فراری

فراری SF90 با ثبت شتاب 2 ثانیه، سریع‌ترین خودروی آزمایشی کارانددرایور

فراری SF90 استراداله سریع‌ترین خودرویی لقب گرفته که کارانددرایور تاکنون آزمایش کرده است. به مدت هفت سال، این رکورد در اختیار پورشه ۹۱۸ اسپایدر بود که در ماه می ۲۰۱۴ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را ظرف ۲.۱ ثانیه ثبت کرد اما حالا فراری SF90 در آزمایش اخیر کارانددرایور در پیست ایندیاناپلیس، ظرف تنها ۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و رکورد قبلی را شکسته است.

البته این آزمایش با رول‌اوت ۱ فوتی انجام گرفته و بنابراین بعید به نظر می‌رسد که خریداران SF90 در شرایط عادی بتوانند چنین شتابی را ثبت کنند. درهرحال، در همین آزمایش، سوپرکار هیبریدی فراری ظرف ۰.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ظرف ۴.۴ ثانیه به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۹.۵ ثانیه طی کرده که در اینجا هم از تایم ۴۰۰ متر ۹.۷ ثانیه‌ای پورشه ۹۱۸ بهتر بوده است. بااین‌حال، رکورد سریع‌ترین خودرو در مسافت ۴۰۰ متر در آزمایش‌های کارانددرایور همچنان در اختیار بوگاتی شیرون اسپرت با ۹.۴ ثانیه است.

SF90 هم مثل پورشه ۹۱۸ از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند اما درحالی‌که پورشه برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو فقط یک موتور داشت، فراری در جلو به دو موتور ۱۳۵ اسب بخاری مجهز است. علاوه بر این، یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۷۸۰ اسب بخار قدرت، یک موتور الکتریکی دیگر و یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه هم از دیگر قسمت‌های قوای محرکهٔ SF90 هستند. این قطعات باهم کار می‌کنند تا مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل دهند.

شاید طرفداران تسلا رکورد شتاب را از آن مدل S پلاد بدانند اما تا زمانی که این سدان الکتریکی توسط کارانددرایور آزمایش نشود، فراری پادشاه است. در مسافت ۴۰۰ متر نیز در زمانی که تسلا برای آماده‌سازی قوای محرکهٔ خود و آماده کردن حالت یوزپلنگ نیاز دارد، فراری به پایان ۴۰۰ متر رسیده است. البته چنین پرفورمنسی ارزان به دست نمی‌آید زیرا قیمت SF90 استراداله از ۵۱۳,۸۵۰ دلار آغاز می‌شود اما باید توجه داشت که پورشه ۷۱۸ اسپایدر قیمت بیش از ۸۰۰ هزار دلار داشت و برای خرید یک بوگاتی شیرون اسپرت باید بیش از ۳ میلیون دلار پرداخت کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. King+918

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    هنوزم که هنوزه خودرو ساز ها تلاش میکنن به ۹۱۸ چند سال پیش برسن. ریچارد هموند می‌گفت ۹۱۸ خودروی آینده س دقیقا همین بود …..
    راستی پدال جان خط آخر ۹۱۸ رو به اشتباه ۷۱۸ نوشتید

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. سهند

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (670 ديدگاه)

      ۹۱۸ اوج مهندسی و تکنولوژی است.

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. Reza Waffen SS

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        دقیقاً 👍

        موافقم 4
        مخالفم 2
    2. Reza Waffen SS

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      از وقتی ریمک اومده دیگه چشمم رکورد بقیه رو نمی‌بینه

      موافقم 3
      مخالفم 8
      1. new RAMIN

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        (از وقتی ریمک اومده دیگه چشمم رکورد بقیه رو نمی‌بینه)

        در بحث شتاب ، پرفورمنسی ، قدرت و… واقعا ریماک دهنه همه رو بسته. منم از وقتی ریماک نورا اومده بقیه سوپر اسپرت ها و هایپر کار ها برام اندازه هندوانه هم ارزشی نداره… 😂🙄

        میگن شتابش 1.85 هست ولی اون درگ با تایکان. و این درگ جدید با تایکان و ام 5 ، میبینم تایکان پا به پاش اومد پس یعنی شتاب ریماک نورا 2.3 یا 2.2 هست…

        ولی بعد اون هر موجودی در کره زمین رو نقطه میکنه… 😂😂
        خودم کلا با هایپر خودرو زیاد حال نمیکنم چون زیادی گرونن پرفرومنسیشون و شتابشون آنچانان خفن نیست و زیاد فرقی با سوپر اسپرت ها ندارن.

        ولی این ریماک نورا ،پین فارنیا پاتیستا ، هنسی ونوم F5 و صد البته شاهکار این دهه یعنی جمرا واقعا قبولشون دارم و معتقدم ارزش تک تک پول پرداختی رو دارن که هیچ… تازه زیادی ارزونن!!!

        موافقم 4
        مخالفم 3
  2. Silent

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    “”شاید طرفداران تسلا رکورد شتاب را از آن مدل S پلاد بدانند اما تا زمانی که این سدان الکتریکی توسط کارانددرایور آزمایش نشود، فراری پادشاه است.”” اینم به وقتش به راه میاد 😂 اوونی که گرفتار و در به در این مسایل هست کاراندرایو هست وگرنه TESLA یک گرون پول تبلیغ نمی ده

    1. Silent

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (631 ديدگاه)

      هیچ وقت دانش پدیدار شده و خالص “سیلیکون ولی” رو با قطعه ریزی و ریخته گری قیاس نکنید

      موافقم 1
      مخالفم 12
      1. محمد

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (226 ديدگاه)

        کی همچین کاری کرد؟ قطعا اختراع ترانزیستور فت یگانه شگفتی بشریته که خیلیا هنوز دانش اونو ندارند…

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. Muty

          ۳۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          ول.ش کن محمد
          بعضیا با خودش درگیرن
          سیلیکون ولی اوج تکنولوژی هست ولی قیاسش، مثل مقایسه قورمه سبزی و دمپایی ابریه

    2. Shirko

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (271 ديدگاه)

      نمی دونم چرا این تایمهایی که کار اند درایو می زنه، نیم ثانیه با همه ی جای دنیا فرق می کنه و ماهر ترین راننده ها هم نمی تونن این تایم و بزنن !!!!

      موافقم 1
      مخالفم 5
      1. Silent

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        ببین و باور نکن! وگرنه درگ تایمز که از فراری تا مکی و توو انبارش داره همچین چیزی و ادعا نکرده و بصورت رسمی 2 هفته پیش رکوردهاش رو گذاشت توو یوتیوب: sf 90 کوارتر مایل و 9.64 زد چیزی که بسیار نزدیک به 10.1 و 9.6 بود که واتسون ثبت کرد. احتمالا پیست تست شون سراشیبی داره 😂 حالا 1 ماه دیگه بیشتر پول بگیرن می گن ریماک هم می زنه مجله س دیگه

        مخالفم 10
        1. HamiD

          ۳۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          والا که مجلات برده پولن!

        2. محمد امین

          ۳۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          ۹.۵۵ هم زد در درگ تایمز ، اونم با باک پر

        3. دانیال_Surrey،England

          ۳۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          احتمالا به خاطر کرونا پول کم اووردن و شرکت هایی هم هستن که برای چند دهم حاضرن پول بدن متاستفانه فراری هم از اون شرکتاس.
          خیلی دوست ندارم مطرح کردن بحث شتاب و…رو ،ولی هیچ وقت یادم نمیره همین مجله با ضعیف ترین ساخته فراری ((f8)) شتاب 10.1 رو ثبت کرد که درگ تایمز با لاستیک و زمین چسبنده به زحمت بهش رسید بعد رکورد 720 رو تو 10.2 زدن!!!!
          از همه خنده دار تر سیستم رنکینگ این مجلس که هر طرفداری رو انگشت به دهن میزاره.
          یه چند سالی میشه مجلات افت وحشتناکی داشتن.
          از تاپ گیر گرفته تا کار اند درایور و…
          اوایل هم که اتواکسپرس ماشینایی انگلیسی رو بیخودی برنده اعلام میکرد،هرچند تو این چند سال خیلی بهتر شدن.

          موافقم 1
          مخالفم 6
        4. Philipp

          ۳۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1110 ديدگاه)

          خیلی جالبه
          رکوردی که کار اندر درایو زده که جزو 3 مجله برتر دنیاست رو قبول ندارید
          اما رکوردی که توی قیر و با لاستیک های مخصوص زده شده رو قبول دارید!

