فراری

تیونینگ جذاب نوویتک روی فراری SF90 استراداله با قدرت 1109 اسب بخار

فراری هم‌اکنون در حال کار روی نسخه‌ای وحشی‌تر از SF90 استراداله است که فعلاً با نام Versione Speciale شناخته می‌شود. این نسخه اواخر سال جاری با بهبودهای آئرودینامیکی برای ارائۀ پرفورمنس بهتر در پیست معرفی خواهد شد اما برای کسانی که نمی‌خواهند تا زمان تکمیل شدن توسعهٔ این نسخۀ جدید منتظر بمانند، هم‌اکنون یک جایگزین وجود دارد زیرا شرکت تیونینگ نوویتک به‌تازگی پکیج خود را برای این سوپرکار ایتالیایی ارائه کرده است.

ویژگی برجستهٔ این کیت تیونینگ یک سیستم اگزوز سفارشی جدید و اصلاح نرم‌افزار پیشرانه است که افزایش قدرت ۱۰۹ اسب بخاری را به دنبال داشته است. این یعنی به لطف همین ارتقاءهای نسبتاً کوچک، خروجی قوای محرکهٔ هیبریدی SF90 حالا به ۱۱۰۹ اسب بخار رسیده است. این افزایش ۱۰ درصدی توان تأثیر مثبتی روی شتاب خودرو گذاشته است زیرا SF90 نوویتک حالا ظرف ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۱ ثانیه از نمونهٔ معمولی سریع‌تر است.

همچنین شتاب صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت خودرو نیز با بهبودی ۰.۴ ثانیه‌ای به ۶.۳ ثانیه رسیده است. حداکثر سرعت این SF90 هم نسبت به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت نمونهٔ استاندارد افزایش پیدا کرده اما نوویتگ فعلاً عددی در این رابطه ارائه نکرده است. این اعداد قطعاً قابل‌توجه هستند درحالیه نوویتک وعدهٔ پاسخگویی سریع‌تر پدال گاز و شتاب بهتر در همهٔ سرعت‌ها را هم داده است. در همین حال، به لطف کیت فنرهای کوتاه‌تر، ارتفاع خودرو ۳۰ میلی‌متر در جلو و ۲۵ میلی‌متر در عقب کمتر شده که این موجب کاهش مرکز ثقل و بهبود رفتار خودرو در پیچ‌ها خواهد شد.

نوویتک در ظاهر SF90 تغییرات خیلی بزرگی ایجاد نکرده است ولی بااین‌حال دست‌کاری‌هایی در نمای بیرونی سوپرکار فراری دیده می‌شود. این تغییرات شامل اسپویلر جدید جلو با قسمت‌های جانبی قابل جدا کردن، تریم فیبر کربنی روی کاپوت جلو و گلگیرهای جلوی جدید سفارشی با طراحی اختصاصی می‌شود. علاوه بر این، رینگ‌های جدید با سایزهای ۲۰ و ۲۱ اینچی با چندین طرح مختلف هم قابل انتخاب خواهند بود.

برای شخصی‌سازی بیشتر این فراری هیبریدی، نوویتک در داخل هم تودوزی چرمی و آلکانترا را با رنگ دلخواه برای صندلی‌ها ارائه می‌کند. متأسفانه این تیونر قیمت SF90 خود را فعلاً اعلام نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    SF90 واقعا زیباست و من نمیدونم چند نفر اینطوری هستن من عاشق اگزوز هایی ام که میان روی سپر یا مثلا بالا تر از چراغ مثلا فورد GT که واقعا خیلی بامزه و وحشی کردتش اگزوز ها

    موافقم 46
    مخالفم 1
    1. TML BN

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      و پدال ممنون این پست های تیون واقعا جذاب هستن و ممنون که در روز یکی دوتا میگذارید🌷🌷

      موافقم 27
      1. TML BN

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1059 ديدگاه)

        اونتادور جدید که دیروز پست گذاشته بودید روئت شده بود هم اگزوزهاش بالا بود

        موافقم 20
      2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2916 ديدگاه)

        خوشحالم دوست دارین

        موافقم 25
  2. Aboalfazl demon

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    نوویتک بهترین تیونر دنیاس به ۲ دلیل
    ۱ ارتقاع منطقی قدرت ماشین
    ۲ و تغییرات ظاهری ریز و جذاب و بدون افراط

    موافقم 26
  3. MAJking2

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (429 ديدگاه)

    ایمان آوردم که نوویتک هر زیبایی رو میتونه زیبا تر کنه

    موافقم 26
  4. JDM lover

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (885 ديدگاه)

    عالی بود عالی تر شد

    موافقم 12
  5. Scuderia Ferrari

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    تیونینگ محشر و درجه یک به این میگن
    حالا میشه به نسخه استوک ترجیحش داد
    فقط منتظرم ببینم فراری برای نسخه وحشی تر SF90 استراداله چکار میکنه
    آیا فقط روی کاهش وزن ، آیرودینامیک بهتر و دانفورس بیشتر کار میکنه یا افزایش قدرت و گشتاور هم خواهد داشت ؟؟

    موافقم 20
  6. Hadi

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    تیونینگ اینجوری خوبه 👌🏼
    تغییرات ظاهری کم ولی درست برا جذاب تر شدن چند براری رخ ماشین و بیشتر کردن قدرت..
    واقعا معرکه شده 😍

    موافقم 16
  7. حسین

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    عاشق این سبک تیون هام
    مخصوصا این یکی 🤤🕶
    گنگ بودن و زیبایی و جذابیت
    و هرچی که فکرش رو بکنی در کنار سادگی
    ینی من یکی دیوونشش شدم
    نویتک حلاااااالللت باشههه

    موافقم 14
    1. حسین

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      با این فقط بری کل ایرانو بگردی 👌👌🕶
      اوففف ….
      لامصب همه چی رو کنار هم داره
      فراری نیس ک هست
      جذاب نیس ک هست
      پیستو به آتیش ک میکشه
      ۱۰۰۰ اسبم زیر پات
      نویتک هم یجوری کاملش کرده
      حرفی برا گفتن نمیزاره
      هرجا زیبا بود زیباتر و گنگ تر شد
      بدون هیچ پیچیدگی و حفظ ظاهر اصلی
      چه حیف همچین الهه ای تو ایران نیست

      1. phonix

        ۱۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        با رسیدن به اولین پلیس راه پدرت درمیاد
        ما با جنسیس رفتیم جات خالی مسافرت کوفتمون شد البته بقیه سدان های جدید و مزدا هم این مشکلو دارن
        انقدر که جاده های ایران استاندارده

        1. حسین

          ۱۷ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (785 ديدگاه)

          حق گفتی فونیکس :))
          با این جاده ها
          ولی بازم من از رو نمیرم 😂
          ممنون امیدوارم خوش گذشته باشه ❤

  8. aliakbarkhoei

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (146 ديدگاه)

    حلااال اولسون.

    فقط با اصلاح نرم‌افزار و… 109 اسب بخار بیشتر!

    واقعا که محشره مخصوصا که ظاهرش رو هم زیاد دستکاری نکرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا