فراری SF90 هیبرید را میتوان یکی از خاصترین محصولات چند سال اخیر این خودروساز دانست. از بین راههای متنوع موجود برای تولید یک خودروی سوپر اسپرت، فراری الکتریکی سازی را انتخاب کرده و سه پیشرانه الکتریکی SF90 استراداله باعث می شوند این خودرو قویترین محصول جادهای تاریخ فراری باشد. این هیولای دوستداشتنی در جدیدترین ویدئوی کانال کار واو در برابر یک دستگاه نیسان GT-R بهشدت تیون شده قرار میگیرد.
گودزیلای یاد شده به لطف تغییرات شرکت JM قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری تولید میکند. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی نیسان به لطف بهبودهای موجود گشتاور ۱۱۵۰ نیوتون متری را ارائه خواهد کرد. فراری نیز از دل پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری و سه پیشرانه الکتریکی خود قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری را بیرون میکشد اما گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری آن کمتر از رقیب ژاپنی است. البته فراری با وزن ۱۵۷۰ کیلوگرمی خود سبکتر از GT-R با وزن ۱۷۵۰ کیلوگرم خواهد بود.
به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، در درگ اول نبردی نزدیک را از همان ابتدا شاهد هستیم اما GT-R در ادامه پیش میافتد. مسابقه دوم هم شرایط مشابهی دارد و با اینکه فراری SF90 هیبرید لانچ بهتری دارد اما اوضاع تغییر نمیکند. GT-R سریعتر بوده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۵ ثانیه طی میکند درحالیکه فراری دو دهم ثانیه کندتر است.
این دو خودرو در درگ های رولینگ نیز حضور مییابند. این بار فراری میدرخشد و احتمالاً بوست پیشرانه الکتریکی باعث برتری آن می شوند. در هر دو مسابقه فراری شتاب گیری بهتری دارد اما نیسان پس از استارت فاصله را کمتر میکند ولی با فاصلهای بسیار نزدیک قافیه را به فراری میبازد. البته در سومین درگ رولینگ این GT-R است که میدرخشد. تست ترمز نهایی یک سورپرایز بزرگ دارد و آن اینکه GT-R سنگینتر و قدیمیتر در فاصله کوتاهتری نسبت به فراری متوقف میشود. مالک این گودزیلای تیون شده ترمزها را با نمونه کربن سرامیکی تعویض کرده است.
hadi6
۲۳ شهریور ۱۴۰۱عجب درگی بود 👌🏼
نیسان ترکوند اون موتور V6 دست ساز نیسان شاهکار مهندسیه 👌🏼😍
Iman99
۲۸ شهریور ۱۴۰۱حرف موتور v6 نیسان جی تی آر شد گفتم حقایقی رو بگم تا بدونید
از گیربکس شروع کنیم که این عملکرد نیسان جی تی آر که از اون موقعی که اومد به لانچش معروف بود و با بعضی از سوپر کار ها هم رقابت میکرد همش برمیگرده به مهندسی بی نظیر شرکت امریکایی بورگ وارنر که کار طراحی و مهندسی گیربکس نیسان جی تی آر رو انجام داد قطعا این عملکرد نیسان جی تی آر بخش مهمیش بر میگرده به مهندسی شرکت امریکایی بورگ وارنر که متخصص هست در زمینه مهندسی و طراحی سیستمهای انتقال قدرت و بخش های دیگه