        5. Amir Machine

          ۳۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          دقیقاً درسته، Car&Driver اعتبار خودشو زیر سوال برده
          تو رنکینگش تو هر کلاسی که جنسیس هست، بالاترین رتبه رو داره، حتی امتیاز جنسیس‌ها از آلمانی‌ها هم بالاتره، خب این معلومه یه جای کار میلنگه
          از اون طرف امتیاز اکثر آمریکایی‌ها داغونه، بنظر من این یعنی پول بده امتیاز بگیر
          فکر میکنم در حال حاضر موتورترند معتبرتربن منبع باشه چون معمولا منطقی‌تر نظر میده

          موافقم 2
          مخالفم 4
  3. مازیار

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    اوووووف امروز کی هست که ایمان نیست؟😀
    ایمان جان تبریکات صمیمانه منو پذیرا باش

    1. SF90 STRADALE

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      کامنتم حذف شد ولی امیدوارم خونده باشی که چی گفتم
      الآن هم میگم که حرفی نزنید که باعث خط خطی شدن اعصاب خراب همدیگه بشیم
      car and driver همیشه ماشین ها رو در بهترین شرایط تست میکنه و یک لیست از سریع ترین ها رو در سایت خودش قرار میده
      ۷ سال رکورد دست پورشه بود و همه قبولش داشتن ، حالا که فراری رکوردزنی کرده هیچکس قبولش نداره الله اکبر
      حالا خیلی مهم نیست ، چون هیچکس حرف امثال شما رو قبول نداره چون جای اون راننده نیستین که این رکوردها رو میزنه و احساس واقعیشو بیان میکنه
      همه میدونیم خیلی از هایپر کارهای میلیون دلاری هم نمیتونن همچین رکوردی بزنن پس بهتره حقیقت رو پذیرفت و حرف های الکی و اعصاب خردکُن نزنیم
      روی صحبتم با شما نبود آقا مازیار
      درسته بعضی وقتا شما هم مثل بعضیا میزنی جاده خاکی و منم همیشه هستم که جواب بدم
      ولی شما منصفانه تر از دیگران نظر میدین و سعی می کنید عدالت رو برقرار کنید

      1. HamiD

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        اعصابت خط خطی بشه چیکار میکنی مثلا!؟

      2. مازیار

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        ایمان جان
        فقط یک نکته میخوام بهتون بگم که اونهم درمورد حرف خودتون هست

        (( ۷ سال رکورد دست پورشه بود و همه قبولش داشتن ، حالا که فراری رکورد زده هیچکس قبولش نداره الله اکبر ))

        میدونی علتش چیه ایمان عزیز؟
        علتش کامنتهای خود شماست
        بعد از اون همه جنجال و کل کل غیر مفید باز هم در همین پست پای مک لارن رو به میون کشیدین واقعا در این زمینه خستگی ناپذیر بنظر میرسین اما حیف که زمینه مفیدی نیست

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. محمد امین

          ۳۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          کلا من همیشه میگم که حقیقت رو باید پذیرفت، خودم هم گاهی بیش از حد جلو رفتم و شاید حرف های خوبی نزده باشم ، اما در این مورد می‌شد خیلی راحت یه تبریک به ساخته ی فراری گفت
          البته اصلا منظورم شما نیستی
          منظورم اونها یی هستن که میگن وقتی نورا اومده بقیه هندوانه شدن
          فراری پول داده به کار اند درایو
          این اعداد حقیقت نداره
          و اینکه بعضی ها گفتن ایم ماشین زشته
          بعضی ها گفتن المانی هست
          و خیلی حرف های دیکه
          در صورتی که همون قبول حقیقت کافی هست و هیچ وقت به توهین نمی‌کشه

