فراری

نگاهی به ترمزهای بسیار پیشرفته فراری SF90 استراداله

از میان تمامی نکات فوق‌العاده‌ای که برای فراری SF90 استراداله می‌توان ذکر کرد، ترمزها توجه ما را به خود جلب کرده‌اند. یا دقیق باید گفت سیستم ترمز این خودرو توجه ما را جلب کرده زیرا به عنوان خودرویی هیبریدی، ترمز احیا شونده پیشرانه‌های الکتریکی به همراه لنت‌ها و دیسک‌ها به کاهش سرعت خودرو کمک می‌کنند. البته این نوع ترمز ترکیبی در دنیای خودروهای هیبریدی وجود داشته اما راهی که فراری برای مدیریت آن‌ها به کار گرفته برجسته و متمایز است.

تابستان سال جاری ما فرصتی منحصربه‌فرد برای تست SF90 مجهز به پکیج استو فیورانو سفارشی در پیست ویژه فراری داشتیم. در میان پیچ‌های تنگ و سریع این پیست SF90 با سرعت بالا و البته بسیار راحت‌تر از آنچه که فکر می‌کردیم حرکت می‌کرد. دو پیشرانه جلویی باعث می‌شوند SF90 توانایی عبور از پیچ ماورای تصور داشته باشد زیرا هر چرخ می‌تواند تنظیمات خاص خود را برای تغییر خط عبور از پیچ داشته باشد. برای سریع بودن با SF90 باید زودتر پدال گاز را فشار داده و معمولاً به سیستم‌ها اجازه دهید کار خود را انجام دهند.

پیشرانه‌های جلویی در سرعت‌های بالای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت از مدار خارج می‌شوند زیرا اگرچه با افزایش سرعت توانایی چرخش بالاتری خواهند داشت اما دخالت چندانی روی عبور از پیچ‌ها با این سرعت‌های بالا نخواهند داشت. فراری به خاطر قوانین ایمنی و سروصدا در پیست فیورانو به ما یادآوری کرد خیلی به خودرو فشار نیاوریم اما هنوز هم فضا و فرصت کافی برای رسیدن به سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت و سپس ترمز کردن در پیچ ۱ وجود داشت. رافائل ده سیمون، راننده تست ارشد فراری می‌گوید در پیچ‌های واقعاً سریع به سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت نیز نزدیک شده است.

زمانی که در سرعت‌های بالای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت با SF90 استراداله ترمز می‌گیرید ترکیبی از اصطکاک ترمزهای سنتی و کارکرد پیشرانه الکتریکی عقب را حس خواهید کرد. این پیشرانه بین پیشرانه و گیربکس جا خوش کرده است؛ اما زمانی که سرعت زیر ۲۰۰ کیلومتر در ساعت باشد این پیشرانه‌های جلو هستند که بجای واحد عقب کار کاهش سرعت را انجام می‌دهند. نکته واقعاً جذاب و برجسته این است که شما نمی‌توانید رخ دادن هیچ‌کدام از این اتفاقات را حس کنید.

در واقع ما زمانی که با SF90 در فیورانو حضور داشتیم به ترمزهای احیا شونده فکر نمی‌کردیم. ما به همراه مارکو کارنا مهندس دینامیک فراری داخل خودرو نشسته بودیم تا داده‌های لازم را استخراج کنیم. او فردی است که به آنچه در زمان ترمز گرفتن رخ می‌دهد اشاره کرد. بسته به فاکتورهای مختلف، این خودرو بی‌وقفه در حال ترکیب نیروی ترمز احیا شونده و لنت‌ها و دیسک‌های ترمز است؛ و تمامی این موارد بدون ایجاد اختلال در توازن یا تغییر حس ترمز انجام می‌شوند. اساساً وقتی پدال ترمز را فشار می‌دهید خودرو کاملاً مستحکم ایستاده و این اتفاق پس از هر پیچ و دور می‌تواند انجام شود.

