون هارو دوست دارن
به حال ما تغییری ایجاد نمیکنه
واقعا فراری شاهکاره… شاهکار… مخصوصا اس اف ۹۰ و ۸۱۲ کامپوزیته….
بهنام
۲۶ آبان ۱۴۰۰نوویتک تیونر باکلاس و باسلیقه ای هست و صد درصد که تیونینگ ظاهری محصولات اون مورد پسند خیلی ها قرار میگیره ولی به شخصه اعمال سلیقه ی آلمانی روی پیکر ظریف ایتالیایی رو نمیپسندم.البته چند نمونه از کارهاش واقعا ارتقاء داده ظاهر خودروها رو ولی این یکی رو نپسندیدم .
ارش
۲۶ آبان ۱۴۰۰زیبایی این ماشین فوق العاده ست.
AMG GT R
۲۶ آبان ۱۴۰۰اون دفیوزر جلوی روما رو اگه بهش دست نمی زد دیگه محشر میشد
مهدی
۲۶ آبان ۱۴۰۰عقبش منو یاد جمرا میندازه ( چراغ هاش )
reza342
۲۶ آبان ۱۴۰۰زشته این
AMG GT R
۲۶ آبان ۱۴۰۰میشه بفرمائید دقیقا چه خودرویی زیبا هست تا ما از جهل و نادانی گریز کنیم به سوی روشنی
M.K karimi
۲۶ آبان ۱۴۰۰نمیدونم چرا نمیتونم مثل خیلی های دیگه از بعضی طراحی های فراری حیرت زده و ذوق زده بشم ☺️نه اینکه بگم بده یا زشته و تناسب نداره و… اما نمیدونم چرا با سلیقم جور در نمیاد انگار هنوز یکم جا داره جاه طلبی رو تو طراحی هاش بیشتر کنه .
مثلاً همین . واقعا بنظرم در این حد که تو متن از طراحیش تعریف شده نیست :((
یه نسخه مجله کالایاب نسخه شماره مخصوص کمپانی فراری هم دارم و خوندمش اما بازم نتونستم درست طراحی بعضی از مدلاشو بفهمم :((
البته منکر این نیستم طراحی بعضی از مدلاش واقعا با روح و روان ادم بازی میکنه !
Khosrow
۲۶ آبان ۱۴۰۰انگار به جای طرح گلی با اب طراحی شده ..