        2. HamiD

          ۳۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          محمد امین عزیز من مطمئن بودم ایشون تبریک آقا مازیار رو بعنوان طعنه و تیکه به خودشون میگیرن! در کل خیلی تند برخورد میکنن ایمان خان … نمیدونم دلیلش چیه ولی میشه منطقی تر بود
          لااقل توی کل کل …
          حالا درسته شما محمد امین طرفدار فراری هستی و سلیقه شخصیتون به سمت فراری هست … اما به شخصه تو این مدت کم از شما چیز هایی یاد گرفتم و بیشتر فراری رو شناختم … اما واقعا کل کل با ایمان هیچی جز دعوا نداشت!
          مازیار جان شما به دل نگیر شما ایمان خان رو خوب نمیشناسی … به والله به خیلی از طرفداران فراری هم میگه طرفدارش نیستین

        3. مازیار

          ۳۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          مدانم😉

        4. SF90 STRADALE

          ۳۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4062 ديدگاه)

          آقا مازیار
          من کی پای مکلارن رو وسط کشیدم ؟؟
          اصلاً مگه مکلارن محصولی در حد SF90 استراداله داره که قرار باشه اسمشو بیارم
          حتی هایپرکار میلیون دلاری مکلارن هم حریف این سوپر اسپرت فراری نمیشه تو درگ !!!!
          طرفداران مکلارن رو امروز همه شناختن تو پُست تسلا
          یکیشون گفت ۲ نزده _ جالب تر اینکه پشت سرش یک نفر دیگه تایید کرد
          خنده دار اینکه نیم ساعت بعدش دوتاشون ضایع شدن 😂😂
          خُب حداقل اول برین یه سرچی بزنید تا ضایع نشید بعد از نیم ساعت
          اینا هرکاری میکنن تا من سوژه بدم دستشون و مثل خودشون حرفای بی سند و مدرک بزنم تا علیه خودم استفاده کنن ولی من هیچ موقع بدون سند و مدرک حرف نزدم و نمی زنم مخصوصاً درباره فراری که ۰ تا ۱۰۰ تاریخچه و محصولات و …. توی ذهنم حک شده
          #ضایع_نباشیم

          موافقم 8
          مخالفم 1
        5. مازیار

          ۳۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          ایمان جان
          بحث من و شما کاملا بیفایده هست
          بدلیل اینکه شما در همین مطلب باز هم حرف از مک … ( باور کن دیگه انگشتم به تاپیش نمیکشه😅) و آتش سوزی اون زدید و الان کلا منکر میشید که من کی این حرفو زدم😀 کامنت شما هنوز هم اون پایین هست
          و مهمتر اینکه اونقدر که دنیای خودرو برای شما مهمه و بخاطرش جبهه گیری میکنید برای من نیست دستکم برای اتومبیلهایی که تابحال تجربه نکردم و هرگز هم نخواهم کرد نیست پس اجازه بدید بیش از این خودمون رو در مقابل هم قرار ندیم اونم بخاطر چیزی که برامون هیچوقت از حد عکس فراتر نخواهد رفت
          برقرار باشی
          آقای پدال لطفا منتشر کنید تا این بحث بی محتوا هم تموم بشه ممنون

        6. SF90 STRADALE

          ۳۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4062 ديدگاه)

          آقا مازیار
          چون خیلی از دوستان از جمله خودِ شما از این رکورد شکنی ناراحت بودین من به طعنه همچین حرفی زدم
          بعدشم شما نباید از حرف من ناراحت بشین
          چون آتش سوزی های مکلارن شهره عام و خاصِ و همه دنیا ازش با خبرن 🔥🔥🔥🔥
          نکته عجیب اینکه مدتیه هیچ مکلارنی آتش نگرفته !!!! یا گرفته و پدال ازش خبری نگذاشته

  4. RezaRs

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    918 رو نوشتین ۷۱۸

  5. SF90 STRADALE

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    دهان همه اونایی که چشم دیدن موفقیت فراری ، مخصوصاً SF90 استراداله رو ندارن بست
    👑👑 پادشاه فراری 👑👑

    موافقم 12
    1. SFXSuperFast

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (263 ديدگاه)