در مورد موتور نیسان جی تی آر هم بازم طبق بررسی ها مشخص شده که این عملکرد مناسبش برمیگیرده شرکت انگلیسی متخصص در زمینه موتور اسپرت که قبل از اینکه نیسان جی تی آر طراحی بشه موتور خودروی لمانز نیسان رو این شرکت اروپایی توسعه داد و این موتور نیسان جی تی آر که الان میبینید بر اساس همون موتور شرکت اروپایی پی دبلوی آر متخصص در زمینه طراحی موتور هست که موتور نیسان جی تی آر بر اساس اون ساخته شده
شاسی و پلتفرم نیسان جی تی آر هم با کمک شرکت های اروپایی متخصص در زمینه طراحی و شاسی ساخته شده
یعتی تقریبا همه چیز نیسان جی تی آر متعلق به شرکت های اروپایی و امریکایی هست و با کمک اونها طراحی و ساخته شده و تکنولوژی و طراحی و مهندسی اون متعلق به اروپا و امریکا هست البته به پای خود اروپایی ها و امریکایی ها در کل نمی رسه
در ادامه هم حتی علاوه بر بخش های اصلی خیلی بخش های جانبی نیسان جی تی آر هم متعلق به شرکت های اروپایی و آمریکایی هست و تقریبا چیزی از خود کشور سازنده خودش نیس و نداره مثلا در مدل نیسمو جی تی آر از صندلی های آلمانی ریکارو و دامپر های اولینز اروپایی و تکنولوژی های بخش های دیگه از شرکت امریکایی و … استفاده میشه و همش متعلق به اونها هست
Iman99
۳۰ شهریور ۱۴۰۱بین خود رقیبان مستقیم هم نیسان جی تی آر رقیب مستقیم پورشه ۹۱۱ هست که در مقایسه پورشه ۹۱۱ از همه نظر خیلی بهتره هم مهندسی و هم عملکرد و هم تکنولوژی و… درکل پورشه ۹۱۱ از همه نظر خیلی بهتره
SRT
۲۳ شهریور ۱۴۰۱جی تی ار پیر خیلی بهتر از انتظارات عمل کرد،راننده حرفه ای و تیونِ اصولی دلایل اصلیشه ولی من هیچوقت انتظار نداشتم با قدرت برابر بتونه فراری رو بزنه
بی خیال اسم
۲۳ شهریور ۱۴۰۱البته با اینکه خودمم عاشق نیسان هستم و مخصوصا جی تی آر
ولی جی تی آر یک مقدار اسب بخار بیشتری و گشتاور بیشتر داشت که باعث بردش شد در درگ ها
ولی در کل اگه یک راننده حرفه ای تر پشت فراری می نشست یا همین مت واتسون ممکن بود فراری در درگ ها بتونه از این گودزیلای وحشی بیاد
SRT
۲۳ شهریور ۱۴۰۱GTR, افتخار ژاپن
Phonix
۲۳ شهریور ۱۴۰۱مزدا تو لمانز ؟
میتسوبیشی تو رالی ؟
تویوتا تو لمانز؟
هوندا تو فرمول یک؟
Scuderia Ferrari
۲۳ شهریور ۱۴۰۱گودزیلای صنعت خودرو تیون خورش حرف نداره 😈😈
اما می رسیم به سریع ترین سوپر اسپرت حال حاضر دنیا که اوج تکنولوژی و پرفورمنس نابِ یک “فراری” رو به نمایش میزاره و این به معنی بهترین بودن در کلاس خودشه
در آینده ای نزدیک شاهد نسخه قوی تر و سریع تر SF90 استراداله خواهیم بود که باید خیلی ترسناک باشه چه در پیست و چه در خط مستقیم
BMW/M-POWER
۲۳ شهریور ۱۴۰۱به به چه میکنه این گودزیلا و میشه در نهایت گفت proper tuned gtr
وقتی تیون اصولی و حرفه ای باشه همچین عملکردی رو میشه دید
میشه گفت این gtr سریعترین ماشین هزار اسبی بود که توی این مجله تایم زد!!