احساس پدال ترمز در بسیاری از خودروهای هیبریدی و الکتریکی مدرن عجیب است. ترکیب ترمز احیا شونده و سنتی نیازمند پدال با سیم بوده و ارتباط فیزیکی به سیستم هیدرولیک وجود ندارد و اگر این تنظیمات به خوبی صورت نگیرد پدال ترمز حس عجیب و قطع شده خواهد داشت؛ اما فراری احساس ترمز خوبی داشته و زمانی که بدانید این اولین باری است که فراری از پدال ترمز سیمی استفاده کرده کار ایتالیایی‌ها را بیشتر تحسین خواهید کرد.

شما دقیقاً حس نمی‌کنید که چه قطعه‌ای چه‌کاری را انجام می‌دهد. این یکی از سخت‌ترین پروژه‌های ده سیمونه در ۲۰ سال همکاری با فراری بوده است. SF90 اولین محصول هیبریدی فراری نیست اما هنوز هم پیچیده‌ترین خودروی این شرکت محسوب می‌شود. کار کردن هماهنگ سیستم‌های الکترونیکی زیاد و ایجاد حس خوب و طبیعی برای رانندگان سال‌ها زمان برده اما نتیجه نهایی کاملاً خوب است. این خودرویی است که به‌صورت کلی کار می‌کند و قطعاً حس جدا بودن از یکدیگر را ندارند. در واقع SF90 استراداله یک دستاورد فنی احساس‌برانگیز است که پس از لافراری رخ داده است.

ده سیمونه در خلال بازدید ما به زمان‌هایی اشاره می‌کند که SF90 آینده فراری را نشان می‌دهد. تمامی خودروسازان نیازمند الکتریکی سازی محصولات خود هستند و فراری هم این کار را به روش خود انجام می‌دهد. اگر آینده این است پس ما واقعاً باید هیجان‌زده شویم زیرا تکنولوژی و درگیری راننده در امر رانندگی کاملاً سرزنده و جذاب رخ می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
roadandtrack

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado Aventador

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    دیگه وقتی گاد فادر دنیای سوپر اسپورت ها یه مدل جدید معرفی میکنه؛ یعنی حد نهایت تکنولوژی و مهندسی رو ارائه کرده😍

    موافقم 35
    مخالفم 2
    1. عشق ب ام و

      ۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      Carbonado Aventador
      برادر
      یادم میاد سال های ۹۴_۹۵ که با دوستان فراری فن اون موقع بحث میکردی ؛ همیشه مخالف این حرف بودی که فراری گاد فادر سوپراسپرت ها هستش و تاکید بر این داشتی که لامبو این عنوان رو در دست داره !
      اونموقع بحث بر سر فراری f12 و اونتادور بود …
      .
      .
      .
      .

      مثل اینکه شما هم تسلیم شدی …

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. محمد امین

        ۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        خب فراری بیشتر از هیبریدی سوپر کار ساخته که خیلی هاشون هم به خاطر تولید محدود بودن و تک ساخت بودن و قدیمی تر بودن دیده نشدن ، وگر نه لامبورگینی تعدادماشبن هایی که توی کل حدود ۶۰ سال سابقه اش ساخته از تعداد سومر ماشین هایی که فراری در ۵ سال اول دهه ۶۰ ساخته کمتر هست

        موافقم 6
        مخالفم 3
      2. عشق ب ام و

        ۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        اره داداش
        تعداد ماشین های فراری خیلی بیشتر از لامبو هستش ؛ حتی همین الان هم سبد محصولات فراری خیلی گسترده تر از لامبو هستش و در این موضوع هیچ شک و تردیدی وجود نداره .
        بنظرم بهترین تعریف رو کلارکسون از کمپانی های فراری و لامبورگینی میکنه :
        ( فراری برندی است که خودرو های آن در دهه های گذشته به مانند یک اثر هنری بود ؛ اما متأسفانه الان به یک محصول علمی تبدیل شده است )
        ( لامبورگینی برای افرادی مناسب است که فراری را بیش از حد جدی و منظم میدانند ؛ یک خودروی دیوانه و وحشی که حتی مالکیت آئودی نیز نتوانسته از میزان دیوانگی آن بکاهد …)
        البته که من همیشه دیوانگی رو به جدیت و نظم ترجیح میدم …😁😉😉

        موافقم 8
        مخالفم 5
      3. MC20

        ۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        مخلص همه ترم بالایی های با مرام . . .

        موافقم 1
        مخالفم 3
      4. Carbonado Aventador

        ۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        نه داداش من‌ الانشم عشق‌ اول و اخرم لامبورگینی هست ولی همه جا و در هر‌ زمان باید در مقابل فراری ؛ کلاه از سر برداشت و احترام گذاشت!!
        .
        قطعا کلکسیون فراری چه در زمینه ی سوپر اسپورت‌سازی ، چه در زمینه موتور اسپورت خیلی رنگین تر از لامبورگینیه.
        ولی برای من لامبورگینی بهترین خواهد بود❤

        موافقم 5
        مخالفم 1
      5. ارشیا

        ۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1750 ديدگاه)

        تنهت خوبیه تسلا همین بود که این بحثا رو تموم کرد.

    2. MC20

      ۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      در جواب به carbonado aventador
      مخلص همه ترم بالایی های با مرام . . .

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Carbonado Aventador

        ۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        ارادتمندم داداش🙏🏻

        1. MC20

          ۲ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          کاش دوستان قدیمی دوباره بیان و حال و هوای سایت عوض بشه مث اون قدیم ندیما حرمتا بیشتر حفظ میشد ، کامنتا بار آموزشی داشت، اصن یه دورانی بود الان بعضی وقتها … ولش کن … نگم بهتره . خلاصه مخلص و دلتنگ همه دوستان پیشکسوت هستیم.

    3. Farzad

      ۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      حرف اصلی که همیشه میگم و اینجام میخواستم بگم گفیتید ؛ Ferrari is Godfather

      1. RezaRs

        ۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        اولین سوپر کارو کی ساخت همون گاد فادره

        1. Farzad

          ۲ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          به اولی یا دومی بودن نیست ، گادفادر بودن خیلی فراتر از این حرفاست ، البته فکر نکنید که فقط ما این حرفو میزنیم تقریبا تمام دنیا روی این حرف که فراری پدرخوانده سوپراسپرت سازی هست اتفاق نظر دارن .

        2. ارشیا

          ۲ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1750 ديدگاه)

          عزیزم لقب فراری کلا پدرخوانده خودروسازیه.

      2. Carbonado Aventador

        ۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        آقا ما جسارت کردیم تیکه کلام شمادو اول بحث استفاده کردیم😅🙏🏻

        1. Farzad

          ۲ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          😂
          شما اختیار داری سلطان

      3. RezaRs

        ۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        داش فرزاد اگه شما گاد فادری ما گرند گاد فادریم 😜

        1. Farzad

          ۲ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          😏

    4. Reza Waffen SS

      ۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      ممکنه گاد فادر دنیای سوپر اسپورت ها فراری باشه ولی گاد مادرشم لامبورگینیه اینو در نظر بگیرین. نبود پدر تاثیر آنچنانی رو زندگی نمیزاره ولی نبود مادر نابودت میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Farzad

        ۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        👌👌🙂

    5. Reza Waffen SS

      ۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      ممکنه گاد فادر دنیای سوپر اسپورت ها فراری باشه ولی گاد مادرشم لامبورگینیه اینو در نظر بگیرین. نبود پدر تاثیر آنچنانی رو زندگی نمیزاره ولی نبود مادر نابودت میکنه.

  2. عارف

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (327 ديدگاه)

    چقدر لذت بخشه وقتی میبینی یک تولید کننده تمام توان علمی و فنی خودش و برای تولید یک محصول بکار میبره . کاری که ما سالهاست نمیتونیم لمس کنیم

    موافقم 11
    مخالفم 1
  3. محمد امین

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    زمانی متوجه تمایز فراری با بقیه میشید که وارد مباحث فنی و زیرساختی بشید ، همنی نکات ریز درشت در سراسر خودرو هستند که حس یه فراری رو میسازه
    و در مورد sf90 باید بگم که سیستم های الکترونیکی این خودرو تحت توسعه ی هوش مصنوعی گسترش داده شده با همکاری شرکت تراشه سازی کوالکام
    به همین علت هست که حرکات این خودرو آنقدر دقت بالایی داره و سطح یادگیری از پیچ ها و مسیر توی این فراری قطعا برجسته ترین و بهترین در بین سوپرکارهای فعلی هست

    موافقم 7
    مخالفم 2
  4. akrh78

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    شاید اولین باری باشه که توی خودرو های جاده ای از این سیستم استفاده میکنن ولی یه عمره تو فرمول یک با break by wire سر و کار دارن

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. AMG GT R

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    https://youtu.be/O19r2AAbswg
    مثل اینکه فراری هم آره ؛داره از روش های نا ناجوانمردانه استفاده می کنه برای جذب مشتری

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. AMANTE

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    با خوندن این مطلب یه حس بدی بهم دست داد.
    این همه تکنولوژی و سیستم های الکترونیکی انگار قراره دردسر ساز باشن.
    نمیدونم شاید هم بخاطر اینکه تا الان سوار یک ماشین درست و درمون نشدم یا سوار یک سوپرماشین نشدم باشه.
    آخه عجیبه قبلا هم همچین خبر هایی خوندم ولی این اولین باره این حس بد رو دارم.

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. MC20

      ۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      شاید به خاطر قیافه ماشینه ، یه خورده بی روحه یه خورده ترسناکه . . . چهره جلو ، شبیه موجوات جهش ژنتیکیه تا حدی . . .

      موافقم 1
      مخالفم 4
  7. مک وال

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    ولی من هر چی فکر میکنم نمیفهمم چی باعث میشه یکی برای فراری 250GTO بخواد 70 میلیون دلار پول بده؟!
    اگه این خودرویی بود که حضرت عیسی علیه السلام مالکش بود شاید انقدر می ارزید ولی الان نمیدونم چی داره که باید انقدر کذایی قیمتش رو بالا ببرند؟!
    از نظر من نهایتا اونم با اغراق بشه قیمت 10 میلیون دلار براش تعیین کرد.

    موافقم 1
    مخالفم 4
  8. پیام

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (287 ديدگاه)

    اومدم یه مطلب انتقادی بزارم دیدم خودم پشت فرمون یه پراید نقره ای مدل 89 که تازگیا روغن سوزی افتاده نشستم پیش خودم گفتم پس تو خفه شو نمیخواد چیزی بگی بزار اونایی که حداقل یبار پشت فرمون انزو یا لافراری نشستن بیان اینا نقد و بررسی کنن .

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. عرفان

      ۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (229 ديدگاه)

      چنین چیزی اصلا درست نیست
      کسایی که تو پدالن شاید سوار چنین ماشینایی نشان ولی به جرعت میگم از کسی که خریدتش اطلاعات بیشتری دارن
      نظر بدید
      انتقاد کنید
      هر ماشینی نقص داره
      حتی فراری
      پس راحت باشیدو نظر بدید

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. Karl Benz

        ۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        راست میگی واقعا ولی همه همه هم نه
        الان اطلاعات بنده درباره خودرو بسیار کمه در برابر بزرگان دانش در سایت ….
        به دلیل اینکه همین امروز سالگرد وارد شدن من به دنیای تخصصی خودرو هست که دو سال میگذره ‌….
        و امیدوارم بتوانم دانش بیشتری کسب کنم ….
        البته نه فقط خودرو بلکه همه چیز .

    2. Carbonado Aventador

      ۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      داداش من هرکسی تو این دنیا
      اجازه ی نقد کردن و بررسی کردن و بحث کردن رو داره.
      خوب مطلق فقط خداست
      و ساخته های بشر پر از نقص و ایراد.