      کسی به پرفورمنسش کاری نداشت عزیزم
      میخواد اصن ۰_۱۰۰ هم نه ۰_۲۰۰ رو تو ۲ ثانیه بره
      مهم نیست
      × با چهارچرخ محرک بودنش دیگه یه مدل مسابقه‌ای مخصوص خیابان نیست
      ×با طراحی عجیب و نازیباش دیگه یه اثر هنری متحرک مثل بقیه فراری هایی که پیش از اون اومدن نیست
      ×کابین فضایی و راحتش دیگه کابین یه فراری نیست
      ترکیبی از لامبو تسلا و پورشه ست!
      فکر میکنید فراری سال۲۰۰۳ نمیتونست تجهیزات روز رو بذاره رو انزو؟
      تجهیزات روز که چه عرض کنم
      به نظرتون نمیتونست بالابر شیشه برقی یا یه سیستم تهویه مطبوع بهتر بذاره روش؟
      نمیتونست پانل های کابین رو بزرگ تر بسازه که سیستم درونی فرمون از تو کابین معلوم نباشه؟؟
      نمیتونست برای لافراری سیستم صوتی و اینفوتینمنت اسکرین بذاره؟؟؟
      نمیتونست دوتا موتور الکتریکی دیگه هم بذاره رو اکسل جلوش؟؟ و توی مسابقات بی‌ارزش درگ و اعداد و ارقام پادشاهی کنه؟؟؟؟
      .
      SF90 دیگه یه فراری خالص نیست
      یه سوپراسپرت سریع روزمره ست، با این کابین و بدنه یه ماشین برای پز دادن توی استوری های اینستاگرامه
      نه یه اثر هنری متحرک ساخته شده حول محور راننده
      فراری همیشه میتونست عامه پسندتر باشه ولی اینکار رو نکرد ولی درحال حاضر…

      دوستان نیاید بگید به دلیل آیرودینامیک پیشرفته و… طراحیش این شکلی شده
      گوردون موری طراح مک‌لارن اف۱ افسانه‌ای تو مصاحبه جدیدی که درمورد ماشین جدیدش تی۵۰ صحبت میکرد در جواب این که چرا انقدر تی۵۰ طراحی ساده‌ای داره
      سوپراسپرت های روز رو به خاطر تلاششون برای جلب توجه با استفاده از قطعات آیرودینامیک ناکارآمد مسخره کرد
      و گفت این اشکال طراحی اصلا از نظر آیرودینامیکی بهینه هم نیستن حتی.

      به روح انزو واگذارتون میکنم :))
      بای

      موافقم 2
      مخالفم 7
      1. Amin

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        جناب خب برای رقابت باید تغییر کرد هرچند به سلایق شما احترام میگزارم اما نظر من اینه که این بهترین کار بود ، و کارشناس ها میگن که فراری یه برند همیشه محبوب و بدون افول بوده و الان در بهترین موقعیت خودش در تاریخ هست
        البته خارج از بحث فورمول یک که روی سال دیگه دارن کار میکنن

    2. سهند

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (670 ديدگاه)

      آقا ایمان به نظر شما از بین پورشه ۹۱۸ و فراری sf90 و لافراری کدام بهتر است؟

      1. SF90 STRADALE

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        آقا سهند
        ۹۱۸ اسپایدر و LaFerrari رو بیشتر از SF90 استراداله دوست دارم
        اون مثلث طلایی هایپر کارها بودن که پایه و اساس ساخت هایپر کارهای نوین شدن
        SF90 استراداله ماشینی هست که مرز عملکرد سوپر اسپرت ها رو جا به جا کرد و وارد حیطه هایپر کارها شد و به نوعی سنت شکنی کرد
        ولی هرچی غول هم باشه به هیچ عنوان به یک ” انزو ، F12 ، LaFerrari و ۴۵۸ اسپشیاله ترجیحش نمیدم
        اونا نماد یک فراری واقعی بودن ولی SF90 استراداله نماد تکنولوژیِ فراری هست
        فراری با این ماشین فقط میخواست نشون بده اگه اعداد و ارقام براش مهم باشه کمتر برندی توان رقابت باهاش رو داره

        1. سهند

          ۳۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (670 ديدگاه)

          به خاطر پاسخ ممنون
          هنوز معلوم است در جانشین 812 از چه انجینی استفاده خواهد شد؟

    3. SF90 STRADALE

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      حرارت آتش این پُست از حرارت مکلارن های آتش گرفته بیشتره
      میدونم میسوزونه ولی تحمل کنید 😂😂

      1. HamiD

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        فعلا که تو داری میسوزی که داری پای مک لارن رو میکشی وسط!
        یادت نرفته که
        ماشین نساختین که سنا رو تو پیست شکست بده
        چند سال پیاپی سلطنت کار هر کسی نیس!
        مگع اینکه با هیبرید 1000 اسبی بتونین حریفش بشین!
        458 بزک شده

        موافقم 1
        مخالفم 5
        1. Amin

          ۳۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          ببخشید ، ولی این هیبرید ۱۰۰۰ اسب بخاری نصف سنا قیمت داره و نظر من این هست که توانایی شکوندن رکورد های پیست رو هم داره و امروز رکورد دیگه ای از خودش به جا گذاشت در پیست indianapolis

        2. HamiD

          ۳۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          امین
          والا خدمتت عارضم … قیمت اس اف نود در آمریکا حتی به 700 هزار تا هم میرسه پس الکی نگیم نصف سنا قیمت داره و فلان …
          آره سنا گرون تره … اما ی چیزی رو بهت بگم
          مک لارن حدودا 3 سال پیش
          ی ماشین معرفی کرد
          که خیلی از پیست ها رکورد داره و توی بعضی از پیست ها فقط از خودرو های اف وان کند تره (از جملع هوکنهایم)
          در ضمن
          اس اف نود رو دست کم نگیرید … الکی بهش میگن سوپر اسپورت! حدودا 200 اسب از سنا بیشتر قدرت داره + 4 چرخ متحرک + هیبرید!!!

          اونقدر پیست هایی که سنا توشون رکورد زده بود زیاد بودن که واقعا از حوصله خارجه نام بردنشون اما لینک میدم ببینید
          در ضمن
          اون اس اف نودی که فرمودید
          رفتم سایت فستست لپ
          و کلا دوتا ماشین تایمشون زده بود یکی 918 یکی اس اف نود …حالا عجیب بود چرا تو این پیست فقط دوتا ماشین رفتن! و اس اف نود بین دوتا رکورد زد!!!
          البته این رو بگم … شتاب گیری اس اف نود واقعا عالیه
          بعضی جاها حتی از خودرو های اف وان و لمانز و … سریع تره!!
          میدونین چرا سریع تره؟!
          چون فراری واقعا باهوشه
          برقی شدن رو دید
          با خودش گفت
          اگه چیزی نسازم که بتونه با برقی ها رقابت کنه … بازی رو میبازم! الان پورشه و مک لارن و لامبو هم به همین فکرن!
          وقتی یه هایپر کار برقی 2000 اسب قدرت داره … پس فراری میاد سوپر کار 1000 اسبی میزنه و ی هایپر کار 2000 اسبی!!!
          واسه همین اینقدر اصرار داشت بهش بگن سوپر کار … چون اگه به این بگن هایپر کار به اون ماشین 2000 اسبی چی بگن!
          حالا اینکه ی طرفدار فراری میره رو مخ همه بحث دیگه ایه و تازه ادعا داره که داره به فراری خدمت میکنه با این کارهاش!
          والا…
          وقتی ماشینشون باخت میده … ی طوری ناراحت میشه ! آدم تعجب میکنه … یا خیلی بچست ! یا اونقدر روی فراری تعصب داره که واقعا جالبه …
          به هر حال اینم ی طورشه … حالا میاد به ما توهین میکنه بحث دیگه ایه
          جالب میدونی چیه
          همون رضا ار اس که ایشون فکر میکنه طرفدار مک لارنه … قسم میخورم طرفدار فراریه … والا ایمان که اونو نمیشناسه … اما ما بیشتر میشناسیمش … ولی بخاطر این حرف هایی که ایمان به مک لارن میزنه … حاضره از مک لارن دفاع کنه !
          راستش فراری و مک لارن دشمن نیستن … درسته رقیبن (البته اساتید سایت اصلا ما رو در حد رقابت نمیدونن اما دو شرکت جالبه با هم رابطه خوبی دارن حداقل در ظاهر) اما به هر حال خوبه یکم تعصب رو بزارید کنار
          راستش توی پست تسلا گفتم 2 ثانیه رو از کجا آوردی
          چون همون صبحش سرچ کرده بودم صفر تا صد اس اف نود ، والا 2.5 آورد و منم نشنیده بودم 2 بزنه …
          البته بعد چند ساعت مطالب آپدیت شد و به 2 ثانیه تغییر کرد … هر چند خیلی رکورد عجیبیه برام! آخه واقعا جای سواله چطور میشه ، واقعا جدی میگم … آخه فکر کن بعضی جاها از خودروی لمانز و اف وان هم سریع تر باشی با اون وزن کمشون و قدرت زیادشون … رکورد غیر منطقی هست … حالا اگه چند نفر تونستن بزنن یا نزدیکش بشن باز قابل اطمینان تره
          در ضمن مجلات حرف زیاد میزنن … برده پولن … نه تنها مجلات … بلکه یوتوبر ها هم همینطورن!