ماشینی که بیش از 15 سال از عمرش میگذره و با یه تیون ساده و قدرت یکسان و وزن بیشتر از سریعترین ساخته ی فراری هم سریعتره
جدا از اون عملکرد نیسان توی تست ترمز واقعا فوق العاده بود حتی اگر یکی از راننده ها توی ترمز گیری دیر تر عمل میکردن باز هم این همه اختلاف توجیه نداره
در مورد فراری هم نظر شخصیم اینه که فراری بعد از 458 ماشین در خور و قابل توجهی تا الان نداشته
بی خیال اسم
۲۳ شهریور ۱۴۰۱سلام لطفا بیشتر کامنت بزارید از کامنت های شما لذت می برم
وی
۲۴ شهریور ۱۴۰۱بله تست کننده ها گفتن 296 gtb بهترین سوپر اسپرت حال حاضره و 488 پیستا زمان خودش سریع ترین خودرو پیست شد بعد شمایی که تا حالا از نزدیک هیچ فراریی ندیدی می فرمایید که هیچ ماشین قابل توجهی نداره 🗿🗿🗿🗿🗿
Iman99
۲۶ شهریور ۱۴۰۱پورشه ۹۱۱ با ۶۵۰ اسب هم صفر تا صدر خیلی بهتری نسبت به جی تی آر داره داره و هم با اسب بخار خیلی کمتر همین تایمو میزنه حتی با در نظر گرفتن نسبت قدرت به وزن اگه هزار اسب بشه که خیلی بهتر از جی تی آر هم عمل میکنه که همینطورم هست و دیدم
برتری مهندسی فراری هم که کاملا مشخصه دیگه نیازی به گفتن نداره
AMIN JAFARI
۲۳ شهریور ۱۴۰۱فراری و دیگر هیچ
Si
۲۳ شهریور ۱۴۰۱فراری که حرف نداره و همه میدونن ولی gtr که تیون بشه دیگه هیچ ماشینی هیچ ماشینی در برابرش دوام نمیاره
شهاب
۲۳ شهریور ۱۴۰۱گودزیلا ژاپنی باز هم پیروز میشه
Phonix
۲۳ شهریور ۱۴۰۱انتخابم من فراریه
پرستیژ بیشتر
لوکس تر بودن
زیبایی
امید وارم نسل جدید گودزیلا علاوه بر عملکرد خوب فنی برخلاف اکثر ماشین های فعلی در طراحی عقب گرد نداشته باشه
aMiRsHaYaN
۲۳ شهریور ۱۴۰۱قیمت تموم شده یادت رفت بگی چرا؟؟
Phonix
۲۴ شهریور ۱۴۰۱داش بین این دوتا اگه دستم باز بود من فراری رو برمیداشتم
شما دوست نداری جی تی ار بردار:/
بالاخره بالای اون تیون هزار اسبی کلی پول رفته مجانی که برات تیون نمیکنن
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۳ شهریور ۱۴۰۱نگا رخ گنگ این دوتا عشقو
4wheeled
۲۳ شهریور ۱۴۰۱فراری بدون شک.توی همه چیز بی نظیره،کیفیت،سرعت،ابهت،برند
درگ یه خودروی تیون شده با استوک مثل درگ ورزشکار دوپینگی با نرماله
پارسا
۲۳ شهریور ۱۴۰۱با این تفاوت که اینجا قانونیه
اگر تو ورزش هم قانونی بود همه دوپینگ میکردن میرفتن تو رینگ
4wheeled
۲۳ شهریور ۱۴۰۱برای کسی ارزشی نداره اصلا،کسی که پول فراری رو داره اصلا به جی تی ار نگاه نمیکنه!
درضمن از بعد قانونیش منظورم نبود،از بعد بی ارزش بودنش منظورم بود اشتباه گرفتی
Phonix
۲۴ شهریور ۱۴۰۱بله جاپونی ها اشغال سازن همه ماشیناشون اشغاله و بردهاشون بی ارزش
بی خیال اسم
۲۳ شهریور ۱۴۰۱درگ خوبی بود
ولی از صدای گودزیلا خیلی خوشم اومد
خیلی ترسناک بود😰
بهنام
۲۳ شهریور ۱۴۰۱جی تی آر ، اسطوره ای از سرزمین آفتاب تابان.
JDM lover
۲۳ شهریور ۱۴۰۱گودزیلا 👌🔥😈
Amir mahdi @-1387
۲۳ شهریور ۱۴۰۱اگه نیسان راست میگه بدون تیونینگ بیاد رقابت کنه
فراری خودش معرکس
بهنام
۲۶ شهریور ۱۴۰۱دوست عزیز نیسان در زمان عرضه بحدی خوب بود که به گفته ی مجله ی ماشین سوپر اسپرت های اروپایی در اون زمان از رویارویی با اون طفره میرفتن . بعدش این ماشین با تیونینگ هنوز هم نصف قیمت فراریه و قدرت یکسانی با اون داره .تازه فراری از موتورهای برقی هم در زمان شتابگیری استفاده میکنه که این ارزشهای جی تی آر رو بیشتر میکنه .اس اف نود از هر لحاظ عالیه و اینجا هم چیزی از ارزشهای اون کم نمیشه ولی جی تی آر هم شاهکاره واقعا.
datsun
۲۳ شهریور ۱۴۰۱یاد حرف جرمی در مورد موتور gtr افتادم:این موتور نیست بمبه
لامصب این همه اسب بخار و صدای خشن تنها از یه موتور شش سیلندر ۳.۸ لیتریه.
AMD
۲۳ شهریور ۱۴۰۱GTR کی میخوای پیر و ضعیف شی ؟😂
Phonix
۲۴ شهریور ۱۴۰۱تازه داره نسل جدیدش میاد:)
نوادگان اسکای لاین تسلیم نمیشن
Erfan
۲۳ شهریور ۱۴۰۱موتور های ژاپنی رو ساختن فقط واسه تیون کردن😅
یعنی این موتور ها به آدم نه نمیگن با قیمت های نه چندان زیاد میتونی بالای ۱۰۰۰اسب بخار هم برسونیشون
Reza Waffen SS
۲۴ شهریور ۱۴۰۱نمیدونم چرا وای با درگ تیونا حال نمیکنم
Phonix
۲۴ شهریور ۱۴۰۱چون همه رو میزنن 😂
مخصوصا از دوری که توربو وصل شه
ستوتوتو
علی
۲۴ شهریور ۱۴۰۱هزار بار گفتم مقایسه یه ماشین استاندارد با یه ماشین تیون شده ، نه درسته و نه معقول ، پدال چه اصراری داری به گذاشتن چنین مقایسه هایی ، نه از فراری چیزی کم میشه و نه به نیسان چیزی اضافه میشه
Phonix
۲۴ شهریور ۱۴۰۱لذت ببر داداش
از طراحی و خلوص مهندسی
چکار داری کی میبره می میبازه
از اون درگ هایی بود که برنده و بازنده قابل احترامن
Trump
۳۰ شهریور ۱۴۰۱تقویت شده قدرتش برابر فراری شده وزنشم بیشتره زده فراری ترکونده چیزی به نیسان اضافه نمیشه؟
زمانی این استاندارد بودن و تیون شده بهش اعتراض وارده که قدرتش فراتر از ماشین استاندارد باشه نه اینکه هم وزن بیشتری داشته باشه و هم قدرت برابر
توی رول هم مخصوصا دیر شروع کرد که بیشتر از این فراری رو تحقیر نکرده باشه
در ضمن فک نکنم ضریب ایرودینامیکشم از فراری بهتر باشه
مجید
۲۵ شهریور ۱۴۰۱و GTRی که تمامی ندارد.
Trump
۳۰ شهریور ۱۴۰۱یه مکلارن دف عقب 800 اسبی بدون موتور الکتریکی از پس اس اف 90 برمیاد
765 ال تی
اوج مهندسی یعنی مکلارن قاتل فراری ها
رقیب جدی مکلارن پورشه هست که مکلارن به سختی میتونه شکستش بده