      شما با دلیل و منطق از هرماشینی که دلت میخواد انتقاد کن
      هیچکسی‌هم حق اینکه بخواد از شما خورده به دل بگیره نداره.
      ارادت

  9. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    واقعا فراری یه برند تکه ، به معنای واقعی کلمه درجه یکه ، چون تا وقتی از یه ماشینی مطمئن نباشه اونو بیرون نمیده ، امکان نداره جانشین ماشیناش پرفورمنسشون مساوی با نسل قبلشون باشه در صورتی که حتی خیلی از سوپر اسپرت های سطح بالا نمیتونن جانشین ماشیناشونو به خوبی نسل قبلشون در بیارن

    1. MC20

      ۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      تنها مشکل فراری اینه یه کم گنگش بالاست ، زیاد آتیش می گیره . . . حالا که لامبورگینی و مک لارن هم یاد گرفتن ، حسودی می کنن ، اونا هم هی آتیش میگیرن . . .

      موافقم 1
      مخالفم 6
  10. شاهین

    ۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    یه عکس سنگین براتون لینکشو میزارم حالشو ببرید
    https://www.instagram.com/p/CU46SkhKlMI/
    سه تنفگدار ایتالیایی که رو دستشون نیست

    1. Ninja

      ۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      واقعا ازا ممنونم شاهین جان
      دقیقاا سه ایتالیایی محبوبم در زمان حال
      سه برند محبوب ایتالیاییم
      قطعا بک گراند گوشیمه این عکس

    2. MC20

      ۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      اول سلام . داداش با احترام فراوان به نظر شما خواستم عرض کنم پاگانی با این که کارش درسته ( زیادی هم درسته ) اما دورگه است . . . باباش آلمانیه . . . تووی تیم ملی نژاد پرست ایتالیا من با احترام به نظر شما به جای این دورگه ی موبور MC 12 CORSA 2006 رو میگذارم با 765 اسب بخار قدرت ( شاهکار ابدی در اون زمان ) . . . ایتالیایی واقعی باید موتوراسپرت رو به فلسفه خودش جلو ببره و دنیا انگشت به دهان کنه . . . مثل لامبورگینی که با نبوغ بیتزارینی رفت و از نو موتور ساخت . . . خیلی مخلصم و ارادت .

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Carbonado Aventador

        ۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        با توجه به اینکه هزینه های تحقیق و توسعه خیلی بیش از حد زیاده ، واقعا نباید انتظار داشت که یه شرکت کوچک مثل پاگانی بشینه از صفر تا صد موتور برا خودش طراحی بکنه..
        شما دهه ۶۰ و ۷۰ رو نگاه بکن..
        هر خودرو سازی سال به سال یه موتور جدید میداد بیرون..
        همین فراری سال به سال موتورش با هم فرق میکرد..
        ولی الان تنها موتور جدیدی که ساخته همین ۶ سیلندر جدیده..
        موتور ۸ و ۱۲ رو
        چندین ساله که فقط داره اپدیت میکنه!!
        نمیاد هر سال بشینه یه v12 جدید طراحی بکنه!!!
        موتوری‌که رو انزو بوده هی اومدن اپدیت کردن ،
        اپدیت کردن ، اپدیت کردن تا رسیده به لافراری و ۸۱۲ و…
        .
        اصالت یه ماشین به موتورش نیست..
        اصالت به ماشین به روح و عشق مهندساییه که طراحیش کردن..

        1. MC20

          ۲ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          از دید من (یه فن ایتالیایی) پاگانی می تونست حداقل یک بار یک موتور طراحی کنه حالا به قول شما نکرد، لااقل موتور از یه ایتالیایی بگیره نه دیگه amg، آبروی ما رو برد . داداش تمام حرفات درسته منتها ایتالیایی جماعت با بقیه فرق میکنه از همه بالاتره ، اینا ذاتا موتورسازن ادعاشون میشه، من میگم پاگانی اگر ادعا داشت بانبوغ باید خودش یه موتور می ساخت مثل بقیه، اکثرا موتورسازبودن و از مسابقه شروع کردن اومدن به تولید سری، آلفا، مازراتی، فراری لامبورگینی، لانسیا، دتوماسو و . . اینا یک بار میساختن درستشو میساختن، اگر بعدا زمانی نیاز بوده پرخورش می کردن، اگر جای دیگه لازم بوده تکنولوژی جدید اضافه می کردن، اگر نه، از نو و جدید طراحی می کردن مثل فراری مثل لامبو و مثل مازراتی این سه تا آویزون آلمان نشدن چون خودشون ذاتا موتور ساز بودن و هستن روح لامبو با روح فراری با روح مازراتی فرق میکنه . قبول دارم نصف روح از طراحی ماشین میاد اما نصف دیگش هم از صدای موتور یا روح اصلی ماشین میاد . صدای v12فراری با صدای v12 لامبو فرق داره و این دوتا باصدای v12 mc12 فرق دارن. با احترام به نظرت داداش به نظر من شرط اول اصالت ایتالیایی موتوره به سلیقه من موتور چگالی اصالتش بیشتره وقتی موتور از خودت داشتی بهترین طرح و میخری میشی فراری لامبو مازرو میشی نیزه سه شاخ ایتالیایی. خیلی مخلصم داداش.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. Carbonado Aventador

          ۲ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          منم حرف شمارو قبول دارم..
          نصف جذابیت ماشینای ایتالیایی به موتورشونه…
          شما بهترین طراحی دنیا رو بکنی
          تا وقتی یه v12 دست ساز روش نباشه تا وقتی پاتو میزاری رو گاز نعره بکشه ؛ ارزشی نداره…
          .
          همین اونتادور‌ خودمون یا لافراری خودمون
          به نظرم بیشتر جذابیتشون به موتور و صداشونه که از ۲ کیلومتر قبل اینکه بیان و ۵ کیلومتر بعد اینکه برن باز هم تو گوش‌ ادمه!!!
          .
          همین mc20 که واقعا یکی از ماشینای مورد علاقمه با اینکه موتور جذاب و صدای خوبی داره ؛ تصور کن ۱۲ یا ۱۰ سیلندر بود!!
          تصورشم قشنگه لامصب😂😍

  11. uranus

    ۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    عشق در یک کلام فراری وسلام

  12. MC20

    ۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    در پاسخ به carbonado aventador عزیز . . . 100 درصد درست می گی داداش . . . لامصب موتور اسپرت ایتالیایی یک گلستانه که شما میمونی کدوم گلش رو بچینی ؟ هر کدوم یه بویی دارن لامصبا . . . حیرون میشی . . .اصلا یه وضعیه . . . خودت ماشالاه استادی در ضمن در مورد mc20 باید به سلیقه شما تبریک بگم . . . من فن فراری و لامبو بودم و هستم اما الان فن کوعل مازراتی شدم کمتر از 2 ساله . . . اومدم اینجا دیدم حرف مازراتی که میشه به بچه مچه های سایت بر می خوره اصلا مازراتی رو نمیشناسن . . . توو نقطه کورشونه . . . میان ایراد های خنده دار میگیرن . . . تو مازرو دنبال آپشن میگردن . . .تن خدا بیامرز آلفیری رو توو گور میلرزونن . . . . خلاصه دیدم اینجا مازراتی خیلی مظلومه . . . گفتی mc20 خوشحال شدم . . . در مورد v12 مازراتی بگم که ایده آل منم هست و اگه بازم مثل قدیما بزنه (هرچند قبلیه با بلوک سرسیلندر فراری انزو بود) بازم شاهکار میشه . . . کانال موتور 1 ایتالیا یک مستند 3 قسمتی در مورد mc20 ساخته توو قسمت 2 فکر کنم به mc 12 نمونه مسابقات خود شرکت تو پیست مازراتی یه توکی زده به دیدنش می رزه . . . بارتولینی راننده mc12 میگه 50000 کیلومتر کارکرد مسابقه ای داشته این ماشین بدون تعمیر و تعویض هیچ قطعه ای نه موتور نه گیربوکس هیچی . . . یارو مجریه کف میکنه . . . اونم زیر فشار مسابقه داداش . . . لامصب مازراتی اصل جنسه . ولی متاسفانه تقریبا هیچ کس نمی دونه . . . من میام اینجا اینا رو میگم این بچه مچه ها جبهه میگیرن . . . سرت و درد نیارم سالار خیلی مخلصیم . . .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا