فراری تا آنجا پیش رفته که حتی ۳ خودروی بازسازیشده بر پایه مدلهای کلاسیکش را نیز از بین برده است.
وقتی حرف از تصویر و هویت برند باشد یا بحث مالکیت حقوقی محصولات در میان باشد، فراری با کسی شوخی ندارد. بخشی از این مسئله به موفقیت برند و سیاست آن باز میگردد اما بخش دیگر آن بهخاطر این است که این برند، یکی از بالاترین آمار جعل را در جهان دارد. مشخصا مسئولان ایتالیایی آن هم با جعل و تقلب مبارزه میکنند؛ آنها در راستای نمایش عزم راسخ خود برای مبارزه با جعل هویت برند، اینفوگرافیکی را منتشر کردهاند که دادههای مربوط به اسقاط و نابودسازی قطعات و محصولات تقلبی تولیدشده با نام این شرکت را روشن میکند.
بر پایه این گزارش، خودروساز مارانلو بیش از ۴۰۰ هزار قطعه و محصول را نابود کرده است. گویا بیشتر این اقلام را سوغاتیها، لباس، عطر و حتی نشانهای تقلبی با لوگوی فراری تشکیل میداند اما داستان به اینجا ختم نمیشود؛ ایتالیاییهای عصبانی سه خودرو را هم بههمراه این اقلام نابود کردهاند. خودروهای فراری در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. در این میان، بازسازی بدنه و ساخت مدل تقلبی خودروهای کلاسیک این خودوساز بهدلیل فرم سادهتر بدنه، آسانتر است. فراری در راستای حفظ مالکیت معنوی طراحیهای خود، تلاش کرد طراحی مدل 250GTO را بهصورت تجاری ثبت کند اما نبرد حقوقی را به شرکت «آرِس» باخت.
مسئولان فراری درباره نحوه نابودکردن این محصولات جزئیاتی را منتشر نکردهاند اما بهخوبی مشخص کردهاند که در کار خود جدی هستند. آنها پیشتر هم برنامهای موسومبه «جایزه ضدجعل هویت» را برگزار کردند که به کسانی که تولید این نمونههای تقلبی را گزارش میدادند، پاداش میداد. این پاداش شامل یک تشکر رسمی از سوی شرکت و یک محصول باکیفیت از آن میشد.
«کارلو دانیو»، مشاور ارشد قانونی فراری، در اینباره میگوید:
اجناس جعلی از همیشه قدرتمندتر شدهاند. شاید خوب به نظر برسد اما بهجز تیشرتها و پوشیدنیهای دیگر، مردمی هم وجود دارند که بهراحتی خودروهای تقلبی را از واقعی تشخیص میدهند؛ خودروهایی که با قیمت بالا خرید و فروش میشوند.
این برند ساکن مارانلو چند سال گذشته برای فیلمبرداری فیلم سینمایی زندگینامه انزو فراری، بنیانگذار مجموعه، به شرکت نتفلیکس اجازه ساختن چند نمونه خودرو را داد. این نمونهها با کمک ۲۰ متخصص بازسازی خودروهای فراری و بر پایه مدلهای ۱۹۵۷ این خودروساز تهیه شدند. پس از اتمام فیلمبرداری، فراری تمام آنها را گردآوری کرد و از بین برد تا مبادا بهجای نمونههای اصلی در بازار سیاه معامله نشوند. آیا فراری بیشازاندازه محافظهکارانه عمل میکند یا شرکتهای بزرگ برای حفظ اسمورسم خود مجبور به انجام این اقدامات هستند؟
مقالات مرتبط:
- قوانین سختگیرانه فراری برای فروش خودروهایش
- فیلم زندگی انزو فراری با هنرپیشگی آدام درایور ساخته میشود
GMA
۳۰ تیر ۱۴۰۳فراری است دیگر…😄
Taha Ayoobi
۳۰ تیر ۱۴۰۳بیاد ایران مخش سوت میکشه 😂
Taha Ayoobi
۳۰ تیر ۱۴۰۳داستان ثبت طراحی gto 250 چی بوده؟
Mohammad
۳۰ تیر ۱۴۰۳آرس دیزاین یه شرکت طراحیه ، مدیرش هم ایتالیاییه ، این شرکت میخواد یه مدل نوین از فراری 250gto رو طراحی کنه ، که سر ثبت حقوقی طراحی که به اسم کی ثبت میشه با کمپانی فراری به مشکل برخوردن
کاش یه مقاله کامل درمورد 250gto بنویسن ، یه فراری اصیل ، خودوریی که 36عدد ساخته شده و همه ی نمونه های ساخته شده الان سالم هستن و کار میکنن
خودرویی که 300عنوان مسابقه ای کلاس های مختلف مختلف رو تا به حال برنده شده ، و الان قیمتی نزدیک 50میلیون دلار داره
اگه سرچ کنید یه ویدئوی ۷دقیقه ای هست ازش تو آپارات هست که غرش v12 ساخت جواکینو کلمبو رو به وضوح میتونید ببینید ، یادمون نره این خودرو برای دهه6۰ بوده ولی هندلینگش خیلی فراتر از سال تولیدشه
علی صفرپور
۳۰ تیر ۱۴۰۳فکر میکنم آرس دیزاین خودرویی طراحی کرد که میگفت اگه 250GTO جدید بود، این شکلی میشد؛ فراری هم مخالف بود و میگفت آرس حق نداره از طراحی ما استفاده کنه. برای همین میخواست تمام انحصار استفاده و بهرهبرداری از نام و طراحی 250GTO رو ثبت کنه اما نهایتا دادگاه رو به آرس باخت.
Taha Ayoobi
۳۱ تیر ۱۴۰۳ممنونم🙏
Mehrbod
۳۰ تیر ۱۴۰۳هم سنگ واژه های “ریشه دار” و “نژاده” (اصالت) در پیشه و فن خودروسازی ، “فراری” ایتالیا است.
Mehrbod
۳۰ تیر ۱۴۰۳چندی (چند وقت) پیش هم، بنگاه (شرکت) فراری از دفتر “منصوری” به جهت ساخت (تولید) لوازم بدنه (کیت) هایی که درون مایه (ماهیت) نمونه (مدل) های خودروهایش را دستکاری (تغییر) می کرد، دادخواهی (شکایت) کرد، ولی سرانجام (عاقبت) ماجرا نمی دانم چه شد..!
Mohammad
۳۰ تیر ۱۴۰۳هیچی دیگه منصوری جریمه پرداخت کرد
چون از قطعات یه فراری دیگه و الخصوص قطعات ارزون تر استفاده کرده بود
Mehrbod
۳۰ تیر ۱۴۰۳بسیار سپاسگزارم.. (علی الخصوص = به ویژه)
sepehr911
۳۰ تیر ۱۴۰۳فارسی رو تازه یاد گرفتی؟
𝐀𝐥𝐢
۳۰ تیر ۱۴۰۳کار بسیار خوبی انجام میده به نظرم
حسین
۳۰ تیر ۱۴۰۳خوشم اومد
سعید
۳۰ تیر ۱۴۰۳فراری بخاطر همین کاراشم هست که محصولاتش کلکسیون میشن و قیمت های نجومی ام دارند و حفظ ارزش میکنن
حقیر
۳۰ تیر ۱۴۰۳اگر بنز هم به همین شیوه پیش میرفت و از اسکیبازها شکایت میکرد، الان دوبرابر پولدارتر بود. نمیدونم بنز چرا از تویوتا و بقیه آسیاییها شکایت نکرد.
عارف رضاییان
۳۱ تیر ۱۴۰۳بنز هر وقت تونست افتخارات فراری در مسابقات مختلف را کسب کنه اونوقت میتونه ادعای برتری کنه
امیر
۳۰ تیر ۱۴۰۳همین چیزاست که خاصش کرده 😍
علی Shelby
۳۰ تیر ۱۴۰۳کار خوبی میکنه
علی Shelby
۳۰ تیر ۱۴۰۳کار خوبی میکنه
محمد
۳۰ تیر ۱۴۰۳کار درستی انجام می ده.
Peyman
۳۰ تیر ۱۴۰۳همش از سایپا کپی برداری میکنن خودشون که چیزی واسه گفتن ندارن…
والا
Hamed
۲۹ مرداد ۱۴۰۳یه گاراژی هم هست تو ایران طرف توش یه کپی از لافراری تولید کرده شاید خیلیا دیده باشن
طرف شانس آورده تو ایرانه و دست قوانین بین الملل فعلا کوتاهه وگرنه فراری اینو میفهمید زندانیش میکرد