          موافقم 1
          مخالفم 4
        3. محمد امین

          ۳۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          اقا حمید نظر شما قابل احترام هست
          من شخصا اقا ایمان رو هم دوست دارم ، و واقعا راجب فراری اطلاعات زیادی دارن ، شاید بعضی موقع یکمی تند برن مثل همه ی ما
          اما خب به نظر من باید رقابت رو دید و حقایق رو قبول کرد همیشه، این نظر منه ، دیگه طراحی هم سلیقه ای هست
          و منظورم این بود که فراری sf90 تا به حال هر پیستی رفته رکوردش گذاشته تا جایی که من میدونم اما متاسفانه پیست های زیادی نرفته فعلا ، و اینکه ای پرفورمنس و سرعت رو با این قیمت و قدرت ارائه میده واقعا بی نظیره

    4. M.A.S

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (849 ديدگاه)

      میگم مگه این ماشین همین تایم9.5رو بدون احتساب رول اوت نزده بود؟
      در همون درگ در‌گ تایمز با جان هنسی یادمه 9.5 زده بود
      بعد اینجا با احتساب رول اوت زده 9.5؟؟؟؟؟
      البته من کلا به کار اند درایور و موتور ترند اعتماد ندارم به خاطر همین ماجرای رول اوت
      ولی هرچی باشه من عاشق این ماشینم
      خیلی فراریه

  6. محمد امین

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    شاید بعضی ها بگن sf90 یکمی طراحی نا شبیه به فراری داره ،ولی من عاشقشم 😍😍😍😍😍
    رکورد ۲.۰۸ هم قبلا داشت
    این ماشین مفته ، بخرید ، اصلا تاخیر نکنید

  7. مهدی

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    این ماشین در حد و اندازه خودش بی نظیره اما نباید اینو پرچمدار فراری دونست چون هرچی باشه روی بیس ۴۵۸ ساخته شده و دلیل اینکه فکر میکنید ارزون هست هم همینه که در واقع ارزون هم نیست قول میدم فراری بیشترین سود خالص رو بین همه همدل هاش از این ماشین در میاره… به شخصه از نمای جلو و جانبی این ماشین خوشم نمیاد ضمن اینکه از نظر من یه فراری باید همیشه کانال کولر گرد داشته باشه 😄 . الان فراری ترین مدل فراری ۸۱۲ کامپتزیونه هست که همتا نداره

    1. R@m!n

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      آقا مهدی باهات بدجوری موافقم. امیدوارم به غیر از فراری راجب برندهای دیگه هم کامنتاتو ببینم 👍👍

  8. ارش

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    😨😨😨

  9. ایمان

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (90 ديدگاه)

    فراری ثابت کرد که اگر اراده کنه و دنبال این رکوردهای مسخره شتاب و درگ باشه به راحتی مچ شرکتهای دیگه رو میخوابونه،تازه این مدل پایه استراداله هست و مدلهای اسپیشالش در راه هستن و دیگه مجال فخر فروشیهای مسخره رو به هیچ کمپانی نمیده.

  10. Alireza

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (67 ديدگاه)

    به پادشاه مارانلو تعظیم کنید
    فقط قیمت هایپرکارهایی که باهاش مقایسه میکنن رو ببینید
    SF90 پونصد هزار دلاری در مقابل هایپرکارهای چند میلیون دلاری!

  11. ایران

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    آفرین فراری واقعا دیگه شتاب ۳ ثانیه هم زیاد به چشم نمیاد اگه همینجوری ادامه بدن شتاب ۲ ثانیه هم اینطوری میشه به نظرم دیگه از این سربع تر نیاز نیست واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا